Ik zeg niet dat het ideaal is en dat het soms erg lastig is, maar in mijn hart vind ik dat gewoon leuker dan een heel erg baasgerichte hond. Ik zou dus niet gauw voor zo'n hond kiezen ook al begrijp ik wel dat het in deze maatschappij een stuk makkelijker en gewenst is.Rosita Compagner schreef:Ja, en dat loopt dus 9 van de 10 keer uit de hand en daar worden dan probleemtopics over geopend. Heel veel honden kunnen dit dus gewoon niet aan. Althans, niet in de maatschappij waarin wij leven.dicyvo schreef: Heb ik toch liever een hond waar ik af en toe op moet wachten omdat ie iets anders aan z'n hoofd heeft dan naar mij te luisteren, ook nog een eigen willetje heeft zeg maar.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik ben niet altijd de leukste (bedankt Inge O)
Moderator: moderatorteam
Re: ik ben niet altijd de leukste (bedankt Inge O)
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Vind ik ook hoor.renee-uk schreef:op de een of andere manier denk ik toch dat een heleboel mensen die moeite hebben de aandacht van hun hond vast te houden heel erg gebaat zouden zijn bij een hond die gek op een balletje is.
Dat was echt het enige waar Cas interesse in had en eigenlijk was het ook wel een soort obsessie voor hem.
Omdat Suske wel balgek is maar niet geobsedeerd en zich ook met vrij veel andere honden, gewoon overal snuffelen, in haar eentje rennen en zoekspelletjes kan vermaken heb ik weleens gedacht dat we Cas tekort hebben gedaan.
Maar als hij geen balletje had om achter aan te rennen kon hij zich absoluut niet op een normale manier vermaken, dat was gewoon vragen om moeilijkheden.
Maar met Suske moet ik wel meer opletten

- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
dubbel
Laatst gewijzigd door Suske op 16 mei 2012 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
jan is best geobsedeerd door zijn bal, die is van hem en verschrikkelijk belangrijk voor hem.
wat ik niet begrijp is dat daar dan meteen aan vastgeknoopt wordt dat ie nergens meer belangstelling voor heeft.
dat is namelijk helemaal niet waar, hij rent in het rond, leest kranten bij het leven en stuurt ingezonden stukken in, houdt mij prima in de gaten maar gaat toch zijn eigen gang zoals hij het prettig vindt en dat allemaal met zn bal in zn bek.
en -ongelofelijk maar toch waar- als ik hem roep komt ie ook nog
wat ik niet begrijp is dat daar dan meteen aan vastgeknoopt wordt dat ie nergens meer belangstelling voor heeft.
dat is namelijk helemaal niet waar, hij rent in het rond, leest kranten bij het leven en stuurt ingezonden stukken in, houdt mij prima in de gaten maar gaat toch zijn eigen gang zoals hij het prettig vindt en dat allemaal met zn bal in zn bek.
en -ongelofelijk maar toch waar- als ik hem roep komt ie ook nog

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Renee, ik ben het ook gewoon met je eens.
Maar wilde ook laten zien dat een balgeobsedeerde hond het andere uiterste is.
Jan vind hem belangrijk, voor Cas bestond er echt niets anders.
Wat Jan doet, dat deed Cas niet
Die ging lopen etteren
Maar wilde ook laten zien dat een balgeobsedeerde hond het andere uiterste is.
Jan vind hem belangrijk, voor Cas bestond er echt niets anders.
Wat Jan doet, dat deed Cas niet

Die ging lopen etteren

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
En toch denk ik dat dit ook enigszins hond afhankelijk is. Ik heb altijd gedacht dat zo'n salaris begrip de manier was. Want die werkt bij Bram. Tot Izzie kwam. Een hond die gericht is op samenwerking. Erbij horen is belangrijker dan beloond worden. Ik ben dezelfde mens, maar de honden pakken heel anders uit in mijn opvoeding.Jaap* schreef:En juist dié redenering, die ik heel vaak voorbij zie komen, kan ik nooit goed volgen.maart schreef:Das net zoals mijn baas. Ik vind die ook wel leuk, maar op het eind van de maand verwacht ik toch wel iets op mijn rekening te zien verschijnen...
Dat is helemaal niet de verhouding die ik met mijn hond wil hebben. De verhouding die ik zoek is dezelfde als met familie, of met iemand anders waar je graag iets mee doet. Waar je bij wilt zijn en deel vanuit wil maken.
Ik vind dat sociale aspect echt véle malen belangrijker dan salaris-achtige begrippen. Het gaat om de onderlinge relatie en verstandhouding vind ik.
Ik deel heus wel eens een snoepje uit, maar daar gáát het felix niet om. Die vind het veel mooier om "erbij te horen".

