Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

offtopic pakwerk

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

linlin schreef:
Eline* schreef:
Nieve schreef:En daarom heb ik dus het hele verhaal getikt omdat dat het dus jammer vind dat blijkbaar heel veel mensen africhters zien als boemannen die hun hond mishandelen en afgerichte honden bijvoorbaat als vals betitelen.
Wie? Noem mij nou eens 1 naam van iemand op het forum die hetgeen wat jij tikt echt vind?
zelfs ik, moi, ben ervan overtuigd dat mijn forumvriendinnen malinois en dingo zeer goede bazen zijn.

maar ik denk wel dat gezien het imago van de africhting meer schorem zich ertoe aangetrokken voelt dan bij pak 'm beet flyball of doggydancing.
Ook ik geloof onvoorwaardelijk dat bvb. Katja of Malinois hele fijne bazen zijn. En zeker weten dat zij niet de enige twee zijn op dit forum.

Ik heb net bvb. Meneer Rooiewil aanschouwd, in formaatje JPG., en zelfs deze meneer zie ik net zo makkelijk doggydancen als vol liefde een hondje africhten hoor.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wil de hond schreef:[Ik heb net bvb. Meneer Rooiewil aanschouwd, in formaatje JPG., en zelfs deze meneer zie ik net zo makkelijk doggydancen als vol liefde een hondje africhten hoor.
:smile: Hij heeft genoeg om mee te schudden!!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Wil de hond schreef: Ik heb net bvb. Meneer Rooiewil aanschouwd, in formaatje JPG., en zelfs deze meneer zie ik net zo makkelijk doggydancen als vol liefde een hondje africhten hoor.
ja hoor. misschien doet hij dat ook wel, met zijn maltezers. vind ik echt iets voor hem!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wil de hond schreef:Ook ik geloof onvoorwaardelijk dat bvb. Katja of Malinois hele fijne bazen zijn. En zeker weten dat zij niet de enige twee zijn op dit forum.
:O: .. val bijna van m'n stoel.. maar dank je voor het vertrouwen :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Kheb natuurlijk niet alles gelezen, ik was te erg gepakt van die opmerking naar Eline toe.
Dat heb je niet verdiend, degene die de weg hebben meegemaakt
weten dat je super bent :ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:ja hoor. misschien doet hij dat ook wel, met zijn maltezers. vind ik echt iets voor hem!
He ja,

Ik zie het echt helemaal voor me.

En dan ´s avonds lekker met de drie swiffers onder het dekbed, nog effies lekker knuffelen saampies. :lief:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

linlin schreef:
Wil de hond schreef: Ik heb net bvb. Meneer Rooiewil aanschouwd, in formaatje JPG., en zelfs deze meneer zie ik net zo makkelijk doggydancen als vol liefde een hondje africhten hoor.
ja hoor. misschien doet hij dat ook wel, met zijn maltezers. vind ik echt iets voor hem!
Je moet toch af en toe dankbaar zijn dat de webcams nog niet zijn doorgedrongen op forums :N:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Rataplan schreef:
linlin schreef:
Je moet toch af en toe dankbaar zijn dat de webcams nog niet zijn doorgedrongen op forums :N:

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
linlin

Wil de hond schreef:
linlin schreef:ja hoor. misschien doet hij dat ook wel, met zijn maltezers. vind ik echt iets voor hem!
He ja,

En dan ´s avonds lekker met de drie swiffers onder het dekbed, nog effies lekker knuffelen saampies. :lief:
he ja, gezellig. toch mooi he, zo'n stoere bink met zo'n zacht karakter.
ik val wel op corpulente mannen, hoor.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Wil de hond schreef:Ook ik geloof onvoorwaardelijk dat bvb. Katja of Malinois hele fijne bazen zijn. En zeker weten dat zij niet de enige twee zijn op dit forum.
:O: .. val bijna van m'n stoel.. maar dank je voor het vertrouwen :ok:
Geen dank hoor,

Ik meen het ook echt. Had ik misschien wel eens eerder kunnen zeggen. :wink:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:En dan ´s avonds lekker met de drie swiffers onder het dekbed, nog effies lekker knuffelen saampies. :lief:
Ik denk wel met het licht uit!!! :eek:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Eline* schreef:
Wil de hond schreef:En dan ´s avonds lekker met de drie swiffers onder het dekbed, nog effies lekker knuffelen saampies. :lief:
Ik denk wel met het licht uit!!! :eek:
Ja want rooie wil zal wel vaak hoofdpijn hebben als ik dit zo bekijk.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:
Wil de hond schreef:
He ja,

Een stevige vent Lin,

Korpulent is anders, bierbuikies en bolle toeten enzo.

