Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cavom een aanrader of juist niet?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mechelfanaat
Actief

Cavom een aanrader of juist niet?

Ongelezen bericht door Mechelfanaat »

Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een ander honden voer.
En wil graag weten of er mensen zijn die cavom gebruiken,
en of hebben gebruikt.
en wat hun mening over dat voer is.
Ik denk er namelijk over om dat te gaan voeren.
Maar wil graag wat eerlijke meningen over dat voer horen.
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Ik ben tevreden over Cavom. Hoewel je wel moet kijken of je honden het kunnen hebben. Het is een erg zware bok en mijn Stafford bijvoorbeeld die moest ervan braken. Na enige tijd ben ik voor mijn Mechelaar ook overgestapt omdat zij een virusje kreeg op haar maag en hierdoor de Cavom ook erg zwaar was.

Mijn Presa reu et de brokken nog steed. Voor hem is het ideaal. Hij is geen grote eter en omdat Cavom snel aanzet heeft hij niet veel nodig. Verder zit er geen troep in.

Ik zou dus gewoon kijken hoe je hond het erop doet. (zoals met elk voer :wink: )
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Bij ons op de club wordt het door vrijwel iedereen gevoerd aan hun mechelaars. Zij zijn er heel tevreden over.
Het is wel een vrij vette brok, sommige honden worden er snel dik van.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Ik gaf ook cavom en ben kort geleden over gegaan op de Barca maar omdat dit niet te krijgen is bij ons in de buurt gaan we weer over op de Cavom.
Ik ben er erg tevreden over, weinig ontlasting en een geperste brok zonder troep erin.
Dus hier erg tevreden.
Kijk inderdaad wel of je hond niet te dik ervan wordt.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

hier ook Cavom.
Het is idd wel een dikmaker, mijn ene duitseherderteef krijgt maar 2 handjes op een dag (sochtends en savonds, en ik heb hele kleine handjes).
Mijn reu was altidj graatmager en hij moest altijd enorm veel hebben van andere brokken. Tot we dus over gingen op Cavom, hij ziet er nu super uit en heeft er vrij weinig van nodig ook poept hij veel minder als voorheen.
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

Ik voer sinds kort ook Cavom, ben er erg tevreden over.
Je moet wel even goed kijken wat de beste hoeveelheid is voor jouw hond want zoals eerder ook al gezegd werd, het is een calorierijke brok.

Ik las hier laatst een tip om biogarde over de brok heen te doen ivm braken, dat werkt super. Ze krijgen het nu zonder, kwam gewoon vanwege de overstap van een lichte naar een ietwat zware brok.
Ook vind ik het goed combineren met vers.
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

hier staan ze alle vier op cavom, sultan krijg er ook wat yoghurt overheen omdat hij er nog niet zo goed tegen kan en met de yoghurt gaat het erg goed.

geen dikke honden en goede ontlasting dus wat wil je nog meer
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Het is een geperste brok. Mijn honden groeiden er ook van dicht. Ramyra ging er van braken. Die kan helemaal niet tegen een geperste brok.
Een collega van mij fokt Mechelaars en die geeft al jaren niks anders.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Mechelfanaat
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfanaat »

allemaal bedankt voor de reacties.
zodra mijn huidige voer op is ga ik dus over op cavom :mrgreen:
Laat jullie tegen die tijd wel horen hoe de honden het er op doen.
Wel ff geduld heb nog voor minstens 3 weken voer :wink:
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

Fijn dat jullie allemaal zo positief zijn want ik heb de eerste zak Cavom ook al staan. Natuurlijk voer en de prijs is ook redelijk. Ik heb pas wat gegeven en Billy leek het erg lekker te vinden. Nu worstelt hij zich door de laatste zak Eukanuba heen en als die bijna leeg is gaan we mengen en overschakelen. Ik wissel het trouwens af met Duck. Maar ik heb nu wel een vraagje. Volgens de aanwijzingen op de zak moet ik van Cavom meer geven dan van Eukanuba. En nu zeggen jullie dat een hond eerder dik wordt van Cavom? Moet ik dan minder geven dan de verpakking aangeeft? Ik wil straks geen vierkante hond. :wink:
de drentjes
Actief

Ongelezen bericht door de drentjes »

