Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

partij voor de dieren!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

irstas

Ongelezen bericht door irstas »

malinois schreef:
Marion. schreef:En hoe fokken mensen onderling? Hebben we daar al regeltjes voor, eigenlijk? Zwarte lijsten ofzo?
:mrgreen:
:smile:
zwarte lijs mensen:inteelt.
:lelijke partner.
:domme patner.
:afwijkingen in de familie.
:kruisingen van rassen.
irstas

irstas schreef:
o ja zorg jij voor alle dieren?

Nee, ik zorg voor MIJN dieren. Als iedereen dat nou ook even met zijn kindjes enzo doet. Verantwoordelijkheid nemen, voor datgene waar je verantwoordelijk voor bent.
o ja :N: ieder voor zich, is wel makkelijk zo dan hadden we geen problemen als iedereen zoals jouw was.
maar ja zo is het nu eenmaal niet.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Angel-eyes schreef:
Marion. schreef:En hoe fokken mensen onderling? Hebben we daar al regeltjes voor, eigenlijk? Zwarte lijsten ofzo?

Ja helaas wel, ik mag me niet vermenigvuldigen :jank:
K*t! Ik ook al niet. Wij zijn wel het slechtste van het slechtste volgens mij :smile: :mrgreen:
irstas

Angel-eyes schreef:

Ja helaas wel, ik mag me niet vermenigvuldigen :jank:
wij hebben de honden gemaakt zoals ze nu zijn, met alle problemen die daarbij komen kijken.
een hond die altijd pijn of lasten heeft, doordat wij het uiterlijk belangrijker vinden dan zijn gezondheid vind ik gewoon heel erg wreed en egoIstisch.

wij mensen en ook de media hebben de beeldvorming van de pittbull bepaalt.ook zijn uiterlijk en kracht speelt hier natuurlijk mee.en het ras moet hier onder lijden, daar hebben ze zelf ook niet voor gekozen.
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

irstas schreef:een herdershond,hulphond en een waak en verdedigingshond is genoeg en zo had het moeten blijven.van mij mogen ze de hondenfok helemaal stop zetten.voor een aantal jaren.
of indd veel rassen laten uitsterven.begin maar met de troetelhondjes.
Hoe kom je erbij dat troetelhondjes geen functie hebben? Ik heb zelf weliswaar een herdershond, maar die vervult haar oorspronkelijke functie van schapen hoeden echt niet. Haar taak is juist om zich door mij te laten vertroetelen! :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat een topic eigenlijk!
Kan alleen maar bedacht worden door een Herder-gek.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

irstas schreef:
malinois schreef:
Ik stem op een partij die discriminatie niet acceptabel vindt. :roll:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

irstas schreef:
malinois schreef:

:eek: wie van jou ouders was de domme? of allebei?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yamie schreef: :eek: wie van jou ouders was de domme? of allebei?
kan me nog een topic van de topicstarter herinneren dat ze ook al ging beslissen dat wij maar aan max. 4 honden aandacht konden geven en dat dat ook maar bij de wet geregeld moest worden :roll: dus zo af en toe komen er van die rare dingen bovendrijven... de blaadjes zullen wel weer aan de boompjes komen binnenkort :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Marion. schreef:En ik stem NIET op de partij van de dieren.

Er zijn eerst nog een hoop andere dingen die geregeld moeten worden. Voor mijn dieren zorg ik zelf wel. Er zijn een hoop misstanden die aangepakt moeten worden, maar die met de dieren staat niet bovenaan.