Dit is gewoon een ruwe bolster met een blanke pit.

Of was het nou een ruwe bolster met een ruwe pit? :denken:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

linlin schreef:
zeg niet iedereen kan dit ras zo maar aan he :pffff:
Afbeelding
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door LaRep »

Rataplan schreef:
LaRep schreef:Tja, ik vind zoveel :piew: ik snap ook eigenlijk niet waarom ik een poging gedaan heb om te laten zien hoe het ook kan gaan :denken:
Waarom heb je de hond herplaatst?
Toen ik pas in de africhting kwam had ik me voorgenomen om mijn hond niet te verkopen maar om er drie certificaten mee te halen en daarna wedstrijden mee te doen. Gaandeweg bleek mijn hond niet geschikt om meerdere certificatie mee te halen. Inmiddels was ik helemaal verkocht geraakt aan de sport. Ik "moest" toen een keuze gaan maken.

Stoppen met de sport en met de hond iets anders te doen om hem niet in zijn kennel weg te laten kwijnen omdat er binnen op dit moment geen plaats is voor een vierde hond of hem te verkopen als family protect dog, waar hij prima voor geschikt is.

Ik heb gekozen voor het laatste omdat ik graag verder wilde in de africhting.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

linlin schreef:
Wil de hond schreef:
He ja,

ikke ook zien? :jank:
LaRep
Zeer actief

Eline* schreef:
LaRep schreef:Tja, ik vind zoveel :piew: ik snap ook eigenlijk niet waarom ik een poging gedaan heb om te laten zien hoe het ook kan gaan :denken:
Om te laten zien dat de wereld van de africhting een compleet andere haast bedrijfsmatige wereld is, maar dat er desondanks wel een hele hoop mensen zijn met hart voor hun honden?
Klopt.

Het gros van de africhters is bezig zijn/haar hond af te richten t.b.v. geleiders bij de politie en noem maar op.
Afbeelding
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Eline* schreef:
Nieve schreef:En daarom heb ik dus het hele verhaal getikt omdat dat het dus jammer vind dat blijkbaar heel veel mensen africhters zien als boemannen die hun hond mishandelen en afgerichte honden bijvoorbaat als vals betitelen.
Wie? Noem mij nou eens 1 naam van iemand op het forum die hetgeen wat jij tikt echt vind?
Namen kan ik je a la minute, inderdaad niet noemen...maar ik heb al heel wat topics gevolgd over africhting en steeds werd er ruimschoots gegooit met termen als dierenmishandeling en valse bijtgrage honden. IK kan natuurlijk namen opzoeken in die betreffende topics, maar helaas ga ik daar nu even niet mijn tijd in steken (want heb op het moment wel andere dingen om me druk over te maken).

Ik tikte het ook meer omdat er steeds gegeneraliseerd wordt als het over africhten gaat...die africhters dit en die africhters dat...maar africhters zijn net zoals iedereen hier op het forum, gewoon mensen die iets met hun hond doen en doen dat ook allen individueel op de manier dat zij denken dat goed is lijkt mij.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

linlin schreef:
maar ik denk wel dat gezien het imago van de africhting meer schorem zich ertoe aangetrokken voelt dan bij pak 'm beet flyball of doggydancing.
Ik vraag me dit oprecht af. :wink:
Als je de leden van mijn club bekijkt dan is dat waarschijnlijk totaal niet wat je zou verwachten. Geen "macho-types" oid, gewoon een aantal mannen en vrouwen die een gezamenlijke hobby hebben, in leeftijd variërend van zo'n 21 jaar tot een jaar of 65.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
linlin

LaRep schreef:
Eline* schreef:
Om te laten zien dat de wereld van de africhting een compleet andere haast bedrijfsmatige wereld is, maar dat er desondanks wel een hele hoop mensen zijn met hart voor hun honden?
Klopt.

