Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pientje is loops

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 8

Re: Pientje is loops

Ongelezen bericht door Chihuahua »

ladybird schreef:
Chihuahua schreef:
ladybird schreef:Ah dus omdat jouw honden het op het eerste oog niet hebben, is het lekker boeiend wat er in het ras zit. Dat is ook een uitgangspunt natuurlijk. :19:
Dat maak jij er van :ok:
Nee, dat maak jij ervan. Er zijn geen honden bekend in NL, dus het is er niet. Daar komt het toch op neer? Maar die Engelse en Amerikaanse lijnen waar het wel in zit, uit die lijnen zitten wel honden van in NL. :19: Je kan niet ontkennen wat is onderzocht en het is bewezen in het ras. :19:
Laat jij je honden wel op syringomyelia testen dan? Want ook in jouw ras komt het voor ;-)
mon65
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mon65 »

Chihuahua schreef:Prima hoor, wat jij wilt, ik weet in elk geval zeker dat mijn honden er niet onder lijden, en de honden van een hoop andere fokkers ook niet.
Je zegt nu precies hetzelfde als Frank: mijn honden zie ik het niet aan, dus hebben ze het niet. :denken: Misschien is iets minder hoog van de toren blazen wel gepast ....
volg de avonturen van Cira, Nala, Zazu, Bonita en Barto op http://www.casadelabranza.nl

Afbeelding
Chihuahua
Zeer actief

mon65 schreef:
Chihuahua schreef:Prima hoor, wat jij wilt, ik weet in elk geval zeker dat mijn honden er niet onder lijden, en de honden van een hoop andere fokkers ook niet.
Je zegt nu precies hetzelfde als Frank: mijn honden zie ik het niet aan, dus hebben ze het niet. :denken: Misschien is iets minder hoog van de toren blazen wel gepast ....
Nou, SM kun je aan hele kleine eigenaardigheden al herkennen hoor, dat is net een beetje als met een waterhoofd, als je daar een hond met een milde vorm van tegen komt herken je het ook aan kleine dingetjes ;-)

Patella Luxatie hoeft niet altijd samen te gaan met hinken, en andere zichtbare symptomen.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Chihuahua schreef:
ladybird schreef:
Chihuahua schreef:
ladybird schreef:Ah dus omdat jouw honden het op het eerste oog niet hebben, is het lekker boeiend wat er in het ras zit. Dat is ook een uitgangspunt natuurlijk. :19:
Nee, dat maak jij ervan. Er zijn geen honden bekend in NL, dus het is er niet. Daar komt het toch op neer? Maar die Engelse en Amerikaanse lijnen waar het wel in zit, uit die lijnen zitten wel honden van in NL. :19: Je kan niet ontkennen wat is onderzocht en het is bewezen in het ras. :19:
Laat jij je honden wel op syringomyelia testen dan? Want ook in jouw ras komt het voor ;-)
Dat staat op de planning en jij?
Overigens ontken ik het niet dat het in het ras zit en dat doe jij wel.
Afbeelding
Chihuahua
Zeer actief

ladybird schreef:
Chihuahua schreef:
ladybird schreef:
Chihuahua schreef:
Dat staat op de planning en jij?
Overigens ontken ik het niet dat het in het ras zit en dat doe jij wel.
Ik ontken niks, ik zeg alleen dat er in NL nog geen gevallen bekend zijn , en dan lieg ik niet :scratch:
Leg mij dan eens uit waarom je voorheen niet hebt getest? Je loopt mij om iets af te branden dat je zelf ook niet doet :19:
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Chihuahua schreef:
Ik ontken niks, ik zeg alleen dat er in NL nog geen gevallen bekend zijn , en dan lieg ik niet :scratch:
Leg mij dan eens uit waarom je voorheen niet hebt getest? Je loopt mij om iets af te branden dat je zelf ook niet doet :19:
O maar ik ontken ook niet dat ik niet eerder liet testen op sm/cm hoor. Omdat er vrij weinig bekend was over sm/cm, maar dat is nu een ander verhaal. Je kan er niet meer omheen als je het op een verantwoorde wijze wilt doen. Tot nu toe is er 1 griffie bekend in NL die F heeft. Een paar lijders en de rest voornamelijk vrij. Het nest wat hier nu ligt is het laatste nest uit ongeteste ouders. (op sm/cm dan he, andere onderzoeken zijn wel gedaan)
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nou het is duidelijk we hollen massaal naar de Franks in hondenland als we een hondje willen.
Ze kosten de dagprijs ,net hoe de markt op mp ervoor staat.
Want over de gezondhied weet hij niets maar de dagprijs wordt wel in de gaten gehouden.
Overigens mag van mij ieder ras waar syringomyelia in voorkomt per direct verplicht worden een mriscan te doen voordat er gefokt word.
tineke

