Het is dat ik niet echt naar brabant ga de komende tijd anders was ik langs gekomen, yuki is al een stuk rustiger en ideaal voor kleinere kinderen.
Maar wel een goed idee van je. Niets is zo erg als een angst voor honden (of bepaald ras) zeker voor kinderen. Snap echt niet dat je als fokker niet je honden terug roept als je een kind ziet (zeker van dit ras) en als fokker zijnde moet je toch zeker wel je honden onder controle hebben.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kind mee naar het bos
Moderator: moderatorteam
- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
- Aantal honden: 1
Re: kind mee naar het bos
Laatst gewijzigd door primera op 18 aug 2012 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- kipo
- Zeer actief
Ik denk niet dat een kind van 3 gezien heeft dat het om bulterriers gaat, ik denk dat het vooral groot, druk en op hem af denderen is wat hem (nu) bang maakt. Gewoon blijven wandelen samen, probeer om hem weer wat positieve ervaringen op te laten doen en bedenk een strategie voor drukke honden, misschien toch maar Max optillen of hem lekker stevig tegen je benen laten steunen, terwijl jij de hond(en) op afstand houdt.
Gut, het klinkt net als een 'advies' voor een bange hond
.
Gut, het klinkt net als een 'advies' voor een bange hond
-
Muk
Dat dus.tollerlover schreef:gewoon meenemen en er zo min mogelijk aandacht aan besteden.
ellen
Wel een vreselijk asociaal mens. Als je je honden niet onder controle hebt, moet je ze niet loslaten, óók niet in een losloopbos. En al helemaal niet een kudde honden.
- sonja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
- Aantal honden: 2
Re: kind mee naar het bos, deel 2
Zojuist ben ik "mevrouw de bull terrier fokster "weer tegengekomen
Dit keer zonder kind, dus had de kans om even te praten.
En wat blijkt........Tis een heel aardig mens
Met hele lompe maar lieve bullen, (dat wist ik eigenlijk al).
We hebben afgesproken om is met Max en 1 van haar senior witjes te gaan lopen, om de paniek ervaring om te zetten in een leuke.
Dus......De eerste ontmoeting was niet echt een succes, maar gelukkig krijgen we de kans om het recht te zetten.
Moest ook wel lachen, ik schijn in mijn drukte en kind red acties en paar honden gezien te hebben die er niet waren
Dus al met al, ben blij dat de boel is rechtgezet, en max de kans krijgt om het over te doen, maar dan zonder een hoop gedoe, en gehuil.
dank je wel mevrouw de fokster
En wat blijkt........Tis een heel aardig mens
We hebben afgesproken om is met Max en 1 van haar senior witjes te gaan lopen, om de paniek ervaring om te zetten in een leuke.
Dus......De eerste ontmoeting was niet echt een succes, maar gelukkig krijgen we de kans om het recht te zetten.
Moest ook wel lachen, ik schijn in mijn drukte en kind red acties en paar honden gezien te hebben die er niet waren
Dus al met al, ben blij dat de boel is rechtgezet, en max de kans krijgt om het over te doen, maar dan zonder een hoop gedoe, en gehuil.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Re: kind mee naar het bos, deel 2
Dat is heel erg prettig!sonja schreef:Zojuist ben ik "mevrouw de bull terrier fokster "weer tegengekomen![]()
En wat blijkt........Tis een heel aardig mens![]()
Moest ook wel lachen, ik schijn in mijn drukte en kind red acties en paar honden gezien te hebben die er niet waren![]()
Goed dat je het gesprek bent aangegaan zeg
- Pool
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 3
Heb een dochtertje van bijna 5 en zij gaat heel vaak mee wandelen. Ze is niet bang voor dieren in het algemeen. Heb het wel eens gehad hoor(nu loop ik doorgaans in een buitengebied waar geen mens komt, hoewel het de laatste tijd is ontdekt door mensen met moeilijke honden juist omdat het zo rustig is)maar ik pak zo'n hond beet geeft hem een gooi of een schop(sorry voor de zwakke zieltjes)een brul geef ik direct al. Mijn dochter is er niet banger door geworden gelukkig maar ik weet dat angst bij kinderen zo kan ontstaan. Wel mee blijven nemen mijn dochter vindt het prachtig om ''schatten'' te zoeken.
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden