Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaring met de RDE

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Re: Ervaring met de RDE

Ongelezen bericht door chrico »

Ben nog steeds benieuwd om welke hond het gaat. Gewoon nieuwsgierigheid hoor. Reu/teef, leeftijd enz
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

twinmom-jess schreef:
renee-uk schreef:tja dat is iets dat je met jezelf zult moeten uitmaken.

heb je je labje eigenlijk al wel zo goed op de rails dat je er een herplaatshond bij gaat nemen?
Dat ging toch allemaal ook niet zo heel soepeltjes als ik me goed herinner?
Ik denk dat je iemand anders voor je hebt. Brego luistert erg goed. Hij is nog erg enthousiast naar mensen en andere honden, maar hij gaat altijd zitten zodra ik dan stilsta en wanneer hij los loopt komt hij wanneer ik hem roep. Zelfs wanneer de hond van mijn ouders bv doorrent naar iemand toe als we samen wandelen. Brego komt dan in een noodvaart naar mij terugrennen. :D
Ja klopt, tot mijn schande moet ik zeggen dat ik je verward heb met iemand anders :roos:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Als je echt denkt dit is de hond voor mij wordt het erg moeilijk.
Eerlijk gezegd vind ik de prijs erg veel voor een hond uit een asiel. Er zijn veel stichtingen die in het land waar ze werkzaam zijn veel goeds doen voor de honden daar. Door goede voorlichting en bijvoorbeeld castratie van straathonden. Je betaald bij deze stichtingen vaak maar de helft van de prijs wat deze hond moet kosten. Zelf zou ik als ik een hond van eens stichting zou willen daar eerst naar kijken en dan pas kijken of zij een hond hebben die bij mij past.

Wat ik een beetje van deze stichting heb gelezen halen ze honden uit Franseasiels maar doen verder in dat land niet aan voorlichting of steken het geld in castratie van de honden (of onderhoud van niet plaatsbare honden).

Doe waar je jezelf goed bij voelt.
Afbeelding
gevni havanezers
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik heb een gruwelijke hekel aan stichtingen waar van je de hondjes alleen op foto gezien maar even over gaat laten komen.
Rechtstreeks naar de adoptant, wat een ellende :jank:
Ik zou altijd gaan voor een hondje wat al in Nederland is, waar je echt mee kan kennis maken.
Welke stichting ook, laten ze hem eerst in opvang zetten, al is het maar voor een week :E:

Mosje klikte gelijk en al was hij wat makkelijker beschreven, hij valt uit en wist echt niet wat een commando was, de beroemde klik was er wel.
Ook hij heeft voorwaarden, maar ik til er niet zo zwaar aan, wie wil er nu in godsnaam een gecastreert, best pittig hondje met 1 oogje weghalen bij zijn familie.
Het is zo'n lekker eikeltje, ons hondje :lief: .
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Onze vorige hond kwam ook uit het asiel, volledig intact.. :ok:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

thom schreef:Onze vorige hond kwam ook uit het asiel, volledig intact.. :ok:
Dat komt doordat asiels wel met de tijd meegaan en alleen castreren wanneer dat de herplaatsingskansen vergroot. Heb hier onder andere twee asielhonden, Azul is nog intact (die had ik overigens twee maanden op proef, inclusief vergoeding van onkosten bij DA in die periode) en Kayla heb ik intact gekregen, maar zelf besloten haar te castreren. Het asiel heeft over beide honden geen zeggenschap meer.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik persoonlijk zou nooit in zee gaan met die stichting, maar ik weet iets teveel denk.
Als je de hond echt heel leuk vind, alle onwaarheden die er eventueel zijn over gedrag etc, en niet geheel onbelangrijk de gezondheid op de koop toen wil nemen moet je ervoor gaan en die hond adopteren.
De stichting kan je achteraf niets meer mee en dat wil je niet ook.. die zijn niet zo heel gezellig zeg maar, die moet je dan ook heel snel vergeten.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

bennie schreef:
thom schreef:Onze vorige hond kwam ook uit het asiel, volledig intact.. :ok:
Dat komt doordat asiels wel met de tijd meegaan en alleen castreren wanneer dat de herplaatsingskansen vergroot. Heb hier onder andere twee asielhonden, Azul is nog intact (die had ik overigens twee maanden op proef, inclusief vergoeding van onkosten bij DA in die periode) en Kayla heb ik intact gekregen, maar zelf besloten haar te castreren. Het asiel heeft over beide honden geen zeggenschap meer.
Ik vind dit eigenlijk het meest logische. Maar dan een wederzijdse proeftijd? Of zeg ik nu iets vreemds. Stel de adoptant is niet goed voor de hond? Na zeg 1 jaar vervalt de zeggenschap van stichting of asiel over de honden en is de adoptant volledig eigenaar.
Afbeelding
gevni havanezers
Shamaria
Actief
Mijn ras(sen): gastgezin, wisselend..

