Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaring met de RDE

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Shamaria
Actief
Mijn ras(sen): gastgezin, wisselend..

Re: Ervaring met de RDE

Ongelezen bericht door Shamaria »

renee-uk schreef:
Shamaria schreef:Een forum waar het gros van de leden klakkeloos de mening van andere leden overneemt maar niemand van de negatievelingen daadwerkelijk meer weet dan "van horen zeggen" is wel objectief?
Er zijn in diverse topics op dit forum genoeg reacties te vinden van RDE aanhangers die het prima mogelijk maken de kwaliteit van de stichting in te schatten.
Ik zou er nog geen schoenveter vandaan willen halen, maar gelukkig mag iedereen dat voor zichzelf uitmaken.

Ik hoop van harte voor TS dat zij wel een goede ervaring opdoet met deze in mijn ogen ongelofelijk dubieuze stichting.
Wanneer we naar deze topic kijken zijn het aantal leden met negatieve houding ten opzichte van RDE niet voor de poes. Er is al meerdere malen gevraagd naar persoonlijke ervaringen of mensen die daadwerkelijk iets weten te vertellen zonder dit ergens gehoord of gelezen te hebben.. Heb jij ze gezien?

Een forum is niet de enige plaats om informatie op te doen, zeker niet met oog op het feit dat er een heleboel leden zijn die met de wolven mee huilen, zo gaan die dingen op een forum nou eenmaal...

Je zou bij andere stichtingen welke zich inzetten tegen dierenleed, dierenartsen in de omgeving, etc etc kunnen informeren..
twinmom-jess
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Cardigan Welsh Corgi
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinmom-jess »

Dank je, ik ga zeker wel goed opletten hoor.
Maar ben het wel met iedereen eens die zeggen dat het een kruising is. De kleur komt niet overeen met een Rottweiler en we zien zaterdag zelf wel hoe zijn poten staan.
Ik heb al eens eerder een foto gezien van een hond waarvan we dachten dat zijn poten niet goed waren, maar dat was uiteindelijk een vertekening van de foto.
Ik kan me goed voorstellen dat er iets van (Engelse) Bulldog, Engelse Stafford of miss wel idd een Corgi inzit.

Niet dat ik het nu allemaal goedpraat hoor. Maar we zien het zaterdag wel. We doen niks overhaast en mijn gevoel heeft altijd gelijk, dus daar ga ik ook zeker op af.
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Shamaria schreef:
renee-uk schreef: Er zijn in diverse topics op dit forum genoeg reacties te vinden van RDE aanhangers die het prima mogelijk maken de kwaliteit van de stichting in te schatten.
Ik zou er nog geen schoenveter vandaan willen halen, maar gelukkig mag iedereen dat voor zichzelf uitmaken.

Ik hoop van harte voor TS dat zij wel een goede ervaring opdoet met deze in mijn ogen ongelofelijk dubieuze stichting.
Wanneer we naar deze topic kijken zijn het aantal leden met negatieve houding ten opzichte van RDE niet voor de poes. Er is al meerdere malen gevraagd naar persoonlijke ervaringen of mensen die daadwerkelijk iets weten te vertellen zonder dit ergens gehoord of gelezen te hebben.. Heb jij ze gezien?

Een forum is niet de enige plaats om informatie op te doen, zeker niet met oog op het feit dat er een heleboel leden zijn die met de wolven mee huilen, zo gaan die dingen op een forum nou eenmaal...

Je zou bij andere stichtingen welke zich inzetten tegen dierenleed, dierenartsen in de omgeving, etc etc kunnen informeren..
Ik heb al eerder opgemerkt dat jij wat moeite met lezen hebt, daarom heb ik wat ik zei even wat duidelijker gemaakt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Shamaria schreef:Dat is een beetje het punt, allemaal waarschuwingen van via via horen zeggen maar niks tastbaars van iemand die daadwerkelijk ervaring heeft met de stichting..
Er bestaat ook een hyves van de stichting, misschien een idee om mensen die lid zijn eens naar hun ervarigen te vragen..
Als er in het adoptie contract staat dat de hond eigendom van de stichting blijft, betekent dat vooral dat als er iets gebeurt met de adoptant, dat de hond terug gaat naar de stichting en dat die voor herplaatsing zorgt. Je kunt hierbij denken aan een scheiding, ziekte of overlijden.
Een goede stichting zorgt dan voor opvang van de hond en lost het probleem zo op, RDE laat de adoptanten hierin compleet in de steek. Heb je de hond, dan hou je hem of zorg je zelf voor een oplossing. En ja wij krijgen regelmatig verzoeken van adoptanten van een RDE hond om te helpen.

Als je de hond een tijdje hebt en hij blijkt Erlechia of LM te hebben dan geeft de stichting niet thuis en moet je het ook zelf maar uitzoeken en ja ook hier zijn bewijzen van.

RDE is één van die stichtingen die alle stichtingen een slechte naam bezorgen...
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef:
Shamaria schreef:
renee-uk schreef: Er zijn in diverse topics op dit forum genoeg reacties te vinden van RDE aanhangers die het prima mogelijk maken de kwaliteit van de stichting in te schatten.

