Of het spul allemaal geholpen heeft betwijfel ik, t kan ook zijn dat hij er gewoon 'overheen gegroeit' is
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nog tips wagenziekte?
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: nog tips wagenziekte?
Ik heb Luca een hele tijd van die gewone reistabletjes van de DA gegeven in combinatie met puur reisziekte. Vanaf een maand of 8 was luca helemaal van zijn reisziekte af. Nu stapt hij vrolijk in de auto zonder misselijk te worden
Of het spul allemaal geholpen heeft betwijfel ik, t kan ook zijn dat hij er gewoon 'overheen gegroeit' is
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
had ik met Toya tot zo'n 4 maanden terug ook erg veel last van.
Behalve als ze in een kleine bench lag.
Ook zij kwijlde enorm maar had ook echt schrik van de auto.
Liep al weg als ze het idee had dat ze erin moest. Heb dit genegeerd en ja ze ligt altijd in een kennel.
Zodra ik haar los doe is het weer enorm kwijlen.
vraag me nav je verhaal af of hij echt ziek wordt of het een combi is van angst en wagenziek zijn
Behalve als ze in een kleine bench lag.
Ook zij kwijlde enorm maar had ook echt schrik van de auto.
Liep al weg als ze het idee had dat ze erin moest. Heb dit genegeerd en ja ze ligt altijd in een kennel.
Zodra ik haar los doe is het weer enorm kwijlen.
vraag me nav je verhaal af of hij echt ziek wordt of het een combi is van angst en wagenziek zijn
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
moeilijk en ook herkenbaar
Heb het bij Toya genegeerd en nu springt ze spontaan in de auto om meteen in haar kennel te verdwijnen.
Heb het bij Toya genegeerd en nu springt ze spontaan in de auto om meteen in haar kennel te verdwijnen.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

-
Wilm@
Yep, hier ook een wagenzieke hond. Ik ga eerdaags een stuk schuimrubber (soort van matras) van 10cm dik halen en snij dit naar de vorm van de achterbak, dus niet de achterbank. Dit zorgt ervoor dat mijn hond stabieler in de auto ligt en minder heen en weer wordt geschud. Of het helpt weet ik niet maar ik ga dit wel uitproberen. Hoesje eromheen en klaar!
-
Binkie
- Actief
hier ook een die van pup af aan altijd met wagen mee gaat maar altijd ziek is. Sinds kort gaf iemand mij een tip: zo een strip die je aan de onderkant van de auto hangt dat tegen statische geleiding is en ook voor wagenziekte. Van het weekend naar Duitsland geweest en mevrouw is niet ziek geweest. Dus of het daar aan ligt?!
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Heb je al eens geprobeerd om hem in de auto in een bench te zetten, met daarover een kleedje? Zodat hij niet om zich heen kan kijken?
Er zijn honden die het vervelend vinden dat ze alles zo snel zien bewegen om zich heen, en daar gestrest en/of misselijk van worden.
Er zijn honden die het vervelend vinden dat ze alles zo snel zien bewegen om zich heen, en daar gestrest en/of misselijk van worden.

Iedere dag feest!
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Cash is ook heel erg wagenziek geweest.Inge O schreef:ik heb ooit ook zo'n pup gehad, zij begon (door conditionering) al vreselijk te kwijlen als ik haar in de stilstaande auto zette, het was echt een ramp (en ja, ook alleen opgehaald en dat dan ook nog een keer in een bestelwagen).
wat hij haar het beste werkte (het was een vreselijk vretertje) was haar iets te kauwen geven (varkensoor bv.) en dan korte ritjes - dan lukte het wel. ze moest overigens ook wel in een bench.
Toen we hem ophaalden bij de fokster, begon hij na 10 minuten al te kotsen.
Dit is heel lang zo gebleven. En ook hij begon al te slijmen als hij alleen maar in de stilstaande auto lag (geen motor die draaide).
Wij hebben dit genegeerd, geen medicijnen e.d. en het is vanzelf toch over gegaan.
Heel soms heeft hij nog wel een klein beetje kwijl maar verder niks. Hij ligt ook in een kooi. Hij is verder ook wel heel relaxed in de auto. Ligt languit te slapen als hij er langer in ligt e.d.
Wel heeft Cash nu schrik van de auto. Als hij doorheeft dat hij naar de auto moet probeert hij weg te komen. Dat is wel heel erg jammer maar ik hoop dat hij daar ook overheen gaat komen. We negeren ook dat voor nu.

Cash v Heiligental en Flow.
-
Binkie
- Actief
Vandaag bijna 600 km gereden en nog geen kwijltje gegeven. Dus begin werkelijk te denken dat die strip echt werktBoutje schreef:Ik herinner me dat mijn ouders dat ook hadden toen ik kind was, zo'n strip.
Ga ik halen.