Ongelezen bericht door Shamaria »

twinmom-jess schreef:Ik weet ondertussen meer over de hond en hij zit in Frankrijk. Was dus even een misverstand over de verblijfplaats.
Ik vind het nu toch eerlijk gezegd wel moeilijk worden. Ik was in eerste instantie een beetje huiverig voor de voorwaarden van de stichting en de verhalen die ik hoorde, maar ik blijf toch naar de hond kijken.

Ik weet dat er zat andere honden zijn die een goed tehuis zoeken, maar hij blijft wel door mijn hoofd spoken.
Heb je de stichting nu eigenlijk al gesproken en bekeken wat de mogelijkheden zijn?
Als je echt zo verliefd op de hond bent is het misschien wel de moeite waard om te kijken of de mogelijkheid er is om in Frankrijk te gaan kijken?
Of je kunt wachten tot de hond in Nederland opgevangen wordt en dan nog eens gaan kijken en/of een praatje maken..
Het kan zijn dat de hele stichting je niet bevalt, prima kan gebeuren, maar misschien is een hond waarvan je zegt hem zo bijzonder te vinden het wel waard om de moeite te nemen een eigen oordeel te vellen?
Shamaria
Actief

Ik ga niet zo brutaal zijn om te vragen welke hond je zo leuk vindt maar hoop wel stiekem dat je mijn favoriet bedoelt, Bruce.. Alleen de foto's al maken mij tot over mijn oren verliefd..
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Lillith schreef:Ik heb een gruwelijke hekel aan stichtingen waar van je de hondjes alleen op foto gezien maar even over gaat laten komen.
Ik zou altijd gaan voor een hondje wat al in Nederland is, waar je echt mee kan kennis maken.
Welke stichting ook, laten ze hem eerst in opvang zetten, al is het maar voor een week :E:
Dit is niet zo zwart-wit als jij schrijft. Ik heb bijvoorbeeld mijn Gina op een foto op internet gezien en werd verliefd op haar. Ik heb contact opgenomen met de stichting en ben binnen een week naar Frankfurt afgereisd om haar op te halen.
Wel onder de voorwaarde het tussen haar en mijn honden klikte en een proeftijd van een maand afgesproken. Moet wel zeggen dat de informatie over haar absoluut klopte en dat ze het geen jota mooier voorstelden dan het in werkelijkheid was, dus het was absoluut geen afknapper toen we haar in huis hadden.
Dus het kan prima om van een foto'tje en een beschrijving een wereldhond te krijgen. :wink:
Gina is trouwens 2 jaar geleden overleden en ik mis haar nog elke dag.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

lieke schreef:
Lillith schreef:Ik heb een gruwelijke hekel aan stichtingen waar van je de hondjes alleen op foto gezien maar even over gaat laten komen.
Dit is niet zo zwart-wit als jij schrijft. Ik heb bijvoorbeeld mijn Gina op een foto op internet gezien en werd verliefd op haar. Ik heb contact opgenomen met de stichting en ben binnen een week naar Frankfurt afgereisd om haar op te halen.
Wel onder de voorwaarde het tussen haar en mijn honden klikte en een proeftijd van een maand afgesproken. Moet wel zeggen dat de informatie over haar absoluut klopte en dat ze het geen jota mooier voorstelden dan het in werkelijkheid was, dus het was absoluut geen afknapper toen we haar in huis hadden.
Dus het kan prima om van een foto'tje en een beschrijving een wereldhond te krijgen. :wink:
Gina is trouwens 2 jaar geleden overleden en ik mis haar nog elke dag.
Gina was toch een Collie?? Dan is toch het uiterlijk en een deel van het karakter bepaald (ik val op alle Collies). :smile1:

Ik heb het over de kruisinkjes met niet kloppende beschrijvingen, zo'n hond kan je natuurlijk nemen :mann: maar dat gaat niet zonder een klik en het samen kunnen met je andere dieren en bv. kinderen.
Mijn stalletje gaat voor de vreemdeling :engel: :ok:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Lillith schreef:Gina was toch een Collie?? Dan is toch het uiterlijk en een deel van het karakter bepaald (ik val op alle Collies). :smile1:

Ik heb het over de kruisinkjes met niet kloppende beschrijvingen, zo'n hond kan je natuurlijk nemen :mann: maar dat gaat niet zonder een klik en het samen kunnen met je andere dieren en bv. kinderen.

