Je mag je als stichting ook aanmelden daar.. dat heb ik pas gevraagd.Ingrid48 schreef:Heel goed initiatiefHet lijkt me niet eens nodig om dit via deze organisatie te doen, maar inderdaad zelf bij de asiels aanbieden om foto's te maken. Als je soms foto's van honden ziet, dan ben ik verbaasd dat er nog op gereagereerd wordt
![]()
Bij onze stichting verblijven de honden in gastgezinnen. Het ene gastgezin kan mooie foto's maken, maar de andere duidelijk niet...duidelijk dat voor de honden met een slechte foto minder aanvragen komen, heel jammer
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wie kan goed foto's maken en wil....
Moderator: moderatorteam
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: wie kan goed foto's maken en wil....

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Je moet ze natuurlijk ook wel even de kans geven om de boel op te bouwen..
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
oh, dank je! Dan ga ik eens info opvragen_Inge_ schreef:Je mag je als stichting ook aanmelden daar.. dat heb ik pas gevraagd.Ingrid48 schreef:Heel goed initiatiefHet lijkt me niet eens nodig om dit via deze organisatie te doen, maar inderdaad zelf bij de asiels aanbieden om foto's te maken. Als je soms foto's van honden ziet, dan ben ik verbaasd dat er nog op gereagereerd wordt
![]()
Bij onze stichting verblijven de honden in gastgezinnen. Het ene gastgezin kan mooie foto's maken, maar de andere duidelijk niet...duidelijk dat voor de honden met een slechte foto minder aanvragen komen, heel jammer

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Net terug van een prettige kennismaking bij het asiel in Almelo. Ze was erg enthousiast en ik werd verwelkomd door een enorme Ierse wolfshond. Even lekker mee geknuffeld. Ik heb de asielhonden gezien, waarvan er ik een aantal zo mee zou willen nemen. Volgens mij doen ze erg hun best voor de dieren. Voor het fotograferen van de katten hebben ze al iemand en ze merkten dat een goede foto zeker helpt.
Vanaf volgende week zondag ga ik aan de slag. Ze weten ook dat het fotograferen tijd kost, vandaar dat er voor een rustige dag in de week gekozen is.
Vanaf volgende week zondag ga ik aan de slag. Ze weten ook dat het fotograferen tijd kost, vandaar dat er voor een rustige dag in de week gekozen is.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat leuk Elly, succes alvast met je opdracht bij het asiel!Elly* schreef:Net terug van een prettige kennismaking bij het asiel in Almelo. Ze was erg enthousiast en ik werd verwelkomd door een enorme Ierse wolfshond. Even lekker mee geknuffeld. Ik heb de asielhonden gezien, waarvan er ik een aantal zo mee zou willen nemen. Volgens mij doen ze erg hun best voor de dieren. Voor het fotograferen van de katten hebben ze al iemand en ze merkten dat een goede foto zeker helpt.
-
miekmiek
Elly, dat vind ik echt enorm leuk van je. Zo zie je, komt er toch iets moois uit die hele actie.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
leuk Elly! Vergeet je niet ons mee te laten genieten van de foto's? 

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Zal ik zeker doen. maar ik bedenk me dat ik het helemaal niet over het gebruik elders van de foto's heb gehad. nou, ik kan daar het de volgende keer nog over hebben. Reclame is reclame, per slot van rekening.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Even update:
ik heb de hoofdvestiging van het plaatselijke asiel benaderd; ze zitten voor een groot deel van N-brabant in een soort "cluster". Mijn mail is doorgezonden naar de dichtsbijzijnde vestiging maar helaas... nooit wat gehoord.
Iemand anders nog wel goed werk kunnen verrichten?
Suzanne
ik heb de hoofdvestiging van het plaatselijke asiel benaderd; ze zitten voor een groot deel van N-brabant in een soort "cluster". Mijn mail is doorgezonden naar de dichtsbijzijnde vestiging maar helaas... nooit wat gehoord.
Iemand anders nog wel goed werk kunnen verrichten?
Suzanne
-
Muk
Van die wolfshond heb je natuurlijk wel een foto gemaakt hoop ik?Elly* schreef:Net terug van een prettige kennismaking bij het asiel in Almelo. Ze was erg enthousiast en ik werd verwelkomd door een enorme Ierse wolfshond. Even lekker mee geknuffeld. Ik heb de asielhonden gezien, waarvan er ik een aantal zo mee zou willen nemen. Volgens mij doen ze erg hun best voor de dieren. Voor het fotograferen van de katten hebben ze al iemand en ze merkten dat een goede foto zeker helpt.
