Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2 reuen = bonje
Moderator: moderatorteam
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
2 reuen = bonje
Een collega van mij heeft 2 Benner Senne honden 1 reu van 4 jaar en 1 van 1½
Die van 4 is een echte goedzak, maar die van 1½ begint nu te proberen zijn rangorde te verhogen. Het is nog niet tot bloederige taferelen gekomen, maar het is echt geen spelletje meer.
Is castratie de enigen manier om te voorkomen dat het echt uit de hand loopt ?
Die van 4 is een echte goedzak, maar die van 1½ begint nu te proberen zijn rangorde te verhogen. Het is nog niet tot bloederige taferelen gekomen, maar het is echt geen spelletje meer.
Is castratie de enigen manier om te voorkomen dat het echt uit de hand loopt ?
-
Sjiel
- Zeer actief
-
teckeltoos
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
Over het algemeen gaan twee reuen prima, ik denk dat het even in balans moet raken. Dit is niet het ras om echt fout te gaan, hoewel met de massale fok ik niet weet hoe het er nu precies mee gesteld is.
De berner die wij hebben gehad was een superhond. Wee degene die hem niet respecteerde maar dat kwam zelden voor. Hij heeft hooguit een keer of 5 geknokt maar mocht altijd en overal met reuen en teven in contact komen. Een goede hond dus
Kwam bij reuen thuis en reuen mochten ook bij ons komen, alleen niet zijn gezag in twijfel trekken.
De berner die wij hebben gehad was een superhond. Wee degene die hem niet respecteerde maar dat kwam zelden voor. Hij heeft hooguit een keer of 5 geknokt maar mocht altijd en overal met reuen en teven in contact komen. Een goede hond dus
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
De jongere zal proberen de leiding over te nemen van de oudere. Ze zijn allebei groot dus dat valt mee. Een dog versus een teckel zou ik wat meer moeite mee hebben
Castratie zou ik niet gelijk overwegen meestal zijn de schermutselingen in korte tijd over en je moet wel heeeeeel zeker weten dat je de lagere castreert. Gewoon laten gaan maar wel in de gaten houden natuurlijk dat ze elkaar niet naar het leven gaan staan.
Castratie zou ik niet gelijk overwegen meestal zijn de schermutselingen in korte tijd over en je moet wel heeeeeel zeker weten dat je de lagere castreert. Gewoon laten gaan maar wel in de gaten houden natuurlijk dat ze elkaar niet naar het leven gaan staan.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
laeken
- Zeer actief
Ik denk dat je als baas best mag verbieden dat er gevochten wordtRataplan schreef:De jongere zal proberen de leiding over te nemen van de oudere. Ze zijn allebei groot dus dat valt mee. Een dog versus een teckel zou ik wat meer moeite mee hebben![]()
En een tekkel en een dog vechten niet om rangen en standen volgens mij
-
Trevor
- Vaste gebruiker
Hier ook 2 reuen, heel af en toe probeert Trevor(15 mnd) boven Reno(3 jaar) te komen.
Maar dat lukt hem niet, daar is Reno te dominant voor.
Ik zou zeggen als het echt menens wordt uitelkaar halen.
Maar dat lukt hem niet, daar is Reno te dominant voor.
Ik zou zeggen als het echt menens wordt uitelkaar halen.
Groetjes van Cindy en een poot van Reno en Trevor.
Kijk ook eens op mijn nieuwe site.
http://cindy31.dierenforum.nl/
Kijk ook eens op mijn nieuwe site.
http://cindy31.dierenforum.nl/
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Niet mee bemoeien.Reuen hebben nou eenmaal wat meer machogedrag, maar zullen elkaar bijna nooit tot bloedends toe bevechten. Er is dus ook geen reden tot zorgen.
Castratie is anders inderdaad een optie, al zou ik daar bij een berner nog langer over slapen alsdat ik dat bij een andere hond zou doen, omdat je ook nog eens een vreselijke vacht overhoudt.
Als ze castreren gaan...de RANGLAAGSTE!!!! Maak niet de aloude oerdomme fout om de ranghoogste te castreren. En als die mensen dat niet weten..laat er dan lekker een deskundige naar kijken. Al is het alleen al vanwege het gewicht dat een peut kan leggen door te vertellen dat ze zich er buiten moeten houden.
Castratie is anders inderdaad een optie, al zou ik daar bij een berner nog langer over slapen alsdat ik dat bij een andere hond zou doen, omdat je ook nog eens een vreselijke vacht overhoudt.
