Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waken
Moderator: moderatorteam
-
KwintenN
- Vaste gebruiker
Waken
Ik heb hier veel gezocht maar vond niet direct een antwoord op mijn vraag:Hoe kan je een (jonge) hond leren waken als ie dat niet uit zichzelf doet?Wij hebben nu twee duitse herders die totaal niet blaffen.Valt er iets aan te doen of is het onmogelijk? 
- Tovi
- Vaste gebruiker
Door ze wat te stimuleren "Wie is daar?" "Ga kijken dan!" kun je ze wat waakser krijgen. Maar als het er niet in zit krijg je nooit een ontzettend waakse hond lijkt me. Binky is ook niet erg waaks maar als ik het licht bij de schuur aan zie gaan en dan zeg "Binky wie is daar?", springt hij wel op met bijbehorend geblaf
Zeg ik niets, zal hij minimaal reageren. Op de deurbel reageert hij wel door uit zichzelf te blaffen.
groetjes Maaike en Binky

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
sam is niet waaks, maar als ik zeg: pas op het vrouwtje kerel!
dat gaat ie stilstaan en scant de hele omgeving.
binnen zeg ik pas op he! en dan gaat hij voor het raam staan kijken.
hij is pas toen ie 1 was gaan blaffen tegen enge dingen dus een plastic zak die ineens voorbij het raam komt waaien enz.
dat gaat ie stilstaan en scant de hele omgeving.
binnen zeg ik pas op he! en dan gaat hij voor het raam staan kijken.
hij is pas toen ie 1 was gaan blaffen tegen enge dingen dus een plastic zak die ineens voorbij het raam komt waaien enz.

-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Waken
Sommige honden waken inderdaad niet of bijna niet.KwintenN schreef:Ik heb hier veel gezocht maar vond niet direct een antwoord op mijn vraag:Hoe kan je een (jonge) hond leren waken als ie dat niet uit zichzelf doet?Wij hebben nu twee duitse herders die totaal niet blaffen.Valt er iets aan te doen of is het onmogelijk?
Maar... waken jouw honden totaal niet?
Of blaffen ze nooit omdat er nooit iets ernstigs aan de hand is.
Een hond die om de haverklap gaat blaffen als er iemand langs het huis loopt is ook niet leuk meer. Vind ik ook geen goede waakhond. Veel kans dat je dan ook niet meer gaat kijken als er echt iets gebeurt.
Onze honden hoor je nauwelijks, reageren niet of nauwelijks als er mensen voorbijlopen of aanbellen, maar als er echt iets aan de hand is dan kan ik op ze rekenen. Ze hebben hier éénmaal proberen in te breken, in de zomer 's nachts... die kerel was even snel weer weg als hij gekomen was. Binno is al grommend richting lawaai (dat ik niet gehoord had) gelopen. Toen ik zelf ging kijken, hoorde ik de inbreker nog op straat wegrennen. Hij had gelukkig niet veel kunnen buitmaken, maar dat zou zonder hond ongetwijfeld anders geweest zijn. :N:
Onze oudste hond gromt of blaft ook nooit. Maar als er een vreemd iemand binnenkomt gromt hij dus wel. Eventjes tot hij weet dat het OK is.
In de tuin ook een keer omdat iemand over onze tuinmuur wilde klauteren om kinderen hun bal te komen halen. Hebben ze uiteindelijk dus maar niet gedaan...
Onze vorige rottie had ik wel (te jong) geleerd om te waken, maar als resultaat sprong die steeds al blaffend tegen het raam of de deur als er iemand voorbijkwam. Echt niet leuk dus.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
daar zit echt wel verschil in de blaf...binno schreef: Een hond die om de haverklap gaat blaffen als er iemand langs het huis loopt is ook niet leuk meer. Vind ik ook geen goede waakhond. Veel kans dat je dan ook niet meer gaat kijken als er echt iets gebeurt.
hier blaffen ze ook als er post in de bus wordt gegooid of als er iemand strak voor het raam langs loopt (wat niet de bedoeling is want de stoep zit zo'n 5 meter verder!)
Maar de blaf die ze bijvoorbeeld geven als er iemand achter aan het hek staat of 's nachts geven is heel anders!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
miekmiek
-
KwintenN
- Vaste gebruiker
de ene blaft soms als er iets op de stene komt maar zodra hij ziet dat het een mens is is alles trug rustigbinno schreef:Sommige honden waken inderdaad niet of bijna niet.KwintenN schreef:Ik heb hier veel gezocht maar vond niet direct een antwoord op mijn vraag:Hoe kan je een (jonge) hond leren waken als ie dat niet uit zichzelf doet?Wij hebben nu twee duitse herders die totaal niet blaffen.Valt er iets aan te doen of is het onmogelijk?
Maar... waken jouw honden totaal niet?
Of blaffen ze nooit omdat er nooit iets ernstigs aan de hand is.![]()
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
KwintenN
- Vaste gebruiker
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
hier waken de teven net zo erg als de reuen , zelf het nakertje van 15 weken oud waakt nu ook al meeKwintenN schreef:wisselen?jip007 schreef:wat heerlijk , hier waken ze een beetje te erg![]()
en scooby1 is die van jou een reu of een teef?tschijnt dat reuen iets waakser zijn

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.