Ik heb al eerder opgemerkt dat jij wat moeite met lezen hebt, daarom heb ik wat ik zei even wat duidelijker gemaakt.
Dat heeft niets met de duidelijkheid te maken, maar met begrijpend lezen... :tongue:
http://www.hethofderspelen.nl/BegrijpendLezen/main.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

twinmom-jess schreef:
Maar echt, die hondjes doen me wat. En ik snap heel goed dat je vind dat deze stichting niet in stand gehouden moet worden, maar het knaagt wel.
Want uiteindelijk kunnen we miss wel een hondje een goed tehuis geven. En ik ben echt wel voorzichtig wat het contract aangaat.
Kan mij wel voorstellen dat als je verliefd word op een hond vanaf een foto dat je wil kennismaken/ Sommige honden hebben gewoon iets voor iemand en dan wil je, als je dan toch een hond zoekt, graag de hond helpen.

Ik heb er alleen 1 maar bij.
Deze hond zit in frankrijk in een asiel, toevallig was net de chauffeur er en omdat er animo voor hem is kan hij hierheen komen. Had die chauffeur er niet geweest en had jij geen interesse had deze hond niet verder gekomen dan een plaatje op een website. Hoe zit het met de entingen waar het volgens zeggen niet zo nauw genomen word door de asiels? Rabies bijv die nodig is voor het transport? 30 dagen in 1 dag stoppen is knap werk. Toch niet zo nauw de regels van anderen in dit geval de regering maar zelf eisen dat mensen zich aan regels houden?
Het doodvonnis waar elke hond mee beschreven staat? Gaan er dan geen vragen op komen die je je doen afvragen of dit allemaal wel klopt.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Uiteraard moet je op een hond vallen, dat is logisch. Maar dat je nu ineens op 2 honden valt van precies dezelfde stichting geeft mij het idee dat je per sé een hond wilt hebben van die stichting en wel zo snel mogelijk.
Buren van ons hebben een hond van RDE opgehaald en dat was eens maar nooit meer. Absurde contracten, voorgelogen over het ras en de geschiedenis en voor dat gelieg ook nog een belachelijke prijs durven vragen.
Een eis zoals bijvoorbeeld dat je een hond niet mag laten inslapen zonder toestemming van RDE is natuurlijk absurd.
Maar ja, die mensen zullen daar nooit geen hond meer vandaan halen. Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen zeg maar. En jij, juist nu je voorgelicht bent door anderen op dit forum én genoeg informatie hebt kunnen googlen, haalt daar toch een hond vandaan? Dat vind ik dus weer dom. Want door hier honden te halen hou je een slechte stichting in stand. Net zoals het kopen van een hond bij een broodfokker.
Voor de hond is het ok dat je daar een hond haalt, maar zulke stichtingen in stand houden, dát is ontzettend jammer. En zielige foto's maken van een hond, dat kan ik ook. Zelfs van de meest lelijke hond lukt mij dat. En ja, hoe zieliger de hond kijkt, hoe aantrekkelijker die wordt om te "redden".
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Wat dat betreft denk ik nogal simpel.

Als ik van mening ben dat ik een hond/pup niet uit een broodfokschuur / dubieuze stichting vandaan wil hebben dan gaat dat ook niet gebeuren hoe zielig die hond ook is, of hoe mooi of hoe....

'tzelfde geldt voor een dubieus asiel en ja, dames en heren, daar ben ik OOK ingestonken.
Spijt voor / om de hond? Nog niet bijna!
Raad ik voortaan iedereen dat asiel af? Absoluut.

Maar, ook ik wordt wijzer (al zou je dat niet zeggen) en dus vind ik dat als de organistait je tegenstaat je daar niets van moet willen "redden"omdat je dan deze organisatie in stand houd.

Suzanne
renee-uk
Zeer actief

Muk schreef:Uiteraard moet je op een hond vallen, dat is logisch. Maar dat je nu ineens op 2 honden valt van precies dezelfde stichting geeft mij het idee dat je per sé een hond wilt hebben van die stichting en wel zo snel mogelijk.
Buren van ons hebben een hond van RDE opgehaald en dat was eens maar nooit meer. Absurde contracten, voorgelogen over het ras en de geschiedenis en voor dat gelieg ook nog een belachelijke prijs durven vragen.
Een eis zoals bijvoorbeeld dat je een hond niet mag laten inslapen zonder toestemming van RDE is natuurlijk absurd.
Maar ja, die mensen zullen daar nooit geen hond meer vandaan halen. Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen zeg maar. En jij, juist nu je voorgelicht bent door anderen op dit forum én genoeg informatie hebt kunnen googlen, haalt daar toch een hond vandaan? Dat vind ik dus weer dom. Want door hier honden te halen hou je een slechte stichting in stand. Net zoals het kopen van een hond bij een broodfokker.
Voor de hond is het ok dat je daar een hond haalt, maar zulke stichtingen in stand houden, dát is ontzettend jammer. En zielige foto's maken van een hond, dat kan ik ook. Zelfs van de meest lelijke hond lukt mij dat. En ja, hoe zieliger de hond kijkt, hoe aantrekkelijker die wordt om te "redden".
ik vind dat ook raar hoor Muk, het gaat allemaal om een hond die niet uit TS haar gedachten gaat Ruby dus zoals ze zelf zei en nu gaat het opeens om Bruce die dé hond van haar leven lijkt te zijn.
Schiet mij maar lek dan, ik begrijp er in elk geval niks meer van :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Shamaria
Actief

renee-uk schreef:
Shamaria schreef:

Wil je het over mijn leeskwaliteiten hebben of over mijn opmerking dat hoe het mogelijk is dat iemand op een topic naar ERVARINGEN vraagt en een heleboel allesweters zich melden om hun via via via informatie te droppen..
Je doet nu precies hetzelfde, daar en daar in die topic wordt dit en dat gezegd..
Over niet lezen gesproken... Topicstarter opent een persoonlijke topic en vraagt daarin naar mensen hun ervaringen met de stichting..

Mijn ervaring was prima, diepe ontzag voor wat deze mensen doen en wat ze ervoor inleveren.. :E:

Overigens snap ik niet waarom mensen er zo'n moeite mee hebben dat ts het op deze manier verkiest te doen, ze is toch zeker geen imbeciel ofzo die haar eigen mening niet kan vormen..
De behoefte en gedrevenheid om dit uit haar hoofd te praten wordt een beetje meelijwekkend..
Muk

Shamaria schreef:Overigens snap ik niet waarom mensen er zo'n moeite mee hebben dat ts het op deze manier verkiest te doen, ze is toch zeker geen imbeciel ofzo die haar eigen mening niet kan vormen..
De behoefte en gedrevenheid om dit uit haar hoofd te praten wordt een beetje meelijwekkend..
Dat jij als vrijwilliger van die stichting alleen de positieve kanten van de stichting ziet en aanprijst is logisch, ik had niet anders van je verwacht. Maar ga niet lopen miepen als er ook negatieve verhalen opduiken. En die zijn er nogal in overvloed van deze stichting. Een uiterst beroerde nazorg, niet thuisgeven bij problemen, voorlichting wordt nauwelijks gegeven en bizarre eisen bij het halen van een pup. Tsja, mij verbaast het niet dat RDE negatief in het nieuws komt.

De entingen zijn niet te controleren, en toevallig kan de hond uit Frankrijk gehaald worden als er belangstelling voor is. Voor mij iets te toevallig. Geen enkele herplaatsingsstichting of asiel werkt foutloos, maar bij deze stichting is de basis al verkeerd, waardoor de goede punten eerder een uitzondering zijn.
Shamaria
Actief

Muk schreef:
Shamaria schreef:Overigens snap ik niet waarom mensen er zo'n moeite mee hebben dat ts het op deze manier verkiest te doen, ze is toch zeker geen imbeciel ofzo die haar eigen mening niet kan vormen..
Dat jij als vrijwilliger van die stichting alleen de positieve kanten van de stichting ziet en aanprijst is logisch, ik had niet anders van je verwacht. Maar ga niet lopen miepen als er ook negatieve verhalen opduiken. En die zijn er nogal in overvloed van deze stichting. Een uiterst beroerde nazorg, niet thuisgeven bij problemen, voorlichting wordt nauwelijks gegeven en bizarre eisen bij het halen van een pup. Tsja, mij verbaast het niet dat RDE negatief in het nieuws komt.

De entingen zijn niet te controleren, en toevallig kan de hond uit Frankrijk gehaald worden als er belangstelling voor is. Voor mij iets te toevallig. Geen enkele herplaatsingsstichting of asiel werkt foutloos, maar bij deze stichting is de basis al verkeerd, waardoor de goede punten eerder een uitzondering zijn.
Zo toevallig is dat niet hoor, kijk eens op de site wanneer de honden gehaald zijn en kijk naar het telefoontje van TS, hou het even in de gaten..
Ik weet dat er in het weekend naar Frankrijk gereden wordt, dat klopt..
Jij denkt dat je iets negatiefs hebt gevonden, gooit een balletje op met een handje vol leden die dat balletje graag verder voor je schoppen.. Drie pagina's verder zal er beweert worden dat RDE liegt over het verblijf en vervoer van de honden: en alsjeblieft de volgende leugen geboren..

En waar is Muk dan om te vertellen dat hij zich belachelijk vergist heeft en zomaar beschuldigingen heeft geuit?
Muk

Shamaria schreef: Zo toevallig is dat niet hoor, kijk eens op de site wanneer de honden gehaald zijn en kijk naar het telefoontje van TS, hou het even in de gaten..
Jij denkt dat je iets negatiefs hebt gevonden, gooit een balletje op met een handje vol leden die dat balletje graag verder voor je schoppen.. Drie pagina's verder zal er beweert worden dat RDE liegt over het verblijf en vervoer van de honden: en alsjeblieft de volgende leugen geboren..

