Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoera!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Geweldig, daar maf je trots op zijn :cheer:
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

:mrgreen: Da's een leuke opsteker. :mrgreen:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

super joh!!!

ik heb hetzelfde nu biuj sam, heerlijk gevoel is het als dat van buiten bevestigd wordt!!

niet zeggen hoor van die frolics!!!! :mrgreen:
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Re: Hoera!!

Ongelezen bericht door Rea »

Martijn schreef:Ik ben in de wolken!

Ik heb net van iemand een compliment gekregen dat mijn honden zo goed luisteren! Nou...voor alles een eerste keer! Hahahahahaha!
Ik moet zeggen dat ze het steeds beter gaan doen. Het duurt even maar dan heb je ook wat.

IK heb er niet bijgezegd dat ik mijn zakken vol frolics had. :smile:
Voelt goed he :ok:
En die frolic zien ze toch niet zitten :wink:
Als hier de nood aan de man is en ze echt moeten komen, moet ik 't goed timen en roep ik ze allemaal en hou m'n hand omhoog met een koekje erin. Dan denderen ze met z'n allen op me af en de ieren zitten dan voor me in afwachting :mrgreen:
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Leuk! Misschien luisteren ze ook wel beter dan je denkt. Je bent vast heel kritisch over je eigen honden.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Leuk joh. Ik kreeg deze week ook tot twee keer toe een complimentje dat mijn hond zo netjes luisterde toen ik alleen met Babbe door het dorp liep. Dan groei je toch wel eventjes hoor.

Die complimentjes mag je mooi in je zak steken (stiekum tussen de Frolicjes in)
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Go martijn! :ok:

Wat zouden we zonder frolicjes moeten? De hele gehoorzaamheid van zowel tommie als femke valt of staat met frolicjes. :wink: :mrgreen:
Hughy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hughy »

Hahaha, geweldig.....

ik heb ook wel eens zo`n compliment gehad maar dan dacht ik: burrvrouw u kijkt waarschijnlijk echt heel weinig naar buiten als ik aan kom lopen :mrgreen:
Afbeelding Mart dogloos, Hughy en Lemon in mijn herinnering
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Dat moet deugd doen zo'n compliment. :ok:

Ik denk dat ik ook Frolicjes meebreng voortaan.
:wink:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Kijk, dat gaat de goede kant op dan :mrgreen: Ben heel benieuwd of ze het hier ook zo goed gaan doen de volgende keer.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Leuk Martijn! :ok: Die kwartjes mochten ook wel eens een keer gaan vallen bij dat gespuis van je! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Martijn schreef:Ik ben vaak genoeg meewarig nagekeken en dat heb ik me ook aangetrokken
Ben blij dat ik niet de enigste ben die dat rot vind. Je wil het graag goed doen, maarrrrrr......
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Gefeliciteerd dat gaat lekker dus :ok:
Geeft niets hoor de frolicjes heb wel ergere stinkdingen op zak gehad om de illusie te wekken dat ik ze onder controle had :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

tineke schreef:Gefeliciteerd dat gaat lekker dus :ok:
Geeft niets hoor de frolicjes heb wel ergere stinkdingen op zak gehad om de illusie te wekken dat ik ze onder controle had :mrgreen:
Ik heb met Laika zelfs nog wel eens plastic zakjes met versvleesvoeding als smuldier pens mee gehad met lopen. God, wat stonk ik! :smile:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Eline* schreef:
tineke schreef:Gefeliciteerd dat gaat lekker dus :ok:
Ik heb met Laika zelfs nog wel eens plastic zakjes met versvleesvoeding als smuldier pens mee gehad met lopen. God, wat stonk ik! :smile:
Nou weten we natuulijk waarom je geen man kan strikken tijdens de hond uitlaten je stinkt gewoon een uur in de wind :mrgreen:

Heb ook de meest vreselijke dingen op zak gehad voor namelijk voor Rio want tijdens cursus moest ik vaak voor de klas want de leraar was dol op hem en vond het zo'n leuke hond die het goed deed dus hop kom naar voren en doe het maar voor.
Al die stinkdingen hebben een prachtg diploma opgeleverd :smile:
Niekie
Zeer actief

Re: Hoera!!