Als ze castreren gaan...de RANGLAAGSTE!!!! Maak niet de aloude oerdomme fout om de ranghoogste te castreren. En als die mensen dat niet weten..laat er dan lekker een deskundige naar kijken. Al is het alleen al vanwege het gewicht dat een peut kan leggen door te vertellen dat ze zich er buiten moeten houden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Golden Stanley
Ik heb ook 2 reuen. Stanley is 2,5 en gecastreerd en Whooper is ruim 1 jaar en een volle reu en sinds 2 weken bij ons. Reken maar dat Stanley de onbetwiste leider is en dat in spel erg vaak duidelijk maakt aan de jongere reu. Ik bemoei me daar niet mee en als ik het spel wil beeindigen doe ik dat altijd op het moment dat Whooper op z'n rug op de grond ligt, i.i.g. in een onderdanige positie. Dan zeg ik 'Jongens, Klaar!' en de rust is weer wedergekeerd.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
-
speurneus carola
heb 9 reuen in huis lopen en niet 1 teef, af en toe probeert er 1 de ladder op te klimmen en is er even wat knokken, maar meestal is dat vrij heftig maar ook niet echt lang. dan zijn we er weer even voor een paar maanden vanaf.
dan is het de dagen daana nog even oppassen dan probeert de 1e in rang zijn positie te verstevigen door iedereen en alles op zijn nummer te zetten als het niet gaat zoals hij wil, dan moeten wij even ingrijpen en daarop elke keer weer er wat van zeggen en dan keert de rust weer in huis terug.
af en toe is het even schrikken dan heeft 1 van de twee toevallig een oor vast of zo, ja dat kan bloeden, maar nooit zo erg dat we daarvoor naar de da moesten. een gaatje hier en daar kan altijd wel gebeuren maar zolang als dat de lappen vlees er niet bij hangen.
dan is het de dagen daana nog even oppassen dan probeert de 1e in rang zijn positie te verstevigen door iedereen en alles op zijn nummer te zetten als het niet gaat zoals hij wil, dan moeten wij even ingrijpen en daarop elke keer weer er wat van zeggen en dan keert de rust weer in huis terug.
af en toe is het even schrikken dan heeft 1 van de twee toevallig een oor vast of zo, ja dat kan bloeden, maar nooit zo erg dat we daarvoor naar de da moesten. een gaatje hier en daar kan altijd wel gebeuren maar zolang als dat de lappen vlees er niet bij hangen.
-
teckeltoos
- Zeer actief
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Nou, mij niet. Zou niet weten hoe ik twee tekkels moet pakken en bij de jongens hoef ik alleen maar te graaien en ik heb nekvel. Niet dat ik ooit heb hoeven graaien bij de weg.teckeltoos schreef:ALS het ooit echt menens zou worden durft ze er niet tussen te springen, met een stel knokkende teckels lijkt me dat een stuk gemakkelijker.bram en thijs schreef:En dus gaan ze elkaar meteen maar verscheuren?teckeltoos schreef:Het zijn nogal forse doggies.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
bang voor je eigen honden??teckeltoos schreef:ALS het ooit echt menens zou worden durft ze er niet tussen te springen, met een stel knokkende teckels lijkt me dat een stuk gemakkelijker.bram en thijs schreef:En dus gaan ze elkaar meteen maar verscheuren?teckeltoos schreef:Het zijn nogal forse doggies.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Tsja, dan had ze dat dus eerder moeten bedenken. Ik heb trouwens liever reuen die knokken dan 2 teven, die zijn echt vals met knokkenteckeltoos schreef:ALS het ooit echt menens zou worden durft ze er niet tussen te springen, met een stel knokkende teckels lijkt me dat een stuk gemakkelijker.bram en thijs schreef:En dus gaan ze elkaar meteen maar verscheuren?teckeltoos schreef:Het zijn nogal forse doggies.
-
linlin
oh nee, thea, daar vergis je je in. waar je ook grijpt, die gemene gebitjes zijn in de buurt. zo'n kolos kan je nog 'ns goed een endje verderop in z'n kladden pakken.teckeltoos schreef:ALS het ooit echt menens zou worden durft ze er niet tussen te springen, met een stel knokkende teckels lijkt me dat een stuk gemakkelijker.bram en thijs schreef:En dus gaan ze elkaar meteen maar verscheuren?teckeltoos schreef:Het zijn nogal forse doggies.
gewoon lekker hun gang laten gaan, die reuen. pas bij zeer hevig bloed aan de muur ingrijpen. reutjes onderling doen nou eenmaal aan knokkerijtjes.
-
carra
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom zou die dominant worden??carra schreef:En wat met een 4-jarige York , vrij dominant , en een 7 maand oude Rottweiler (nog niet dominant) ??

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
carra
- Vaste gebruiker
Weet het absoluut niet. Op dit moment is die zeer zeker niet dominant. De York wel. Klein maar .................... Hij weegt iets meer dan 2 kg en corrigeert nu de Rottweiler al. Verder is 1 teefje hier de baas over alle andere, het oudste teefje. De Rottie heeft zelfs al begrepen dat hij met de " klientjes " voorzichtig moet doen. Natuurlijk , hij is nog jong ( 7,5 maand ). Ik vraag me af of dat nog anders wordt.
