We wisten al jaren dat er een hond moest komen in ons leven. We wisten ook de belangrijkste karaktereigenschappen waar we waarde aan hechtten. Echter welk ras hierbij mocht komen

Met enorm veel tips hier in dit topic en diverse PB’s waren we bij Samantha en haar roedel uitgekomen. In het specifiek, bij Fudge. We besloten te vragen of we eens mochten mee wandelen en we waren van harte welkom. Wat een heerlijke honden! En ook wederom specifiek, wat een ontzettend leuke lab die Fudge. We schoten ook wat fijne plaatjes van haar prachtroedel: https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... 6&t=327157
We vroegen Samantha allebei dingen, over opvoeding, karakter, de nadelen, de jachttrainingen etc. Fudge verleidde ons met de minuut meer en meer met zijn heerlijke zelf en in de auto terug keken we elkaar aan en wisten het eigenlijk al, dit ging hem worden. Maar zoals alle nieuwe dingen leuk zijn en grote beslissingen goed overwogen moeten worden besloten we ons nog steeds in te lezen en breder te oriënteren. In januari 2019 echter zat Fudge nog steeds in ons hoofd en waren de eerste uber-schattige Fudgebeebies in Duitsland en België reeds geboren.
Januari 2019
Na app contact met Samantha bleek er in dezelfde week (week 2) een dekking plaats te vinden op ook een Dual lab, een lieve teef genaamd Jill bij Fokkerij Van Foreburgh. Volgens Samantha een erg geschikt nestje voor wat wij zochten. Het was Jill haar eerste nestje. Erg spannend ook, door (prive) omstandigheden kon er niet van tevoren exact bepaald worden wanneer de dekking zou moeten plaatsvinden om het meeste kans op een succesvol nestje te hebben. Ik mocht mee naar de dekking van Fudge en Jill, in overleg door Samantha met de eigenaren van Jill. Ik voelde me natuurlijk zeer vereerd en ik was erg benieuwd naar zowel de teef als de visie van de eigenaresse van de fokkerij, om te kijken of wij mogelijk in aanmerking kwamen voor een heus Nederlandse Fudge beebie

Eenmaal daar aangekomen leek Fudge te weten waar we voor kwamen. En het allermooiste is dan, dat Fudge evengoed Fudge blijft. Relaxed, knuffelig en beleefd. Zo gaaf!

Jill had het dat we eenmaal binnen waren natuurlijk ook allang door en naar zeggen van de fokster was het duidelijk van vandaag toch echt wel DE dag kon zijn waarop de eitjes meer dan bereid waren om beebies van Fudge te ontvangen

Na een kop thee en een fijn gesprek met de fokster mochten Jill en Fudge ‘aan het werk’. Dit was voor mij überhaupt de eerste keer dat ik bij een dekking aanwezig was en ik vond het erg mooi om te zien. Het ging (zo ver dat gaat in deze setting) erg natuurlijk, Jill was vooral heel heel blij om Fudge weer te zien en Fudge was doelgericht zonder enige opdringerigheid. Het werk was snel goed verricht en de koppeling duurde even. Dit scheen een goed teken te zijn dus iedereen was happy. Nadat de koppeling weer losgekoppeld was

We praatte nog even na en ik kon natuurlijk mijn geluk niet op om te horen dat we zeker in aanmerking voor een Fudge beebie zouden komen volgens haar en dat ik mijn gegevens dezelfde dag nog even moest opsturen

20 januari
De ongeboren spruit is nu een week oud! We tellen heus niet al af naar je komst

Februari 2019
Onderwijl kregen we via Samantha een prachtige buik doorgestuurd van de lieve mama die hard aan het werk was om de babyfabriek goed en wel te laten functioneren:

Maart 2019

En na wat HEUL lang voelde was dan na de eerste week maart EIN-DE-LIJK het verlossende woord. Ze was aan het bevallen.
Wat echt super was is dat de fokster Samantha op de hoogte hield en Samantha was zo lief om ons dan weer op de hoogte te houden!
En het resultaat mocht er wezen, 9 gezonde Fudge beebies waren er ter wereld gekomen. 4 teefjes en 5 reutjes

Nu kon het bijna niet missen... En het wachten op het werkelijke signaal dat we ook echt een reutje van deze fijne combi mochten gaan verwelkomen
begon..... (weer wachten

5 April 2019
En vandaag 5 april mochten we dan EEEEINDDDELIJK!!!! bij je langs....
Mag ik jullie voorstellen aan

We zijn ZO intens gelukkig en dankbaar dat we vanaf mei dit mooie ventje in ons huis mogen verwelkomen. We zitten in de volle voorbereidingsfase met spulletjes aanschaffen en het huis zo inrichten dat de katten ook nog een fijn leven hebben. Ook gaan we in april nog 2x ons lieve ventje knuffelen dus meer foto's volgen! Ik zal ze in dit dagboekje posten!
Samantha, ubermegasuper bedankt voor alles zo ver!

En Fudge, TOP werk man