Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schapen dood gebeten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

danja
Actief
Contacteer:

schapen dood gebeten

Ongelezen bericht door danja »

Hallo, ik weet niet of jullie het journal hebben gezien, maar in Ooster Blokker NH, dat is een paar dorpen terug waar ik woon, hebben 2 honden schapen dood gebeten. Nu worden die honden niet afgemaakt, maar bij iemand in de stad geplaatst. :roll:

Waarom doen honden dat, je hoort het wel vaker en dat dit gedrag niet is afte leren.
Is het dan wel veilig om zulke honden in de drukke stad te plaatsen??

Het waren echt verschrikkelijke beelden. De schapen zijn van schrik in de sloot gesprongen en verdronken. Andere was hun wollen vacht tot op de huid afgetrokken, maar liepen nog wel. :19:

Groetjes Anneke
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Waarom denk je dan dat het niet goed is om zo'n hond in de stad te plaatsen?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Die honden zijn gewoon normaal en de baas dom. Wat had je dan gewild dat er met die honden gedaan werd?
Honden zijn gefokt om schapen te hoeden. Leer je ze dat niet dan zullen ze dat instinkt geheel natuurlijk omzetten in jagen, hoeden en jagen is ongeveer hetzelfde alleen zonder bijten. Waren het herders? Of collies?

Ze hadden gewoon die schapen moeten betalen en die honden moeten aanlijnen, gezeur altijd om die domme schapen die door de draad rennen omdat een hondeeigenaar geen controle heeft over zijn hond.

Ik heb ook een hond gehad die schapen dood beet, gewoon leren luisteren en aanlijnen als je schapen ziet. Makkelijk zat :ok:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

MARC_S schreef: Honden zijn gefokt om schapen te hoeden. Leer je ze dat niet dan zullen ze dat instinkt geheel natuurlijk omzetten in jagen, hoeden en jagen is ongeveer hetzelfde alleen zonder bijten.
Zijn mijn Boxers gefokt om schapen te hoeden? :smile:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Volgens het nieuws waren het hedders en de baas miste ze pas s'morgens toen ze niet in hun hok zaten.
Ze hebben daar wel een tijdje huis gehouden.
Groetjes Els
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

vraag me ook af waarom die honden niet in de stad gehouden zouden kunnen worden??? :denken:

Wij hebben zelf 2 schapen, Hera is dus ook een keer over het hek gesprongen en erachteraan gegaan om ze te grijpen, gelukkig kon mijn vriendin Hera op een gegeven moment in de kladden grijpen en is er verder niks gebeurt. Maar waarom Hera dan ineens niet in de stad gehouden zou kunnen worden is me een raadsel.....het is niet dat ze nu alles wat los en vast zit aanvliegt of mensen naar de strot vliegt....integendeel......

Overigens heeft Hera het ook nooit weer gedaan, staat nu oo kwel stroom op het schapenhek hoor maar de interesse in de schapen is er totaal niet.....
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Ik zal wel een hoop mensen tegen het zere been schoppen, en ik ben in principe tegen teletac, maar ik denk dat onder deskundige begeleiding je met dit hulpmiddel juist zulke honden kunt helpen. Maar verhuizen naar de stad is natuurlijk een goede tweede. Als t mijn honden waren, had ik echter teletac geprobeerd.
estelle

wij hebben dus stroomdraad op het hek gezet en daar zijn ze allemaal een keer tegenaan gelopen (ons hondenspeelveld grenst aan het schapenweiland) want ze vonden die schapen natuurlijk allemaal machtig mooi.....na allemaal een tik van het draad gekregen te hebben waren de schapen stukken minder interessant....
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

1 herder en een soort golden retriever zag ik in de krant..... rennende schapen wekt bij de meeste honden wel een soort jachtinstinkt op. Dan nog met zijn tweeën en het feest is compleet.... :roll:

Idd eigenaar moet de kosten vergoeden en in de stad is een goede optie of het duo uit elkaar halen zodat ze misschien wat beter onder appel komen te staan? ik weet ook niet of de honden bv uit de tuin waren ontsnapt of tijdens de wandeling de benen hadden genomen. Ik kon niet uit verhaal opmaken of de eigenaar net op het punt stond om naar een stad te verhuizen of dat hij ze zou gaan herplaatsen. :19:

En idd teletact kan een goed middel zijn om hardnekkige jagers in te laten zien dat schapen niet bedoeld zijn om op te jagen... :wink:
Afbeelding
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

Volgens sbs was het een hollandse herder en een bastaard witte herder. De honden waren 's morgens heel vroeg al uit hun kennel ontsnapt en werd het 's middags rond 4 uur pas opgemerkt(toen kwam de baas thuis van het werk) dat de honden weg waren. Ze hebben dus echt heel de dag de tijd gehad. 40 schapen waren dood(sloot ingejaagd, aangevreten)
Ik had inderdaad begrepen dat de eigenaar van de honden de schade zou vergoeden.

Enne Marc? Schapen zijn niet dom hoor, is gewoon vluchtgedrag. Is nog iets van vroeger, net als het jagen dat honden doen.
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

van ons zijn ook schapen doodgebeten. nu in totaal 5.

we hebben de schapen maar verhuist, want de eigenaar van de honden weigert te snappen dat zijn zoon van 9 geen overwicht heeft op de beesten...

dit zijn trouwens niet de honden/schapen van het nieuws

we hopen nog geld van de verzekering te krijgen

als die beesten gewoon in de stad of in een kennel zijn is er niks aan de hand.

(bijna) elke hond zal achter een vluchtend schaap aanrennen omdat ze de verleiding niet kunnen weerstaan, daar hoeft een hond niet vals voor te zijn hoor!!
Afbeelding
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

Hoi

Ik vraag me alleen 1 ding af als die honden al in een kennel zaten hoe kunnen ze dan ontsnappen?? als de eigenaar al niet thuis is. Dan denk ik aan 2 optie's 1 de kennels niet goed dicht (wat ik dan maar hoop)
of 2 er is iemand die een hekel aan de hondeneigenaar heefd gehad of aanzijn dieren en de kennels heefd opengedaan zou anders niet weten hoe een hond zelf moet kunnen ontsnappen uit een kennel heb er twee achter het huis staan en hoe gek de honden ook doen ik zie ze deur nog niet openen, maar dat neemt nog niet weg dat ik het voor beide partijen niet leuk vind

groetjes Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

9 van de 10 honden op een boerenbedrijf wordt helemaal niet op gelet.

ik geloof niet zomaar dat kennels open zijn gezet. ik heb er wel mijn twijfels bij of de honden wel in een kennel zaten.....
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Sommige mensen noemen een ren van gaas ook een kennel en de honden zouden er dus bv onderdoor gegraven kunnen hebben.

Maar is het geen betere optie de honden in een beter hok te doen? Zoals ik het nu begrijp zaten de honden dus minimaal 12 uur alleen buiten, geen echte stadshonden dus :wink:

Ik heb overigens Wuilus ook wel eens getest op schapen en ze doet ze niks. Kenissen van mijn vader hadden schapen en die man zei dat het hem leuk leek te kijken of Wuilus hoed-instinkten had. Ze rende er wat omheen en joeg ze wat op, dat was alles. Ze is dus duidelijk schaapveilig.

Maargoed, ze kan eigenlijk met alle dieren goed opschieten, behalve met honden en katten. :denken: Ik heb dus heel stiekem het vermoeden dat ze op een boerderij geboren is ooit. Koeien en paarden vindt ze ook lief en dan ruikt ze aan hun neus en kwispeld, soms maakt ze zelfs speluitdagingen naar koeien :eek:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

MARC_S schreef:soms maakt ze zelfs speluitdagingen naar koeien :eek:
whahaha, dat herinnert mij aan vorige week toen lola dat bij een paard deed! klein mormel met de kont ommhoog en maar piepend blaffen!!

paard maakte geluid en weg was mijn monstertje!! :smile2:
Afbeelding
estelle

dierenfreek schreef:Hoi

Ik vraag me alleen 1 ding af als die honden al in een kennel zaten hoe kunnen ze dan ontsnappen?? als de eigenaar al niet thuis is. Dan denk ik aan 2 optie's 1 de kennels niet goed dicht (wat ik dan maar hoop)
of 2 er is iemand die een hekel aan de hondeneigenaar heefd gehad of aanzijn dieren en de kennels heefd opengedaan zou anders niet weten hoe een hond zelf moet kunnen ontsnappen uit een kennel heb er twee achter het huis staan en hoe gek de honden ook doen ik zie ze deur nog niet openen, maar dat neemt nog niet weg dat ik het voor beide partijen niet leuk vind

groetjes Dierenfreek en Duco
Moet je even kennis komen maken met de mechelaar van onze vrienden!
We hebben in de schuur een kennel gebouwd (voor loge honden), gewoon een standaard kennel. De deur sluit je af dmv een 'pin' in het slot te steken zodat het 'schuifje' niet door bijv. een hondenpoot opzij geschoven kan worden.
Deze mechelaar, tikt dus met haar voorpoot de pin uit het gat en trekt vervolgens met 2 voorpoten de schuif opzij....nu is die schuif net iets te zwaar maar als ze iets sterker zou zijn had ze hem open..... :eek:

Ook is het haar gelukt onder de kennel door te kruipen. Er zat wat ruimte tussen het kennelpaneel en de vloer...maar echt miniskuul, het jack russeltje van die vrienden had niet eens het idee daar onderdoor te kruipen.
Wat heeft die mechelaar gedaan: in de hoek zat een klein 'kuiltje', vervolgens is ze op haar zij gaan liggen en heeft ze zich als een slang daar onderdoor weten te hijsen....toen was ze dus uit de kennel.

Zo zie je maar, dat er echt honden zijn die als ze ergens uit willen eruit komen.
Overigens is de kennel nu helemaal afgewerkt, wat beton erbij gestort dus nu komt mevrouw er ook niet meer uit als ze er in zou moeten.
estelle

MARC_S schreef: Ik heb dus heel stiekem het vermoeden dat ze op een boerderij geboren is ooit. Koeien en paarden vindt ze ook lief en dan ruikt ze aan hun neus en kwispeld, soms maakt ze zelfs speluitdagingen naar koeien :eek:
Wuilis is toch een herderxbouvier...dan zou dat best kunnen! Typisch een nest voor op een boerderij, toch??
M@scha
Zeer actief

eruit komen ze idd altijd wel als ze echt willen.

de herder van mijn vriend thuis is door een klepraampje ontsnapt :mrgreen:
Afbeelding
estelle

massam schreef:eruit komen ze idd altijd wel als ze echt willen.

Ja dat doet deze mechelaar dus ook, zo'n klein steekraampje.....klikmt ze gerust doorheen als ze eruit moet!
Beest is echt niet wijs hoor! :mrgreen:
M@scha
Zeer actief

estelle schreef:
massam schreef:eruit komen ze idd altijd wel als ze echt willen.