Ja, Gina was een collie maar met een afschuwelijk verleden en dus een behoorlijke gebruiksaanwijzing. Bovendien was ze lichamelijk gehandicapt. Ik heb in het verleden gehandicapte katten gehad, maar nog nooit een zo'n hond. Was dus een een groot risico maar ja, dat koppie, hè :I: .
Toen ik haar in het echt ontmoette, was die klik er gelukkig van beide kanten (met mijn honden ook). Dus 350km rijden voor een hond die van alles mankeerde was een hele onderneming die in ons geval goed afliep, waarmee ik dus niet wil zeggen dat het altijd een goed idee is :wink: .
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

lieke schreef:
Lillith schreef:Gina was toch een Collie?? Dan is toch het uiterlijk en een deel van het karakter bepaald (ik val op alle Collies). :smile1:

Ja, Gina was een collie maar met een afschuwelijk verleden en dus een behoorlijke gebruiksaanwijzing. Bovendien was ze lichamelijk gehandicapt. Ik heb in het verleden gehandicapte katten gehad, maar nog nooit een zo'n hond. Was dus een een groot risico maar ja, dat koppie, hè :I: .
Toen ik haar in het echt ontmoette, was die klik er gelukkig van beide kanten (met mijn honden ook). Dus 350km rijden voor een hond die van alles mankeerde was een hele onderneming die in ons geval goed afliep, waarmee ik dus niet wil zeggen dat het altijd een goed idee is :wink: .
:ok: :love:
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Liesbeth schreef:
Strega schreef:Waar staar RDE voor, REscue Dogs Europe of zo?

Geen ervaring mee, maar dat de hond eigendom van een stichting/asiel blijft is vrijwel altijd zo maar daar merk je in de praktijk niet zo veel van (in ieder geval niet als alles goed gaat tussen jou en de hond). En in asiels gaat er geen hond de deur uit voor hij/zij geholpen is en dat vind ik een goede zaak. Er zijn al zoveel honden zonder thuis, laten we er in godsnaam voor zorgen dat er uit al die hondjes niet allemaal per-ongelukjes komen. Die regels begrijp ik dus wel. Het niet mogen laten inslapen vind ik dan weer compleet van de pot gerukt. Het zal je maar gebeuren, je hond ligt te creperen maar dan moet je eerst toestemming van de stichting krijgen voor je er een einde aan mag maken :ugh: .

Van wat ik hier lees krijg ik het idee dat de stichting gerund wordt door mensen die heel graag goed willen doen en het liefst ieder hondje tegen wil en dank willen redden. Dat zie je vaak in dierenland maar juist dat leidt tot een hoop ellende en onverstandige, volkomen irrationele beslissingen.
Het onderstreepte is dus NIET waar. Wij hebben Tessa intact meegekregen terwijl ze wisten dat Luuk ook intact is. En ik durf te wedden dat we zelfs de stamboom van haar mee hadden gekregen als het asiel die gehad had.
Psst, ik had er toch alweer op gereageerd?! :scratch:
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

twinmom-jess schreef:Maar er hangen zoveel regels aan vast.
Met verloop van tijd ben ik huiverig geworden met al die regels die worden opgelegd, bij de één al meer dan de ander, dus check ik ze dubbel en dik na. Als castratie verplicht wordt, pas ik automatisch.