ladybird schreef:
Chihuahua schreef:
O maar ik ontken ook niet dat ik niet eerder liet testen op sm/cm hoor. Omdat er vrij weinig bekend was over sm/cm, maar dat is nu een ander verhaal. Je kan er niet meer omheen als je het op een verantwoorde wijze wilt doen. Tot nu toe is er 1 griffie bekend in NL die F heeft. Een paar lijders en de rest voornamelijk vrij. Het nest wat hier nu ligt is het laatste nest uit ongeteste ouders. (op sm/cm dan he, andere onderzoeken zijn wel gedaan)
Omdat er vrij weinig over bekend was ,op welke planeet zit jij dan ,want je hoort heel veel over sm de laatste tijd.
Ja bij de caveliers maar als je weet dat het in jouw ras ook voorkomt dan fok je toch ook niet voor je daar absolute zekerheid over hebt.
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Chihuahua schreef:Als ik minder rastypische heb gaan ze zelfs voor minder weg, afgelopen nest had ik er ook minder mooie tussen zitten dus die zijn voor 700/800 verkocht met stamboom :roll:
even hoor. Het moge duidelijk zijn dat de manier van fokken zoals Frank doet, niet is, zoals het hoort. Alhoewel ik in het algemeen niet tegen kruisingen ben, helemaal niet zelfs.

Maar ik vind het ook van de bezopene dat je minder rastypische pups (verwacht ik trouwens niet als ik een stamboompup koop, maar dat terzijde) nog voor zoveel geld verkoopt. :eek:
Als ik al zoveel geld aan een pup ga uitgeven, dan wil ik zeker wel dat uitgerekend die stamboompup WEL rastypisch is.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

tineke schreef:Ze kosten de dagprijs ,net hoe de markt op mp ervoor staat.
Want over de gezondhied weet hij niets maar de dagprijs wordt wel in de gaten gehouden.
Dat dus :ugh:
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

tineke schreef:Nou het is duidelijk we hollen massaal naar de Franks in hondenland als we een hondje willen.
Overigens mag van mij ieder ras waar syringomyelia in voorkomt per direct verplicht worden een mriscan te doen voordat er gefokt word.
omg begin jou weer bloed irritant te vinden
het is toch logies dat je een beetje de prijzen van de rest van de soort gelijken hondjes aan houdt
er is een tijd geweest dat dat 8 a 9 honderd was
maar dat is nu tussen de 4 en de 6 honderd
en verder al zou jij een pup hier willen kopen krijg je er niet eens 1 mee nog niet voor een miljoen :ok:
Afbeelding
tineke

frank-bobby schreef:en verder al zou jij een pup hier willen kopen krijg je er niet eens 1 mee nog niet voor een miljoen :ok:
Maak je geen zorgen hoor ik koop mijn honden in de regel niet bij fukkers zoals jij.
Ik kijk namelijk naar meer dan alleen de dagprijs :ok:
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

tineke schreef:
frank-bobby schreef:en verder al zou jij een pup hier willen kopen krijg je er niet eens 1 mee nog niet voor een miljoen :ok:
Maak je geen zorgen hoor ik koop mijn honden in de regel niet bij fukkers zoals jij.
Ik kijk namelijk naar meer dan alleen de dagprijs :ok:
zorgen maken doe ik me ook zeker niet
en ik had ook niet anders verwacht
en tot slot heb ik ook nog eens geen fila,s :ok:
Afbeelding
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Amy »