Mijn honden werden ook dik van Cavom. Ik was ook overgestapt van Eukanuba naaar Cavom mede omdat Cavom goedkoper is, en volgens een kennis die met mechelaars werkt een hartstikke goede brok. Zijn honden zien er echt prachtig uit en ook helemaal niet dik maar ja dat zijn wel echte sporthonden. Ik ben vanaf het begin al minder gaan voeren dan er op de verpakking stond want het leek al zo veel vergeleken bij dat beetje Eukanuba dat ze in hun bak kregen maar toch kwamen ze aan en ze krijgen echt genoeg beweging dus ben ik er toch uiteindelijk mee gestopt; jammer want ze vonden de brokken ook lekker, maar eenmaal terug op hun oude brok waren ze al snel weer op hun oude gewicht.
Inmiddels voer ik nu al bijna 2 jaar vers in combinatie met barf en ze zien er prima uit.

Wil
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

Billy is aan de magere kant dus ik ga het risico maar nemen. Dan ga ik inderdaad wel minder geven.
diana2
Vaste gebruiker

brok

Ongelezen bericht door diana2 »

ik vind de brokken van farmfood ook zeer goed ,
maar mijn honden kregen daar wel tandplak van
wat erg jammer is,
het was al niet hun hoofdvoer , maar daardoor heb ik besloten de brokken helemaal de deur uit te doen .
dieren maken je leven rijker
rob80
Actief

Ongelezen bericht door rob80 »

hier kregen ze er ontzettend harde ontlasting van :eek: Daar kan je gewoon een ruit mee ingooien!

Verder vond ik het een prima brok, maar geperste brok geeft toch meer tandproblemen dan geextrudeerd.

Ik lees ook dat veel mensen geperst en geextrudeerd door elkaar willen mengen. Hier konden ze daar absoluut niet tegen en raakten direct aan de diarree :jank:
Bowie
Actief

rob80 schreef:hier kregen ze er ontzettend harde ontlasting van :eek: Daar kan je gewoon een ruit mee ingooien!

Verder vond ik het een prima brok, maar geperste brok geeft toch meer tandproblemen dan geextrudeerd.

Ik lees ook dat veel mensen geperst en geextrudeerd door elkaar willen mengen. Hier konden ze daar absoluut niet tegen en raakten direct aan de diarree :jank:
hier geen tandproblemen van Cavom, juist omdat het een harde brok is. De meeste geperste brokken vallen uitelkaar, maar deze niet.
rob80
Actief

Bowie schreef:
rob80 schreef:hier kregen ze er ontzettend harde ontlasting van :eek: Daar kan je gewoon een ruit mee ingooien!

hier geen tandproblemen van Cavom, juist omdat het een harde brok is. De meeste geperste brokken vallen uitelkaar, maar deze niet.
de geperste brokken zijn kruimerig en kijk maar eens in de bek van je hond na het eten en zie wat er aan het gebit blijft kleven
Bowie
Actief

maar zoals ik al zei, bij Cavom hebben ze daar nou juist geen last van :wink:
rob80
Actief

Bowie schreef:maar zoals ik al zei, bij Cavom hebben ze daar nou juist geen last van :wink:
ok, de ervaringen verschillen hierin dus!
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Ze werden er dik van, huidproblemen, huidschilfers, doffe vacht, veel en harde ontlasting, dus NEEE wij voeren het niet meer.
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Cendy »

Branco krijgt ook Cavom, en ik ben er heel tevreden over,
Mooie vacht en ontlasting is ook goed, wat bij andere brokken altijd slecht was.
Jacqueline.
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jacqueline. »

Spike krijgt al van pup af aan Cavom en ik ben er erg tevreden over.
Hij kan eten zo veel hij wil maar staat al 1 jaar op t zelfde gewicht.
En ook geen problemen met ontlasting of huid.
Afbeelding
22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Ohja even een edit op mijn vorige antwoord, ze kregen ook erg veel tandplak, ondanks de botten etc. ging het niet weg. Nu staan ze op Fokker Sport en dat gaat goed. :ok: Maar bij elke hond heeft het een ander effect he. :ok:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
sassel
Actief

Ongelezen bericht door sassel »

Was laast bij de dierenarts en die vertelde dat cavom een goede brok is alleen erg zwaar.
Bij grote rassen zelfs de kans vergroot op maagkanteling.
Het voer kan aan de binnenkant van de maag blijven plakken en kan er gasvorming optreden.De maag zet zich dan steeds meer uit en een kanteling kan het gevolg zijn.
Wij hebben nu toch maar gekozen voor een lichtere brok.
Groetjes Saskia en Zep
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”