Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaring met de RDE

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ervaring met de RDE

Ongelezen bericht door jacq1970 »

twinmom-jess schreef:Allemaal bedankt voor jullie bijdrage.
Ik heb inmiddels besloten om deze stichting links te laten liggen. Wat ik hier allemaal lees in combinatie met hun absurde regels en idd boetes die ze je op willen leggen als je je er niet aan houdt gaat mij te ver.
Als ik besluit te gaan voor een hond doe ik voor de volle 100% naar eigen inzicht. Dan wil ik niet steeds een stichting boven me hebben hangen of ik alles wel goed doe.

Wat betreft het castreren, ik snij liever niet in een gezonde hond. Ik snap de reden erachter wel, maar ben het met Empyree eens. Waarom moet ik dat zelf doen? Als ze er zo happig op zijn dat er niet gefokt mag worden met de honden dan zorgen ze er zelf maar voor dat ze geholpen zijn voordat ze geplaatst worden.
Eerst € 225,- neerleggen voor een hond die nooit van jou zal zijn en dan ook nog eens minstens dat bedrag voor een castratie. Nee, bedankt.

Ben wel blij dat ik het hier nog even nagevraagd heb. :mrgreen:
Een goede stichting zorgt dat de honden gecastreert zijn als ze geadopteerd worden maar soms is de hond gewoon nog tejong en dan laten ze dat aan de adoptant over.
Ik heb 2 honden van 2 verschillende stichtingen en ik heb helemaal geen last daarvan... heb van de oudtse hond 1x controle gehad en voor de jongste 3x telefonisch en verder 1x per mail, ben paar keer met wandelingen van de stichting meegeweest en verder niet.. dus zo erg is het allemaal niet hoor die contracten... juist daarom is het zo belangrijk om een goede stichting tekiezen.
Als je wilt gaan voor ene buitenlandse hond kan je je mss aanmelden op het buitenlandsehonden forum daar zitten redelijk wat mensen van stichtingen, mensen die opvangen en mensen die regelmatig in de buitenlandse asiels helpen ...
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Shamaria schreef:'k Vang momenteel op vor rde en heb andere ervaringen..
Maar dat is ieder voor zich.. wanneer je je hart verloren hebt aan een hond moet je voor jezelf de voor en tegens afwegen..
Misschien kon je beter gewoon eens vragen of er de mogelijkheid was de hond te bezoeken en twijfels met de betreffende stichting bespreken..Mocht je dan nog je bedenkingen hebben kun je altijd verder informeren..
Het zou zonde zijn als de hond door slechte berichtgeving blijft zitten..
Als ik het goed begrepen heb in een ander topic zit er nog wel wat werk wat betreft het gedrag van je opvangers. En dat snap ik niet, waren de makkelijke sociale honden opeens op?

Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat 'probleemhonden' de grens niet over mogen en dat er alleen maar allemansvriendjes geïmporteerd mogen worden, maar ik vind het wel raar als een stichting dat soort honden op de gok naar Nederland haalt en dan maar hoopt dat een opvanggezin ze wel op de rails krijgt. Ik vind dat slecht beleid, waarmee je een enorm risico loopt op ellende.

Je struikelt in het buitenland over de makkelijk plaatsbare, vriendelijke vrolijke hondjes. Zet die in een opvanggezin, met een goeie kans op een geslaagde plaatsing. En laat probleemhonden zitten tot zich een adoptant met een hele goeie kans van slagen aanbiedt.

Ik zou alleen daarom dus al geen hond van RDE willen, want ik wil te maken hebben met een verstandige organisatie.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Liesbeth schreef:Het is ten strengste verboden dat de adoptant het dier laat inslapen, zelfs indien het dier agressief zou zijn of een persoon zou bijten en/of aanvallen. Deze beslissing kan uitsluitend door Stichting Rescue Dogs Europe worden genomen. Er staat een boete op van 1500 euro.