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, die hond is voor eigen gebruikMuk schreef:Van die wolfshond heb je natuurlijk wel een foto gemaakt hoop ik?Elly* schreef:Net terug van een prettige kennismaking bij het asiel in Almelo. Ze was erg enthousiast en ik werd verwelkomd door een enorme Ierse wolfshond. Even lekker mee geknuffeld. Ik heb de asielhonden gezien, waarvan er ik een aantal zo mee zou willen nemen. Volgens mij doen ze erg hun best voor de dieren. Voor het fotograferen van de katten hebben ze al iemand en ze merkten dat een goede foto zeker helpt.
Ik ben inmiddels 2x geweest om nieuwe binnenkomers te fotograferen. Daarvan zijn er nu 2 geplaatst.
A.s. zondag ga ik enkele oudgedienden fotograferen.
-
Muk
Dat is wel leuk, dat je ook resultaat ziet. Want goede foto's helpen echt.Elly* schreef:Nee, die hond is voor eigen gebruikMuk schreef: Van die wolfshond heb je natuurlijk wel een foto gemaakt hoop ik?en heb ik in het weekend niet gezien.
Ik ben inmiddels 2x geweest om nieuwe binnenkomers te fotograferen. Daarvan zijn er nu 2 geplaatst.
A.s. zondag ga ik enkele oudgedienden fotograferen.
-
chrico
- Zeer actief
Leuk Elly, super van je 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
ja, dit idd, en heb er zelf ook al over zitten denken naar het asiel te gaan en te vragen of ik mijn fotoskills op hun beestjes mag oefenen, waarzij de geslaagde resultaten van kunnen gebruiken natuurlijk. Maar 'mijn' asiel staat er helaas niet bij!Cleva schreef:Goed zo. Ik heb me al geregeld zitten verbijten over de vreselijke foto's die sommige asiels gebruiken.
Zo van boven gemaakt en naast een drol, bijvoorbeeld.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Hoe bedoel je? Je kan gewoon zelf een asiel mailen of ze zich willen aanmelden.mijke schreef:ja, dit idd, en heb er zelf ook al over zitten denken naar het asiel te gaan en te vragen of ik mijn fotoskills op hun beestjes mag oefenen, waarzij de geslaagde resultaten van kunnen gebruiken natuurlijk. Maar 'mijn' asiel staat er helaas niet bij!Cleva schreef:Goed zo. Ik heb me al geregeld zitten verbijten over de vreselijke foto's die sommige asiels gebruiken.

- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar wat let je om toch de stoute schoenen aan te trekken en ze te benaderen en op dit initiatief te wijzen? Ze kunnen ook met je in zee gaan zonder dit project. Laat ze maar wat foto's zien, die je van honden genaakt hebt. wie weet wat daar uit voort vloeit.mijke schreef:ja, dit idd, en heb er zelf ook al over zitten denken naar het asiel te gaan en te vragen of ik mijn fotoskills op hun beestjes mag oefenen, waarzij de geslaagde resultaten van kunnen gebruiken natuurlijk. Maar 'mijn' asiel staat er helaas niet bij!Cleva schreef:Goed zo. Ik heb me al geregeld zitten verbijten over de vreselijke foto's die sommige asiels gebruiken.
- mijke
- Zeer actief
Oh? Dat was me niet duidelijk van de website. Dat maakt et anders!_Inge_ schreef:Hoe bedoel je? Je kan gewoon zelf een asiel mailen of ze zich willen aanmelden.mijke schreef:ja, dit idd, en heb er zelf ook al over zitten denken naar het asiel te gaan en te vragen of ik mijn fotoskills op hun beestjes mag oefenen, waarzij de geslaagde resultaten van kunnen gebruiken natuurlijk. Maar 'mijn' asiel staat er helaas niet bij!Cleva schreef:Goed zo. Ik heb me al geregeld zitten verbijten over de vreselijke foto's die sommige asiels gebruiken.
Elly: niks hoor, ik moet er alleen nog even de tijd (en moed) voor vinden!
Ik geloof zelf trouwens nog niet dat de kwaliteit van mijn foto's al heel stabiel is, dus ik zou niet kunnen beloven dat er uit elke sessie bruikbare foto's komen. Het zou voor mijn gevoel dus meer een gunst zijn die zij mij verlenen als zij mij af en toe een paar uurtjes fotos lieten maken. Echte opdrachten aangaan durf ik daarom eigenlijk nog niet, omdat ik dan iets beloof dat ik misschien niet (echt) waar kan maken
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Welk asiel bedoel je, Mijke? Zuidwolde? Want dan kun je mij wel even je contactgegevens mailen. We hebben nog een aanmelding van een professionele fotograaf en die probeer ik een dagje mee te nemen naar het asiel.
Als je nog niet echt tevreden bent over je eigen foto's, zou ik me gewoon aanmelden als wandelvrijwilliger, dan kun je nog lekker oefenen met foto's, ik oefen me ook rot. Begin juni is er weer een rondleiding voor nieuwe vrijwilligers, zie de website ( www.groningen.dierenbescherming.nl). Is vrijblijvend, mits je natuurlijk wel serieuze interesse hebt.