Even heel off-topic.. maar kan jij de ' niet vinden ofzo :denken:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
tineke

frank-bobby schreef:en ik had ook niet anders verwacht
en tot slot heb ik ook nog eens geen fila,s :ok:
Nee gelukkig niet moet er niet aan denken dat je die zou gaan fokken op de ''verantwoorde'' wijze waarop je dat nu met je honden ,ongeacht het ras , doet :ugh:
Tenzij het een herplaatser is, kijk ik wat beter uit mijn doppen waar ik mijn hond(en) weghaal en komen fukkers als jij niets eens in beeld op mijn zoektocht.
Maar goed ik ben je doelgroep ook niet :ugh:
Chihuahua
Zeer actief

Joy C schreef:
Chihuahua schreef:Als ik minder rastypische heb gaan ze zelfs voor minder weg, afgelopen nest had ik er ook minder mooie tussen zitten dus die zijn voor 700/800 verkocht met stamboom :roll:
even hoor. Het moge duidelijk zijn dat de manier van fokken zoals Frank doet, niet is, zoals het hoort. Alhoewel ik in het algemeen niet tegen kruisingen ben, helemaal niet zelfs.

Maar ik vind het ook van de bezopene dat je minder rastypische pups (verwacht ik trouwens niet als ik een stamboompup koop, maar dat terzijde) nog voor zoveel geld verkoopt. :eek:
Als ik al zoveel geld aan een pup ga uitgeven, dan wil ik zeker wel dat uitgerekend die stamboompup WEL rastypisch is.
Uhm, minder rastypisch bedoel ik denk ik wat anders mee dan jij denkt.

Afbeelding

Leuk hondje, maar gewoon iets minder rastypisch, en erg klein gebleven, 1,5 kilo.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Joy C schreef:

Mijn pups gaan allemaal voor dezelfde prijs weg. Nou, of ze moeten een fokfout hebben waarbij je al bij voorbaat weet dat je er niet mee kunt showen/fokken . Pups voor minder wegdoen omdat ze op dat moment minder rastypisch zijn , daar doe ik niet aan. Ik heb nml de ervaring opgedaan dat de " lelijke eendjes " vaak uitgroeien tot de mooiste hond van het nest. :wink:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

tineke schreef:Nou het is duidelijk we hollen massaal naar de Franks in hondenland als we een hondje willen.
Inderdaad, het begint erop te lijken dat mensen fokkers zoals Frank goed en normaal vinden. Terwijl Frank zich geen ene reet aantrekt van de gezondheid van zijn honden, laat staan dat hij test. Ik ken Chihuahua niet, maar die weet wel waar zij over praat en zij fokt volgens de richtlijnen van de NCC. Ik denk niet dat je veel fokkers vindt die meer testen dan de NCC. Kortom, het lijkt wel alsof recht gepraat wordt wat krom is.
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
ladybird schreef:
Chihuahua schreef:
Omdat er vrij weinig over bekend was ,op welke planeet zit jij dan ,want je hoort heel veel over sm de laatste tijd.
Ja bij de caveliers maar als je weet dat het in jouw ras ook voorkomt dan fok je toch ook niet voor je daar absolute zekerheid over hebt.
Bij de Griffon Tineke :wink: Er is gedegen onderzoek gedaan inmiddels. Dat is een maand of 2 geleden gepubliceerd, te laat om een mri te laten doen bij Mitya die toen al gedekt was.
Afbeelding
tineke