Ja dat doet deze mechelaar dus ook, zo'n klein steekraampje.....klikmt ze gerust doorheen als ze eruit moet!
Beest is echt niet wijs hoor! :mrgreen:
hihii, jij hebt er ook al een andere naam voor! ik heb net echt moeten denken hoe zo'n ding in het nederlands heet!!

wij noemen het scheplicht, maar dat had niemand begrepen denk ik!
Afbeelding
estelle

nee dan had ik niet geweten waar je het over had hahahaah
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Re: schapen dood gebeten

Ongelezen bericht door malinois »

danja schreef:Nu worden die honden niet afgemaakt, maar bij iemand in de stad geplaatst. :roll:
goh wat dramatisch... hadden ze maar afgemaakt moeten worden dan??
Dat een hond op katten/schapen of wat dan ook jaagt maakt nog niet dat hij ook op mensen jaagt... :denken:

Waarom doen honden dat, je hoort het wel vaker en dat dit gedrag niet is afte leren.
Mijn honden jagen ook als ik ze niet terug zou roepen.. als het maar op een kat of konijn lijkt en keihard wegrent...
schapen vinden ze maar vreselijk rare verschijnsels... maar ik zou ze dus ook niet los laten lopen bij schapen/koeien/paarden etc. Maar kom ik een weiland met schapen tegen willen ze er niet meteen als achterlijken naar toe maar gaan eerst rustig staan kijken wat dat toch voor rare wattenstaafjes zijn...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
danja schreef:Nu worden die honden niet afgemaakt, maar bij iemand in de stad geplaatst. :roll:
Dat een hond op katten/schapen of wat dan ook jaagt maakt nog niet dat hij ook op mensen jaagt... :denken:
Volgens mij wordt dat ook niet gezegt toch??En in de stad lopen ook katten
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
joegen ze dan op katten?? nee.. op schapen en die lopen er toch echt niet zo veel in de stad... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
joegen ze dan op katten?? nee.. op schapen en die lopen er toch echt niet zo veel in de stad... :wink:
Gaan ze dan op mensen jagen??Dat wordt niet verteld toch of wel?Je speculeert dat een mens dat zegt terwijl het nergens staat.En je noemt zelf katten.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Gaan ze dan op mensen jagen??Dat wordt niet verteld toch of wel?Je speculeert dat een mens dat zegt terwijl het nergens staat.En je noemt zelf katten.
dat maak ik er wel uit op ja uit haar verhaal en verontwaardiging dat ze in de stad geplaatst worden...
en die katten waren een voorbeeld net als de konijntjes...
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

annepanne schreef:Ik zal wel een hoop mensen tegen het zere been schoppen, en ik ben in principe tegen teletac, maar ik denk dat onder deskundige begeleiding je met dit hulpmiddel juist zulke honden kunt helpen. Maar verhuizen naar de stad is natuurlijk een goede tweede. Als t mijn honden waren, had ik echter teletac geprobeerd.
Een tijdje samen met een ram in een hok werd ook wel eens gedaan.
Dan was het jagen ook over.
Of dat nu nog gebeurt weet ik niet.
Groetjes Els
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Als schapen gewend zijn om gedreven te worden door een herdershond (als in een hond die schapen drijft) dan gaan ze, bij het zien van een hond, op een kluitje staan en niet rennen, dan valt er nix te jagen.
Mensen die schapen drijven moeten af en toe de schapen vervangen (ligt aan het ras) omdat ze geen respect meer voor de hond hebben.
weg gehaald zit een virus in
Dogsfriendly

Ongelezen bericht door Dogsfriendly »

Volgens het nieuws waren het hedders ...
en wat zijn Hedders? :19:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Gezellig Blafferke schreef:
Volgens het nieuws waren het hedders ...
en wat zijn Hedders? :19:
Hedders zijn van die neurotische blaf- en bijthonden die heel vaak gebruikt worden om een minderwaardigheidskompleks van hun eigenaars te verdoezelen.

Je weet wel, door ze op een afgelegen veldje te leren om gevaarlijk gedrag naar mensen met een raar pakkie aan te vertonen, onder het mom van sport, politiehonden, dat deze honden er voor gefokt zijn en ter voorkoming van ontsporende driften.

Het verschijnsel "ontspoorde driften" is iets wat opmerkelijk vaak voorkomt bij hedders, evenals bij hun bazen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”