Als je nog niet echt tevreden bent over je eigen foto's, zou ik me gewoon aanmelden als wandelvrijwilliger, dan kun je nog lekker oefenen met foto's, ik oefen me ook rot. Begin juni is er weer een rondleiding voor nieuwe vrijwilligers, zie de website ( www.groningen.dierenbescherming.nl). Is vrijblijvend, mits je natuurlijk wel serieuze interesse hebt.
- Uitgelaten-hond
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Boxer
- Contacteer:
Leuke tip zeg! Bedankt daarvoor. Lijkt me geweldig om mijn twee passies te combineren: fotografie en honden. Ga mij ook aanmelden
Is er al iemand eens gevraagd?
- mijke
- Zeer actief
Ja, Zuidwolde inderdaad! Is voor mij het dichtst bij. Wandelvrijwilliger wil ik alleen niet worden, ik vind van mezelf niet dat ik voldoende ervaring heb om zomaar met een vreemde hond een eind te gaan wandelen, laat staan dat ik me tegelijkertijd ook nog eens kan concentreren op het maken van foto's. Bij mijn eigen hond lukt dat wel redelijk, maar alleen als ze losloopt in bekend gebied. Ik ben dan wel een vrouw, maar qua multitasken lijkt mijn brein meer mannelijkDebbieZ schreef:Welk asiel bedoel je, Mijke? Zuidwolde? Want dan kun je mij wel even je contactgegevens mailen. We hebben nog een aanmelding van een professionele fotograaf en die probeer ik een dagje mee te nemen naar het asiel.
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik heb een overeenkomst met het asiel in Almelo, het Noordbroek. ik ben nu 3 keer geweest en ze zijn enthousiast.Uitgelaten-hond schreef:Leuke tip zeg! Bedankt daarvoor. Lijkt me geweldig om mijn twee passies te combineren: fotografie en honden. Ga mij ook aanmeldenIs er al iemand eens gevraagd?
-
Ellen!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Contacteer:
Heb me ook aangemeld 
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zie net op de website van het asiel, dat alle 5 honden die ik 2 weken geleden gefotografeerd een baas hebben. De nieuwere nog niet, maar dat komt hopelijk binnenkort.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Wat gaaf!
Ook die knappe Duitser?
Ook die knappe Duitser?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, die foto is van afgelopen zondag. Er zijn echter weer nieuwe honden binnengekomen. Ook weer met trieste verhalen. zondag maar eens kijken of ze er aan toe zijn om gefotografeerd te worden.moosje schreef:Wat gaaf!
Ook die knappe Duitser?
- DebbieZ
- Zeer actief
'Mijn' asiel (Groningen) is vandaag ook aangemeld, 11 juli is er een eerste 'sessie'. Ik vind het wel leuk en spannend!
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat leuk. Ik ben benieuwd. begin je ook met de nieuwe honden? Veel plezier in ieder geval. Doe je alleen de honden?DebbieZ schreef:'Mijn' asiel (Groningen) is vandaag ook aangemeld, 11 juli is er een eerste 'sessie'. Ik vind het wel leuk en spannend!
Ik ga zondagmiddag ook weer. Er is in ieder geval een Akita gekomen, die opnieuw op de foto gaat.
- DebbieZ
- Zeer actief
Oh, ik ga niet de foto's maken. Ik ben een vrijwilliger van het asiel en zal de fotograaf de honden 'voorschotelen'. Oftewel, we staan gezellig met zijn tweeen de hele middag op een grasveld...Elly* schreef:Wat leuk. Ik ben benieuwd. begin je ook met de nieuwe honden? Veel plezier in ieder geval. Doe je alleen de honden?
Ik ga zondagmiddag ook weer. Er is in ieder geval een Akita gekomen, die opnieuw op de foto gaat.
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is ook heel belangrijk. Ik maak soms wel de foto's en een paar van de vrijwilligers zijn super goede hulpen. Ze letten er bijvoorbeeld op dat de lijn niet voor de kop van de honden hangt. Ik maak namelijk de foto's in een wei achter het asiel. De honden zijn daarbij aangelijnd. Dat wordt dus inderdaad gezellig denk ik.DebbieZ schreef:Oh, ik ga niet de foto's maken. Ik ben een vrijwilliger van het asiel en zal de fotograaf de honden 'voorschotelen'. Oftewel, we staan gezellig met zijn tweeen de hele middag op een grasveld...Elly* schreef:Wat leuk. Ik ben benieuwd. begin je ook met de nieuwe honden? Veel plezier in ieder geval. Doe je alleen de honden?
-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bedoel je gewoon een speelweide voor de honden? Want daar maak ik ook vaak foto's maar die laat
ik gewoon loslopen dan, krijg je veel leukere foto's vind ik zelf.
Anders heb ik niks gezegd
ik gewoon loslopen dan, krijg je veel leukere foto's vind ik zelf.
Anders heb ik niks gezegd