Lothian schreef:Zorro ligt 'lekker bij te komen', operatie is goed gegaan, 12 uur mogen we hem ophalen. God wat een opluchting.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zorro teenamputatie - een jaar erbij
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Zorro plaveiselcelcarcinoom
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Zorro plaveiselcelcarcinoom - geopereerd en thuis
Fijn dat het goed is gegaan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- runninggirl
- Zeer actief
Ah wat super! Nu maar snel herstellen en die stomme hechtingen er uit. 
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wat super!!! Fijn dat de operatie zo goed ging. Nu lekker herstellen en heel veel verwennen 
Als het trouwens ging om een primair plaveiselcelcarcinoom zonder verdere uitzaaiingen nu gevonden is de prognose best goed als ze alles weg hebben kunnen halen. Het is een langzaam groeiende soort kanker die pas in een laat stadium uitzaait.
Als het trouwens ging om een primair plaveiselcelcarcinoom zonder verdere uitzaaiingen nu gevonden is de prognose best goed als ze alles weg hebben kunnen halen. Het is een langzaam groeiende soort kanker die pas in een laat stadium uitzaait.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Fijn dat hij goed uit de narcose is gekomen, beterschap 

- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Fijn dat het allemaal goed is gegaan 
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Wat fijn!
Zou zelf kijken of de kap af kan (als je erbij bent). Bij ons hebben ze nog nooit een kap om gehad omdat onze DA (en wij ook) daar geen voorstander van is/zijn. Als t zonder kan is het toch fijner.
Zou zelf kijken of de kap af kan (als je erbij bent). Bij ons hebben ze nog nooit een kap om gehad omdat onze DA (en wij ook) daar geen voorstander van is/zijn. Als t zonder kan is het toch fijner.
- Lothian
- Zeer actief
Ik heb hem de kap inderdaad even af gedaan. Hij is nu de infuusplek schoon aan het likken en probeert steeds sneaky aan zijn verband te beginnen. Vannacht zal de kap dus wel weer om moeten maar de komende week hebben we een oppasschema waarbij hij niet alleen hoeft te zijn dus dan kan hij hopelijk hele periodes zonder dat ding.
Niet dat hij zich veel van de kap aantrekt; hij ramt zich door elke deuropening tot het past
Niet dat hij zich veel van de kap aantrekt; hij ramt zich door elke deuropening tot het past
- Lothian
- Zeer actief
Eilfy schreef:Wat super!!! Fijn dat de operatie zo goed ging. Nu lekker herstellen en heel veel verwennen
Dank je wel! De teen is nog opgestuurd voor verder onderzoek. Wat daar precies het nut van is, is me niet helemaal duidelijk, maar toe maar.
Morgen wordt het verband ververst. Ik ben enorm benieuwd hoe zijn pootje er uit ziet.
-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
Wat fijn dat het goed gaat!
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Lothian schreef:Eilfy schreef:Wat super!!! Fijn dat de operatie zo goed ging. Nu lekker herstellen en heel veel verwennen
Dank je wel! De teen is nog opgestuurd voor verder onderzoek. Wat daar precies het nut van is, is me niet helemaal duidelijk, maar toe maar.
Morgen wordt het verband ververst. Ik ben enorm benieuwd hoe zijn pootje er uit ziet.
Waarschijnlijk om te kijken hoe het precies groeit en of de snijranden vrij zijn. Afhankelijk van de groeiwijze moeten ze namelijk ruimer of krapper wegsnijden. Maar als ze voor de zekerheid ook de teen hebben weggehaald gok ik op een ruime excisie
Sent from my iPhone using Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- Lothian
- Zeer actief
Goed
zijn verband werd de dag na de operatie gewisseld en het zag er zo mooi en rustig uit dat hij geen nieuw verband hoefde. Hij wil echt niet van de wond afblijven dus hij loopt binnen wel veel met zijn kap om en af en toe met kap af en het schoentje aan zodat hij er niet gelijk aan kan likken. Dit kan volgens de dierenarts broeien dus doen we niet de hele dag. Hij loopt nog niet zuiver maar belast de poot wel en is helemaal zijn vrolijke zelf.
Zal zo eens foto's maken van de poot, misschien wel interessant voor als iemand ooit met eenzelfde vraag dit topic vindt
Zal zo eens foto's maken van de poot, misschien wel interessant voor als iemand ooit met eenzelfde vraag dit topic vindt
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Wat fijn dat het zo goed is gegaan met Zorro 
- ranetje
- Zeer actief
Fijn dat het zo goed gaat 
- Lothian
- Zeer actief
Oeps, heb al dagen geleden een foto gemaakt maar was helemaal vergeten 'm te plaatsen.