Bovendien wens ik vooraf kennis te maken met de hond van m'n keuze zodat ik kan inschatten wat ik in huis haal. Vanop afstand is dus niets voor mij.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Does hadden wij ook alleen maar op een foto gezien (daarop leek het net een iets groter uitgevallen terriër, was wel even schrikken toen het zo'n beer bleek te zijn :F: ). Als we echt waren gaan kijken of er een klik was, was hij hier nu misschien niet geweest (nou ja, misschien ook wel, gewoon door z'n knappe snoet ;)) want hij was totaaaal niet in mensen geïnteresseerd toen hij hier kwam. Dat heeft echt wel een jaar geduurd voor we een band met hem konden opbouwen wat dat betreft maar het is iedere dag gegroeid en nu is het de hond waar ik een betere band mee heb dan alle honden die ik eerder gehad heb. Ik denk dat je toch een bepaald type hond uitzoekt en omdat dat type je ligt, zul je volgens mij altijd wel iets opbouwen als de hond bij je in huis is. Met sommige honden zou ik dat een stuk minder hebben, maar dat is dan ook een heel ander type hond en dat type zou ik waarschijnlijk dus al niet uitzoeken. Maar als je een herderachtige uitzoekt (pff, uitzoeken klinkt wel heel stom), dan weet je dat je een ander typetje in huis haalt dan als je een jachthond in huis neemt.

Kortom: ik denk dat het meestal wel goed uitpakt met foto en beschrijving (als die tenminste eerlijk opgesteld is).

En als je je bedenkt, ben je toch niet verplicht om de hond mee te nemen?
twinmom-jess
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Cardigan Welsh Corgi

Ongelezen bericht door twinmom-jess »

renee-uk schreef:
twinmom-jess schreef:
renee-uk schreef:tja dat is iets dat je met jezelf zult moeten uitmaken.

heb je je labje eigenlijk al wel zo goed op de rails dat je er een herplaatshond bij gaat nemen?
Dat ging toch allemaal ook niet zo heel soepeltjes als ik me goed herinner?
Ik denk dat je iemand anders voor je hebt. Brego luistert erg goed. Hij is nog erg enthousiast naar mensen en andere honden, maar hij gaat altijd zitten zodra ik dan stilsta en wanneer hij los loopt komt hij wanneer ik hem roep. Zelfs wanneer de hond van mijn ouders bv doorrent naar iemand toe als we samen wandelen. Brego komt dan in een noodvaart naar mij terugrennen. :D
Ja klopt, tot mijn schande moet ik zeggen dat ik je verward heb met iemand anders :roos:
:D Kan gebeuren hoor. Maakt niet uit. Stel dat het wel zo was vind ik het logisch dat je het toch even vraagt.

Inmiddels is het contact met de RDE gezet. Ik heb de stap genomen en telefonisch contact gehad en ik heb net een mail ontvangen van ze.
Het gaat om de Rottweiler x Labrador, Ruby. Ze heeft na ons tel.gesprek gelijk de chauffeur gebeld, die was nog in dat asiel en ze hebben Ruby meegenomen naar NL. Ik heb 26 foto's van hem gekregen en volgens hun is hij een hele vriendelijke hond die zonder problemen met andere honden kan.
Volgende week zaterdag kunnen we bij hun gaan kijken of het klikt met Ruby en ons gezin en Brego. Dan is hij dus al een week in NL en weten ze vast wel meer over hem te vertellen.

En dan nog, stel dat het niet klikt zijn we idd niet verplicht om hem te nemen. Maar we willen toch graag wel even gaan kijken.

Oh, en die Bruce is wel heel leuk zeg.
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Succes, 't zal je droomhond maar zijn :engel: :ok:
twinmom-jess
Zeer actief

Shamaria schreef:Ik ga niet zo brutaal zijn om te vragen welke hond je zo leuk vindt maar hoop wel stiekem dat je mijn favoriet bedoelt, Bruce.. Alleen de foto's al maken mij tot over mijn oren verliefd..
Afbeelding Ahum, heb net maar weer even gebeld en gevraagd of we bruce ook mogen zien.
Hij zit al langere tijd bij hun in huis en stel dat Ruby niks is wil ik wel graag naar bruce kijken. Dus ze houden beide honden voor ons gereserveerd. :D

Zaterdag gaan we kijken.
Afbeelding
Shamaria
Actief

twinmom-jess schreef:
Shamaria schreef:Ik ga niet zo brutaal zijn om te vragen welke hond je zo leuk vindt maar hoop wel stiekem dat je mijn favoriet bedoelt, Bruce.. Alleen de foto's al maken mij tot over mijn oren verliefd..
Afbeelding Ahum, heb net maar weer even gebeld en gevraagd of we bruce ook mogen zien.
Hij zit al langere tijd bij hun in huis en stel dat Ruby niks is wil ik wel graag naar bruce kijken. Dus ze houden beide honden voor ons gereserveerd. :D