- Joy C
- Zeer actief
Hier probeert de 16 maanden jonge reu ook wel eens wat bij de 5-jarige reu, maar hij geeft het vrij snel op, want de 5-jarige pikt het absoluut niet. Als het te heftig gaat, grijp ik in met commando: genoeg en dan houdt het op. Meestal ontstaat zo een schermutseling om een stook of iets dergelijks en aandacht van mij. Wannee beide reuen bij me zijn haal ik ze beiden aan. Wanneer ik alleen de ranghogere aanhaal, gaat de ranglagere werkelijk alles uit de kast halen (maar wel in onderdanige houding) om toch de aandacht te krijgen. Zolang ik fysiek contact houd met de ranghogere is er dan niks aan de hand. Wanneer ik mijn hand zou wegtrekken bij de ranghogere dan zet de ranghogere de ranglagere even op zijn plaats.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- Gozer
- geregistreerd lid
- Gozer
- geregistreerd lid
- Gozer
- geregistreerd lid
-
linlin
-
Tamara/Bayko
Met honden buiten de roedel laat ik mijn honden absoluut niet doorvechten. Sterker nog, ik geef ze zo weinig mogelijk de kans een gevecht te beginnen.Gozer schreef:Even dan wat anders..
Stel dat er twee reuen buiten vechten die niet bekend zijn met elkaar moet je die dan ook zo lang mogelijk laten gaan? Ik vind dit heel moeilijk om te beoordelen of het uit de hand gaat lopen of niet hoe doen jullie dit dan?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
inderdaad... buiten de roedel zijn geen roedelgenoten. Ik roep ze meteen weg als ik merk dat er een bepaalde spanning wordt opgebouwd, zowel bij de reuen als de teven.Tamara/Bayko schreef:Met honden buiten de roedel laat ik mijn honden absoluut niet doorvechten. Sterker nog, ik geef ze zo weinig mogelijk de kans een gevecht te beginnen.Gozer schreef:Even dan wat anders..
Stel dat er twee reuen buiten vechten die niet bekend zijn met elkaar moet je die dan ook zo lang mogelijk laten gaan? Ik vind dit heel moeilijk om te beoordelen of het uit de hand gaat lopen of niet hoe doen jullie dit dan?

-
Tamara/Bayko
Hier precies zo. Wat Bayko en Cyntha onderling uitvreten moeten ze helemaal zelf weten, ik weet dat ze dat best zelf op een normale manier kunnen regelen. Buiten hun roedeltje vind ik dat iets heel anders. Het kan goed gaan maar het kan ook heel erg fout gaan en daar heb ik geen zin in. Met Bayko heb ik destijds de fout gemaakt dat ik hem te veel zijn gang heb laten gaan in zijn contact met andere reuen toen hij volwassen werd. Tot hij een maand of 13 was kon hij met iedere hond, reu of teef, prima overweg. Daarna werd hij behoorlijk dominant naar andere dominante reuen, waarbij ik hem te vaak de gelegenheid gaf om de fout in te gaan. Inmiddels weet ik wel beter en heb ik dat gedrag prima onder controle door alert te zijn in de buurt van andere reuen. Als ik merk dat zijn houding en gedrag verandert (stramme poten, hoge houding en staart, fixeren) dan draai ik me om, loop de andere kant op en vraag daarbij zijn aandacht. Zo kan ik een conflict voorkomen (eventueel nog een korte correctie met de riem), maar zomaar losgooien in een groep met andere reuen doe ik niet meer. Cyntha kan in principe met iedere hond overweg, maar ze is inmiddels bijna anderhalf dus een volwassen hond en ik weet dat het ook best een dominant krengetje kan zijn dus ook bij haar onderbreek ik het contact als ik merk dat het de verkeerde kant op gaat.malinois schreef:inderdaad... buiten de roedel zijn geen roedelgenoten. Ik roep ze meteen weg als ik merk dat er een bepaalde spanning wordt opgebouwd, zowel bij de reuen als de teven.Tamara/Bayko schreef:Met honden buiten de roedel laat ik mijn honden absoluut niet doorvechten. Sterker nog, ik geef ze zo weinig mogelijk de kans een gevecht te beginnen.Gozer schreef:Even dan wat anders..
-
Sjiel
- Zeer actief
Doe jezelf een plezier en pak de staartbasis of beide hakken. Je zal niet de eerste zijn die door de eigen hond gebeten wordt. Voelt heel akelig voor baas en hond.bram en thijs schreef:Nou, mij niet. Zou niet weten hoe ik twee tekkels moet pakken en bij de jongens hoef ik alleen maar te graaien en ik heb nekvel. Niet dat ik ooit heb hoeven graaien bij de weg.
weg gehaald zit een virus in
- Ursula
- Zeer actief
Helemaal mee eens!!Tamara/Bayko schreef:Met honden buiten de roedel laat ik mijn honden absoluut niet doorvechten. Sterker nog, ik geef ze zo weinig mogelijk de kans een gevecht te beginnen.Gozer schreef:Even dan wat anders..
Life is great with a Molosser by your side!!!