Da's wel een hele rare voorwaarde. Sta je daar bij de DA met je hond die compleet aan gort ligt na een aanrijding of doodziek is, en dan moet je eerst gaan bellen met de dames van de stichting of je je hond wel uit z'n lijden mag verlossen. Pleurt op zeg, op zo'n moment is het mijn hond en van niemand anders.
Ik zou met een heel grote boog om de RDE heen lopen.
Dat.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Shamaria schreef:
josefientje schreef:@ Shamaria

Zeg eens eerlijk: heb jij goed naar dit filmpje gekeken? http://tvblik.nl/de-rijdende-rechter/de-adoptiehond-1" onclick="window.open(this.href);return false;

En kun je dan met je hand op je hart beweren dat jij 100 % vertrouwen hebt in een stichting waarvan de leiding uit deze twee "dames" bestaat? :19:
Kijk het filmpje nog eens goed zonder vooroordelen vooraf..

De vrouw claimt veertig jaar ervaring met honden te hebben waaronder meerdere rottweilers..
Ik had misschien de hond ook meegegeven met die informatie, dom absoluut maar geen misdaad..

De vrouw beweert na één dag een valse hond te hebben.
Vervolgens zie je een toegestuurde foto van een vrolijke hond op het strand.. Wanneer ik klachten heb over de hond stuur ik een mailtje en geen aandoenlijke foto's.. Jij?
Dan is er de heftige reactie over pruiken die van koppen getrokken zouden worden, die wordt geuit na een opmerking over de hond. Het feit dat er zo gereageerd wordt op dat moment en niet op de beschuldigingen aan hun adres zegt veel..

Dan de geldkwestie.. Wordt even wakker met zijn allen, 225 euro voor een hond??
Eén van mijn opvanghonden was zielsongelukkig met zichzelf en allesoverheersende libido.. Ik heb dit aangekaard en gevraagd of ik de hond mocht laten helpen, 138 euro kosten. De hond is uit Frankrijk gekomen, denk aan de vervoerskosten.. Wij kopen voor de hond de nodige dingen als bench, voer, riemen etc etc die kosten krijg ik keurig teruggestort van de stichting. Dan hebben we het nog niet over het onderhoud van de hond voor de plaatsing in het gastgezin of adoptiegezin, paspoortjes, dierenartskosten, verblijven, voeding etc etc..
Sanna is 24/7 met honden bezig, haar hele woning is ingericht op het houden van honden, ze besteedt haar dagen aan poepruimen, honden uitlaten en speuren naar honden in nood..
Je hebt zelf een hond en bent bekend met het kostenplaatje. Laten we vor het gemak stellen dat het mogelijk is een paar tientjes per hond over te houden... Met de honden die jaarlijks geplaatst worden keer die paar centen en daar je hele leven naar inrichten voor het geld houdt absoluut geen steek, dat kun je zelf ook bedenken..
Waarom zou iemand dat dan doen, om hondjes te pesten ofzo?

Laten we wel even realistisch blijven zeg..

Dus ja, voor de volle 100%..

Oke, dan heb ik denk ik een heul ander filmpje gezien :oohja:
Afbeelding
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Waar staar RDE voor, REscue Dogs Europe of zo?

Geen ervaring mee, maar dat de hond eigendom van een stichting/asiel blijft is vrijwel altijd zo maar daar merk je in de praktijk niet zo veel van (in ieder geval niet als alles goed gaat tussen jou en de hond). En in asiels gaat er geen hond de deur uit voor hij/zij geholpen is en dat vind ik een goede zaak. Er zijn al zoveel honden zonder thuis, laten we er in godsnaam voor zorgen dat er uit al die hondjes niet allemaal per-ongelukjes komen. Die regels begrijp ik dus wel. Het niet mogen laten inslapen vind ik dan weer compleet van de pot gerukt. Het zal je maar gebeuren, je hond ligt te creperen maar dan moet je eerst toestemming van de stichting krijgen voor je er een einde aan mag maken :ugh: .

