Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En.....het GING mis

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Wammes
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Wammes »

Ik zou die hand om de paar uur in een warm sodabadje laten weken, tot de huisarts beslist wat er gebeuren moet. Wees er in ieder gaval heel voorzichtig mee! Sterkte, ook voor Bob.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hier ook een enorm zelfverzekerde hond: Chello onze duitseherder reu.
Hij wordt nu in januari 4 jaar oud maar hij heeft zelden gevochten en er is nog nooit een vreemde hond geweest die gelijk bovenop hem dook, daarbij heeft hij aan een diepe grom meer dan genoeg om de andere hond af te doen druipen.

Ghaya is erg onzeker, zeker bij grote honden. En die is dus wel vaak het lulletje. Vreemde honden vinden het heerlijk om haar ff op stang te jagen, dan gaat ze keihard gillen en rent ze met haar staart tussen de poten weg....ja leuk spelletje natuurlijk voor een andere hond...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wuilus is ook heel zelfverzekerd en daar is ook pas een paar keer een hond op gedoken zonder inleiding. 1 keer een herder die zich losrukte na uitvallen aan de riem tegen elkaar dus dat is niet zomaar erop duiken. Zelf duikt ze ook zelden zomaar op een hond maar wordt er eerst geroken en gedreigd tot er iets knapt.

Ze vecht dus zelf wel maar ik weet heel zeker dat ze daar ook zelfverzekerd in is. Als ze een teef ruikt gaat ze die nl zoeken en dan benadert ze die op eigen initiatief erg hoog en dreigend, met reuen gaat ze prima gelukkig.
Afbeelding
shera
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door shera »

VRAAGJE ...

wat is dan wel de goeie houding of reaktie als je hond aangevallen wordt door een andere hond die duidelijk de overhand heeft ??

wat is er bij mij gebeurd ... : mijn hond is al 2x aangevallen geweest. De 2de keer was ongeveer 1,5 maand geleden. Hij was aan de leiband de andere hond los en de poort van zijn domein was open.

In eerste instantie zag ik de hond afkomen traag maar met volle zekerheid op zijn doel af en met staart peilrecht. Mijn hond proberen uit zijn buurt houden, niet gelukt, contact tussen de honden de andere recht naar mijn hond zijn keel, heb de leiband losgelaten om mijn hond de ruimte te geven zich te verdedigen en een stap achteruit gedaan en met stem getracht te bevelen om te stoppen.
Toen duidelijk werd dat het een ernstig gevecht was en mijn hond het niet aankon getracht er in tussen te komen via leiband, mijn hond naar mij getrokken, ging niet !! Volledig tussenkomen vindt ik te gevaarlijk voor beten (tenzij echt echt nodig dan sta je er niet bij stil).
Mijn hond keek naar ons en jankte om hulp, ik zag beelden van bloed voor mij en trachte niet te panikeren en bleef alert !
Baasje andere hond en wij aan honden getrokken, maar dat ging niet want als we bleven trekken zou hij een hap uit mijn hond zijn keel getrokken hebben, hij had goed beet en liet niet los !! !! Wist niet dat huid zo flexibel kon zijn!! baasje andere hond vroeg ons op zijn hond te slaan ! (dit allemaal in een fractie van tijd )
De enige mogelijkheid die ik nog zag was van die duitse herder in zijn ballen te schotten (sorry) !!! Gemakkelijker gedaan dan gezegd als je dat nog nooit gedaan hebt !! 2x naast geschot en dan toch raak. Gelost en uit elkaar ! Mijn hond had vreemd genoeg maar gelukkig niets ernstig. Hij mankte wel, onderzocht en volgende dag dierenarts. Mijn tendens was hem troosten (omdat ik zo'n schrik heb gehad) maar werd tegengehouden en we hebben ons normaal gedragen.

Volgende wandeling kwam terug een hond af en begon ik al te denken hoe ik me hier uit zou redden want was alleen met hond !! Maar het is ongelooflijk ... Mijn hond is gewoon van de schrik in mijn armen gesprongen !! Een klein meisje met een bange labrador in haar armen ... comisch beeld !! Even verder gegaan, hem terug op de grond gezet en gedaan alsof niet was ....

Nu heb ik nog altijd schrik voor andere honden !!! En ik weet dat dat niet goed is naar mijn hond toe maar ja ...

Dus terug mijn vraag ...

Hoe reageer je best op het moment zelf als "alfa" zijnde ? hoe vermijd je zoiets en hoe los je het best op ?? Want ik vermoed dat bob nu een blijvende schrik aan overhoud ! En wat heb je best thuis van ehbo zowel voor hond als mens voor beten ... ?

Wat bob betreft zou ik niet aarzelen van naar een da te gaan en naar de spoed voor mijn hand !! Een hand is belangrijk en zitten zoveel zenuwen in dat je snel de gebruik ervan kan verminderen tot verliezen !!
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Bob is helemaal van slag...
hij slaapt enorm veel, reageert weinig tot niet.

Gelukkig eet ie wel
Een vriendin van mij was hier en hij heeft rustig naast haar gelegen, blijvend alert wel

Het konijn ruiken aan haar fiets maakte hem wel weer even vrolijk.

Triest hoor

Hij schrikt snel, kijkt me steeds aan, ik was erbij toen de ellende plaatsvond en ook nog heel dichtbij.
Dit heeft wellicht stevige invloed
EvavT

Bij huisarts geweest

antibiotica
natte lappen en betadine

Ik voel me nu ook schuldig erbij door al die reacties

ga het truttigheidsprincipe toepassen: hond vast en stadswandelingen
in het bos geen risico meer nemen

Dit kan zo niet langer
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

EvavT schreef:Bij huisarts geweest

antibiotica
natte lappen en betadine

Lekker zinvol..wat verwacht je dan? Alleen maar complimentjes? Jammer dat je de kans om te leren omzet in schuldgevoelens. Schuld is een relatief onzinnige emotie in dit soort dingen.

Dit kan zo niet langer
Sneu voor je hond..maar ik hoop wel dat het jullie beiden rust geeft. Ook hoop ik wel dat je ej hond in contact laat koemn met andere honden anders maak je er een hele bange hond van..en daar wordt Bob vast niet blij van. :19:

Ik snap dat je geschrokken bent, maar je reactie vind ik nogal onvolwassen. Kop op!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

EvavT schreef:Bij huisarts geweest

antibiotica
natte lappen en betadine

Dit kan zo niet langer
Tja, ik snap dat je echt heel erg geschrokken bent, zou ik ook zijn, maar ik denk dat je Bob er toch echt geen plezier mee doet om hem vanaf nu alleen maar vast door de stad te laten wandelen; en jezelf ook niet.

Moos is een keer tot bloedens toe aangevallen, hij was daar ook heel erg van onder de indruk ( en ik ook trouwens). Hij wilde niet meer lopen, en ik heb hem toen een tijdje moeten dragen. Daarna liep hij wel weer, maar steeds aan mijn enkels en heel bedeesd, en hij rilde af en toe. Gelukkig had ik diezelfde dag een logeer-afspraak met mijn nicht die een zusje van hem heeft. Die twee zijn dikke vriendjes, en toen Moos zijn zusje Fien zag knapte hij ook snel weer op. Hij begon weer een beetje met haar te spelen enzo. Die nacht heeft hij nog wel op mijn bed liggen rillen, heel zielig, maar de volgende dag rende hij weer met Fien door de kamer en ook op de loslooproute daar in de buurt durfde hij weer in de buurt van andere honden en mensen te komen (lekker uitgebreid alle baasjes begroeten zoals hij altijd doet :mrgreen: ).

Ik zelf heb echt het idee dat hij weer snel zijn oude zelf werd doordat hij met een bekende sociale hond weer in contact kwam. Heeft Bob geen vriendjes waar je misschien een keertje mee af kan spreken?

Nu loopt hier in het bos een herder die Moos een aantal keer is aangevlogen (zie mijn topic hier bij gedrag). Heel naar, maar ik vertik het eigelijk om nu met mijn hond het bos en de duinen te mijden omdat daar weleens vervelende honden zouden kunnen lopen. Daar schiet Moos helemaal niks me op, en ik ook niet; dan verpest ik alle plezier die ik heb in het wandelen met mijn hond, als ik hem alleen nog maar aangelijnd uit zou gaan laten. Er lopen hier in het bos en in de duinen namelijk ook tientallen sociale honden, waar Moos heel graag lekker mee rent en ravot.

Het lijkt me voor Bob wel erg sneu als hij nu alleen nog maar aangelijnd mag lopen, zeker als hij gewend is om lekker los te rennen.....
Afbeelding
EvavT

[quote="Eline*"]

Lekker zinvol..wat verwacht je dan? Alleen maar complimentjes? Jammer dat je de kans om te leren omzet in schuldgevoelens. Schuld is een relatief onzinnige emotie in dit soort dingen.

:denken: Pffff..........alleen maar......
volgens mij heb ik dit niet laten zien/gezegd en doe je hier een aanname.

Misschien was mijn vraag ook naar een beetje steun, mijn vergaal kwijtkunnen én wat meer duidelijkheid over hoe en wat ( heb ik ook wat meer gekregen)?

ik houd nu eenmaal van mijn hondje en ben geschrokken en heb daarop direct gereageerd
kan niet als koude kikker op een afstand staan kijken en wil dit ook niet op die manier

Het is mijn insziens zeker niet zinvol om na zo'n shock ook nog te bedenken dat je zelf wel de aanstichter zal zijn
dat het wel mee gevallen zou zijn
dat ik te snel gereageerd heb
dat ik het versterkt heb

Oftewel dat IK alles foutgedaan heb en dat dit DAAROM gebeurd zou zijn.
Ik heb er een aantal dingen aan opgestoken en zal dit meenemen.

Volwassen zijn is voor mij
aanwijzingen geven waar iemand concreet iets constructiefs mee kan, niet bagatelliseren, geen aannames doen waarvan je niet weet of het wel klopt, en misschien ook kan opbrengen om wat steun te kunnen geven aan iemand
Ik was niet alleen en de ander heeft evengoed direct gereageerd omdat hij inschatte dat dit anders volledig mis was gegaan.

Ik zal zeker veranderen in inschatten en misschien eerder Bob aanlijnen of soms een bochtje omlopen als ik een hond zie die ik niet geheel vertrouw
Verder hoop ik het allemaal goedkomt met Bob, zijn enthousiasme, zijn vrolijkheid en speelsheid
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

EvavT schreef:

Dit kan zo niet langer
:denken:
zoals je misschien al ergens gelezen had in een ander topic over eenzelfde onderwerp is mijn hond wel uit elkaar getrokken door een andere hond....
ja ook zij was eventjes bang voor andere honden maar ook kwaad... als ze de betreffende hond hoorde dan trok ze d'r lip al op, zelfs toen de hechtingen er nog inzaten... (hond is inmiddels weg, moest weg want had ook al kinderen gebeten etc.)
Ik ben meteen toen de hechtingen eruit waren gewoon weer naar het bos gegaan waar honden liepen waarvan ik wist dat het voor het voorval altijd prima ging.. dat was dus nog steeds zo...
Ik heb nooit het idee gehad dat die bangheid lang is gebleven voor andere honden... na een maandje was er helemaal niets meer van te merken....
Lekker voor je hond hem altijd dan maar vast te houden en nooit meer naar het bos... :19: Net of alle honden meteen gaan knokken....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Het is in ieder geval ontzettend belangrijk nu net niet te gaan doen wat je van plan was want dan is hij sociaal een wrak voor je het door hebt. Als hij nu niet snel weer los contact met teefjes mag maken leert hij het af en is hij 100 keer vaker de pineut. Hysterische hondjes worden altijd gepakt, ook door sociale honden.

Je moet dus snel een paar andere honden zoeken waar hij mee om kan gaan.

Verder kun je wel leuk Eline gaan aanvallen omdat ze zegt wat je niet wil horen maar ik begrijp ook niet waarom je steun verwacht als je aangeeft nou net dat te gaan doen wat je hond alles zal ontnemen dat hij had.

Misschien is het een idee hem niet de vrije omgang te geven? Ik heb je regelmatig zien schrijven dat hij op alle honden afvliegt die samen spelen en best wel dominant is. Als je hem op alle reuen af laat vliegen gebeurd het zeker weer. In mijn ogen mag je alleen een hond die andere honden negeert (en als ze alsnog komen prima in staat sociaal te zijn) los laten.
Mijn hond en verder bijna alle honden die ik ken hebben niet het genoegen te doen waar ze zin in hebben wat andere honden betreft. Lange imponeer-contacten met andere volle reuen kunnen altijd tot een krachtmeting komen, met elke hond is dat zo. Niet meer doen dus :neenee:

Ik denk dat het een idee is hem alleen nog vrije omgang met teven te geven en met reuen geheel afhankelijk van de andere hond en baas.

Nu aanlijnen en weg van honden houden is het ergste wat je kan doen. Eenmaal sociaal onvaardig wordt hij of super agressief en dan evt doodgebeten door een grote hond die dat niet pikt, of superbang en dan steeds weer het slachtoffer van jaagpartijen, pesterijen en zeker ook kans op verwondingen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Het is in ieder geval ontzettend belangrijk nu net niet te gaan doen wat je van plan was want dan is hij sociaal een wrak voor je het door hebt. Als hij nu niet snel weer los contact met teefjes mag maken leert hij het af en is hij 100 keer vaker de pineut. Hysterische hondjes worden altijd gepakt, ook door sociale honden.

Je moet dus snel een paar andere honden zoeken waar hij mee om kan gaan.

Verder kun je wel leuk Eline gaan aanvallen omdat ze zegt wat je niet wil horen maar ik begrijp ook niet waarom je steun verwacht als je aangeeft nou net dat te gaan doen wat je hond alles zal ontnemen dat hij had.

Misschien is het een idee hem niet de vrije omgang te geven? Ik heb je regelmatig zien schrijven dat hij op alle honden afvliegt die samen spelen en best wel dominant is. Als je hem op alle reuen af laat vliegen gebeurd het zeker weer. In mijn ogen mag je alleen een hond die andere honden negeert (en als ze alsnog komen prima in staat sociaal te zijn) los laten.
Mijn hond en verder bijna alle honden die ik ken hebben niet het genoegen te doen waar ze zin in hebben wat andere honden betreft. Lange imponeer-contacten met andere volle reuen kunnen altijd tot een krachtmeting komen, met elke hond is dat zo. Niet meer doen dus :neenee:

Ik denk dat het een idee is hem alleen nog vrije omgang met teven te geven en met reuen geheel afhankelijk van de andere hond en baas.

Nu aanlijnen en weg van honden houden is het ergste wat je kan doen. Eenmaal sociaal onvaardig wordt hij of super agressief en dan evt doodgebeten door een grote hond die dat niet pikt, of superbang en dan steeds weer het slachtoffer van jaagpartijen, pesterijen en zeker ook kans op verwondingen.
inderdaad... ik laat geen van mijn honden op vreemde honden afstuiven.. ze blijven bij me (wel los) tot ik zeg dat ze vrij mogen.. en dan lopen ze rustig en afwachtend op de andere hond af zeker niet onstuimig en met een grote bek...
Vind het ook niet verkeerd om hem vooral met teefjes om te laten gaan.. mijn reu vind alleen teefjes interessant de reuen gunt ie geen blik en loopt hij straal voorbij... als ze dan met veel bombarie achter hem aan zouden komen en gaan staren... tja.. dan weet ik het zo net nog niet.. maar dat heb ik nog nooit meegemaakt want dan roep ik hem al bij me... ik voorkom liever...
Honden hoeven niet met elke hond te spelen, snuffelen etc. ik bekijk het elke dag bijna weer opnieuw bij elke vreemde maar ook bekende honden.. en daarbij loop ik altijd door.. ik blijf nooit staan kleppen... het is nog nooit misgegaan op deze manier dus ik blijf het opdezelfde manier doen. Maar weghouden bij andere honden is inderdaad het domste wat je kan doen..
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
EvavT

MARC_S schreef:.... nou net dat te gaan doen wat je hond alles zal ontnemen dat hij had.
???
Wat je bedoelt met bovenstaand zinnetje, Marc, is mij onduidelijk.
'hem ALLES ontnemen...?' omdat ik hem wat meer vast doe????
oké ik reageerde even vanuit een fout iets, in de nawee van de shock..... :19:
Alhoewel het meerendeel van die kleinere honden rondjes lopen aan de riem.....

Ik heb net met hem gewandeld, gelukkig knapt ie nu na een uur of 30 op en wil weer naar buiten, snuffelen ed
Het was avond dus aan de riem
Hij zag een dobermann (die niet veilig is volgens de eigenaar) en ik heb er omheen gelopen.
Bob zou er zo weer heenlopen dus is niet bepaald getraumatiseerd, gelukkig. Is ook niet het hondje ernaar maar je weet nooit :roll:

Hij gaat echt weer naar behendigheid :ok: , loopt daar los met andere honden, hij zal straks in Brabant weer wandelen met zijn vriendin fox terrier, los :wink:
Hier ken ik helaas inderdaad weinig /geen veilige honden, behalve bij de hondensportvereniging dan.
Veel vaker is het natuurlijk goed gegaan en nu de storm geluwd is, merk ik dat ik echt niet veel anders met hem ga wandelen.
Ik zal wel beter opletten en hem aanlijnen als er een reu aankomt.
Ik bedoelde niet dat ie voortaan altijd vast gaat, wel in de stad (uiteraard) en in het bos gaat ie gewoon weer stukken los. Ik ga wel beter opletten en maak een bochtje als ik een reu zie, ga geen risico meer nemen in de trant van 'het zal wel goed gaan'

Ik ga ook weer wat strakker trainen zodat ie echt direct terugkomt als ik roep(!!) :boos: Dat zat er goed in maar is de laatste tijd een beetje minder geworden.

Hoe dit nu precies heeft kunnen gebeuren blijft een vraag.
De sportieve reactie van de andere eigenaar was erg prettig, hij belde nog hoe het ging.
Waarschijnlijk heeft het "enthousiasme" van Bob een flinke tegenreactie van deze hond op zich afgeroepen.
In die zin hebben we beiden aandeel hierin gehad.

Ik ben allang blij dat de kleine weer wat opknapt en ik ga morgen lekker met hem weg, afleiding zoeken en wandelen.

Bedankt voor jullie bijdragen.

Ik was in beginsel naief te denken dat losse honden wel goed gaat. Dat is op zich meestal wel zo maar dus niet altijd en 1 keer kan gewoon fataal zijn.
Opletten dus en tegelijkertijd nuchter blijven en gewoon lekker met hem wandelen en hem laten rennen :cheer:
laeken
Zeer actief

EvavT schreef:
MARC_S schreef:.... nou net dat te gaan doen wat je hond alles zal ontnemen dat hij had.
???
Wat je bedoelt met bovenstaand zinnetje, Marc, is mij onduidelijk.
'hem ALLES ontnemen...?' omdat ik hem wat meer vast doe????
oké ik reageerde even vanuit een fout iets, in de nawee van de shock..... :19:
Alhoewel het meerendeel van die kleinere honden rondjes lopen aan de riem.....
Ik schreef dat in de veronderstelling dat je hem niet meer met andere honden om zou laten gaan en dus zou hij dan een geknakt hondje kunnen worden. Als hij een trauma zou ontwikkelen en een doodsangst voor honden zou hij alles op straat eng kunnen gaan vinden, zeker met andere honden in het zicht.

Maar het stuk dat je na deze qoute schreef komt erg positief over en ik ben blij dat de boel afkoelt. :ok:

Succes en als je lekker doorgaat met wat je doet houdt hij er niks aan over, misschien een kleine haat voor de dader, maar ach.... :wink:
Afbeelding
EvavT

Dank je Marc,

Ik wil geen getraumatiseerd hysterisch hondje ervan maken hoor :wink:
daarvoor is het een veel te enthousiast, speels hondje en dat wil ik hem echt niet ontnemen
Bovendien vind ik wandelen zelf veel te leuk :ok:
Ik wil er geen sneu doetje van maken, het blijft een hond :smile:
Een beetje risico loop je altijd :19:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mosterd na de maaltijd..... :mrgreen:

Maar inderdaad leren dat hij niet zomaar naar vreemde honden toe mag lopen. Zo heb ik het een tijdje geleden ook gedaan met Kaya toen bleek dat kattenkoppie geen vreemde honden op 'haar' uitlaatrondje meer accepteerde.
Als ik nu een vreemde hond zie, dan roep ik haar bij me en beloon haar met lekkers en laat volgen. Nu, na een week of 7, is het zelfs al zo dat ze de link legt: bij een vreemde hond komt ze heel vaak al uit zichzelf naar mij toe.

Met wat training kan je dus gewoon heel prima ontspannen lopen met een wat 'moeilijkere' hond.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

EvavT schreef:Dank je Marc,

Ik wil geen getraumatiseerd hysterisch hondje ervan maken hoor :wink:
daarvoor is het een veel te enthousiast, speels hondje en dat wil ik hem echt niet ontnemen
Bovendien vind ik wandelen zelf veel te leuk :ok:
Ik wil er geen sneu doetje van maken, het blijft een hond :smile:
Een beetje risico loop je altijd :19:
Is ook zo hoor; als je jezelf of je hond (kinderen of whatever) enige vrijheid wilt geven, dan loop je stomweg een risico.

Even nog een verhaaltje waaruit blijkt dat heel veel afhangt van de reactie van de baas: het hondje van mijn moeder is zo'n jaar of 8 geleden aangevallen door een Herder. Flink beschadigd, buikje helemaal opengeritst. Hondje heeft een 'trauma' ( :roll: ) hieraan overgehouden, want sindsdien blaft hij enorm tegen alle Herders.
Heel typisch dat toen Pieter het beestje uit ging laten, niets van dit verhaal afwist en dus gewoon richting het hondenveld ging, het hondje vrolijk ging spelen met Herders :wink:
Niks trauma van hondje, maar trauma van baasje....... doordat mijn moeder zo idioot reageert op Herders sinds dat gebeuren, wordt het hondje ook compleet gestressed.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
EvavT

Ja.....een hondje voelt héééél veel aan.

Dat heb ik ervaren en ben ik van overtuigt. Heb daar meer staaltjes van gezien.
en dit verhaal maakt dat ook weer duidelijk :denken:

Reden temeer dus om mijzelf geen angst in te boezemen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:Reden temeer dus om mijzelf geen angst in te boezemen.
:ok:

hoeft ook niet maar gewoon goed opletten... inderdaad leren luisteren, het hierkomen is gewoon het belangrijkste wat hij moet kennen.
ik snap alleen niet dat je 'alleen maar' agressieve honden tegenkomt in het bos... :denken: ik ben er in al die jaren nog geen 1 tegengekomen...
dat mijn hond los is getrokken gebeurde op straat bij m'n huis... zij zat vast de ander liep los.
Maar in het bos ben ik nog nooit geen levensgevaarlijke honden tegengekomen.. wel dat eigenaars hun honden vastdeden wat voor mij eeen reden is om het ook te doen. En wat gemopper onderling is er zeker weleens maar dat is ook hondentaal zolang er geen bloed vloeit vind ik het allemaal nog wel meevallen.
Afbeelding
EvavT

malinois schreef:
EvavT schreef:Reden temeer dus om mijzelf geen angst in te boezemen.
:ok:

ik snap alleen niet dat je 'alleen maar' agressieve honden tegenkomt in het bos... :denken: ik ben er in al die jaren nog geen 1 tegengekomen...
'alleen maar' lezen is moeilijk hè.... :19:
dat heb ik niet gezegd
ik ga al 2 jaar lang dagelijks met hem wandelen en heb een keer of 3 gedoe gehad.
Meer dan genoeg, des te vaker is het goed gegaan dus.

Als je een grote hond hebt is het ook anders, met mijn Dog had ik nooit problemen wat vechten betreft.
Daar ging ik ook anders mee om. als er dan wat misgaat is de kans groot dat de Dog wint.... :eek:
laeken
Zeer actief

EvavT schreef:Hier ken ik helaas inderdaad weinig /geen veilige honden, behalve bij de hondensportvereniging dan.
Ik denk dat malinois hierom zegt wat ze zegt :wink: Ik maakte hier ook uit op dat je geen veilige honden in je buurt hebt lopen. Ik lees wel :mrgreen:
Afbeelding
EvavT

Ja, .... :roll:

dat was n.a.v. de opmerking dat het slim is Bob hier met wat bekende vriendjes/vriendinnetjes te laten spelen.

En daar ken ik hier weinig van, helaas.

Blijkt ook niet nodig want hij is niet bang geworden..
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

EvavT schreef:Ik schrik, paniek, en dat versterkt. Stom en menselijk gedrag (van mij in ieder geval)
Hoi Eva,

Daarbij het feit dat jij die andere hond met je riem gaat slaan, maakt hem alleen maar agressiever tegenover jouw hond...
EvavT

Scooby schreef:
EvavT schreef:Ik schrik, paniek, en dat versterkt. Stom en menselijk gedrag (van mij in ieder geval)
Hoi Eva,

Daarbij het feit dat jij die andere hond met je riem gaat slaan, maakt hem alleen maar agressiever tegenover jouw hond...
Nee hoor absoluut niet :neenee:
dit was nu juist dé reden dat de hond losliet en aftaaide. Zoveel heeft ie daar niet van gevoeld.
De eigenaar zei trouwens: "doe maar" toen ik dit deed.
Uiteraard NIET met de musketonhaak.

Dus TIP: dit werkt. Je kunt zo'n hond echt niet met zijn bek van je eigen hond aftrekken. Dit geeft een loslaatreactie.
Had dit ook eens gehoord
En eh je reageert op dat moment vrij impulsief. Toch is het wel handig vooraf een beetje te weten wat je vooral wel en vooral niet moet doen.

Aan zijn achterpoten trekken, wat hier wel eens aangegeven wordt, dat vind ik wel link. Voor mezelf ook, het lijkt mij dat een hond dan omdraait en flink hapt (en ik snap dat ook nog)

Ben wel benieuwd wat jij dan zou doen? :denken:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Eva,

Ik weet dat je een hond niet bij zijn bek moet pakken. De optie om de beiden honden aan hun achterpoten weg te trekken, werkt goed, mits het grootte-verschil niet te groot is, inderdaad.
Schreeuwen, schoppen, slaan, hitst een hond alleen maar op. Ik weet niet of je wel eens een film van een illegaal honden gevecht hebt gezien? Daar doen ze niets anders en de honden worden alleen maar feller.
Het feit dat de eigenaar van de hond tegen je zegt dat je hem met de riem mag slaan, betekent toch niet automatisch dat dat ook de beste oplossing is?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:-en niet zomaar honden bij elkaar laten want spelen is vreemd voor honden
Huh?! :denken:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:ga het truttigheidsprincipe toepassen: hond vast en stadswandelingen

Dit kan zo niet langer
Hoi Eva,

Worden jij en Bob daar gelukkiger van, denk je?
EvavT

Scooby schreef:
EvavT schreef:-en niet zomaar honden bij elkaar laten want spelen is vreemd voor honden
Huh?! :denken:
Dat is / was een samenvatting van de tips en het advies van Eline!!
Het is niet honds om zomaar vreemde honden met elkaar te laten spelen, aldus de opvatting

Tegelijkertijd worden er hondenwandelingen georganiseerd dus ik weet dat ook niet meer zo
Dat wolven niet bij elkaar op bezoek gaan is me duidelijk
Honden trekken elkaar wel aan en vaak gaat het ook wél goed en er is niets zo leuk als honden met elkaar te zien spelen, vind ik :wink:
EvavT

Scooby schreef:Hoi Eva,

De optie om de beiden honden aan hun achterpoten weg te trekken, werkt goed, mits het grootte-verschil niet te groot is, inderdaad.

Het feit dat de eigenaar van de hond tegen je zegt dat je hem met de riem mag slaan, betekent toch niet automatisch dat dat ook de beste oplossing is?
Het grootte verschil was wel erg groot.

Het klinkt heel akelig, dat slaan, de eigenaar was/is ook een dierenvriend en ging er echt voor om Bob te redden.
Ik zeg dit alleen maar omdat we gewoon echt probeerden de beste oplossing te krijgen. Normaalgesproken zou ik een hond NOOIT maar dan ook NOOIT slaan of schoppen of wat dan ook.
EvavT

Scooby schreef:
EvavT schreef:ga het truttigheidsprincipe toepassen: hond vast en stadswandelingen

Dit kan zo niet langer
Hoi Eva,

Worden jij en Bob daar gelukkiger van, denk je?
Dit was al weerlegt :roll: :ok:

En eh, ja daar worden wij gelukkiger van, want dit was echt een aanslag.
Hij loopt nog los en gaat nog mee en heeft vandaag al meerdere honden besnuffelt en gezien.
Ik bedoelde niet dat ie voortaan altijd vastgaat hoor (is inderdaad verkeerd gecommuniceerd)
Ik zal wel beter opletten en geen risico's meer nemen.
Hij is me gewoon echt te dierbaar :19:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”