Met vriendelijke groet,
Marion Overbeek

(dierenliefhebber, geen mensenliefhebber, maar toch)
Helemaal nee eens. Mijn Stem krijgen ze ook NIET.
Dat er bepaalde zaken beter in de hand gehouden moeten worden daar zijn we het vast allemaal over eens. Maar ze beginnen langzamerhand een beetje los te slaan. :denken: :denken:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
yamie schreef: :eek: wie van jou ouders was de domme? of allebei?
kan me nog een topic van de topicstarter herinneren dat ze ook al ging beslissen dat wij maar aan max. 4 honden aandacht konden geven en dat dat ook maar bij de wet geregeld moest worden :roll: dus zo af en toe komen er van die rare dingen bovendrijven... de blaadjes zullen wel weer aan de boompjes komen binnenkort :19:

Toen ze dat vertelde van max. 4 honden vielen de blaadjes en nu beginnen er weer knopjes te komen, maar goed dan duurt het nog weer tot aan de herfst voor een ander stompzinnige uitspraak........baal er wel van, want ik vond dat ik best een patent had op domme en nutteloze uitspraken??? :idea: :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Angel-eyes schreef:baal er wel van, want ik vond dat ik best een patent had op domme en nutteloze uitspraken??? :idea: :mrgreen:
Ja, ik vind het ook lullig voor je! Nou blink je nergens meer in uit! :jank:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Eline* schreef:
Angel-eyes schreef:baal er wel van, want ik vond dat ik best een patent had op domme en nutteloze uitspraken??? :idea: :mrgreen:
:smile: :smile:
Groetjes Els
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Elk ras is onstaan door selectief fokken, mensen die anders beweren en anders sugeren zijn in mijn optiek niet goed wijs mensen die zeggen dat ze tegen het selectief fokken van honden zijn weten totaal niet waar ze over praten, als deze mensen zich zelf mee ontwiklet zouden hebben in het fokken algemeen en geneties onderzoek wat daar bij hoort zouden ze deze dingen niet zeggen, er gebeurt zelfs selectief fokken in bedrijgde dier soorten een bergaalse tijger word ook niet ge fokt met een sibiriese tijger en een zwarte neushoor ook niet met een witten, deze mensen die dit soor uitspraken doen weten niet wat selectiefe fokkerij in houd simpel zat.
mensen die daar dan nog als een domme koe achter aan lopen te rennen omdat ze deze onzin geloven zijn nog dommer dan de mensen die deze onzin de wereld in helpen omdat de mensen die dit geloven de moeite niet nemen om uit te vinden hoe het daadwerkelijk in elkaar steekt, kudden dieren zijn dat die denken honden rassen hier mee te reden of om zeep te helpen die al ouder zijn dan mensen heugenis, geschiedenis uitroeien landenden erfgoed de kop indrukken kapot maken je ben zie heel ziek als je serieus op dit soor dingen ingaat en er nog serieus over denkt daar op te stemmen.

mol :8):
Rob*
Zeer actief

Eline* schreef:
Nee idd zeg, nu sta ik gedeeld eerste :boos: .........gelukkig heb ik nog veel meer dingen waarin ik nog op eenzame hoogte sta :pffff:
Rob*
Zeer actief

billy schreef:
Eline* schreef:
:smile: :smile:
Groetjes Els

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
irstas

Mol schreef:Elk ras is onstaan door selectief fokken, mensen die anders beweren en anders sugeren zijn in mijn optiek niet goed wijs mensen die zeggen dat ze tegen het selectief fokken van honden zijn weten totaal niet waar ze over praten, als deze mensen zich zelf mee ontwiklet zouden hebben in het fokken algemeen en geneties onderzoek wat daar bij hoort zouden ze deze dingen niet zeggen, er gebeurt zelfs selectief fokken in bedrijgde dier soorten een bergaalse tijger word ook niet ge fokt met een sibiriese tijger en een zwarte neushoor ook niet met een witten, deze mensen die dit soor uitspraken doen weten niet wat selectiefe fokkerij in houd simpel zat.
mensen die daar dan nog als een domme koe achter aan lopen te rennen omdat ze deze onzin geloven zijn nog dommer dan de mensen die deze onzin de wereld in helpen omdat de mensen die dit geloven de moeite niet nemen om uit te vinden hoe het daadwerkelijk in elkaar steekt, kudden dieren zijn dat die denken honden rassen hier mee te reden of om zeep te helpen die al ouder zijn dan mensen heugenis, geschiedenis uitroeien landenden erfgoed de kop indrukken kapot maken je ben zie heel ziek als je serieus op dit soor dingen ingaat en er nog serieus over denkt daar op te stemmen.