Van wat ik hier lees krijg ik het idee dat de stichting gerund wordt door mensen die heel graag goed willen doen en het liefst ieder hondje tegen wil en dank willen redden. Dat zie je vaak in dierenland maar juist dat leidt tot een hoop ellende en onverstandige, volkomen irrationele beslissingen.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
twinmom-jess
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Cardigan Welsh Corgi

Ongelezen bericht door twinmom-jess »

Even ter verduidelijking. Het gaat om een hond die gewoon in NL in het asiel zit. Niet eens in het buitenland. Daarom snap ik niet goed waarom dat via de RDE moet gaan.

Ik heb gister meerdere malen gebeld, maar er wordt niet opgenomen of teruggebeld. Heel jammer, want ik heb toch een paar vragen voor ze. Het is een schitterende hond.

En ik zou een stuk minder problemen hebben met het feit dat de hond van de stichting blijft als je niet al zoveel verhalen hebt gehoord over ze dat het fout is gegaan. Ik wil niet na een jaar genieten van mijn hond dat hij onder dubieuze omstandigheden wordt afgenomen.

Maar in hoeverre kan dat eigenlijk? In NL is het toch zo dat wanneer je aan kan tonen minstens een half jaar voor een dier gezorgt te hebben dat deze dan van jou is?
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Strega schreef:Waar staar RDE voor, REscue Dogs Europe of zo?

Geen ervaring mee, maar dat de hond eigendom van een stichting/asiel blijft is vrijwel altijd zo maar daar merk je in de praktijk niet zo veel van (in ieder geval niet als alles goed gaat tussen jou en de hond). En in asiels gaat er geen hond de deur uit voor hij/zij geholpen is en dat vind ik een goede zaak. Er zijn al zoveel honden zonder thuis, laten we er in godsnaam voor zorgen dat er uit al die hondjes niet allemaal per-ongelukjes komen. Die regels begrijp ik dus wel. Het niet mogen laten inslapen vind ik dan weer compleet van de pot gerukt. Het zal je maar gebeuren, je hond ligt te creperen maar dan moet je eerst toestemming van de stichting krijgen voor je er een einde aan mag maken :ugh: .

Van wat ik hier lees krijg ik het idee dat de stichting gerund wordt door mensen die heel graag goed willen doen en het liefst ieder hondje tegen wil en dank willen redden. Dat zie je vaak in dierenland maar juist dat leidt tot een hoop ellende en onverstandige, volkomen irrationele beslissingen.

ff hier op het rode
dat is niet altijd waar hoor
wij hebben altijd naast onze stamboomhonden een asiel hond gehad en geen van allen was "geholpen", ook Zena nu niet, terwijl zij al een enorme tijd in het asiel zat toen wij haar ophaalde, er zijn genoeg asiels die niet preventief "helpen" maar waar wel in het contract staat dat er niet mee gefokt mag worden, staat ook in Zena haar "contract"
wij hebben 6 intacte honden (2 reuen en 4 teven) 1 keer is er ooit een "ongeluk" gebeurt met Zena en een 5maanden oude amstaff reu pup :N: , maar zij was niet drachtig, had dat wel het geval geweest, was ze "geholpen" geweest, het is gewoon aan de eigenaar om zijn teven "te beschermen", het zou wel fijn zijn als Darko zijn dochters mag/kan gaan dekken, of Shadow met zijn enorme slechte heupen/knieen ff alle 4 de teven kan/mag dekken
Afbeelding
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

vania schreef:

ff hier op het rode
dat is niet altijd waar hoor
wij hebben altijd naast onze stamboomhonden een asiel hond gehad en geen van allen was "geholpen", ook Zena nu niet, terwijl zij al een enorme tijd in het asiel zat toen wij haar ophaalde, er zijn genoeg asiels die niet preventief "helpen" maar waar wel in het contract staat dat er niet mee gefokt mag worden, staat ook in Zena haar "contract"
wij hebben 6 intacte honden (2 reuen en 4 teven) 1 keer is er ooit een "ongeluk" gebeurt met Zena en een 5maanden oude amstaff reu pup :N: , maar zij was niet drachtig, had dat wel het geval geweest, was ze "geholpen" geweest, het is gewoon aan de eigenaar om zijn teven "te beschermen", het zou wel fijn zijn als Darko zijn dochters mag/kan gaan dekken, of Shadow met zijn enorme slechte heupen/knieen ff alle 4 de teven kan/mag dekken
O echt? In Amsterdam doen ze het wel, en ik vond het eigenlijk zo logisch dat ik ervan uitging dat dat overal het geval was. Zeggen dat er niet mee gefokt mag worden helpt natuurlijk niet tegen ongelukjes...
Laatst gewijzigd door Strega op 22 jan 2011 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Inderdaad het rode is niet waar.
Diesel komt uit het asiel en was niet gecastreerd, wij hebben hem laten castreren.
Wel staat er in het contract dat hij eigendom is van het asiel en dat er niet mee gefokt mag worden en niet door verkocht.
Dit staat in het contract, maar zo erg wordt er niet op gecontroleerd, wij hebben Diesel nu iets meer dan een jaar en wij hebben nooit meer wat van het asiel gehoord.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

twinmom-jess schreef:Even ter verduidelijking. Het gaat om een hond die gewoon in NL in het asiel zit. Niet eens in het buitenland. Daarom snap ik niet goed waarom dat via de RDE moet gaan.

Ik heb gister meerdere malen gebeld, maar er wordt niet opgenomen of teruggebeld. Heel jammer, want ik heb toch een paar vragen voor ze. Het is een schitterende hond.

En ik zou een stuk minder problemen hebben met het feit dat de hond van de stichting blijft als je niet al zoveel verhalen hebt gehoord over ze dat het fout is gegaan. Ik wil niet na een jaar genieten van mijn hond dat hij onder dubieuze omstandigheden wordt afgenomen.

Maar in hoeverre kan dat eigenlijk? In NL is het toch zo dat wanneer je aan kan tonen minstens een half jaar voor een dier gezorgt te hebben dat deze dan van jou is?
Als de hond in een nederlands asiel zit en als asielhond aangeboden word dan heeft de RDE geen zeggenschap meer of het asiel moet van de RDE zijn?
Is het een RDE hond die tijdelijk in overleg met het asiel daar in pension zit dan is het een RDE hond en heeft het asiel er niets mee van doen.
Zet de link eens neer van de hond?

Als het zo is dat deze hond via een asiel als asielhond word aangeboden en het asiel is geen particulier bezit maar draaiend onder de dierenbescherming dan zou ik die eens aan de tand voelen want dan mogen dit soort acties niet.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

twinmom-jess schreef:

Ze kunnen je hond niet zomaar op komen halen hoor. Als je met een goede stichting in zee gaat, zal je hier absoluut geen problemen mee krijgen.
Met RDE zou ik persoonlijk dus niet in zee gaan. Er zijn zat goede stichtingen waar je leuke honden kunt vinden. (zoals de stichting in mijn onderschrift :mrgreen: )
Shamaria
Actief
Mijn ras(sen): gastgezin, wisselend..

Ongelezen bericht door Shamaria »

Hanneke2 schreef:
Als ik het goed begrepen heb in een ander topic zit er nog wel wat werk wat betreft het gedrag van je opvangers. En dat snap ik niet, waren de makkelijke sociale honden opeens op?

Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat 'probleemhonden' de grens niet over mogen en dat er alleen maar allemansvriendjes geïmporteerd mogen worden, maar ik vind het wel raar als een stichting dat soort honden op de gok naar Nederland haalt en dan maar hoopt dat een opvanggezin ze wel op de rails krijgt. Ik vind dat slecht beleid, waarmee je een enorm risico loopt op ellende.

Je struikelt in het buitenland over de makkelijk plaatsbare, vriendelijke vrolijke hondjes. Zet die in een opvanggezin, met een goeie kans op een geslaagde plaatsing. En laat probleemhonden zitten tot zich een adoptant met een hele goeie kans van slagen aanbiedt.

Ik zou alleen daarom dus al geen hond van RDE willen, want ik wil te maken hebben met een verstandige organisatie.

Ho ho, we gaan nu niet deze honden als onvriendelijk of niet sociaal neerzetten!

