Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik ben niet altijd de leukste (bedankt Inge O)

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dicyvo

Re: ik ben niet altijd de leukste (bedankt Inge O)

Ongelezen bericht door dicyvo »

Rosita Compagner schreef:
dicyvo schreef: Heb ik toch liever een hond waar ik af en toe op moet wachten omdat ie iets anders aan z'n hoofd heeft dan naar mij te luisteren, ook nog een eigen willetje heeft zeg maar.
Ja, en dat loopt dus 9 van de 10 keer uit de hand en daar worden dan probleemtopics over geopend. Heel veel honden kunnen dit dus gewoon niet aan. Althans, niet in de maatschappij waarin wij leven.
Ik zeg niet dat het ideaal is en dat het soms erg lastig is, maar in mijn hart vind ik dat gewoon leuker dan een heel erg baasgerichte hond. Ik zou dus niet gauw voor zo'n hond kiezen ook al begrijp ik wel dat het in deze maatschappij een stuk makkelijker en gewenst is.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

renee-uk schreef:op de een of andere manier denk ik toch dat een heleboel mensen die moeite hebben de aandacht van hun hond vast te houden heel erg gebaat zouden zijn bij een hond die gek op een balletje is.
Vind ik ook hoor.
Dat was echt het enige waar Cas interesse in had en eigenlijk was het ook wel een soort obsessie voor hem.
Omdat Suske wel balgek is maar niet geobsedeerd en zich ook met vrij veel andere honden, gewoon overal snuffelen, in haar eentje rennen en zoekspelletjes kan vermaken heb ik weleens gedacht dat we Cas tekort hebben gedaan.
Maar als hij geen balletje had om achter aan te rennen kon hij zich absoluut niet op een normale manier vermaken, dat was gewoon vragen om moeilijkheden.
Maar met Suske moet ik wel meer opletten :wink:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Suske
Zeer actief
Contacteer:

dubbel
Laatst gewijzigd door Suske op 16 mei 2012 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jan is best geobsedeerd door zijn bal, die is van hem en verschrikkelijk belangrijk voor hem.
wat ik niet begrijp is dat daar dan meteen aan vastgeknoopt wordt dat ie nergens meer belangstelling voor heeft.
dat is namelijk helemaal niet waar, hij rent in het rond, leest kranten bij het leven en stuurt ingezonden stukken in, houdt mij prima in de gaten maar gaat toch zijn eigen gang zoals hij het prettig vindt en dat allemaal met zn bal in zn bek.
en -ongelofelijk maar toch waar- als ik hem roep komt ie ook nog :lol1:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Renee, ik ben het ook gewoon met je eens.
Maar wilde ook laten zien dat een balgeobsedeerde hond het andere uiterste is.
Jan vind hem belangrijk, voor Cas bestond er echt niets anders.
Wat Jan doet, dat deed Cas niet :U:
Die ging lopen etteren :(:

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Jaap* schreef:
maart schreef:Das net zoals mijn baas. Ik vind die ook wel leuk, maar op het eind van de maand verwacht ik toch wel iets op mijn rekening te zien verschijnen...
En juist dié redenering, die ik heel vaak voorbij zie komen, kan ik nooit goed volgen.
Dat is helemaal niet de verhouding die ik met mijn hond wil hebben. De verhouding die ik zoek is dezelfde als met familie, of met iemand anders waar je graag iets mee doet. Waar je bij wilt zijn en deel vanuit wil maken.
Ik vind dat sociale aspect echt véle malen belangrijker dan salaris-achtige begrippen. Het gaat om de onderlinge relatie en verstandhouding vind ik.
Ik deel heus wel eens een snoepje uit, maar daar gáát het felix niet om. Die vind het veel mooier om "erbij te horen".
En toch denk ik dat dit ook enigszins hond afhankelijk is. Ik heb altijd gedacht dat zo'n salaris begrip de manier was. Want die werkt bij Bram. Tot Izzie kwam. Een hond die gericht is op samenwerking. Erbij horen is belangrijker dan beloond worden. Ik ben dezelfde mens, maar de honden pakken heel anders uit in mijn opvoeding.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
renee-uk
Zeer actief