Vandaag zijn de hechtingen er uit gehaald. De dierenarts was heel tevreden.
Volgens mij hebben we nog geen uitslag van het lab, zal eens aan mijn moeder vragen of ze al wat gehoord had want dit duurt meen ik wat lang?

Vandaag zijn de hechtingen er uit gehaald. De dierenarts was heel tevreden.
Volgens mij hebben we nog geen uitslag van het lab, zal eens aan mijn moeder vragen of ze al wat gehoord had want dit duurt meen ik wat lang?
- Lothian
- Zeer actief
Re: Zorro plaveiselcelcarcinoom - teenamputatie (foto)
Het gaat heel erg goed met Zorro, ik heb nog geen seconde spijt gehad van de beslissing hem te laten opereren. Hij loopt weer als een bejaard zonnetje, trekt zijn sprintjes, draaft, galoppeert, grist de bal weg (en slaat daarbij gerust over de kop in zijn haast), en ontlast zijn poot wat dat betreft nergens, zie ook mijn nieuwe onderschrift
. Wel loopt hij soms wat gevoeliger op bijvoorbeeld grindondergrond. Het ziet er nu zo uit:

De dierenarts had nog de uitslag van de teen doorgeven aan mijn moeder. Het was heel positief: de bult was een wratachtige goedaardige woekering, acanto- of papilloomwoekering. Wel was er een afwijking in het botvlies, wat de pijn veroorzaakte. Dus goed dat de teen er af is. De patholoog is niet bang voor uitzaaiingen. (Zo heb ik het weer van mijn moeder dus ik hoop dat het allemaal klopt, haha.)
Zorro kan weer even mee!

De dierenarts had nog de uitslag van de teen doorgeven aan mijn moeder. Het was heel positief: de bult was een wratachtige goedaardige woekering, acanto- of papilloomwoekering. Wel was er een afwijking in het botvlies, wat de pijn veroorzaakte. Dus goed dat de teen er af is. De patholoog is niet bang voor uitzaaiingen. (Zo heb ik het weer van mijn moeder dus ik hoop dat het allemaal klopt, haha.)
Zorro kan weer even mee!
Laatst gewijzigd door Lothian op 16 mar 2015 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Re: Zorro teenamputatie - anderhalve maand verder
Wat goed, knappe Zorro 
- ranetje
- Zeer actief
Hartstikke goed 
- Hanneke2
- Zeer actief
Re: Zorro plaveiselcelcarcinoom - teenamputatie (foto)
Wat goed joh!Lothian schreef:Het gaat heel erg goed met Zorro, ik heb nog geen seconde spijt gehad van de beslissing hem te laten opereren. Hij loopt weer als een bejaard zonnetje, trekt zijn sprintjes, draaft, galoppeert, grist de bal weg (en slaat daarbij gerust over de kop in zijn haast), en ontlast zijn poot wat dat betreft nergens, zie ook mijn nieuwe onderschrift. Wel loopt hij soms wat gevoeliger op bijvoorbeeld grindondergrond. Het ziet er nu zo uit:
Zorro kan weer even mee!
Wat betreft lastige ondergrond; met Jack had ik ook een hond met een beetje rare voeten, en ik zou paden waar je zelf niet op blote voeten zou willen lopen vanaf nu wel mijden. Door die afwijkende spreiding van die voet is lopen op harde kleine steentjes waarschijnlijk echt pijnlijk. Jack vond paadjes met van die houtsnippers ook niet fijn. Op grind kon hij ook heel slecht lopen. Zachte ondergrond zoals gras en zand, en glad zoals tegels of asfalt, dat gaf nooit problemen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
-
Aniway
Fijn dat het goed gaat 
- Lothian
- Zeer actief
We zijn ruim een jaar verder
misschien leuk om nog een update te geven.
De voet is nog altijd probleemloos. HIj heeft een moment gehad dat de stand veranderde; zijn overgebleven middelste teen is erg langgerekt geworden en toen hij in die overgangsfase zat heeft hij er een week of 2 gevoelig op gelopen. Maar dat is alweer maanden geleden, de stand is nu stabiel, en de kraaienpoot wordt net als de 3 andere poten gebruikt. Het is wel zijn gevoeligste poot; áls hij onzuiver loopt of een pootje optilt in stilstand is het op die poot. Even er wat in knijpen ('masseren') en het is weer goed.