Ik vang twee jongentjes op die het thuis even niet gemakkelijk hebben.. Een peuter van drie en een zware adhd'er van zes..Als je de honden met de jongens ziet schiet je helemaal vol.. Die van zes hangt heel de dag bij de reu om zijn nek en beiden zijn niet kapot te krijgen van het achterlijk doen samen..De teef is wat ouder en zoekt voortdurend het jongste beetje timide jongetje op, ze slapen samen en knuffelen voortdurend.. Heel bijzonder, net of ze doorheeft dat hij behoefte heeft aan wat zorg en bescherming, ze blijft voortdurend aan zijn zijde..Daarnaast hebben wij drie katten in huis die het geweldig vinden om even in die zwaaiende staart te hangen of aan die mooie zwarte neus te krauwen, ze staat erbij en kijkt ernaar..De stafford pup kan het zo gek niet maken bij haar, alles accepteert ze..
Het is een geweldige hond die nu ze in dit gezin zit wat heftig op andere honden reageert waar ze bij de stichting wel met andere honden zat. Misschien iets van "dit is van mij en de rest van de viervoeters moeten wegwezen"...
Niks wat onoverkomelijk is..

Kortom, de gezinnen die deze honden krijgen moeten dolgelukkig zijn, ze zijn hartstikke leuk en lief..

Ik zoek even wat foto's op en zal ze plaatsen..
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

oh goden we gaan nu toch geen verkapte herplaatsing topics voor de RDE doen mag ik hopen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Shamaria
Actief

Martijn schreef:Ik heb een idee! Anders zoek je een HOND uit in plaats van een stichting, fokker of asiel.

Ik wordt een beetje moe van dit gezwets.
Stap in de auto, ga naar spanje, pak een hond en rij terug.
Dus dat!!

We gaan een beetje voorbij aan de honden zelf, dat is waar het omgaat.. :ok:
Shamaria
Actief

renee-uk schreef:oh goden we gaan nu toch geen verkapte herplaatsing topics voor de RDE doen mag ik hopen?
Ja...
renee-uk
Zeer actief

dat mag niet en als je dat probeert meld ik het!
Dat je het vast even weet!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Shamaria
Actief

verwijderd door mod,verkapte herplaats actie
Shamaria
Actief

renee-uk schreef:dat mag niet en als je dat probeert meld ik het!
Dat je het vast even weet!
Oke, succes..
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Kijk nu komt de ware aap weer uit de mouw. RDE denkt ook dat ze zelf boven alles staat.
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

:19:

Dat dus!
Afbeelding
Shamaria
Actief

Beste mod, je vergeet de reactie waar ik uit de doeken doe hoe geweldig mijn opvanghond wel niet is, misschien was dat ook een poging de hond te slijten.. :piew:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Shamaria schreef:Beste mod, je vergeet de reactie waar ik uit de doeken doe hoe geweldig mijn opvanghond wel niet is, misschien was dat ook een poging de hond te slijten.. :piew:
Pleur toch op joh.. :lekkerpuh:
Afbeelding
Shamaria
Actief

thom schreef:
Shamaria schreef:Beste mod, je vergeet de reactie waar ik uit de doeken doe hoe geweldig mijn opvanghond wel niet is, misschien was dat ook een poging de hond te slijten.. :piew:
Pleur toch op joh.. :lekkerpuh:
Nee, nog even niet..
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Het onderstreepte is dus NIET waar. Wij hebben Tessa intact meegekregen terwijl ze wisten dat Luuk ook intact is. En ik durf te wedden dat we zelfs de stamboom van haar mee hadden gekregen als het asiel die gehad had.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Liesbeth schreef:

Het onderstreepte is dus NIET waar. Wij hebben Tessa intact meegekregen terwijl ze wisten dat Luuk ook intact is. En ik durf te wedden dat we zelfs de stamboom van haar mee hadden gekregen als het asiel die gehad had.
Klopt hoor, ik heb mijn herder ook ongecastreerd uit het asiel meegekregen en zo ken ik nog een aantal intacte asielhonden.