ik weet niet wat jan hier doet zonder die bal in zijn bek.
ik heb nooit drukke wandelgebieden uitgezocht, daar vind ik zelf helemaal niks aan.
ben niet van het gezellie met anderen lopen en in deurne had ik daar een heel aantal mogelijkheden voor en daar kon jan ook prima door het bos zonder bal in zijn bek.
hier heb ik dat niet meer gedaan omdat ik er niet zeker van ben dat ik geen andere honden tegenkomt en omdat ik weet dat ie die met bal volkomen negeert.
ik heb geen zin om uit te zoeken of dat zonder bal anders is.
if it ain't broke don't fix it
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Tsja, heel rustig wandelen in dit drukbevolkte gedeelte?
Maar Cas vond er werkelijk geen moer aan om met een bal of stok in zijn bek rond te lopen.
Ja een ererondje met twee of drie ballen in zijn bek, dat was de grootste pret natuurlijk :LOL:
Gegooid moet dat ding!
En dat geldt voor Suske ook.

Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk vind van alles en nog wat leuk. Maar niks is het allerleukste. Behalve uiteindelijk ik/wij. Tijdens het opgroeien stond dat nog wel eens onder druk. Dan kon iets toch wel zo spannend zijn dat 'ie ook mij even vergat, maar inmiddels heb ik al een jaar of 2 een voorbeeldige hond die eigenlijk altijd luistert, die ik onbekommerd overal mee naartoe kan nemen, die nooit ruzie zoekt met andere honden. Heerlijk :ok:
En nee, ik loop niet standaard met voertjes of speelgoed in m'n zakken. Maar soms wel. Omdat ik dat leuk en gezellig vind. :19: En met datzelfde argument kom ik soms thuis met kippenmaagjes of runderhart of een stuk koeientong. Omdat dat leuk is.
Verder ben ik van de duidelijke regels :engel: hij mag niet in de tuin plassen, alleen maar buiten het hek. Hij mag niet te ver weg lopen. Hij mag niet trekken aan de riem. Maar een :hmmm: is echt voldoende om hem daaraan te helpen herinneren en dan kan ik weer blij 'dat is braaf' zeggen. En dan kwispelt hij vrolijk en is het goed.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Suske schreef:Tsja, heel rustig wandelen in dit drukbevolkte gedeelte?
Maar Cas vond er werkelijk geen moer aan om met een bal of stok in zijn bek rond te lopen.
Ja een ererondje met twee of drie ballen in zijn bek, dat was de grootste pret natuurlijk :LOL:
Gegooid moet dat ding!
maar dat leer ik mijn honden niet he, als ik met het balletje train
ik heb tot ik hier in engeland kwam en niet meer bij een club trainde nooit met de bal der ballen gegooid, daar had ik weer andere dingen voor ;)
de bal dragen mocht ook alleen als de training ten einde was, verder was die bal er om samen met mij mee te spelen, als beloning voor een goed uitgevoerde oefening en daarna verdween ie weer in mijn zak.
en juist omdat ie die bal nooit op andere momenten kreeg is die bal jan zn alles en is het bezit daarvan al genoeg om hem helemaal happy te maken ;)
Afbeelding

Suske
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
Suske schreef:Tsja, heel rustig wandelen in dit drukbevolkte gedeelte?
Gegooid moet dat ding!
maar dat leer ik mijn honden niet he, als ik met het balletje train
ik heb tot ik hier in engeland kwam en niet meer bij een club trainde nooit met de bal der ballen gegooid, daar had ik weer andere dingen voor ;)
de bal dragen mocht ook alleen als de training ten einde was, verder was die bal er om samen met mij mee te spelen, als beloning voor een goed uitgevoerde oefening en daarna verdween ie weer in mijn zak.
en juist omdat ie die bal nooit op andere momenten kreeg is die bal jan zn alles en is het bezit daarvan al genoeg om hem helemaal happy te maken ;)
Ah, oke dat hebben wij nooit gedaan.
Misschien bij de opvolger/ster :wink:

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge O schreef:
dicyvo schreef:
op de een of andere manier denk ik toch dat een heleboel mensen die moeite hebben de aandacht van hun hond vast te houden heel erg gebaat zouden zijn bij een hond die gek op een balletje is.
Bailey luistert ok heel slecht naar het commando 'hier' en dat is errrug lastig maar het lijkt me niks aan als een hond constant zijn aandacht gericht heeft op de baas of hun balletje. Dat ligt denk ik aan het type hond wat je leuk vind.
Ik geniet ervan wanneer ik een hond lekker zijn gang zie ga en genieten als ie los is, dat ie af en toe omkijkt van ben je er nog of ff naar me toe komt rennen en er weer vandoor gaat.
Een kennis van me heeft een ridgeback die tijdens het wandelen pal achter haar blijft lopen en waar zij gaat, gaat Nora. Zelfs in het bos maakt ie niet even een uitstapje. Daar zou ik dus echt niks aan vinden.
Heb ik toch liever een hond waar ik af en toe op moet wachten omdat ie iets anders aan z'n hoofd heeft dan naar mij te luisteren, ook nog een eigen willetje heeft zeg maar.
een hovawart zou denk ik prima bij je passen :F: :ok: .
Of een Brammetje! :mrgreen:
Overigens loopt Izzie ook niet pal achter me tijdens het wandelen hoor. Bal weg is klaar en dan gaat ze zelf rennen, snuffelen, met Bram spelen etc. Maar ze houdt me wel haarfijn in de gaten. Bram vergeet dat af en toe :engel:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

L@nghaar schreef: Dat hele obsessieve gedrag naar een bal oid vind ik ook zielig, het lijkt mij ook niet ontspannend wandelen zo'n vragende hond.
kwestie van wennen :19:

Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Na 5 jaar Kaukaas verlang je soms naar zo'n hond :mrgreen:
Voor 1 dag dan he :engel:
Afbeelding
dicyvo

Ongelezen bericht door dicyvo »

billy schreef:Na 5 jaar Kaukaas verlang je soms naar zo'n hond :mrgreen:
haha :lol1:
Zo als bovenstaande foto hoeft van mij dus niet maar een beetje luisteren buiten zou best handig zijn.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

:lol1:
Ik laat af en toe twee schapendoezen uit.
En dan heb ik hetzelfde gevoel als jij ................ voor een dag is leuk :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:
ranetje schreef:
:lol1:
Ik laat af en toe twee schapendoezen uit.
En dan heb ik hetzelfde gevoel als jij ................ voor een dag is leuk :D
vandaar dat ik (en jij eigenlijk ook) gekozen heb voor iets er tussenin :mrgreen: .

met nu ook een (redelijk onafhankelijk) herdertje ter compensatie van de overmaat aan berghondentrekjes in de rest van de roedel :mrgreen: .
Het was idd wel een van de redenen om van dat hele zelfstandige van mijn teckels af te stappen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

maart schreef:
L@nghaar schreef: Dat hele obsessieve gedrag naar een bal oid vind ik ook zielig, het lijkt mij ook niet ontspannend wandelen zo'n vragende hond.
kwestie van wennen :19:

Afbeelding

Is voor mij geen kwestie van wennen maar van niet willen.
Ik moet wel zeggen dat ik dit er wel mooi uit vind zien maar ik neem aan dat jullie niet zo een lange wandeling maken?
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Weet ik :D
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Inge O schreef:
maart is aan het stangen, dit is gewoon een volgoefening :pffff: .
GEWOON een volgoefening????? :boos: :gvd: :F:
iemand vroeg me eens één van de verschillen tissen Ringsport en IPO. Toen maakte ik deze foto (of allé, liet ze maken) :mrgreen: enige wat ik Ds nog moet aanleren is dat ze haar kop dan naar beneden mag houden en iets nukkiger moet lopen :goeie: Voor de rest beheert ze de commando's "kom achter :devil: "; "zitn :S: ", "potjes derop :mep: " etc... al als een echte professional :LOL:

uiteraard lopen ze verder op wandeling gewoon als iedere normale hond vrij te huppelen door de velden en graskanten.
En ze komen als ik ze roep. Ik geloof dat dat eerder is omdat ze me NIET leuk vinden als ze niet komen, dan dat ze komen omdat ze me gewoon leuk vinden :mann:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”