Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffen bij afwezigheid.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

yo
Vaste gebruiker

Blaffen bij afwezigheid.

Ongelezen bericht door yo »

Onze buuf zegt dat onze hond constant blaft als we niet thuis zijn, ze heeft er last van.

Als we thuis zijn, en er loopt iemand in de tuin, of er komt wat door de brievenbus slaat de hond aan, dat weten we.
Maar hij blijft niet door blaffen.
Ook als ik naar boven ga, en 's nachts kan hij goed alleen, hij blaft dan nooit.
Als ik thuis kom, hoor ik hem ook zelden, pas als ik de sleutel in het slot steek, of als de kinderen al joelend aan komen lopen.

Toch, ze zal wel gelijk hebben, want anders zeg je zo iets niet.

Weet iemand een oplossing voor dit gedrag, we zijn er dus nooit bij, dus direct handelend optreden is in dit geval niet mogelijk.
Fozze
Actief

Ongelezen bericht door Fozze »

Onze ene buurvrouw heeft ook eens gezegd dat Fozze veel blafte als hij alleen was. We hebben dan navraag gedaan bij de buren vlak langs ons en die ontkenden dit, ze zeiden dat dit wel eens gebeurde als hij iets zag of hoorde maar dat is vrij normaal.
Misschien kan je ook een navraag doen bij de andere buren of een taperecorder plaatsen en dan ben je zeker.
Groetjes Veronique en ne dikke poot van Fozze

Afbeelding
yo
Vaste gebruiker

Wij hebben maar langs een kant buren, maar dat van die tape recorder is een goede, dat kunnen we doen.

Stel dat ze wel gelijk heeft hoe dan te handelen?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

stel dat je hond veel aanslaat bij vreemde dingen kun je de gordijnen dichtdoen.

als mijn honden alleen zijn heb ik de gordijnen dicht en de radio aan, dit om zoveel mogelijk van buiten ook echt buiten te houden.

bij mij werkt dat
Afbeelding
yo
Vaste gebruiker

Ja dat heb ik gedaan, zomin mogelijk prikkels van buiten af.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zet eens een taperecorder aan als je weg gaat ; kun je ongeveer horen wat er gebeurt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
yo
Vaste gebruiker

Ja dat ga ik zekers doen. Nog even eerst een zien te regelen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yo schreef:Ja dat ga ik zekers doen. Nog even eerst een zien te regelen.
of videocamera kun je ook nog zien wat ie doet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
droopy
Actief

Ongelezen bericht door droopy »

of ga lekker een bakkie koffie doen bij de buren onder het mom van kijken hoe lang het duurt voordat die dat gaat doen. Meteen laat je dan zien dat je het beste ervan wil maken. Grote bos bloemen erbij verzacht al veel pijn. In ieder geval je buur serieus nemen..............
Afbeelding

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
heylane
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door heylane »

het ligt er ook aan wat voor soort hond je hebt. De mijne (boerenfok) is gefokt als erfhond en slaat dus aan op geluiden van buiten (ook als de gordijnen dicht zijn), terwijl andere honden gewoon doormaffen.

Het is denk ik belangrijk om eerst uit te vinden wat de buurvrouw bedoeld "dat de hond altijd blaft", sommige mensen vinden 1x per uur altijd en anderen vinden 3x per dag altijd. Maar inderdaad ga op visite en praat erover :blah: . Leg eventueel ook uit waarom de hond blaft (territorium verdedigen) (klinkt als een open deur maar soms weten mensen dat echt niet :roll: )
yo
Vaste gebruiker

Leg eventueel ook uit waarom de hond blaft (territorium verdedigen) (klinkt als een open deur maar soms weten mensen dat echt niet )
Het probleem is dat zij moet slapen overdag, ze zit in de nachtdienst.
Dus al blaft ie maar naar de postbode, dan is ze wakker. Na een half uur even naar een spelend kind, is ze wellicht net weer weggedoezeld.
Dus ik snap het wel dat het haar meer ergert dan wie dan ook.
Helaas kan ik dat van die recorder niet meer uit proberen, ze is nu echt erg overstuur, dus moet de hond maar overal mee gaan slepen, en bootschappen doen als mijn man thuis is.
Een blafband heeft ze me ook nog aan geraden, heb er hier ook al over zitten lezen, staad me niet zo aan.
Ga morgens eens goed advies er over vragen in de dieren speciaalzaak.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Weet je wat de pest is met de gemiddelde dierenspeciaalzaak?

