Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

's nachts wakker

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Stripe
geregistreerd lid

's nachts wakker

Ongelezen bericht door Stripe »

Onze hond is een nieuwe gewoonte aan het ontwikkelen.Een voor ons vervelende ontwikkeling.Hij komt 's nacht tussen vier en vijf boven,maakt ons wakker door te janken en gaat net zolang door tot ik eruit kom en hem een plasje laat doen.In het begin hielp het nog om hem te negeren,dan ging hij weer naar beneden en sliep hij verder maar nu gaat ie als het moet uren door.Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat we er aan kunnen doen?

Ben toch wel gesteld op mijn nachtrust. :wink:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

hoe oud is de hond?
Stripe
geregistreerd lid

Brutus is nu vijf en half.In november wordt hij zes.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ah oke, geen pup meer ... mm misschien kan hij echt zijn plas niet meer ophouden s'nachts, daar iig eerst naar kijken, of dat eventueel een medische oorzaak heeft...
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Zou het niet kunnen dat je het zelf ook een beetje in stand houdt?
Je hond weet nu dat als ie maar lang genoeg blijft zeuren, jij wel opstaat en hem uit laat.
Als het geen medisch probleem is, zou ik toch proberen om hem te blijven negeren. Het kost je inderdaad een paar nachten je nachtrust maar dan zal ie vast wel door hebben dat het niet helpt.
Stripe
geregistreerd lid

Ja zoals ik al zei in het begin hielp het heel goed als we hem negeerden.Maar op de een of andere manier lijkt dat nu niet meer te werken. :denken:

Misschien toch eens een rondje dierenarts doen om inderdaad iets medisch uit te sluiten.

En daarbij zo kan ik alvast wennen aan de slapeloze nachten die eraan zitten te komen over een week of drie. :smile: Misschien probeert ie ons vast voor te bereiden op wat komen gaat :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Stripe schreef:Ja zoals ik al zei in het begin hielp het heel goed als we hem negeerden.Maar op de een of andere manier lijkt dat nu niet meer te werken. :denken:

Misschien toch eens een rondje dierenarts doen om inderdaad iets medisch uit te sluiten.

En daarbij zo kan ik alvast wennen aan de slapeloze nachten die eraan zitten te komen over een week of drie. :smile: Misschien probeert ie ons vast voor te bereiden op wat komen gaat :wink:
hihi nou ja hij heet geen jomanda denk ik haha

maar goed idd eerst iets medisch uitsluiten.. drinkt hij bv s'avonds meer dan anders? zijn de uitlaat tijden veranderd?
Stripe
geregistreerd lid

Nee in uitlaattijden is niets veranderd.Ook is het me niet opgevallen dat hij meer drinkt dan anders.Maar nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik daar niet echt op gelet heb.Dat moet ik toch eens gaan doen dan.Het valt me wel op dat hij overdag meer slaapt.Ook na het plasje 's nachts gaat hij gelijk weer slapen.
Stripe
geregistreerd lid

Een paar dagen nadat ik dit topic had geopend werd er een soortgelijk topic geopend.Daar kreeg iemand het advies de hond gewoon in het voorhuis te laten slapen.Dus ik dacht dat kunnen wij natuurlijk ook gewoon proberen.

Dus zo gezegt zo gedaan.Matras op de grond naast bed,laken erover,hond mee naar boven.
En wat denk je.Hij hoeft ineens helemaal niet meer te plassen maar dan ook echt helemaal niet meer.Ook niet 's morgens. :mrgreen:

We moeten hem van het matras sleuren zo ongeveer en dan is meneer hevig verontwaardigt. :pffff:
Wat hij dan ook errug duidelijk maakt door zo'n beetje zijn kaken uit de kom te gapen :smile:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Stripe schreef:Een paar dagen nadat ik dit topic had geopend werd er een soortgelijk topic geopend.Daar kreeg iemand het advies de hond gewoon in het voorhuis te laten slapen.Dus ik dacht dat kunnen wij natuurlijk ook gewoon proberen.

Dus zo gezegt zo gedaan.Matras op de grond naast bed,laken erover,hond mee naar boven.
En wat denk je.Hij hoeft ineens helemaal niet meer te plassen maar dan ook echt helemaal niet meer.Ook niet 's morgens. :mrgreen:

We moeten hem van het matras sleuren zo ongeveer en dan is meneer hevig verontwaardigt. :pffff:
Wat hij dan ook errug duidelijk maakt door zo'n beetje zijn kaken uit de kom te gapen :smile:
Amen. :mrgreen:

Soms is hondjes opvoeden zo makkelijk... Stripe, heerlijk dat je het zo relaxed op hebt weten te lossen!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”