Ik zou overigens absoluut geen hond willen (kopen) van een stichting die de hond in eigendom houdt en regeltjes oplegt met boeteclausules.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Liesbeth schreef:
Strega schreef: En in asiels gaat er geen hond de deur uit voor hij/zij geholpen is
Sterker nog, ik weet van een asiel waarbij een oudere dame een hondje ophaalde die zwanger bleek te zijn en toen zij in paniek het asiel opbelde, de beheerder doodleuk zei dat ze het nestje maar moest laten komen en dat het asiel wel wilde bemiddelen bij het plaatsen van de pups :N: .

Ik weet overigens niks af van RDE maar ik heb Gina bij een stichting in Duitsland opgehaald waar ook in het contract de regel stond dat zij gecastreerd moest worden. Heb ik overigens niet gedaan (in overleg met de stichting) omdat dit teveel risico's op nog meer beschadigingen zou geven. Er stond, even uit mijn hoofd, nog meer regels zoals dat ze niet buiten in een kennel gehouden mocht worden, geen erfhond mocht worden en bij dreigende inslaping ik dat in overleg met de stichting moest doen.
Had ik overigens geen problemen mee. En toen ik haar moest laten gaan, heb ik dat op eigen houtje gedaan maar wel de stichting, achteraf, in kennis gesteld. Ik heb gedurende Gina's leven trouwens regelmatig emailcontact gehad en regelmatig foto's gestuurd.
Afbeelding
twinmom-jess
Zeer actief

Ik weet ondertussen meer over de hond en hij zit in Frankrijk. Was dus even een misverstand over de verblijfplaats.
Ik vind het nu toch eerlijk gezegd wel moeilijk worden. Ik was in eerste instantie een beetje huiverig voor de voorwaarden van de stichting en de verhalen die ik hoorde, maar ik blijf toch naar de hond kijken.

Ik weet dat er zat andere honden zijn die een goed tehuis zoeken, maar hij blijft wel door mijn hoofd spoken.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

tja dat is iets dat je met jezelf zult moeten uitmaken.

heb je je labje eigenlijk al wel zo goed op de rails dat je er een herplaatshond bij gaat nemen?
Dat ging toch allemaal ook niet zo heel soepeltjes als ik me goed herinner?
Afbeelding

twinmom-jess
Zeer actief

renee-uk schreef:tja dat is iets dat je met jezelf zult moeten uitmaken.

heb je je labje eigenlijk al wel zo goed op de rails dat je er een herplaatshond bij gaat nemen?
Dat ging toch allemaal ook niet zo heel soepeltjes als ik me goed herinner?
Ik denk dat je iemand anders voor je hebt. Brego luistert erg goed. Hij is nog erg enthousiast naar mensen en andere honden, maar hij gaat altijd zitten zodra ik dan stilsta en wanneer hij los loopt komt hij wanneer ik hem roep. Zelfs wanneer de hond van mijn ouders bv doorrent naar iemand toe als we samen wandelen. Brego komt dan in een noodvaart naar mij terugrennen. :D
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

twinmom-jess schreef:Ik weet ondertussen meer over de hond en hij zit in Frankrijk. Was dus even een misverstand over de verblijfplaats.
Ik vind het nu toch eerlijk gezegd wel moeilijk worden. Ik was in eerste instantie een beetje huiverig voor de voorwaarden van de stichting en de verhalen die ik hoorde, maar ik blijf toch naar de hond kijken.

Ik weet dat er zat andere honden zijn die een goed tehuis zoeken, maar hij blijft wel door mijn hoofd spoken.
Tja.. ik zou het niet doen. Mensen zeggen wel ja het gaat om de hond, Maar als mensen maar honden van zulk soort stichtingen blijven adopteren, schiet je er ook niets mee op.
Ik adopteer alleen van stichtingen die ook wat in het land zelf doen, voorlichting, castratie enz.. en niet alleen massaal honden naar Nederland halen. En al helemaal niet een stichting met zulk soort regeltjes.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Algemeen”