Linda, Izzie en Bram
- renee-uk
- Zeer actief
ik weet niet wat jan hier doet zonder die bal in zijn bek.
ik heb nooit drukke wandelgebieden uitgezocht, daar vind ik zelf helemaal niks aan.
ben niet van het gezellie met anderen lopen en in deurne had ik daar een heel aantal mogelijkheden voor en daar kon jan ook prima door het bos zonder bal in zijn bek.
hier heb ik dat niet meer gedaan omdat ik er niet zeker van ben dat ik geen andere honden tegenkomt en omdat ik weet dat ie die met bal volkomen negeert.
ik heb geen zin om uit te zoeken of dat zonder bal anders is.
if it ain't broke don't fix it
ik heb nooit drukke wandelgebieden uitgezocht, daar vind ik zelf helemaal niks aan.
ben niet van het gezellie met anderen lopen en in deurne had ik daar een heel aantal mogelijkheden voor en daar kon jan ook prima door het bos zonder bal in zijn bek.
hier heb ik dat niet meer gedaan omdat ik er niet zeker van ben dat ik geen andere honden tegenkomt en omdat ik weet dat ie die met bal volkomen negeert.
ik heb geen zin om uit te zoeken of dat zonder bal anders is.
if it ain't broke don't fix it

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Tsja, heel rustig wandelen in dit drukbevolkte gedeelte?
Maar Cas vond er werkelijk geen moer aan om met een bal of stok in zijn bek rond te lopen.
Ja een ererondje met twee of drie ballen in zijn bek, dat was de grootste pret natuurlijk
Gegooid moet dat ding!
En dat geldt voor Suske ook.
Maar Cas vond er werkelijk geen moer aan om met een bal of stok in zijn bek rond te lopen.
Ja een ererondje met twee of drie ballen in zijn bek, dat was de grootste pret natuurlijk

Gegooid moet dat ding!
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Frenk vind van alles en nog wat leuk. Maar niks is het allerleukste. Behalve uiteindelijk ik/wij. Tijdens het opgroeien stond dat nog wel eens onder druk. Dan kon iets toch wel zo spannend zijn dat 'ie ook mij even vergat, maar inmiddels heb ik al een jaar of 2 een voorbeeldige hond die eigenlijk altijd luistert, die ik onbekommerd overal mee naartoe kan nemen, die nooit ruzie zoekt met andere honden. Heerlijk 
En nee, ik loop niet standaard met voertjes of speelgoed in m'n zakken. Maar soms wel. Omdat ik dat leuk en gezellig vind.
En met datzelfde argument kom ik soms thuis met kippenmaagjes of runderhart of een stuk koeientong. Omdat dat leuk is.
Verder ben ik van de duidelijke regels
hij mag niet in de tuin plassen, alleen maar buiten het hek. Hij mag niet te ver weg lopen. Hij mag niet trekken aan de riem. Maar een
is echt voldoende om hem daaraan te helpen herinneren en dan kan ik weer blij 'dat is braaf' zeggen. En dan kwispelt hij vrolijk en is het goed.

En nee, ik loop niet standaard met voertjes of speelgoed in m'n zakken. Maar soms wel. Omdat ik dat leuk en gezellig vind.

Verder ben ik van de duidelijke regels

- renee-uk
- Zeer actief
maar dat leer ik mijn honden niet he, als ik met het balletje trainSuske schreef:Tsja, heel rustig wandelen in dit drukbevolkte gedeelte?
Ja een ererondje met twee of drie ballen in zijn bek, dat was de grootste pret natuurlijk![]()
Gegooid moet dat ding!
ik heb tot ik hier in engeland kwam en niet meer bij een club trainde nooit met de bal der ballen gegooid, daar had ik weer andere dingen voor

de bal dragen mocht ook alleen als de training ten einde was, verder was die bal er om samen met mij mee te spelen, als beloning voor een goed uitgevoerde oefening en daarna verdween ie weer in mijn zak.
en juist omdat ie die bal nooit op andere momenten kreeg is die bal jan zn alles en is het bezit daarvan al genoeg om hem helemaal happy te maken

- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Ah, oke dat hebben wij nooit gedaan.renee-uk schreef:maar dat leer ik mijn honden niet he, als ik met het balletje trainSuske schreef:Tsja, heel rustig wandelen in dit drukbevolkte gedeelte?
Ja een ererondje met twee of drie ballen in zijn bek, dat was de grootste pret natuurlijk![]()
Gegooid moet dat ding!
ik heb tot ik hier in engeland kwam en niet meer bij een club trainde nooit met de bal der ballen gegooid, daar had ik weer andere dingen voor
de bal dragen mocht ook alleen als de training ten einde was, verder was die bal er om samen met mij mee te spelen, als beloning voor een goed uitgevoerde oefening en daarna verdween ie weer in mijn zak.
en juist omdat ie die bal nooit op andere momenten kreeg is die bal jan zn alles en is het bezit daarvan al genoeg om hem helemaal happy te maken
Misschien bij de opvolger/ster

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Of een Brammetje!Inge O schreef:een hovawart zou denk ik prima bij je passendicyvo schreef:Bailey luistert ok heel slecht naar het commando 'hier' en dat is errrug lastig maar het lijkt me niks aan als een hond constant zijn aandacht gericht heeft op de baas of hun balletje. Dat ligt denk ik aan het type hond wat je leuk vind.op de een of andere manier denk ik toch dat een heleboel mensen die moeite hebben de aandacht van hun hond vast te houden heel erg gebaat zouden zijn bij een hond die gek op een balletje is.
Ik geniet ervan wanneer ik een hond lekker zijn gang zie ga en genieten als ie los is, dat ie af en toe omkijkt van ben je er nog of ff naar me toe komt rennen en er weer vandoor gaat.
Een kennis van me heeft een ridgeback die tijdens het wandelen pal achter haar blijft lopen en waar zij gaat, gaat Nora. Zelfs in het bos maakt ie niet even een uitstapje. Daar zou ik dus echt niks aan vinden.
Heb ik toch liever een hond waar ik af en toe op moet wachten omdat ie iets anders aan z'n hoofd heeft dan naar mij te luisteren, ook nog een eigen willetje heeft zeg maar.![]()
.

Overigens loopt Izzie ook niet pal achter me tijdens het wandelen hoor. Bal weg is klaar en dan gaat ze zelf rennen, snuffelen, met Bram spelen etc. Maar ze houdt me wel haarfijn in de gaten. Bram vergeet dat af en toe

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
kwestie van wennenL@nghaar schreef: Dat hele obsessieve gedrag naar een bal oid vind ik ook zielig, het lijkt mij ook niet ontspannend wandelen zo'n vragende hond.

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Na 5 jaar Kaukaas verlang je soms naar zo'n hond
Voor 1 dag dan he

Voor 1 dag dan he

hahabilly schreef:Na 5 jaar Kaukaas verlang je soms naar zo'n hond![]()
Voor 1 dag dan he

Zo als bovenstaande foto hoeft van mij dus niet maar een beetje luisteren buiten zou best handig zijn.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
billy schreef:Na 5 jaar Kaukaas verlang je soms naar zo'n hond![]()
Voor 1 dag dan he

Ik laat af en toe twee schapendoezen uit.
En dan heb ik hetzelfde gevoel als jij ................ voor een dag is leuk

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Het was idd wel een van de redenen om van dat hele zelfstandige van mijn teckels af te stappenInge O schreef:vandaar dat ik (en jij eigenlijk ook) gekozen heb voor iets er tusseninranetje schreef:billy schreef:Na 5 jaar Kaukaas verlang je soms naar zo'n hond![]()
Voor 1 dag dan he![]()
Ik laat af en toe twee schapendoezen uit.
En dan heb ik hetzelfde gevoel als jij ................ voor een dag is leuk.
met nu ook een (redelijk onafhankelijk) herdertje ter compensatie van de overmaat aan berghondentrekjes in de rest van de roedel.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
maart schreef:kwestie van wennenL@nghaar schreef: Dat hele obsessieve gedrag naar een bal oid vind ik ook zielig, het lijkt mij ook niet ontspannend wandelen zo'n vragende hond.![]()
Is voor mij geen kwestie van wennen maar van niet willen.
Ik moet wel zeggen dat ik dit er wel mooi uit vind zien maar ik neem aan dat jullie niet zo een lange wandeling maken?

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Weet ik 

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
GEWOON een volgoefening?????Inge O schreef:
maart is aan het stangen, dit is gewoon een volgoefening.

iemand vroeg me eens één van de verschillen tissen Ringsport en IPO. Toen maakte ik deze foto (of allé, liet ze maken)

uiteraard lopen ze verder op wandeling gewoon als iedere normale hond vrij te huppelen door de velden en graskanten.
En ze komen als ik ze roep. Ik geloof dat dat eerder is omdat ze me NIET leuk vinden als ze niet komen, dan dat ze komen omdat ze me gewoon leuk vinden