En waar is Muk dan om te vertellen dat hij zich belachelijk vergist heeft en zomaar beschuldigingen heeft geuit?
Ik ben Muk, mijn buren (nu ja, bijna buren dan om precies te zijn) met een hond van RDE zijn dus geen Muk. Bovendien begin ik niet met rellen of het opgooien van balletjes. Ik noem dit pas omdat JIJ zegt dat er hier geen mensen zijn die wel in hun nabijheid problemen met RDE hebben meegemaakt. Jij vraagt, wij draaien. Dus draai de rollen niet om graag. :neenee:
Ik geloof niet dat mijn buren de behoefte hebben om hierover te praten op dit forum, deze hebben al genoeg ellende van RDE meegemaakt en daar zijn ze wel klaar mee.

Het feit dat jij alles goedpraat van de stichting zegt mij dat deze stichting niet echt bereid is om eens kritisch naar zichzelf te kijken.
chrico
Zeer actief

Shamaria schreef: Drie pagina's verder zal er beweert worden dat RDE liegt over het verblijf en vervoer van de honden: en alsjeblieft de volgende leugen geboren..
Het zou niet de eerste keer zijn toch? Dus niet vreemd dat mensen dat ook direct aan zullen nemen :wink:

Maar goed, vind jij het niet raar dan dat ineens alle entingen kloppen omdat er een gegadigde is? Dat de hond direct op transport gezet kan worden zonder verdere voorbereiding?
Ik vind dat vreemd, en dan zeg ik het zacht uitgedrukt.

Als ik morgen naar frankrijk ga kan ik zo vertrekken, alles is spik en span voor mijn honden maar neem ik de honden van de buren ook mee dan heb ik een probleem.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Shamaria
Actief

Muk schreef:
Shamaria schreef: Zo toevallig is dat niet hoor, kijk eens op de site wanneer de honden gehaald zijn en kijk naar het telefoontje van TS, hou het even in de gaten..

Ik ben Muk, mijn buren (nu ja, bijna buren dan om precies te zijn) met een hond van RDE zijn dus geen Muk. Bovendien begin ik niet met rellen of het opgooien van balletjes. Ik noem dit pas omdat JIJ zegt dat er hier geen mensen zijn die wel in hun nabijheid problemen met RDE hebben meegemaakt. Jij vraagt, wij draaien. Dus draai de rollen niet om graag. :neenee:
Ik geloof niet dat mijn buren de behoefte hebben om hierover te praten op dit forum, deze hebben al genoeg ellende van RDE meegemaakt en daar zijn ze wel klaar mee.

Het feit dat jij alles goedpraat van de stichting zegt mij dat deze stichting niet echt bereid is om eens kritisch naar zichzelf te kijken.
Ik ben niet de stichting.. Vind dat ook een beetje zwak om aan te halen.. Als een geweldige hondenvriend doch ordinaire grofgebekte forumbezoeker zich aanbiedt om een hondje op te vangen dan vertegenwoordigt die de stichting?
Vind dat "ohoh, kijk eens wat voor iemand zich nu weer inzet voor de honden, fijn voor ons dan kunnen we daar weer wat moois van maken gebeuren" een beetje slap en afgezaagd worden..

Je buren hebben geen behoefte hun o zo vervelende ervaringen te delen die net niet genoeg vreselijk waren om andere mensen te waarschuwen?
Weer zo'n geval van mijn buren, mijn tante van mijn nichtje van diens neefje, mijn medeforumbezoeker.. Ik heb een buurman die de maan heeft bezocht, gehuwd is geweest met Kim Kardashian en een haaienaanval heeft overleefd.. Ik zet het op een forum en nu is het waar..
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

:denken: ze was toch helemaal gek van Ruby? :denken: Als je zo snel kunt wisselen van voorkeur of grote liefde dan zou ik zeker verder kijken.
Afbeelding
gevni havanezers
Shamaria
Actief

chrico schreef:
Shamaria schreef: Drie pagina's verder zal er beweert worden dat RDE liegt over het verblijf en vervoer van de honden: en alsjeblieft de volgende leugen geboren..
Het zou niet de eerste keer zijn toch? Dus niet vreemd dat mensen dat ook direct aan zullen nemen :wink:

Maar goed, vind jij het niet raar dan dat ineens alle entingen kloppen omdat er een gegadigde is? Dat de hond direct op transport gezet kan worden zonder verdere voorbereiding?
Ik vind dat vreemd, en dan zeg ik het zacht uitgedrukt.

Als ik morgen naar frankrijk ga kan ik zo vertrekken, alles is spik en span voor mijn honden maar neem ik de honden van de buren ook mee dan heb ik een probleem.
Misschien zitten er nog wel 20 honden gezond en wel klaar tot dat er een opvangplaatsje vrij is.. Wat zou de reden zijn om een hond pas te enten zodra hij moet vertrekken en niet per direct wanneer je hem opvangt in Frankrijk?
En weer zo'n uit de lucht gegrepen insinuatie in de speurtocht naar onvolkomenheden geinspireerd op het wantrouwen waarmee je bij voorbaat de stichting bekijkt..
Muk

Shamaria schreef: Ik ben niet de stichting.. Vind dat ook een beetje zwak om aan te halen.. Als een geweldige hondenvriend doch ordinaire grofgebekte forumbezoeker zich aanbiedt om een hondje op te vangen dan vertegenwoordigt die de stichting?
Vind dat "ohoh, kijk eens wat voor iemand zich nu weer inzet voor de honden, fijn voor ons dan kunnen we daar weer wat moois van maken gebeuren" een beetje slap en afgezaagd worden..

