Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bah, jonge hond ziek - 30-1 DOOD - uitslag sectie HARTWORM
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Bah, jonge hond ziek - 30-1 DOOD - uitslag sectie HARTWORM
& kan er niet echt de vinger op leggen.
Donderdag avond met trainen al wat lauw, vrijdag/zaterdag ook, zondag op de training echt lusteloos,
Verder sinds zondag
- rood (echt bloed rood) oogwit
- krom staan (buikpijn?), echt z'n achterhand er onderschuiven
- speekselen (pijn?)
Zondag bij de DA 38,9, normaal dus, buik toen niet gevoelig (bij vlagen)
Meegekregen canikur pro voor de darm flora.
Vandaag wel iets beter qua lusteloosheid, maar verder nog niet naar m'n zin, verder vind ik hem afgevallen....bah...
Donderdag avond met trainen al wat lauw, vrijdag/zaterdag ook, zondag op de training echt lusteloos,
Verder sinds zondag
- rood (echt bloed rood) oogwit
- krom staan (buikpijn?), echt z'n achterhand er onderschuiven
- speekselen (pijn?)
Zondag bij de DA 38,9, normaal dus, buik toen niet gevoelig (bij vlagen)
Meegekregen canikur pro voor de darm flora.
Vandaag wel iets beter qua lusteloosheid, maar verder nog niet naar m'n zin, verder vind ik hem afgevallen....bah...
Laatst gewijzigd door crutz op 23 feb 2012 09:25, 10 keer totaal gewijzigd.
-
Neeltje
Re: Bah, jonge hond ziek
Eten goed? Ontlasting?
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
Klinkt niet zo fijn!
Bij dit soort honden vertrouw ik niet helemaal op de pijnreactie bij de DA, ze verbloemen zo veel helaas. Tenminste dat deed mijn laatste hond wel
Wat zei de DA over de bloedrode ogen?
Sterkte in ieder geval, hoop dat het snel beter gaat!
Bij dit soort honden vertrouw ik niet helemaal op de pijnreactie bij de DA, ze verbloemen zo veel helaas. Tenminste dat deed mijn laatste hond wel
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Bah, jonge hond ziek
Eten niet van harte zoals anders, maar eet nog wel, ook gewoon ontlasting & die toont normaal.
Wel blij op dit soort momenten dat hij lekker mee naar t werk mag, kan ik hem in de gaten houden.
Wel blij op dit soort momenten dat hij lekker mee naar t werk mag, kan ik hem in de gaten houden.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Hoop dat hij snel weer opknapt. Vind het altijd vervelend als dieren wat hebben.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Bah, jonge hond ziek
Het ging de DA ook niet om de pijnreactie, maar enkel dat de buik soepel aanvoelde & goed klonk (peralstiek)Selene schreef:Klinkt niet zo fijn!
Bij dit soort honden vertrouw ik niet helemaal op de pijnreactie bij de DA, ze verbloemen zo veel helaas. Tenminste dat deed mijn laatste hond wel![]()
Rode ogen vond hij niet veel bijzonders, kon vd pijn zijn...
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Dat snap ik wel. Mijn hond had nog een soepele buik en de perilstatiek was ook nog okee, trok wel wat in verder niets.crutz schreef:Het ging de DA ook niet om de pijnreactie, maar enkel dat de buik soepel aanvoelde & goed klonk (peralstiek)Selene schreef:Klinkt niet zo fijn!
Bij dit soort honden vertrouw ik niet helemaal op de pijnreactie bij de DA, ze verbloemen zo veel helaas. Tenminste dat deed mijn laatste hond wel![]()
Rode ogen vond hij niet veel bijzonders, kon vd pijn zijn...
En toch was hij doodziek.
Had nog nooit gehoord van rode ogen bij pijn, weer wat geleerd!
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Pijn in heupen is uitgesloten?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Bah, jonge hond ziek
Vorige mnd op heupen, rug & ellebogen gerontgend, HDA NBW 35 BA 0.... Dus ja rug & heupen uitgesloten.Lunatic schreef:Pijn in heupen is uitgesloten?
-
Neeltje
Ik vind die rode ogen zo raar, ik heb nog nooit gehoord dat je dat van de pijn kunt krijgen. Bloedonderzoek misschien? Of een spier ergens verrekt?
-
Asta
Op de rode ogen na kon asta bij misselijkheid & buikpijn krom lopen en hele dag lopen smakken/kwijlen. Asta heeft giardia gehad daarom was ze vaak ziek, bij haar werkte een cerenia injectie altijd goed met aanvullende medicijnen. Ogen is me eigenlijk nooit opgevallen, lijkt me dat je even moet kijken wat voor hond je hebt, is het een piepert of ligt ie half dood te kreperen van de pijn voor hij iets aangeeft?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Bah, jonge hond ziek
T stomme is dat ze gewoon echt bloedrood (vandaag wel wat lichter, is natuurlijk ook niet zomaar weg) zijn, maar verder geen verdikt derde ooglid, pus, tranen oid, ook de rest vt oog vertoont niets vreemds...
Nu bijna thuis, kijken we er samen ff naar, Frank heeft hem woensdag voor t laatst gezien & zou dus duidelijk verschil moeten zien, ma's zie ik "te veel"
Nu bijna thuis, kijken we er samen ff naar, Frank heeft hem woensdag voor t laatst gezien & zou dus duidelijk verschil moeten zien, ma's zie ik "te veel"
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Bah, jonge hond ziek
T is een hele relaxte jonge hond die zich niet snel ergens druk om maakt. Maar gewoon wel de energie van een jonge hond heeft (normaal)Asta schreef:Op de rode ogen na kon asta bij misselijkheid & buikpijn krom lopen en hele dag lopen smakken/kwijlen. Asta heeft giardia gehad daarom was ze vaak ziek, bij haar werkte een cerenia injectie altijd goed met aanvullende medicijnen. Ogen is me eigenlijk nooit opgevallen, lijkt me dat je even moet kijken wat voor hond je hebt, is het een piepert of ligt ie half dood te kreperen van de pijn voor hij iets aangeeft?
Vanwege gebrek aan "oren" loopt hij al 2 mnd niet los, enkel aan de lange lijn, dus iets eten is ook eigenlijk uitgesloten.
Hoe hij verder is onder pijn of ziek weet ik niet, want is nog niet voorgekomen.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Bah, jonge hond ziek
Frank vond hem, net als ik, erg afgevallen, vanavond wat gemalen pens (licht verteerbaar), morgen om 840 bij de DA (dezelfde als gister, kan die verschil evt zien)
- Jeannettebo
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Bah, jonge hond ziek
Zpady...Jeannettebo schreef:sterkte met de jonge man, om welke jonge man gaat het?
- Jeannettebo
- Zeer actief
arm kereltje, ik wilde dat al neerzetten, maar toen bedacht ik dat je nog meer jonge kereltjes rond hebt hobbelen.
Ik duim dat hij er snel boven op komt