Ongelezen bericht door Niekie »

Martijn schreef:
IK heb er niet bijgezegd dat ik mijn zakken vol frolics had. :smile:
Hi hi.....dat had ik laatst ook. Vriendin van mij vond het zo knap "dat Doerak zo op mij gericht was", hij liep vlak naast me steeds omhoog te kijken. Dat was niet voor mij, maar voor Frolics :mrgreen:
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Rataplan kijkt al naar mijn zakken als ik een oud stuk droog brood heb :mrgreen: daar trainde ik mee :mrgreen:
Er zijn ook voordelen aan een Labradorachtige :smile:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ha,ha.........mijn truuk is stukjes kaas........dat heb ik ook altijd gewoon los in mijn jaszak......... :N: Ik heb er zelfs een gevangen duif voor kunnen ruilen met Buck......... :mrgreen:

Maar waardoor zijn je honden dan nu wel gehoorzaam en eerst niet?Andere aanpak?
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Martijn schreef: lakse baas.
Dat valt toch wel mee Martijn?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Martijn schreef:
Baily schreef:Ha,ha.........mijn truuk is stukjes kaas........dat heb ik ook altijd gewoon los in mijn jaszak......... :N: Ik heb er zelfs een gevangen duif voor kunnen ruilen met Buck......... :mrgreen:

Meer belonen en minder mopperen.
En het nodig gaan vinden. Ik heb eerder nooit echt veel in de zin van gehoorzaamheid gevraagd. Als ze maar blij zijn. Maar op een bepaald moment werd ik er zelf niet zo blij van.

Daarnaast begon dapper door te slaan in zijn grootheidswaanzin. Het is een erg dominante baas en omdat ik het wat gezag betreft een tijd op zijn beloop heb gelaten begonnen er wat spanningen op te treden.
Geeft niet maar het is ook niet gezellig dus vandaar.
top martijn, ook fijn om eens te horen dat het in principe aan de baas ligt, en dat ie het zelf dan ook ziet...

feli met je compliment, dan doe je het dus goed.. :mrgreen:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

leuk joh.
Ik zie bij diesel ook resultaat.
(was ook veel te makkelijk :wink: )
Ik heb nu standaard frolic in mijn zak, en tsjonge wat kan hij goed bij me blijven.
Hij komt tegenwoordig zelfs bij me terug als hij een andere hond in de verte ontwaart..(daar was het me om te doen, zijn heropvoeding) :cheer: :cheer:

Ik krijg tegenwoordig ook complimentjes :mann:
Mag ook wel.
We zijn sinds februari bezig. :smile:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Martijn schreef:
yamie schreef:
Martijn schreef:
Baily schreef:Ha,ha.........mijn truuk is stukjes kaas........dat heb ik ook altijd gewoon los in mijn jaszak......... :N: Ik heb er zelfs een gevangen duif voor kunnen ruilen met Buck......... :mrgreen:

En het nodig gaan vinden. Ik heb eerder nooit echt veel in de zin van gehoorzaamheid gevraagd. Als ze maar blij zijn. Maar op een bepaald moment werd ik er zelf niet zo blij van.

Daarnaast begon dapper door te slaan in zijn grootheidswaanzin. Het is een erg dominante baas en omdat ik het wat gezag betreft een tijd op zijn beloop heb gelaten begonnen er wat spanningen op te treden.
top martijn, ook fijn om eens te horen dat het in principe aan de baas ligt, en dat ie het zelf dan ook ziet...

Het ligt altijd aan de baas. Die is degene die de hond genomen heeft, die is degene die er over na kan denken en de enige die initiatief kan nemen om de dingen te veranderen.

Bij een normale, gezonde hond ligt het altijd aan de baas.
Dat betekent niet dat het ook je schuld is als het niet lukt maar de hond kan het sowieso niet regelen dus dan heb je als eigenaar wel de verantwoordelijkheid. Als het niet lukt te doen wat nodig is om het te laten werken zit het aan jouw kant.
ik had ook nogal een 'laat maar waaien' mentaliteit...
Maar dat werd inderdaad storend.
En uiteindelijk gevaarlijk voor mijn eigen blije hond.
Enfin, ik heb er van geleerd.
Ik stop er nu veel tijd in.
De beloning voor mij is wel geen koekje, maar een hond die beter luistert.
Voor mij zijn maar 2 dingen echt belangrijk.
Niet trekken aan de riem, en komen als ik roep.
Onder alle omstandigheden.

Ik oefen ook wel andere dingen.
Maar meneer is wel een opportunist hoor.
Die frolic doet nog wel heel erg veel. :wink:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Martijn schreef:
yamie schreef:
Martijn schreef:

Het ligt altijd aan de baas. Die is degene die de hond genomen heeft, die is degene die er over na kan denken en de enige die initiatief kan nemen om de dingen te veranderen.