Je buren hebben geen behoefte hun o zo vervelende ervaringen te delen die net niet genoeg vreselijk waren om andere mensen te waarschuwen?
Weer zo'n geval van mijn buren, mijn tante van mijn nichtje van diens neefje, mijn medeforumbezoeker.. Ik heb een buurman die de maan heeft bezocht, gehuwd is geweest met Kim Kardashian en een haaienaanval heeft overleefd.. Ik zet het op een forum en nu is het waar..
God, jij bent wel erg triest bezig. Ik geef serieus antwoord op een vraag van jou nota bene! Omdat het antwoord je niet bevalt zeik je mij gelijk af. :piew: Ik vind dat iedereen zich hier in dit topic nog netjes heeft gedragen, behalve jij dus. Je kan niet tegen kritiek en je voelt je aangesproken dus zet je gelijk een ander te kakken.

Waarom zouden mijn buren zich hier op dit forum moeten verantwoorden? Omdat ene Schaamhaar dat zegt? (even op jouw niveau communiceren, aangezien je het dan misschien wel snapt?) Mijn buren moeten doen wat zij willen, daar hebben ze jou of wie dan ook niet bij nodig. Net zoals ik jou gezwets ook kan missen als kiespijn.

Hier zijn overigens genoeg mensen die zich inzetten voor buitenlandse stichtingen. En over die stichtingen hoor je de wild west verhalen van RDE niet. Dat zegt mij genoeg.
chrico
Zeer actief

Shamaria schreef:
Misschien zitten er nog wel 20 honden gezond en wel klaar tot dat er een opvangplaatsje vrij is.. Wat zou de reden zijn om een hond pas te enten zodra hij moet vertrekken en niet per direct wanneer je hem opvangt in Frankrijk?
En weer zo'n uit de lucht gegrepen insinuatie in de speurtocht naar onvolkomenheden geinspireerd op het wantrouwen waarmee je bij voorbaat de stichting bekijkt..
Die honden worden ingeslapen weet je nog. Daar gaat geen 1 asiel geld in pompen om die netjes te enten in de hoop dat zij geadopteerd worden of klopt het dan niet wat er op de site staat :denken:
Ik bekijk de stichting niet bij voorbaat met wantrouwen maar door een toeval ben ik ergens bij betrokken geraakt en de manier hoe daar mee omgegaan werd was verre van netjes zeg maar. Daardoor ging ik eens lezen, ervaringen van anderen beluisteren (niet een ervaring van ik ken, en pietje ken klaassie en de buurman daarvan heeft de ervaring) en ga zo door. Dat heeft mij een beeld doen scheppen die niet positief is. De vooroordelen van de stichting waren niet van de poes en op vragen krijg je geen antwoorden dus tja, dan houd het voor mij op :wink: en word ik liever betrokken bij hondenliefhebbers/stichtingen die ook daadwerkelijk iets voor honden doen in het land van herkomst dus ook in nederland waar genoeg wantoestanden zijn.

Jij heb ook een aardig vooroordeel door er meteen vanuit te gaan dat iedereen uit zijn nek klets, prima, moet je helemaal zelf weten. Ik snap ook best dat je wil verdedigen wat je doet en dat is honden opvangen, dat is alleen maar mooi. Voor de rest heb je er weinig mee van doen. Maar ik denk wel dat je niet zomaar alles van tafel moet vegen wat er verteld word, daar zit te veel ervaring hier op het forum wat honden opvangen en herplaatsen betreft.
Waar TS ook de hond vandaan haalt maakt op zich niet uit maar als er gevraagd word hoe en wat en alles ondanks dat in de wind geslagen word, er ineens 2 honden het hart stelen vraag ik mij met mijn achterdocht af of dit niet een verkapt reclamepraatje is geweest :wink:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Shamaria
Actief

Muk schreef:
Shamaria schreef: Ik ben niet de stichting.. Vind dat ook een beetje zwak om aan te halen.. Als een geweldige hondenvriend doch ordinaire grofgebekte forumbezoeker zich aanbiedt om een hondje op te vangen dan vertegenwoordigt die de stichting?

God, jij bent wel erg triest bezig. Ik geef serieus antwoord op een vraag van jou nota bene! Omdat het antwoord je niet bevalt zeik je mij gelijk af. :piew: Ik vind dat iedereen zich hier in dit topic nog netjes heeft gedragen, behalve jij dus. Je kan niet tegen kritiek en je voelt je aangesproken dus zet je gelijk een ander te kakken.

Waarom zouden mijn buren zich hier op dit forum moeten verantwoorden? Omdat ene Schaamhaar dat zegt? (even op jouw niveau communiceren, aangezien je het dan misschien wel snapt?) Mijn buren moeten doen wat zij willen, daar hebben ze jou of wie dan ook niet bij nodig. Net zoals ik jou gezwets ook kan missen als kiespijn.

