Ik heb ooit meer in een andersom situatie gezeten.
Jaren geleden toen ik nog samen woonde wilde we ook graag een hond (ik was toen ergens in de 20 en wel opgegroeid met honden)We hadden een herplaats pup gevonden van 6 mnd oud,een Beagle.Ik wist donders goed waar ik aan zou beginnen en vond het een uitdaging om er een super hond van te maken.
Goed,wij toen de hond opgehaald ,erg druk was ie,maar hee,een beagle van 6 mnd,logisch.Maar hij zat bij een wat ouder echtpaar die zich er enorm in hadden vergist.Ze hielden van het beestje maar die man probeerde op zijn manier van alles om hem te laten luisteren,van pantoffels naar hem gooien tot een ferme tik op z`n snuit etc.Nou niet echt de ideale manier om deze Beagle pup aan te pakken.Maar goed.We liepen er mee buiten,ik had hem vast,en er was een goede klik,ik voelde dat wij samen er wel uit kwamen.Ik was heel blij.
Goed hond mee in de auto naar huis.In de auto was de hond al aan het zenuwen,janken,soms zo`n lekkere schelle blaf.Ik zat achterin naast hem en kon hem kalmeren.Mijn vriend begon al te mopperen......(ik kreeg een raar gevoel in mijn buik)
Thuis gekomen ben ik even een stukje met de hond gaan lopen.Binnen was hij heeeeeel druk,blij,etc.Zoals een pup Beagle kan zijn.
Maar in de avond ging hij janken,heel hard schel blaffen,Ik heb hem naast m`n bed s`-nachts gezet in de bench die we er bij kregen en hem steeds tot rust gebracht,maar mijn toenmalige vriend ging lopen zeiken om het maar zo te zeggen als het is...".en dit wil ik ziet,en dat beeest is niet goed wijs,en ik wordt gek van dat geblaf en gejank,en hij gaat weer terug............"Niet normaal zo tekeer dat hij ging over de hond.Ik zei nog :man hij is hier net,wordt uit z`n omgeving getrokken,dat heeft heel veel tijd nodig!Maar hij zag het niet zitten.(
Volgende dag die mensen opgebeld,hond moest weer terug

Maar die mevrouw had zelf ook niet geslapen van het verdriet.Ik heb die man en vrouw allerlei tips gegeven en die man had beloofd het anders te doen want ook hij miste de hond heel erg,ze zouden er een gedragsdeskundige bij halen zodat de man kon leren hoe er mee om te gaan.Daar moest ik maar op vertrouwen.
Onze relatie werd er niet beter op,we kregen vreselijke ruzie.Ik heb de relatie verbroken en wist dat we in dit geval nooit op 1 lijn zouden komen.Ik weet zeker dat ik in mijn eentje er een hele leuke hond van had kunnen maken,om het zo maar te zeggen.Ik had er alles voor over,maar als een partner daar heel anders over denkt kan dat nog wel eens goed fout gaan.Ik heb nu al jaren geen partner meer(zeker 10 jaar),en ik vind het heerlijk dat ik de opvoeding van de honden en de kinderen zelf kan doen eerlijk gezegd,zonder gezeur van een partner.
Nooit zal ik meer zo`n keuze maken,ik was ook nog jong en zag toen ook niet van te voren in dat dat met mijn partner nog wel eens fout kon gaan..........Dan hebben we het over zo`n bijna 20 jaar geleden.
Als ik er nog wel eens aan terug denk zoals nu dan voel ik nog het verdriet wat ik toen had,ik vond het zo`n vreselijk leuke,lieve hond ,vanaf het eerste moment wilde ik hem al in mijn armen sluiten en hij kwam ook direct bij mij,vreselijk als een ander deze band dan verziekt en hij moest weer terug.Ik had hem zo graag willen houden