Bij een normale, gezonde hond ligt het altijd aan de baas.
Dat betekent niet dat het ook je schuld is als het niet lukt maar de hond kan het sowieso niet regelen dus dan heb je als eigenaar wel de verantwoordelijkheid. Als het niet lukt te doen wat nodig is om het te laten werken zit het aan jouw kant.
ja dat weet ik, ik bedoelde het ook in de trant dat het altijd of erg vaak op de hond afgewezen word.. en de baas de eigen rol erin niet ziet of wil zien
laeken
Zeer actief

Mij werd door mensen nogal eens verweten dat Wuilus zo streng werd behandeld en dat ze zo "afgericht" was en geen hond mocht zijn.

Ik was inderdaad ontzettend streng. Ze mocht een heleboel dingen gewoon niet. Niet in de keuken staan kijken als ik kook, niet naast me staan als ik eet, niet op de bank, niet op het bed, niet blaffen om geen reden, niet bedelen, niet ijsberen door het huis, niet onbeperkt drinken voor het slapen gaan etc. Dat klinkt als een gedrilde hond natuurlijk. :mrgreen:

MAAR, mensen vergaten dat ze altijd los liep buiten omdat ze zo goed luisterde, ik nooit op haar hoefde te mopperen omdat ze alles direct deed als ik het vroeg, ze vanaf dat ik streng was in de kamer kon blijven met bezoek, overal mee naartoe kon, niet meer heeft gevochten of iemand gebeten etc. Haar leven verloor door mijn regels en structuur alle elementen die mij en ook Wuilus zelf zo het zo moelijk maakte. Door het niet mogen drinken lag ze smorgens niet meer in haar eigen plas :wink:

Want tegenover niet op de bank/bed slapen en niet bedelen stond wel dat ze altijd naast mijn bed lag op haar mat bv. Niet alleen beneden als ik boven sliep. Ze heel vaak een stuk pizza of restje boterham kreeg als ze er niet om vroeg enz.

Juist dat strenge zorgde ervoor dat ze uiteindelijk veel meer vrijheid had en als allebelangrijkste, rust in haar donder. Mocht ze nl alles dan was ze altijd opgefokt en gestressed. Veel hijgen, overal op letten, iedereen met argwaan tegemoed treden etc. Iets dat een hond zelf ook helemaal niet ontspannen vindt.

Ik moest wel alles voor haar beslissen want de beslissingen van Wuilus waren gewoon niet zo leuk, ze was geen echt aardige hond nl voor andere mensen. Voor mij eigenlijk ook niet als ik haar liet gaan, dan werd ik binnen een week weer knettergek van haar "eigen" gedragingen. :19:
Afbeelding
Baily

Maar Marc, ben je er dan zelf ook een type voor om zo streng te zijn of kost je dat veel moeite dus energie.

Ik ben zelf heel erg op mijn vrijheid gesteld en voer dat altijd door naar mensen en dieren om me heen. Iedereen moet de ruimte hebben om zichzelf te zijn. Wat jij zegt is zeker waar, Buck zou zo'n strenge duidelijke opvoeding ook goed doen. En ik ben zelf nu al een stuk strenger en heb veel meer regels voor hem als ik zelf eigenlijk vanuit mezelf nodig vind. Maar het is voor mij niet een natuurlijk iets om zoveel commando's te geven.
Maar het is inderdaad prettig als je hond daardoor zo goed luistert dat je een knokpartij met een andere hond kunt voorkomen. Vanmorgen lukte het me bijvoorbeeld nog heel goed, en dan sta ik er echt van te kijken. En dan wordt het ook weer makkelijker om streng en duidelijk te zijn tegen hem omdat het resultaat heeft.

Maar zou je ook zo streng zijn tegen een hond die dat niet nodig heeft ?
laeken
Zeer actief

Baily schreef:Maar Marc, ben je er dan zelf ook een type voor om zo streng te zijn of kost je dat veel moeite dus energie.