Ze verkopen blafbanden, waar overigens een leuke winstmarge opzit, maar ze weten eigenlijk niet tot nauwelijks wat er allemaal bij komt kijken, bij zo´n blafband.

Dat weten mensen die ervaring hebben met het gebruik, maar niet met de verkoop ervan.
yo
Vaste gebruiker

Er zijn hier in de stad twee dieren winkels.
Een die je eten mee geeft met het gebruik 1 plak per dag.
En dan kom je er thuis achter dat dat echt niet goed kan zijn, na navraag fabrikant moest het 4 tot 5 plakken zijn (snel nog wat bij kopen).
Verkeerde kammen mee geeft, en zegt het ligt aan je hond enz. (daar kom ik alleen nog voor het cavia voer, dat haal zo uit de schap)
En een andere die tot nu toe me zeer goed advies heeft gegeven, waar ik nu dus altijd kom.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Je kan ook luxe oordopjes voor de buurvrouw kopen, is goedkoper dan een blafband en effectiever ook.
weg gehaald zit een virus in
yo
Vaste gebruiker

Sjiel schreef:Je kan ook luxe oordopjes voor de buurvrouw kopen, is goedkoper dan een blafband en effectiever ook.
:ok:

Ik heb de band niet gekocht.
Ik vroeg advies, maar meer dan dat ze me kon vertellen hoe dat ding werkt (stroomstootje bij blaffen) was er niet.
Dat vindt ik geen advies.

Tevens twijvellen we nog heel erg.

Oke Max blaft, maar dat hoort een hond toch te doen bij "vreemde" situaties.
Dan leren we hem straks af (en straffen hem eigenlijk) om waaks te zijn.

Morgen ochtend gaat de cassette speler (van de kinderen) bij hem in de mand als ik de kinderen naar school breng.
Dat is maar een kwartiertje, dus dat waag ik er dan maar op.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik ben wel benieuwd of je hond inderdaad non-stop blaft en jammert of af en toe aanslaat. Het is erg vervelend voor je buuf, maar een hond die af en toe aanslaat is voor haar dan dus gewoon dikke pech en inderdaad , dan is het haar probleem. Normale mensen leven overdag en als je in de nacht werkt is dat dus het risico van het vak.
Ik draai zelf ook nachtdiensten en echt..ik jammer ook wel eens hemel en aarde bij elkaar als mensen uitgerekend plinten in de muur gaan zitte nboren als ik moet slapen, maar ik verzeker je dat ik als ik mijn frustratie overboord zet, oordoppen indoe en aan leuke dingen denk, ik al met al best zo ben vertrokken. En ja, ik word dan ook geregeld wakker tussendoor en nee, ik slaap niet geweldig, maar dan moet je maar geen nachtdiensten draaien. Mensen in je omgeving leven namelijk gewoon overdag! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
yo
Vaste gebruiker

Eline* schreef:Ik ben wel benieuwd of je hond inderdaad non-stop blaft en jammert of af en toe aanslaat.
Het is waarschijnlijk dat laatste.
Ik heb vrijdag de hond alleen gelaten en ben na een kwartiertje stil in de tuin gaan zitten.
Ruim een half uur (kougeleden), maar hij sloeg niet aan.
Ik kan het me ook niet voorstellen dat hij door blijft janken en blaffen.
Hij doet het immers ook niet s nachts, en dan ligt ie ook "alleen" beneden.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