Zaterdag gaan we kijken.
O jeetje, dadelijk je hart aan twee honden verpand.. :D
Hij is wel echt heel erg gaaf, ik heb hem niet rl gezien maar de foto's spreken boekdelen..
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Ik heb zelf geen ervaring met deze stichting maar van wat ik ervan gehoord heb zou ik er never nooit geen hond weghalen.
Zat leuke honden met koppies om verliefd op te worden. Er word gezegd dat je naar de hond moet kijken en niet naar de stichting maar als je valt voor de hond zit je ondertussen wel met handen en voeten gebonden aan die stichting.

Tis een beetje als met een pup kopen bij een broodfokker. Er word van te voren gewaarschuwd en gewaarschuwd maar toch stinken mensen weer in de mooie praatjes. Zo zie ik dit ook een beetje....zonder dat ik je van "broodfok in stand houden" wil beschuldigen hoor maar het gaat even om de waarschuwingsvergelijking.
Daarbij vraag ik me af waarom je om meningen vraagt en vervolgens alle waarschuwingen in de wind slaat :19: . Je volgt toch je eigen kop hierin( je goed recht overigens) maar wat er gezegd word maakt blijkbaar toch niet uit????

Anyway......ik hoop dat je veel geluk hebt met het hondje van je keuze en dat je later als je hem geadopteerd hebt niet voor verassingen komt te staan en je je hondje ineens weer moet afgeven omdat hij te mager oogt volgens de stichting, of omdat hij vies is, of onder het ongedierte zit :oeps:

Overigens sjapoo dat je een kansloos hondje een warm thuis met een maatje wil geven. :E:
Groetjes Belinda
Afbeelding
Shamaria
Actief

senna en odin schreef:Ik heb zelf geen ervaring met deze stichting maar van wat ik ervan gehoord heb zou ik er never nooit geen hond weghalen.
Zat leuke honden met koppies om verliefd op te worden. Er word gezegd dat je naar de hond moet kijken en niet naar de stichting maar als je valt voor de hond zit je ondertussen wel met handen en voeten gebonden aan die stichting.

Tis een beetje als met een pup kopen bij een broodfokker. Er word van te voren gewaarschuwd en gewaarschuwd maar toch stinken mensen weer in de mooie praatjes. Zo zie ik dit ook een beetje....zonder dat ik je van "broodfok in stand houden" wil beschuldigen hoor maar het gaat even om de waarschuwingsvergelijking.
Daarbij vraag ik me af waarom je om meningen vraagt en vervolgens alle waarschuwingen in de wind slaat :19: . Je volgt toch je eigen kop hierin( je goed recht overigens) maar wat er gezegd word maakt blijkbaar toch niet uit????

Anyway......ik hoop dat je veel geluk hebt met het hondje van je keuze en dat je later als je hem geadopteerd hebt niet voor verassingen komt te staan en je je hondje ineens weer moet afgeven omdat hij te mager oogt volgens de stichting, of omdat hij vies is, of onder het ongedierte zit :oeps:

Overigens sjapoo dat je een kansloos hondje een warm thuis met een maatje wil geven. :E:
Dat is een beetje het punt, allemaal waarschuwingen van via via horen zeggen maar niks tastbaars van iemand die daadwerkelijk ervaring heeft met de stichting..
Er bestaat ook een hyves van de stichting, misschien een idee om mensen die lid zijn eens naar hun ervarigen te vragen..
Strega
Zeer actief

Shamaria schreef:
Dat is een beetje het punt, allemaal waarschuwingen van via via horen zeggen maar niks tastbaars van iemand die daadwerkelijk ervaring heeft met de stichting..
Er bestaat ook een hyves van de stichting, misschien een idee om mensen die lid zijn eens naar hun ervarigen te vragen..
Ja, die zullen lekker objectief zijn haha ;). Als je echt gewoon informatie wil, kun je het het beste in het algemeen vragen zoals hier is gebeurd. Op een hyve zitten natuurlijk alleen maar mensen die positief zijn, dat is (meestal) niet representatief wat het gemiddelde betreft.
Shamaria
Actief