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Bah, jonge hond ziek
das toch echt de enige jonge reu hier...Jeannettebo schreef:arm kereltje, ik wilde dat al neerzetten, maar toen bedacht ik dat je nog meer jonge kereltjes rond hebt hobbelen.
- Priscill@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 5
Heel veel sterkte ermee. Ik zou ook niet weten wat het kan zijn. Ik hoop dat hij er snel bovenop komt.
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

- Jeannettebo
- Zeer actief
oh sorry, ik dacht dat je ook nog een jonge DJT hadcrutz schreef:das toch echt de enige jonge reu hier...Jeannettebo schreef:arm kereltje, ik wilde dat al neerzetten, maar toen bedacht ik dat je nog meer jonge kereltjes rond hebt hobbelen.

-
Asta
Veel succes morgen bij de dierenarts, hopelijk is het niks ernstigs
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
he gets... wat een rare combi van symptomen
hoop dat je morgen wat meer duidelijkheid krijgt... beterschap voor het ventje

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Bah, jonge hond ziek
Ja, kan t ook niet echt plaatsen & hij is echt nooooooiiiit ziek of iets.....malinois schreef:he gets... wat een rare combi van symptomen![]()
Baal wel dat ik zo niet mee kan, maar net vandaag afspraken met externen...
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Bah, jonge hond ziek
Verder aan t denken, maar weet t nog niet. Hij had (cadeautje v collega's) een meter geperst knalgeel in z'n kennel liggen, het laatste stuk (cm of 15) heb ik er nu uitgehaald, op de club hebben we 2 wk geleden kennelijk gehad, maar goed, ook daar lijken z'n symptomen niet op....bijna 840...
Ontlasting van vanmorgen opgeraapt & kan dus mee voor onderzoek...
Blijf zelf t gevoel houden dat er iets in z'n maag vast zit waardoor hij weinig voedingsstoffen opneemt (daardoor slapjes & afvallen), Ace heeft dat ook eens gehad, die had toen een tennisbal ingeslikt wat ik pas zag toen hij hem uitkotste, die was toen ook in een paar dagen zo afgevallen & wiebelig op z'n poten, maar wel eten & ontlasting....dat Frank dus ook gezegd...
Ontlasting van vanmorgen opgeraapt & kan dus mee voor onderzoek...
Blijf zelf t gevoel houden dat er iets in z'n maag vast zit waardoor hij weinig voedingsstoffen opneemt (daardoor slapjes & afvallen), Ace heeft dat ook eens gehad, die had toen een tennisbal ingeslikt wat ik pas zag toen hij hem uitkotste, die was toen ook in een paar dagen zo afgevallen & wiebelig op z'n poten, maar wel eten & ontlasting....dat Frank dus ook gezegd...
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
& oke lul volgens mij wat in mezelf, maar goed, ben ik het ff kwijt
bij aankomst bij de DA was er niet dezelfde van van de week, maar de oprichter/eigenaar, die we zelf ook het liefste hebben.
onderzoek was in de rontgen ruimte & het eerste wat hij deed bij binnenkomst was plassen, opgevangen en gechecked, zat bloed in
verder volledig uitgebreid klinisch onderzoek, temperatuur was 39, verder geen bijzonderheden,
rode ogen kon hij niet verklaren anders dan dat het mss een drukke hond was in de kennel & zn kop hard gestoten (is juist een hele kalme hond in de kennel) of dat hij met trainen mss veel klappen gehad had (train nog amper met hem & wat ik doe nog in de aanleerfase, dus absoluut geen druk of plicht of klappen, balletje, voertje, clicker
)