mol :8):
frankrijk kan dan wel trots zijn op zijn franse bulldog, ik vind het dierenleed om een hond alleen maar op uiterlijk te fokken,of een ras nu al eeuwen bestaat of de rassen die nog niet zolang bestaan, wij mensen hebben ze ooit zo gemaakt, de rus is ook een ras dat is ontstaan door veschillende kruisingen, een hond gefokt als verdedigingswapen in de oorlog, nu worden ze als huishond verkocht met alle problemen die er bij komen kijken. hoe kan je zo trots zijn op een ras als er veel problemen en mankementen zijn, moeten we omdat ze al eeuwen oud zijn het dan maar gewoon zo laten, en de dieren laten lijden omdat er van die idioten zijn geweest die een hond wilde naar hun eigen ideeen en smaak, omdat de honden die er al waren niet goed genoeg zijn.nee dat is geen onzin :roll: maar ja ik ben dan ook niet iemand die 1 ras adoreerd, ik heb het over honden in het algemeen.een commerciele zooi is het geworden.een fokker zou eerst een wachtlijst moeten hebben en als er genoeg vraag is dan pas een nestje fokken.en niet gewoon doelloos fokken om je eigen portemonee te vullen, en het op een impulsaankoop laten aankomen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

maxcola schreef:Wat een topic eigenlijk!
Hoho, dit vind ik een belediging voor mijzelf en een heleboel andere herder-gekken! :boos:

Over generaliseren gesproken.... :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

irstas schreef:
maxcola schreef:
irstas schreef: een herdershond,hulphond en een waak en verdedigingshond is genoeg en zo had het moeten blijven.van mij mogen ze de hondenfok helemaal stop zetten.voor een aantal jaren.
Staat de Duitse Herdershond niet bekend om problemen met het skelet en de alvleesklier?
Moet je die ook maar bij je lijstje voegen dan.
we kunnen met zijn alle stemmen uit de beste van de hele groep en dan houden we die gewoon.
xdingo's zijn perfecte herdershonden
En wat jij hierboven beschrijft noem je geen selectief fokken?...... :denken:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

irstas schreef:een fokker zou eerst een wachtlijst moeten hebben en als er genoeg vraag is dan pas een nestje fokken.
Deze opmerking geeft voor mij duidelijk genoeg aan dat je werkelijk niet snapt waar fokken om draait.
Fokkers fokken niet om alleen mensen van een schattig pupje te voorzien. Ze fokken omdat ze in een bepaalde combinatie een verbetering van hun ras zien. En de meeste (goede) fokkers hebben of al een wachtlijst of houden een pup aan tot er een geschikte eigenaar is.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

LongFields schreef:
Hoho, dit vind ik een belediging voor mijzelf en een heleboel andere herder-gekken! :boos:

Je hebt gelijk :ok:
Dan maak ik er "een gekke Herder-gek"van.
Afbeelding
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

irstas schreef:
malinois schreef:
Angel-eyes schreef:

Denk je???
Ik denk het niet, als we dan weer van die domme pitbullwetgevingingevingen krijgen dan kan je gewoon het hele honden en katten-bestand wegvagen.
Ben blij dat er niet veel mensen op die partij stemmen, want vraag me af wat hun nou echt meerwaarde geven aan dit klootjesland :roll:
erg weinig :roll:
en ik heb een verschrikkelijke hekel aan 'lijstjes' waar honden opgezet worden, waar ligt de grens bijvoorbeeld...wie bepaald dat? weer zo'n ambtenaartje die nog nooit een hond van dichtbij gezien heeft? :denken:
Sorry hoor maar :piew:
een herdershond,hulphond en een waak en verdedigingshond is genoeg en zo had het moeten blijven.van mij mogen ze de hondenfok helemaal stop zetten.voor een aantal jaren.
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
marian*
Erelid
Contacteer:

irstas schreef: of indd veel rassen laten uitsterven.begin maar met de troetelhondjes.
Volgens jou moeten troetelhondjes dus als eerste sneuvelen.
En welk soort vervolgens?Mijn honden zijn jachthonden en zijn dus ook zeer dienstbaar om te helpen aan wild te komen;mogen die wel blijven?
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

maxcola schreef:
irstas schreef: of indd veel rassen laten uitsterven.begin maar met de troetelhondjes.
En welk soort vervolgens?Mijn honden zijn jachthonden en zijn dus ook zeer dienstbaar om te helpen aan wild te komen;mogen die wel blijven?
Volgens mij moeten onze jachthonden ook maar uitsterven. Want jacht is natuurlijk heel erg fout en zal dus vast ook verboden moeten worden. En dan zijn onze honden slechts troetelhondjes en die moeten als eerste uitsterven. :denken:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

maxcola schreef:
LongFields schreef:

Je hebt gelijk :ok:
Dan maak ik er "een gekke Herder-gek"van.
Dan is het goed! :wink: :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:

Toen ze dat vertelde van max. 4 honden vielen de blaadjes en nu beginnen er weer knopjes te komen, maar goed dan duurt het nog weer tot aan de herfst voor een ander stompzinnige uitspraak........baal er wel van, want ik vond dat ik best een patent had op domme en nutteloze uitspraken??? :idea: :mrgreen:
**proest** da's nou lullig :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maxcola schreef:
zat ik me ook al af te vragen... die worden helemaal niet genoemt waar vallen ze dan onder?? :denken:
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Het oorspronkelijke standpunt van de PvdD snap ik ergens wel. D.w.z., eigenlijk zou ik er ook wel voor te vinden zijn om bijvoorbeeld het fokken van naaktratten aan banden te leggen. Die dieren zijn puur zo gefokt voor het uiterlijk en hebben daar zelf niets dan hinder van.
Ook als ik denk aan die "kangaroekatten" etc die een aantal jaar geleden ineens opdoken als noviteit vind ik dat niet iets om vrolijk van te worden.

Als je zulke dingen zou willen verbieden hoeft dat natuurlijk niet altijd met een wet gelijk de Pitbullwet. Oftewel, je kunt ook de fok verbieden zonder de dieren die er al zijn af te hoeven maken. Als dat zo geregeld wordt heb ik er niet zo'n probleem mee als er zo'n wet zou komen, mits er natuurlijk ook goede criteria komen om uit te kunnen maken wat wel en niet kan.

Overigens zou ik nooit op de PvdD stemmen. Er zijn nog meer onderwerpen die ik belangrijk vind.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:Het oorspronkelijke standpunt van de PvdD snap ik ergens wel. D.w.z., eigenlijk zou ik er ook wel voor te vinden zijn om bijvoorbeeld het fokken van naaktratten aan banden te leggen. Die dieren zijn puur zo gefokt voor het uiterlijk en hebben daar zelf niets dan hinder van.
Ook als ik denk aan die "kangaroekatten" etc die een aantal jaar geleden ineens opdoken als noviteit vind ik dat niet iets om vrolijk van te worden.
maar wie of wat bepaald waar de grens dan ligt?
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

malinois schreef:
jelle schreef:Het oorspronkelijke standpunt van de PvdD snap ik ergens wel. D.w.z., eigenlijk zou ik er ook wel voor te vinden zijn om bijvoorbeeld het fokken van naaktratten aan banden te leggen. Die dieren zijn puur zo gefokt voor het uiterlijk en hebben daar zelf niets dan hinder van.
maar wie of wat bepaald waar de grens dan ligt?
Hoogstwaarschijnlijk een persoon die van zijn leven nog nooit 1 van de rassen heeft gezien die ze dan willen uitsluiten voor de fokkerij enz.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”