Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Das dan ff schrikken he als t veel groter blijkt dan je dacht
Ik had dat 4 wkn geleden
Toen is Ziva bevallen en dan doe ik de dag erop even de broek en staart goed wassen vanwege t vruchtwater
Nu is madam nogal van de poets en blijkbaar is t toch gaan irriteren, want 2 dagen later ontdekte ik een klein hotspotje ( dacht ik )
Dat bleek dus de onderkant van haar staart, aan beide kanten in de broek en bovenbenen
Nja dan gaat er gewoon de schaar in want t moet wel goed behandeld kunnen worden
Ik ben erg blij dat er weer haar op begint te groeien en dat ze begint met afharen , dan valt t niet meer zo op want ik loop echt voor schandaal nu met haar
Ik heb na het knippen haar nog een keer goed gewassen van achter, goed laten drogen en honingzalf erop
Daarna heb ik er niets meer aan gedaan want hoe meer ik eraan zat met smeren hoe meer ze eraan ging zitten
Nu het helemaal dicht is smeer ik 2x pd uiercreme erop zodat t allemaal soepel blijft . Want anders gaat ze er weer aan zitten
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gol had een tijdje geleden ook zo'n grote plek, bij haar bleek er een bacteriële infectie erbij te zitten. Ik heb vetaderm shampoo meegekregen en de huid was na een paar keer wassen al veel rustiger.
Ik zou er geen klei meer opsmeren en het even met rust laten.
Snoopy heeft er ook zo'n last van. Als hij geschoren wordt in zijn nek dan heeft hij sowieso een hotspot. Dus niet scheren en gelukkig heeft hij er al heel lang een last meer van gehad.
Ze kunnen er echt heel erg ziek van zijn
Ik vond dat spul een drama, de plek werd er alleen maar natter van. Groene leem helpt bij kleine plekjes het beste, dat droogt ook goed.
Het is wel goed gegaan hij heeft het niet meer open gekrabt en is vrij rustig gebleven vannacht gelukkig.
Ik heb nauwelijks geslapen maar goed dat haal ik vandaag zo af en toe wel weer in.
Hij voelt zich nog lang niet lekker maar dat komt wel weer
Gollum schreef:Gol had een tijdje geleden ook zo'n grote plek, bij haar bleek er een bacteriële infectie erbij te zitten. Ik heb vetaderm shampoo meegekregen en de huid was na een paar keer wassen al veel rustiger.
Ik zou er geen klei meer opsmeren en het even met rust laten.
Snoopy heeft er ook zo'n last van. Als hij geschoren wordt in zijn nek dan heeft hij sowieso een hotspot. Dus niet scheren en gelukkig heeft hij er al heel lang een last meer van gehad.
Ze kunnen er echt heel erg ziek van zijn
Ik vond dat spul een drama, de plek werd er alleen maar natter van. Groene leem helpt bij kleine plekjes het beste, dat droogt ook goed.
Oh. Dat is jammer. Had gehoopt dat het kon helpen!
Een t shirt hielp hier ook goed. Zorro had laatst een wond op zijn bovenbeen en daar bleef hij ook niet af. Steeds weer open likken. Toen heb ik hem een t shirt aangedaan en de pijpjes met flex bandage dicht gemaakt zodat hij er niet aan kon likken en krabben. Toen was het heel snel dicht.
Ik heb het met Lyndie ook meegemaakt. De ergste keer had ze over haar hele lijf zulke plekken. Vreselijk gewoon.
Ik deed haar in huis 2 t-shirts aan (één over de kop en één over het achterlijf en knoopte die aan elkaar). En wat Lyndie heel fijn vond, was het koelen met ijs. Zo'n gelpack en dan op het t-shirt, niet op de wond zelf.
Dat verdoofde de pijn én hielp tegen de jeuk.
T ziet er wat rustiger uit en hij laat zich ook niet meer zomaar vallen om te schuren.
Wel moet hij in zicht blijven en heb ik mijn ogen op steeltjes
En hebben we wisseldiensten . Als ik dreig in slaap te vallen - na mijn bijna slapeloze nacht - zeg ik het even tegen mijn man zodat hij ook beter op buster let.
Leve de vakantie
Bij grotere hotspots scheerden wij de vacht ruim weg tot dat de huid weer rustig was en dan helpt hyrdocortiderm inderdaad het beste. Groene leem als het nog hot spotjes zijn.
Maar bij deze omvang is een AB kuurtje ook geen overbodige luxe. En ze kunnen er inderdaad best naar door voelen hoor. Je doet het goed zo! En succes, waarschijnlijk hadden jullie de vakantie anders voorgesteld...