De dierenarts gaf 3 opties: 1. Wegsnijden 2. Chemo en bestraling 3. Niks doen.
Chemo en bestraling zie ik niet zo zitten voor een hond, maar misschien wuif ik het te makkelijk weg.
Wegsnijden ben ik wel een voorstander van, mits er geen wekenlang herstel aan verbonden is, dat moeten we nog aan de dierenarts vragen. Probleem is dat Zorro 10 jaar geleden onder narcose is gebracht en direct een hartstilstand kreeg. Dit was welliswaar een injectienarcose en met gas zou het beter kunnen gaan maar gezien zijn leeftijd (13,5) is de kans denk ik ook aanzienlijk dat hij het niet overleeft.
Laten zitten is niet zo'n hele beste optie omdat hij er pijn aan heeft als hij er op staat. Met pijnstilling valt dit misschien wat te verminderen maar als dat niet meer afdoende is is het voor mij einde verhaal - als Zorro niet meer zo lekker druk kan zijn als zijn hoofdje hem ingeeft is het niet meer Zorrowaardig.
Dus ja, operatie met mogelijk gelijk Zorro dood of door laten lopen met ook snel Zorro dood.
Morgen gaan mijn moeder, stiefvader en ik overleggen wat we willen. Alle input is welkom! En ja, zo'n oudje moet een keer ergens dood aan gaan maar dat had van mij nog heel, heel lang mogen duren
Zorro is dus 13,5 maar liep voor zijn wrat nog met het grootste gemak 5 kilometer met mij hard en hij heeft nog heel veel zin in het leven. Dus als er rederlijkerwijs nog iets hondwaardigs voor hem te doen is wil ik daar wel voor gaan. Pijn en een lijdensweg wil ik hem echt 100% besparen.
Ideeën?