ladybird schreef:Bij de Griffon Tineke :wink: Er is gedegen onderzoek gedaan inmiddels. Dat is een maand of 2 geleden gepubliceerd, te laat om een mri te laten doen bij Mitya die toen al gedekt was.
Oke jammer maar daar is dan inderdaad nu niets meer aan te doen :wink:
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
ladybird schreef:Bij de Griffon Tineke :wink: Er is gedegen onderzoek gedaan inmiddels. Dat is een maand of 2 geleden gepubliceerd, te laat om een mri te laten doen bij Mitya die toen al gedekt was.
Oke jammer maar daar is dan inderdaad nu niets meer aan te doen :wink:
Het is hier altijd een hekelpunt geweest hoor. Wel of niet, wel of niet laten doen. Reken daarbij het feit dat er amper geteste honden zijn, dus je verkleind je genenpoel enorm. Buiten de normale onderzoeken (ogen en patella) laat ik ze al extra controleren op de luchtpijp. Dus die mri had ik dan ook zeker laten doen. :wink:
Afbeelding
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Muk schreef:
Inderdaad, het begint erop te lijken dat mensen fokkers zoals Frank goed en normaal vinden. Terwijl Frank zich geen ene reet aantrekt van de gezondheid van zijn honden, laat staan dat hij test. Ik ken Chihuahua niet, maar die weet wel waar zij over praat en zij fokt volgens de richtlijnen van de NCC. Ik denk niet dat je veel fokkers vindt die meer testen dan de NCC. Kortom, het lijkt wel alsof recht gepraat wordt wat krom is.

Een aantal van jullie doen steeds het zelfde herhalen, het is nu een beetje eentonig aan het worden. Nee, wat Frank doet is niet helemaal goed te praten maar om hem nou af te maken omdat er al zoveel brood fokkers of gelegenheid's fokkers zijn gaat ook wat ver. Trouwens om iedere keer iemands uitkering er bij te halen vind ik helemaal beneden pijl, wat de fuck hebben jullie daarmee te maken. In de zo geheten echte fokker wereld zit minstens net zo veel puin. Ook daar wordt de klant wel bedonderd en ook daar worden soms belachelijke prijzen gevraagd voor een pup. Nou niet doen of een echte fokker heiliger is als de Paus hoor. Wat dat aangaat ben ik het dik met mon65 eens.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
tineke

Maltezers schreef:Een aantal van jullie doen steeds het zelfde herhalen, het is nu een beetje eentonig aan het worden. Nee, wat Frank doet is niet helemaal goed te praten maar om hem nou af te maken omdat er al zoveel brood fokkers of gelegenheid's fokkers zijn gaat ook wat ver. Trouwens om iedere keer iemands uitkering er bij te halen vind ik helemaal beneden pijl, wat de fuck hebben jullie daarmee te maken. In de zo geheten echte fokker wereld zit minstens net zo veel puin. Ook daar wordt de klant wel bedonderd en ook daar worden soms belachelijke prijzen gevraagd voor een pup. Nou niet doen of een echte fokker heiliger is als de Paus hoor. Wat dat aangaat ben ik het dik met mon65 eens.
Even hoor omdat je mij ook quoted ,ik heb nog nooit Frank zijn uitkering erbij gehaald dus dat jullie kun je achterwege laten.
De tegengeluiden vallen overigens ook in herhaling maar dat valt waarschijnlijk minder op :roll:
Natuurlijk zit er in de stamboomfok ook puin maar dat zal ik ook niet ontkennen.
Wat mij betreft is een slechte fokker een slechte fokker en dat staat los van een stamboom.
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

tineke schreef:
Maltezers schreef:Een aantal van jullie doen steeds het zelfde herhalen, het is nu een beetje eentonig aan het worden. Nee, wat Frank doet is niet helemaal goed te praten maar om hem nou af te maken omdat er al zoveel brood fokkers of gelegenheid's fokkers zijn gaat ook wat ver. Trouwens om iedere keer iemands uitkering er bij te halen vind ik helemaal beneden pijl, wat de fuck hebben jullie daarmee te maken. In de zo geheten echte fokker wereld zit minstens net zo veel puin. Ook daar wordt de klant wel bedonderd en ook daar worden soms belachelijke prijzen gevraagd voor een pup. Nou niet doen of een echte fokker heiliger is als de Paus hoor. Wat dat aangaat ben ik het dik met mon65 eens.
Even hoor omdat je mij ook quoted ,ik heb nog nooit Frank zijn uitkering erbij gehaald dus dat jullie kun je achterwege laten.
De tegengeluiden vallen overigens ook in herhaling maar dat valt waarschijnlijk minder op :roll:
Natuurlijk zit er in de stamboomfok ook puin maar dat zal ik ook niet ontkennen.
Wat mij betreft is een slechte fokker een slechte fokker en dat staat los van een stamboom.
Alles lezen Tineke, ik schrijf een aantal van jullie dus ik noem geen namen dan hoef je er ook niet over aan gespoken te voelen toch??
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
tineke