Strega schreef:
Shamaria schreef:
Ja, die zullen lekker objectief zijn haha ;). Als je echt gewoon informatie wil, kun je het het beste in het algemeen vragen zoals hier is gebeurd. Op een hyve zitten natuurlijk alleen maar mensen die positief zijn, dat is (meestal) niet representatief wat het gemiddelde betreft.
Dat is niet het geval, de hyves wordt evengoed gebruikt om klachten te droppen, neem eens een kijkje tussen de krabbels..
Een forum waar het gros van de leden klakkeloos de mening van andere leden overneemt maar niemand van de negatievelingen daadwerkelijk meer weet dan "van horen zeggen" is wel objectief?
Shamaria
Actief

Overigens ben ik wel van mening dat het raadzaam is informatie van verschillende kanten op te doen daar het natuurlijk gewoon kan dat de stichting helemaal niks voor ts is..
Iig vind ik het een wijs besluit dat ze nu gekozen heeft voor persoonlijk contact, de beste raadgever is je eigen gevoel..
renee-uk
Zeer actief

Shamaria schreef:Een forum waar het gros van de leden klakkeloos de mening van andere leden overneemt maar niemand van de negatievelingen daadwerkelijk meer weet dan "van horen zeggen" is wel objectief?
Er zijn in diverse topics op dit forum genoeg reacties te vinden van RDE aanhangers die het prima mogelijk maken de kwaliteit van de stichting in te schatten.
Ik zou er nog geen schoenveter vandaan willen halen, maar gelukkig mag iedereen dat voor zichzelf uitmaken.

Ik hoop van harte voor TS dat zij wel een goede ervaring opdoet met deze in mijn ogen ongelofelijk dubieuze stichting.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
twinmom-jess
Zeer actief

Senna, het is niet zo dat ik hier om meningen vraag en vervolgens alle waarschuwingen in de wind sla. Ik ben juist blij met alle adviezen en neem dat ook zeker in gedachten mee als we gaan kijken.
Maar echt, die hondjes doen me wat. En ik snap heel goed dat je vind dat deze stichting niet in stand gehouden moet worden, maar het knaagt wel.
Want uiteindelijk kunnen we miss wel een hondje een goed tehuis geven. En ik ben echt wel voorzichtig wat het contract aangaat.

We hebben naar meerdere herplaatsers gekeken, maar nergens gaf mijn gevoel aan: dit is m! En dat heb ik hier wel, zeker met Bruce.
Geloof me, ik vind het moeilijk, maar voor de honden toch uiteindelijk de moeite waard om te gaan kijken. Ik heb alle reacties hier goed gelezen en we hebben alles bij elkaar in overleg genomen en daarop ons besluit genomen.
Dus ik ben zeker iedereen dankbaar voor zijn/haar inbreng.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

twinmom-jess schreef:Senna, het is niet zo dat ik hier om meningen vraag en vervolgens alle waarschuwingen in de wind sla. Ik ben juist blij met alle adviezen en neem dat ook zeker in gedachten mee als we gaan kijken.
Maar echt, die hondjes doen me wat. En ik snap heel goed dat je vind dat deze stichting niet in stand gehouden moet worden, maar het knaagt wel.
Want uiteindelijk kunnen we miss wel een hondje een goed tehuis geven. En ik ben echt wel voorzichtig wat het contract aangaat.

We hebben naar meerdere herplaatsers gekeken, maar nergens gaf mijn gevoel aan: dit is m! En dat heb ik hier wel, zeker met Bruce.
Geloof me, ik vind het moeilijk, maar voor de honden toch uiteindelijk de moeite waard om te gaan kijken. Ik heb alle reacties hier goed gelezen en we hebben alles bij elkaar in overleg genomen en daarop ons besluit genomen.
Oh oh...
Kijk je alsjeblieft heel, heel erg uit?
http://www.hondenforum.nl/plaza/post4288384.html" onclick="window.open(this.href);return false;
renee-uk
Zeer actief

twinmom-jess schreef:Senna, het is niet zo dat ik hier om meningen vraag en vervolgens alle waarschuwingen in de wind sla. Ik ben juist blij met alle adviezen en neem dat ook zeker in gedachten mee als we gaan kijken.

Ik dacht dat het Ruby was die je hart had gestolen?
twinmom-jess schreef:Het gaat om de Rottweiler x Labrador, Ruby.
Afbeelding

Gesloten

Terug naar “Algemeen”