Een goede stichting zorgt dat de honden gecastreert zijn als ze geadopteerd worden maar soms is de hond gewoon nog tejong en dan laten ze dat aan de adoptant over.twinmom-jess schreef:Allemaal bedankt voor jullie bijdrage.
Ik heb inmiddels besloten om deze stichting links te laten liggen. Wat ik hier allemaal lees in combinatie met hun absurde regels en idd boetes die ze je op willen leggen als je je er niet aan houdt gaat mij te ver.
Als ik besluit te gaan voor een hond doe ik voor de volle 100% naar eigen inzicht. Dan wil ik niet steeds een stichting boven me hebben hangen of ik alles wel goed doe.
Wat betreft het castreren, ik snij liever niet in een gezonde hond. Ik snap de reden erachter wel, maar ben het met Empyree eens. Waarom moet ik dat zelf doen? Als ze er zo happig op zijn dat er niet gefokt mag worden met de honden dan zorgen ze er zelf maar voor dat ze geholpen zijn voordat ze geplaatst worden.
Eerst € 225,- neerleggen voor een hond die nooit van jou zal zijn en dan ook nog eens minstens dat bedrag voor een castratie. Nee, bedankt.
Ben wel blij dat ik het hier nog even nagevraagd heb.
Ik heb 2 honden van 2 verschillende stichtingen en ik heb helemaal geen last daarvan... heb van de oudtse hond 1x controle gehad en voor de jongste 3x telefonisch en verder 1x per mail, ben paar keer met wandelingen van de stichting meegeweest en verder niet.. dus zo erg is het allemaal niet hoor die contracten... juist daarom is het zo belangrijk om een goede stichting tekiezen.
Als je wilt gaan voor ene buitenlandse hond kan je je mss aanmelden op het buitenlandsehonden forum daar zitten redelijk wat mensen van stichtingen, mensen die opvangen en mensen die regelmatig in de buitenlandse asiels helpen ...