Hier zijn overigens genoeg mensen die zich inzetten voor buitenlandse stichtingen. En over die stichtingen hoor je de wild west verhalen van RDE niet. Dat zegt mij genoeg.
Allemaal leuk en wel enzo en je persoonlijke mening over mij mag je best even ventileren als je dat prettig vindt dat verandert de feiten niet:

Weer een van horen zeggen verhaal en geen reactie van iemand die daadwerkelijk een eigen ervaring heeft met de stichting..

Ik geloof ongetwijfeld dat er klachten zullen zijn over een stichting die het zo grootschalig aanpakt, dat kan ook niet anders.. Het zou prima zo kunnen zijn dat de mensen welke gemoeit zijn met de stichting meer van honden houden dan van mensen, daar kan ik niet over oordelen..
Ik zal ook niet beweren dat iemand liegt die een vervelende ervaring heeft met RDE, die zullen er vast zijn..

Waar het om gaat is dat je als aanschaffer of twijfelaar kwalijk kan gaan luisteren naar iedereen die welleenss wat heeft gehoord over de stichting..

Ik hoor heel veel klachten over de Nederlandse energie maatschappij die toch echt drie jaar achtereenvolgens als beste getest is, snap je waar ik heen wil?
renee-uk
Zeer actief

Shamaria schreef:
Oh dit doortrekkend mag je dus ook niet zeggen dat een bewezen broodfokker een broodfokker is als je daar niet zelf een hondje weggehaald hebt, mag je niet zeggen dat het een stom idee is om op een druk kruispunt door rood licht te rijden omdat je dat zelf nog nooit gedaan hebt en mag je ook geen mening hebben over honden op het ijs omdat jouw hond niet verdronken is toen ie in een wak kwam?
Om maar een paar andere voorbeelden te noemen.

Dat jij vindt dat je niet kunt leren van de ervaringen van anderen en daar je voordeel mee kunt doen wil nog niet zeggen dat dat ook voor de rest van de mensheid geldt.
Je gaat voorbij aan het gezonde verstand dat gelukkig een heleboel mensen nog wel hebben en als je een stichting die zo slecht bekend staat zo fanatiek verdedigt, zonder ook maar één steekhoudend argument te geven waarom wij die stichting met andere ogen zouden moeten bekijken, vraag ik me toch hoe het zit met jouw gezonde verstand.

En heel eerlijk gezegd vraag ik me inmiddels ook af waarom TS dit topic geopend heeft.
Toen dat nog alleen om Ruby ging kon ik het me nog enigzins voorstellen, blinde verliefdheid op een hond is mij ook niet vreemd.
Maar nu het opeens ook om Bruce blijkt te gaan is het beetje begrip dat ik voor haar had ook weg en vraag ik me af waarom iemand bewust met open ogen in zee wil gaan met een zo dubieuze stichting als er nog zoveel andere wel bonafide stichtingen zijn.
Ik kan me heel slecht voorstellen dat er nergens een andere hond is die je aanspreekt als je toch zo makkelijk wisselt van voorkeur.
Afbeelding

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Twinmom jes ,ik zou goed kijken of de hond waar je voorkeur naar uitgaat ook daadwerkelijk bij jullie omstandigheden past.
Een jr reu en een labje, ook reu ,daar zou als derde hond een teefje misschien een betere optie bij zijn?
Maar goed die keuze moet je uiteraard zelf maken :wink:

Zelf zou ik niet snel voor een hond van de rde gaan nee.
Ik vind het een slechte stichting die bij de een na de andere smerige zaak betrokken is lijkt het wel.
Ook in de media komen ze bijna altijd negatief in het nieuws ,een transport met niet goed geente dieren bijv. ,uiteraard weer van de rde.
Regelmatig hebben er mensen hun verhaal gedaan die persoonlijk met de rde te maken hadden gehad.
Daar zaten schrijnende gevallen tussen , bijv. van een hond die als gesteriliseerd werd aangeboden maar dan plots pups kreeg :N: die uiteraard door de stichting werden opgeeist.
Ook hoe hun honden worden aangeboden vind ik altijd enigzins dubieus.
Nergens vind je zoveel makkelijk rottweilers die met alles en iedereen kunnen,gezien hun teksten bij de honden ,als bij de rde.
Als je wilt gaan bemiddelen voor de toch wat moeilijker rassen dan zou daar een bijbehorend verantwoordelijkheidsgevoel bij moeten horen vind ik persoonlijk.
Imo gaan ze meer voor de kwantiteit dan de kwaliteit.
Ook de wisselende prijzen vind ik vreemd ,300,250 ,350 ,225 het varieert nogal terwijl ze zelf ten stelligste op hun site beweren een eenheidsprijs te hanteren :denken:

Waar je je hond ook haalt ,je eigen gevoel moet er goed over zijn, en je moet je realiseren dat je je steun geeft aan de praktijken die ze hanteren als je je hond daar weghaalt ,ongeacht het nu een asiel ,stichting of broodfokschuur is.
Sta je achter hun beleid dan moet je dat doen anders niet.
Want een hond daar weghalen is geen eenmalig gebeuren ,koper houd in stand wat zich daar afspeelt.