yo schreef:
Eline* schreef:Ik ben wel benieuwd of je hond inderdaad non-stop blaft en jammert of af en toe aanslaat.
Ik heb vrijdag de hond alleen gelaten en ben na een kwartiertje stil in de tuin gaan zitten.
Eén van de criteria van scheidingsansgt is dat je hond binnen een half uur na vertrek zijn jengel openzet. Als je hond het eerste half uur stil is geweest lijkt dat dus niet waarschijnlijk. Wel kunnen honden zich na een poosje alleen zijn gaan vervelen en dus daarom gaan blaffen of inderdaad overmatig waaks zijn.
Wel zou ik het eén en ander eens goed bespreken met je buuf.
Vraag maar eens aan Senna hoe onbeschaamd de politie je een bekeuring geeft vanwege blaffende honden. :denken:
Voorkomen dat hij prikkels krijgt is dan inderdaad een manier..radio aan,gordijnen zicht of plakplastic voor je ramen. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Eline* schreef:
yo schreef:
Eén van de criteria van scheidingsansgt is dat je hond binnen een half uur na vertrek zijn jengel openzet. Als je hond het eerste half uur stil is geweest lijkt dat dus niet waarschijnlijk. Wel kunnen honden zich na een poosje alleen zijn gaan vervelen en dus daarom gaan blaffen of inderdaad overmatig waaks zijn.
Wel zou ik het eén en ander eens goed bespreken met je buuf.
Vraag maar eens aan Senna hoe onbeschaamd de politie je een bekeuring geeft vanwege blaffende honden. :denken:
Voorkomen dat hij prikkels krijgt is dan inderdaad een manier..radio aan,gordijnen zicht of plakplastic voor je ramen. :19:
Klopt helemaal..
je bent min of meer in de gelukkige situatie dat je buren aangeven dat ze er last van hebben, maak daar gebruik van. Ik wist absoluut niet dat m'n honden overlast veroorzaakten als ik niet thuis was. De eerste aanwijzing was een process verbaal van 75 euro en m'n volgende aanwijzing was nog een process verbaal van 75 euro precies 2 dagen later. Vanaf dat moment kon ik pas in actie komen maar was er al veel kwaad geschied. Ik kon niet meer zo makkelijk in gesprek met de mensen die de politie gebeld hadden en het was voor mij meer zo snel mogelijk achterhalen waarom ze blaffen en dat met alle mogelijke middellen voorkomen. De tips die hier genoemd zijn heb ik nu ook allemaal toegepast: de voordeurbel gaat eruit als ik weg ben, de radio gaat aan, ik heb plakplastic voor de ramen zodat ze niet naar buiten kunnen kijken en het voornaamste is dat ik de achterdeur niet meer openlaat als ik er niet ben. Dat was het grootste probleem.
ik ben nu na maanden nog steeds bezig om die 2 processen aan te vechten omdat ik niet wil dat wanneer er een derde aanklacht komt ik mijn honden kwijt ben.
Doe iets met de info die je hebt en voorkom een aanklacht!
Ik weet nu ook na controle dat mijn honden eigenlijk alleen maar blaffen als er iemand aan de deur komt of wanneer mensen lang voor het huis blijven hangen. Daarover kunnen je buren niks zeggen lijkt me...
succes
yo
Vaste gebruiker

Dat van die bel is een goede (ik heb meteen de bel knop gezocht, en al gevonden is makkelijk te doen), en de radio had ik nog niet geprobeert, maar ga ik ook doen.
De rest deed ik al (lamellen dicht).

Hoop dat het nu niet meer word vervolgt.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Vergeet de telefoon niet.
yo
Vaste gebruiker

Ja dat is ook een goede, zal eens kijken of het geluid er af kan.
(maar normaal als we thuis zijn slaat ie er niet voor aan)
Nog wat vergeten?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Senna1 schreef:Ik weet nu ook na controle dat mijn honden eigenlijk alleen maar blaffen als er iemand aan de deur komt
en daar krijg je een proces verbaal voor?? :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik heb ook zoiets gehad en dan gingen de buren dus aanbellen als de honden aan het blaffen waren en dan hield het ook maar niet op ondanks het aanbellen :denken: . Bij mij is de politie ook aan de deur geweest maar ze vonden het niet excessief. Ik kwam er pas achter toen de buurman heel triomfantelijk zei dat ie de politie al diverse keren gebeld had. Ik heb toen zelf de politie gebeld om ernaar te vragen. Die buren waren overigens niet helemaal fris in hun hoofd.
Volgens mij moeten de buren of de politie je eerst op de hoogte stellen van het feit dat je honden overlast veroorzaken.
weg gehaald zit een virus in
yo
Vaste gebruiker

Sjiel schreef:Ik heb ook zoiets gehad en dan gingen de buren dus aanbellen als de honden aan het blaffen waren en dan hield het ook maar niet op ondanks het aanbellen :denken: .
Ja dat zei de buuf hier vorige week ook; "ook toen ik op de muur klopte stopte hij niet met blaffen". :oohja:
yo
Vaste gebruiker

Het is dus nog niet klaar hier.
Al weken sleep ik de hond overal mee naar toe, zodat ie zo min mogelijk alleen thuis is.
Bootschappen doe ik als mijn man thuis is.
Vandaag moest ik hem toch even een half uur alleen thuis laten.
Belt de buuf later aan dat hij weer de hele middag zat te blaffen.
Ik vertel haar dat dat niet kan, want ik was maar een half uur weg, en hij was stil toen ik ging en toen ik kwam.
Maar ze was dus wakker geworden en kon daarna niet meer slapen.
Goed belt ze mijn man s avonds boos op.
s ochtends had ie geblaft (ik was thuis, en hij was voor de postbode aan geslagen, ze had dus gelijk) en was ze wakker geworden, middags had ie geblaft en was ze weer wakker geworden, de volgende keer gaat ze naar de politie.
Pff, hoe leer je een hond af, aan te slaan voor de postbode, terwijl je juist wil dat ie waaks is?
Ik weet het niet meer hoor.
Ik pas nu alles aan voor haar, maar dit trek ik ook niet meer.
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

jeetje wat lastig zeg. vooral omdat je je zo moet aanpassen aan de buurvrouw. wij hebben er ook een tijdje las van gehad dat ze blafte als we weg waren. gelukkig zijn we ervan af op deze manier. klinkt een beetje gek maar ja. me vriend is in de kelder gaan zitten zonder dat de honden het wisten ik ben weg gegaan en me vriend is net zo lang blijven zitten tot dat ze begonnen te blaffen. toen heeft hij ze goed bestraft dit hebben we de volgende dag ook weer gedaan. en toen was het gelukkig voorbij. je hoeft ze niet hard te bestraffen maar op dat moment weten ze gewoon dat ze verkeerd zitten en dat ze niet mogen blaffen
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wat een vreselijke rotbuuf heb je. Ik geloof dat ik het stadium "ja, ik ben schuldig"al gepasseerd was en deze dame welliswaar heel netjes, maar wel duidelijk te verstaan zou geven dat ik overdag leef, zoals normale mensen dat doen en dat ze niet kan verwachten dat jij, omdat zij s'nachts werkt, overdag op je tenen mag lopen..en dat als ze niet ophoudt met klagen je je huis verkoopt een een gezin met 5 kinderen. Is ze helemaal.
Ik zou als ik jou was morgen even een belletje doen naar de politie, je probleem voorleggen en vragen of je buuf een poot heeft om op te staan als je hond gewoon even kort aanslaat voor de postbode...volgens mij niet namelijk en dan kent de politie vast jouw kant van het verhaal. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
yo
Vaste gebruiker

Há goed idee. (ik bedoel van het belletje)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

yo schreef:Há goed idee. (ik bedoel van het belletje)
Há, je huis verkopen aan iemand met 5 adhd-kids is ook een goed idee als je een buuf hebt zoals jij hoor! :mrgreen: :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”