Het gros van de africhters is bezig zijn/haar hond af te richten t.b.v. geleiders bij de politie en noem maar op.
met dat ipo toch niet of heb ik het nu fout onthouden?
Inge
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef: met dat ipo toch niet of heb ik het nu fout onthouden?
Nee klopt, in de IPO traint men voornamelijk echt voor de sport.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
LaRep
Zeer actief

Inge schreef:
linlin schreef:
Als je de leden van mijn club bekijkt dan is dat waarschijnlijk totaal niet wat je zou verwachten. Geen "macho-types" oid, gewoon een aantal mannen en vrouwen die een gezamenlijke hobby hebben, in leeftijd variërend van zo'n 21 jaar tot een jaar of 65.
Wij hebben wel wat mannen die denken dat ze macho zijn, die pinken niet in het openbaar een traan weg als hun hond weggaat maar lopen even een blokje om en nemen een fischermensfrend (of hoe je dat ook schrijft) :mrgreen:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

LaRep schreef:
Inge schreef:
linlin schreef:
Wij hebben wel wat mannen die denken dat ze macho zijn, die pinken niet in het openbaar een traan weg als hun hond weggaat maar lopen even een blokje om en nemen een fischermensfrend (of hoe je dat ook schrijft) :mrgreen:
Hahaha...zulke mannen zitten er ook bij mijn oude KNPV-club...een grote mond maar ondertussen echt een piepklein hartje :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
linlin schreef:
*zin verwijderd door moderatorteam*
Zo iemand als die meneer Rooiewil haalt dus je sport onderuit..niet ik met kritische vragen. Als mensen niet openstaan voor normale gesprekken, zoals een hampie en een george in het verleden, die volledig uit hun pannetje konden gaan en a la rooiewil hun spelletjes speelden, zoals een rooiewil nu die zich gelijk in zijn wiek geschoten voelt en alle remmen losgooit, dan kan je gewoonweg niet verwachten dat de africhting een positief beeld achterlaat van leuke mensen die fatsoenlijk met honden bezig zijn.
Rooiewils stukken zijn verwijderd, maar deze meneer zat op te scheppen over zijn geflipte herder die hij met 5 weken al uit het nest gehaald had en die zo geflipt was dat ik hem ongetwijfeld had doodgemaakt, en dat die herder wel 15 bij hem was geworden. Een vreselijk moeilijke eenmanshond die hij wel kon mannen..en zo stond de gorilla zich op zijn borst te kloppen. Het feit dat deze man al niet eens het besef heeft dat je je moet schamen als je op deze wijze zo bewust je hond verknipt geeft aan met wat voor mensen je van doen hebt. Hij beseft zich niet eens dat het knapper is een pup fatsoenlijk op te voeden dan hem zo te verknippen dat hij alleen nog maar met 1 iemand door de deur kan.
Deze man is keurmeester bij de knpv. Hij is net zo geflipt als zijn honden. Moet ik dan een positief beeld krijgen van de knpv? En hij is niet de enige die op deze wijze een gesprek voert en zich ook nog met dezelfde shit op de borst staat te kloppen. Dat soort mensen verneuken je sport en je imago. Niet de mutsjes op het forum die misschien suggestieve vragen stellen. Vragen stellen mensen ook om te leren.
Het enige wat ik heb geleerd is dat je inhoudelijk maar zeer zeer moeizaam een gesprek kan voeren met een bepaald slag africhters. Dat je bereid moet zijn heel veel vuiligheid te slikken als je niet met ze mee wil praten, maar gewoon een inhoudelijke en kritische discussie wil.
Ik zit al jaren hier op het forum en al jaren is er geen normaal gesprek mogelijk. Ja, inderdaad..voor een gesprek zijn twee partijen nodig, maar ik vind het op zijn minst bijzonder te noemen dat de africhters daar toch wel erg vaak problemen mee hebben.
Als je ervaart dat er een kromme beeldvorming is over africhting zullen dat soort mensen zich eens moeten gaan gedragen.
Jij, Dingo en Mallenois, ragvp (Rob dus) en nog een aantal waar ik de namen zo niet van uit mijn mouw kan rammelen geven echt geen verkeerd beeld. Op mensen zoals jullie wordt je sport niet afgerekend.
Op sociale wrakken zoals die rooiewil dus wel. Zolang er geregeld onfatsoenlijke gemene mannetjes hun kop op steken hier op het forum zullen mensen hier op het forum, die de africhting verder niet kennen een scheef beeld houden. En ik denk niet dat dat beeld scheef is. Als iemand geen geduld met mij heeft om me iets uit te leggen en gelijk gemeen en vals wordt, zie ik geen enkele reden aan te nemen dat hij dat geduld wel heeft in andere zaken..bijvoorbeeld met zijn hond. En dat blijkt ook wel uit zijn verhaal en stoere praat over zijn geflipte honden...het vooroordeel wat hij dus zelf bevestigd, zonder dat hij het zelf doorheeft. Ik kan me voorstellen dat je baalt van het slechte imago, maar daarvoor moet je binnen de gelederen van die verenigingen zijn. En nergens anders.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ik snap wat je bedoelt en ik erken dat ook wel.
Heb daar wel eens dicussies over gehad met mij bekende africhters. Op mijn vraag waarom ze dan niet iets tegen het negatief heersende beeld doen door hun perspectief te beschrijven, de mooie kanten van hun hobby te laten zien aan anderen, is het antwoord steevast dat het geen zin heeft, dat er niet gelezen en geluisterd wordt en dat er altijd alleen maar de nadruk gelegd wordt op de excessen. Ze hebben het gevoel op de algemenen fora altijd in een verdomhoekje te worden gezet.
Op speciale africhtingsfora voelen ze zich beter thuis.
Begrijpelijk maar wel heel jammer :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Wij verzoeken jullie om vanaf nu in het algemeen te praten over de africhting en de naam of verwijzing naar 'rooie wil' achterwege te laten: er is nu lang genoeg over gesproken en er komt ook geen verweer meer hierop.
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
dusk
Actief

