sirene schreef:Succes met je nestje!
Die laatste hond van die oude foto's vind ik prachtig voor een Boston. Een normale neus die gewoon rechtop staat en niet achterover.
Zijn lijf ziet er ook mooi uit hij staat stevig en mooi stabiel op zijn pootjes.
Zijn dat soort snuitjes nog steeds te vinden ?
Jawel , je ziet ze nog wel maar meestal niet op shows.
Ik heb de indruk dat veel fokkers het idee hebben dat een Boston een plat vierkant hoofd MOET hebben. Maar er staat in de standaard dat de lengte van de snuit niet meer dan 1/3 v.d lengte van het voorhoofd mag bedragen.
Ook heb ik de indruk dat er TEVEEL op het hoofd wordt gelet en dat er vaak wordt vergeten dat een Boston niet op zijn hoofd loopt LOL EEn van de oudere fokkers heeft mij zelfs een keer verteld dat er vroegah - in de jaren 70 - heel veel op het hoofd werd gelet. Dat sommige keurmeesters van toen een hond met een supermooi hoofd maar met bijvoorbeeld een karperrug ( GROTE FOUT in ons RAS ) eerder zouden plaatsen dan een hond met een iets minder -maar nog wel typisch - hoofd met een goede bouw.
Het teefje dat ik van mijn laatste nest heb aangehouden heeft ook hetzelfde type hoofd als " Chappie`s Little Man " Haar lichaamsbouw is ook super , vind ik dan.
okej , haar snuit had van mij iets korter mogen zijn , maar het is niet te lang.
Toen ik haar laatst op de BT clubmatch showde kreeg ik daar ook al opmerkingen over . Dat het het beste hondje van het nest is , maar dat haar hoofd niet haar sterkste punt is. Dat terwijl zij qua type hetzelfde is als de Bostons uit de 40-70 er jaren .