Ik ben zelf heel erg op mijn vrijheid gesteld en voer dat altijd door naar mensen en dieren om me heen. Iedereen moet de ruimte hebben om zichzelf te zijn. Wat jij zegt is zeker waar, Buck zou zo'n strenge duidelijke opvoeding ook goed doen. En ik ben zelf nu al een stuk strenger en heb veel meer regels voor hem als ik zelf eigenlijk vanuit mezelf nodig vind. Maar het is voor mij niet een natuurlijk iets om zoveel commando's te geven.
Maar het is inderdaad prettig als je hond daardoor zo goed luistert dat je een knokpartij met een andere hond kunt voorkomen. Vanmorgen lukte het me bijvoorbeeld nog heel goed, en dan sta ik er echt van te kijken. En dan wordt het ook weer makkelijker om streng en duidelijk te zijn tegen hem omdat het resultaat heeft.

Als een hond het niet nodig heeft ben ik ook niet streng natuurlijk. :wink: Maar van nature ben ik wel een regelend type dat graag de zaken zo laat lopen als ik ze het liefst zie :roll: Dus als ik iets vind dan vind ik het moeilijk daar van af te wijken dus wat dat aangaat zal ik altijd regels stellen en wil ik geen geren op de mensenbank etc. De honden van Martijn mogen op hier 1 bank en 1 stoel en dat vind ik dan ook voldoende.
Afbeelding
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Marc, waarom mocht Wuilis niet kijken als jij stond te koken?
Baily

Martijn schreef:
Baily schreef:Maar Marc, ben je er dan zelf ook een type voor om zo streng te zijn of kost je dat veel moeite dus energie.
Marc is er het type vor om te zorgen voor wat het dier nodig heeft. Bij wuilus was dat strikte orde en regelmaat. Mijn honden zouden na een half uurtje hun middelvinger opsteken en weglopen. Dus dan doe je het anders...die reageren vooral om omkoperij en lol.

Ik ben zelf heel erg op mijn vrijheid gesteld en voer dat altijd door naar mensen en dieren om me heen. Iedereen moet de ruimte hebben om zichzelf te zijn.
Bij wuilus is de vrije opvoeding uitgebreid geprobeerd, als ik even voor jou mag antwoorden, Marc. Met als resultaat dat ze de grodijnen van de ramen trok en de vloerbedekking op at.

Zoek "probleemhond" op in de encyclopedie en zij staat er met haat foto bij. Dat ze in haar nadagen nog een keer geleerd heeft een nette, gelukkige hond te zijn lijkt me voldoende gezegd.
Nee. Doet hij tegen dapper en cleo toch ook niet?
Dat vind ik inderdaad knap als je precies hetgene kunt doen wat de hond nodig heeft. Ik merk het ook dat elke hond anders reageert.

Ik ga ook met elk van mijn honden anders om. Maar het heel erg er boven op zitten zoals bij Buck dat kost mij extra moeite omdat dat niet vanzelf gaat bij mij. Dus daarom vroeg ik me af of je dan beter voor elke hond dezelfde regels moet stellen. Dus ook voor honden die dat niet zo nodig hebben Dat doe ik nu namelijk niet.
Baily

Martijn schreef:
Baily schreef:Ik ga ook met elk van mijn honden anders om. Maar het heel erg er boven op zitten zoals bij Buck dat kost mij extra moeite omdat dat niet vanzelf gaat bij mij.
Ik kan er prima bovenop zitten maar dat helpt bij mijn honden dus niet. Ze zijn niet erg gevoelig voor correctie. Het werkt wel even maar je leert ze er niet mee om iets voortaan te laten.
Nee maar met het heel erg er bovenop zitten bedoel ik meer bijvoorbeeld het op tijd terug roepen. Ik corrigeer wel met stem en dat werkt goed, en beloon dan ook het goede gedrag.Gewoon geen enkele kans geven om het uit de hand te laten lopen. Als ik een andere reu zie die ook behoorlijk zelfverzekerd rondloopt en dat duidelijk laat zien roep ik hem bij me. Hij mag daar dan niet naar toe.

Of bijvoorbeeld het opvolgen van commando's, dat moet direct en nu en niet na nog eventjes aarzelen. Wat ik bijvoorbeeld van mijn andere honden niet erg vind want daar loop ik fluitend mee rond bij wijze van spreken.
laeken
Zeer actief

sample schreef:Marc, waarom mocht Wuilis niet kijken als jij stond te koken?
Omdat ze alleen aan het wachten was tot ik iets liet vallen wat ze snel op kon eten. Als ze het nu gewoon interessant had gevonden mocht het best. Maar een hond die daar alleen staat om iets te stelen of snel weg te grissen...nee! hahaha :wink: Ik wil niet iets uit de koelkast pakken om dan net een tong over de kipfilet te zien gaan als ik me omdraai. :boos:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”