Ongelezen bericht door dusk »

Inge O schreef:is het nu nog niemand opgevallen van richard's manier van schrijven wel hééééél erg op die van *piep* (las telaat dat "pieps naam niet meer genoemd mocht worden :mrgreen: ) l lijkt :denken: ?
Tjah het is wel frappant dat iemand van 16 mij knul noemt :denken: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door dusk op 22 feb 2005 17:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:*zin verwijderd door moderatorteam*
Er word gesuggereerd dat hier iets vreselijks stond wat mijns inziens niet het geval was. Ik gebruik enkel het woord schorem wat al reeds in de quote stond..als je niet verwijst hoef je immers niet te quoten.
Dit even ter verduidelijking. Raar gedoe met zinnetjes verwijderen..:piew:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Moderatorteam schreef:Wij verzoeken jullie om vanaf nu in het algemeen te praten over de africhting en de naam of verwijzing naar 'rooie wil' achterwege te laten: er is nu lang genoeg over gesproken en er komt ook geen verweer meer hierop.
Zet dan een slotje op het topic als we niet meer on topic mogen praten. Dit topic GING namelijk over het gedonder in het topic waarin jullie stukken hebben weggehaald en nu een slot op hebben gezet en dus over rooiewil.
Dit topic heet notabene off topic pakwerk.
Ik hoop dat het verder goed gaat met jullie. :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Ik snap wat je bedoelt en ik erken dat ook wel.
Heb daar wel eens dicussies over gehad met mij bekende africhters. Op mijn vraag waarom ze dan niet iets tegen het negatief heersende beeld doen door hun perspectief te beschrijven, de mooie kanten van hun hobby te laten zien aan anderen, is het antwoord steevast dat het geen zin heeft, dat er niet gelezen en geluisterd wordt en dat er altijd alleen maar de nadruk gelegd wordt op de excessen. Ze hebben het gevoel op de algemenen fora altijd in een verdomhoekje te worden gezet.
Op speciale africhtingsfora voelen ze zich beter thuis.
Begrijpelijk maar wel heel jammer :wink:
Het is inderdaad jammer want ik denk wel degelijk dat het zin heeft. Mijn mening omtrent de africhting is ieder geval in de loop der jaren wel wat veranderd. Op zich kan ik me voorstellen dat je geen zin hebt op te boksen tegen vooroordelen, maar het is wel op zijn zachts gezegd nogal dom om die heersende vooroordelen dan te bevestigen. Hou dan inderdaad gewoon beter stil. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”