Oh en een eigen ervaring ,Sien komt via de rde ,Jan had haar overigens al toen wij elkaar leerde kennen.
Ongesteriliseerd teefje waar nooit geen tel meer naar geinformeerd is.
Ook het bewijs van haar onvruchtbaar maken , die ze volgens hun site de mensen vragen hun te laten zien ,is nooit bij haar opgevraagd.
Geen enkele vorm van nazorg nog nacontrole dus.
Ook weer niet comform het beleid en procedeure die ze beweren te volgen op hun site.
Muk

Shamaria schreef:Allemaal leuk en wel enzo en je persoonlijke mening over mij mag je best even ventileren als je dat prettig vindt dat verandert de feiten niet:

Weer een van horen zeggen verhaal en geen reactie van iemand die daadwerkelijk een eigen ervaring heeft met de stichting..

Ik geloof ongetwijfeld dat er klachten zullen zijn over een stichting die het zo grootschalig aanpakt, dat kan ook niet anders.. Het zou prima zo kunnen zijn dat de mensen welke gemoeit zijn met de stichting meer van honden houden dan van mensen, daar kan ik niet over oordelen..
Ik zal ook niet beweren dat iemand liegt die een vervelende ervaring heeft met RDE, die zullen er vast zijn..

Waar het om gaat is dat je als aanschaffer of twijfelaar kwalijk kan gaan luisteren naar iedereen die welleenss wat heeft gehoord over de stichting..

Ik hoor heel veel klachten over de Nederlandse energie maatschappij die toch echt drie jaar achtereenvolgens als beste getest is, snap je waar ik heen wil?
Het gaat erom hoe je de klachten oplost, klachten zul je altijd houden over alles. Maar gezien het niveau wat bij de Rijdende Rechter op tv tentoongespreid werd, kan ik mij voorstellen dat er maar weinig mensen zijn die openbaar over de RDE hun ervaringen willen vertellen. En klachten / problemen oplossen is niet de sterkste kant van RDE. Dat jij je inzet voor RDE moet je zelf weten, maar begin niet gelijk met het belachelijk maken van anderen die zich niet positief uitlaten over de RDE. Overigens zou ik alleen al geen hond halen van RDE na het zien van de uitzending van de Rijdende Rechter. Dat vond ik vele malen triester en veelzeggender over RDE dan een eenzijdig verhaal van de buren. Al versterkt het verhaal van de buren het plaatje over RDE wel behoorlijk.
Shamaria
Actief

Muk schreef:
Shamaria schreef:Allemaal leuk en wel enzo en je persoonlijke mening over mij mag je best even ventileren als je dat prettig vindt dat verandert de feiten niet:

Het gaat erom hoe je de klachten oplost, klachten zul je altijd houden over alles. Maar gezien het niveau wat bij de Rijdende Rechter op tv tentoongespreid werd, kan ik mij voorstellen dat er maar weinig mensen zijn die openbaar over de RDE hun ervaringen willen vertellen. En klachten / problemen oplossen is niet de sterkste kant van RDE. Dat jij je inzet voor RDE moet je zelf weten, maar begin niet gelijk met het belachelijk maken van anderen die zich niet positief uitlaten over de RDE. Overigens zou ik alleen al geen hond halen van RDE na het zien van de uitzending van de Rijdende Rechter. Dat vond ik vele malen triester en veelzeggender over RDE dan een eenzijdig verhaal van de buren. Al versterkt het verhaal van de buren het plaatje over RDE wel behoorlijk.
Het is niet mijn intensie geweest iemand belachelijk te maken, als jij dat zo gevoeld heb dan spijt mij dat ten zeerste... Excuses daarvoor dan ook..
Ik zal ook nergens ontkennen dat er heus wel fouten en misschien ook grove gemaakt zullen worden bij de stichting, waar gewerkt wordt vallen spaanders..
Wel is het zo dat de beperkte ervaring die ik nu heb met de stichting en de grove beschuldigingen niet overeen komen met het beeld dat ik heb..
Ik hoef dan ook niks te verdedigen, de stichting is mijn kind niet, mijn werk niet en al helemaal niet iets waar ik enige zeggenschap in heb..
Wel vindt ik het heel schrijnend dat een heleboel mensen zich met hart en ziel inzetten voor deze dieren en dan zo afgebrand worden zonder dat iemand daar enige bewijzen voor heeft.
twinmom-jess
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Cardigan Welsh Corgi
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinmom-jess »

Ok, even ter verduidelijking. We gaan voor Ruby. Maar Bruce vind ik ook zo op het eerste gezicht een geweldig hondje.
Kan dan toch dat we zaterdag dan beide honden willen zien?
Er zijn meerdere honden die ik geweldig vind. Pas geleden nog een topic geopend over een huskymix die we ook geweldig vonden.
Dat heeft niks te maken met een makkelijk wisselende voorkeur. Dat heeft te maken met een liefde voor honden en dat hangt bij ons niet van 1 ras of 1 hond af.
Tijdens het tel.gesprek bleek al dat Bruc miss beter geschikt voor ons zou zijn dan Ruby, maar nogmaals, ik wil beide honden zien.

Oh, en de JR hebben we al lang niet meer. Die hebben we helaas zelf moeten herplaatsen. Daarom zoeken we nu een hond erbij, Brego verdient een soortgenoot om hem heen.