En het is een oude hond aan het worden met 14,5 maar laat zich door zijn poot in ieder geval niet beperken.

Voor wie ook voor de vraag amputatie ja/nee komt te staan en door de zoekfunctie toevallig op dit topic stuit: ga ervoor, de ingreep is relatief simpel, herstel is snel, en je kan er zomaar maar weer een jaar bij hebben
De voet is nog altijd probleemloos. HIj heeft een moment gehad dat de stand veranderde; zijn overgebleven middelste teen is erg langgerekt geworden en toen hij in die overgangsfase zat heeft hij er een week of 2 gevoelig op gelopen. Maar dat is alweer maanden geleden, de stand is nu stabiel, en de kraaienpoot wordt net als de 3 andere poten gebruikt. Het is wel zijn gevoeligste poot; áls hij onzuiver loopt of een pootje optilt in stilstand is het op die poot. Even er wat in knijpen ('masseren') en het is weer goed.

En het is een oude hond aan het worden met 14,5 maar laat zich door zijn poot in ieder geval niet beperken.

Voor wie ook voor de vraag amputatie ja/nee komt te staan en door de zoekfunctie toevallig op dit topic stuit: ga ervoor, de ingreep is relatief simpel, herstel is snel, en je kan er zomaar maar weer een jaar bij hebben

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Re: Zorro teenamputatie - een jaar erbij
Ik kan helemaal met je meegaan. Mijn Mikey had zijn teen gebroken. De revalidatie was rampzalig, werkende hond die ik nagenoeg niet rustig kon houden en 6 weken in een spalk moest. Nadat hij weer eens houdini acties had uitgehaald en de spalk weer eens had vermorzeld en het verband zo strak had aangetrokken dat zijn voetje helemaal was opgezwollen stelde de DA amputatie van de teen voor. Binnen 10 dagen was Mikey zo goed als nieuw. Nooit ergens last van gehad. Ik zou het iedereen aanraden. 
Gr. Aniek

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Hond van mijn vader mist ook een teen. En doet het daarvook prima mee.
Fijn dat hij het zo goed doet, en dat de operatie de moeite waard is geweest!
Fijn dat hij het zo goed doet, en dat de operatie de moeite waard is geweest!

- ranetje
- Zeer actief
De beste update die we hadden kunnen krijgen

- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Wat een heerlijke update 
Super dat alles zo goed is verlopen, geniet van elkaar.
Super dat alles zo goed is verlopen, geniet van elkaar.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Fijn dat hij het zo goed doet met een teen minder
Biry mist ook al jaren een teen, dezelfde als Zorro geloof ik. Haar poot is ook een beetje doorgezakt en je merkt wel dat die gevoeliger is. Ze loopt bijvoorbeeld niet graag over steentjes en loopt liever in de berm dan op het verharde pad.
Biry mist ook al jaren een teen, dezelfde als Zorro geloof ik. Haar poot is ook een beetje doorgezakt en je merkt wel dat die gevoeliger is. Ze loopt bijvoorbeeld niet graag over steentjes en loopt liever in de berm dan op het verharde pad.