zijn reactie was dat de meeste DAsen hem volledig gezond verklaard zouden hebben (klinisch & zn gedrag, want wij zien wel dat hij kalmer is etc, maar voor een buitenstaander is er niet direct iets mis mee), maar omdat hij ons erg goed kent & weet dat we niet de deur plat lopen (ehmmmm vrijdag voor een echo geweest, zondag met Zpades, maandag met een bijtwond bij een van de andere & vandaag weer met Zpades & vrijdag weer voor een echo....) om niets neemt hij het erg serieus...
nu voor het bloed in de urine amoxiline voor een week, neem hem vrijdag weer ff mee & als ik eerder twijfel heb ik zn prive mobiele nummer en mag ik altijd bellen...
maag sloot hij eigenlijk uit omdat hij niet kotst, gewoon eet & gewoon ontlasting heeft, ernstige zaken aan zijn nieren nu in eerste instantie ook omdat hij op druk totaal geen (voorzover druk op de nieren geen reactie geeft) reactie gaf...
bij aankomst bij de DA was er niet dezelfde van van de week, maar de oprichter/eigenaar, die we zelf ook het liefste hebben.
onderzoek was in de rontgen ruimte & het eerste wat hij deed bij binnenkomst was plassen, opgevangen en gechecked, zat bloed in
verder volledig uitgebreid klinisch onderzoek, temperatuur was 39, verder geen bijzonderheden,
rode ogen kon hij niet verklaren anders dan dat het mss een drukke hond was in de kennel & zn kop hard gestoten (is juist een hele kalme hond in de kennel) of dat hij met trainen mss veel klappen gehad had (train nog amper met hem & wat ik doe nog in de aanleerfase, dus absoluut geen druk of plicht of klappen, balletje, voertje, clicker
zijn reactie was dat de meeste DAsen hem volledig gezond verklaard zouden hebben (klinisch & zn gedrag, want wij zien wel dat hij kalmer is etc, maar voor een buitenstaander is er niet direct iets mis mee), maar omdat hij ons erg goed kent & weet dat we niet de deur plat lopen (ehmmmm vrijdag voor een echo geweest, zondag met Zpades, maandag met een bijtwond bij een van de andere & vandaag weer met Zpades & vrijdag weer voor een echo....) om niets neemt hij het erg serieus...
nu voor het bloed in de urine amoxiline voor een week, neem hem vrijdag weer ff mee & als ik eerder twijfel heb ik zn prive mobiele nummer en mag ik altijd bellen...
maag sloot hij eigenlijk uit omdat hij niet kotst, gewoon eet & gewoon ontlasting heeft, ernstige zaken aan zijn nieren nu in eerste instantie ook omdat hij op druk totaal geen (voorzover druk op de nieren geen reactie geeft) reactie gaf...
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Re: Bah, jonge hond ziek - update DA 24-1-12
al met al weet je dus eigenlijk niet veel meer.
ik hoop dat het inderdaad alleen een blaasontsteking is en dat de kuur aanslaat
wat is knalgeel?
wat is knalgeel?
Fenneke en Baloe

- Liselore
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 6
He bah . . . . eigenlijk weet je nog niets dus.
Wel fijn dat hij het serieus neemt!! Beterschap in ieder geval, de duimen draaien!
Wel fijn dat hij het serieus neemt!! Beterschap in ieder geval, de duimen draaien!
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
idd, geduld dus & goed in de gaten houdenfenneke schreef:al met al weet je dus eigenlijk niet veel meer.
dacht dat ik geschreven had oranje, maar dat was zijn ontlasting zondag, dat was ook maar eenmalig, daarvoor & daarna gewoon normaal...wat is knalgeel?
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hopelijk knapt hij snel weer op