Maltezers schreef:
tineke schreef:
Alles lezen Tineke, ik schrijf een aantal van jullie dus ik noem geen namen dan hoef je er ook niet over aan gespoken te voelen toch??
Omdat je er een quote van mij bijpakt en ook zegt wat hebben jullie daarmee te maken.
Pak je toch lekker een quote van iemand die het daar wel over heeft.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

MonaToetje schreef: Overigens, vind ik de reden die je opgeeft waarom je je hondjes niet op Syringomyelia laat testen, net zo zwak als de reden dat Frank zijn honden niet op patella laat testen.
Linda
:goeie:
Chika's
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Chihuahua, Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Chika's »

Goh, wat een aanvallende reacties in dit topic. vooral de reacties van Chihuahua stuiten mij tegen de borst.

@Frank: Ik ben alvast benieuwd naar de puppenfoto's en kijk uit naar een leuk topic als ze geboren zijn!
Chika's
geregistreerd lid

Chihuahua schreef: Hoe weet jij dat Burberry en Pien goede knieen hebben? En heeft die Choco nou een scheve kaak trouwens? Zat zo nog eens de foto te bekijken :scratch:
Chihuahua schreef: Vriend, ik heb hier een teef gehad met PL graad 3 en die sprong 10 meter hoog, en rende rond alsof ze vrij was, dus waar heb je het over?????
Chihuahua schreef: Is het nou echt teveel geld? 100 euro om 2 hondjes op PL te laten testen??? Wat heb je in godsnaam verder voor kosten??
Chihuahua schreef: Wat heeft het met hoeven te maken?????? Het gaat erom dat het gewoon je plicht is!
Dat moet je zelf ook weten, goede fokkers voelen zich daartoe ook verplicht al was het nooit verplicht bij de NCC!
Chihuahua schreef:Ja? Hoest jij even een operatie op van 800 euro per poot??
Chihuahua schreef:Dat brengt toch geen geld in het laatje? :roll:
Chihuahua schreef:Waar maak jij je zorgen om dan? Leg me maar eens uit, jij met je kruisingen
Chihuahua schreef:Je zit trouwens wel te mekkeren over Chihuahua's met een kort neusje, maar die ingeslagen bakkesen van die Bordeaux Doggen is wel oke?
Je trekt wel erg hard van leer hè? Probeer je door het aanvallen van Frank jezelf beter te laten lijken?
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Amy »

:hmmm: :scratch: Maar jij keurt het dus wel goed wat Frank doet.. :oohja:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
Chika's
geregistreerd lid

Chihuahua schreef: Ik vind het maar magere hondjes, maar goed, sowieso een teef mag van mij wel lekker breed zijn.
Chihuahua schreef:Goed op gewicht? Nou, je kan veel zeggen, maar ik vind ze gewoon mager.
Je kan bouw niet eens onderscheiden van de hoeveelheid vet wat een hond volgens jou hoort te hebben?
Chihuahua schreef: Alma zeker??????? :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Waarom zo denigrerend naar andere mensen/fokkers doen? Hoop je dat je daardoor zelf meer/beter líjkt?
Chihuahua schreef:Jonge, serieuze fokkers fokken niet op zo klein mogelijke honden, en lange neuzen zijn totaal geen probleem, de best scorende Chihuahua op de clubmatches is een reu van 3 kilo, misschien nog wel meer met behoorlijk neus.
Ik snap niet waarom je dit er nu bij haalt? En waarom je een clubwinner en plein public de grond intrapt door te insinueren dat hij totaal buiten de rasstandaard valt omdat hij volgens jou meer dan 3kg weegt (heb jij hem gewogen dan?) en een behoorlijke neus heeft (ik neem aan dat hij geen ultrakorte neus had, dat jij dat ‘behoorlijk vindt, betekent niet dat het ‘behoorlijk’ is).
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”