We zijn al weken heel internet aan het afstruinen naar een leuk hondje. Dit is puur toeval dat we bij de RDE uit zijn gekomen. Ik kijk dagelijks op de asielwebsites in NL.
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Op http://www.dierenasiels.com" onclick="window.open(this.href);return false; zie ik ook leuke Lab's en mixen staan.

Ik heb geen persoonlijke ervaring met de RDE, maar met alles wat ik heb gehoord en gelezen heb (vooral hun eigen voorwaarden eens bekeken) zou IK me er toch verre van houden.

Soms kan je vallen voor een hond, maar is alles er omheen zo dubieus dat je beter verder kan kijken.

Toen onze vorige hond was overleden ben ik op zoek gegaan naar een ander. Omdat ik al jaren Schnauzers had ging daar mijn voorkeur naar uit.
Via oa een herplaatsingssite zag ik een heel leuke Schnauz (hij stond overigens op diverse plekken op het internet) bij een particulier. Alles wat ik over hem las vertelde mij om hem te nemen, totdat er diverse mailtjes over en weer waren gegaan. Toen kreeg ik een ietwat vieze smaak in mijn mond. Voor de hond zelf heel erg jammer, die was echt aan een nieuw thuis toe, maar ik wilde die mensen niet tegemoet komen met hun 'eisen/voorwaarden'.
Nou moet iedereen dat voor zich bepalen, maar IK werk niet mee aan rare zaken. En die RDE voelt voor mij aan als een heel rare zaak.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Tsja...jammer dat je toch voor die hond gaat. Verwacht in ieder geval niet dat de stichting voor je klaar staat als het nodig is. Snap echt niet dat je erin trapt. Dit is gewoon hetzelfde als een hond bij een broodfokker halen. Zo word zon stichting wel in stand gehouden.
Afbeelding
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Ik zou nooit met deze stichting in zee gaan. De agressieve manier waarop ik hen zie op forums. Hoe mensen die gewoon hun verhaal vertellen bedreigt worden met rechtsspraken wegens smaad....
En dan nog maar te zwijgen over alle negatieve berichten die je toch her en der over dieren hoort die bij hun vandaan komen.

Persoonlijk zou ik dus zo ver mogelijk bij deze stichting vandaan blijven.
Er zijn zoveel goede stichtingen die vriendelijk zijn, waar goede verhalen over rond gaan en die mensen niet bedreigen met rechtzaken en geen machtspelletjes spelen.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Shamaria schreef:
senna en odin schreef:Ik heb zelf geen ervaring met deze stichting maar van wat ik ervan gehoord heb zou ik er never nooit geen hond weghalen.
Zat leuke honden met koppies om verliefd op te worden. Er word gezegd dat je naar de hond moet kijken en niet naar de stichting maar als je valt voor de hond zit je ondertussen wel met handen en voeten gebonden aan die stichting.

Tis een beetje als met een pup kopen bij een broodfokker. Er word van te voren gewaarschuwd en gewaarschuwd maar toch stinken mensen weer in de mooie praatjes. Zo zie ik dit ook een beetje....zonder dat ik je van "broodfok in stand houden" wil beschuldigen hoor maar het gaat even om de waarschuwingsvergelijking.
Daarbij vraag ik me af waarom je om meningen vraagt en vervolgens alle waarschuwingen in de wind slaat :19: . Je volgt toch je eigen kop hierin( je goed recht overigens) maar wat er gezegd word maakt blijkbaar toch niet uit????

Anyway......ik hoop dat je veel geluk hebt met het hondje van je keuze en dat je later als je hem geadopteerd hebt niet voor verassingen komt te staan en je je hondje ineens weer moet afgeven omdat hij te mager oogt volgens de stichting, of omdat hij vies is, of onder het ongedierte zit :oeps:

Overigens sjapoo dat je een kansloos hondje een warm thuis met een maatje wil geven. :E:
Dat is een beetje het punt, allemaal waarschuwingen van via via horen zeggen maar niks tastbaars van iemand die daadwerkelijk ervaring heeft met de stichting..
Er bestaat ook een hyves van de stichting, misschien een idee om mensen die lid zijn eens naar hun ervarigen te vragen..
Tuurlijk, iets tastbaars roepen en dan de hel van RDE over je heen krijgen. De mensen die iets tastbaars kunnen roepen zijn bang hun hond kwijt te raken. Dat zegt toch al genoeg?
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Nou idd dat is wat ik bedoel.
Ik ken mensen die gewoon door iets te zeggen op forums al dreigpb's krijgen dat ze een rechtzaak aan hun broek hebben hangen als ze dat niet terug nemen op dat forum !!
En dan zal je een hond van ze hebben en iets slechts over ze zeggen, je bent zo je hond kwijt, want je hebt immers getekend dat die altijd van de stichting zal blijven.
Dus dat durven ze niet,omwille van de hond niet.

Al die mensen zouden eens alle klachten moeten bundelen. Buiten forums om. En samen bekijken hoe zij dit kunnen oplossen zonder dat hun honden af kunnen worden genomen.
Gesloten

Terug naar “Algemeen”