Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kopen van een hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Mama Sanneke schreef:
massam schreef:
Mama Sanneke schreef:
massam schreef:alles lezen.... :wink:

in het andere stukje staat dat ze nu winkeltjes hebben geopent op het plein en ze vanuit daar verkopen.

ik kwam altijd veel in anvers, maar helaas al even niet meer, ik ben 1x in zo'n winkel geweest... ik denk wel 10 jaar geleden, ik zie het beeld nu nog voor me.. rechts wel 20 katjes, links wel 30 hondjes, rechtdoor de kassa en dat alles op 15 m2 in grote aqariumbakken met zaagsel......... :jank:
Had inderdaad maar een stukje gelezen, ow wat ben ik een luierik.
maar kom dit soort praktijken vind je overal, niet nodig om de Belgen door het slijk te halen, met modder gooien kan ik ook :mrgreen:
ik kom zelfs erg graag in belgie!

maar de omgeving rond de vogeltjesmarkt en alle puppyfarms zijn nu eenmaal een echt belgisch iets..
Bestaat dat niet in Nederland, die puppy-farms ?
tuurlijk wel, maar minder, wees een realistisch.....

daarbij vind ik het raar dat volgens jou iemand belgen afzeikt als we het hebben over misschien honderd eikels die op een verkeerde manier bezig zijn...

beetje vreemd dat jij je aangesproken voelt
Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Love_Djody schreef:
Jokie schreef:vraag me wat af :wink: :

de vader cvan het het nest is een sint-bernard, en die komt van een erkende sb fokker af en de reu is 8 mnd oud????

zoja heb je de reu op 2 mnd leeftijd al laten rongten (stond net in een van je berichten: dit bedoel ik: Mijn S-B reutjes waaren al 6 maanden geleden voor rontgen geweest dus voor het dekken,we hebben ook gedaan omdat het niet voor komt in zijn stam,maar ze kunnen het altijd krijgen.)

wat zegt de fokker van het feit dat een van zijn pups van 8 mnd oud een hond gedekt heeft, zal die niet leuk vinden lijkt mij) :denken:
nee de reu is nu bijna 14 maanden...Een erkende fokker het nooit leuk als je met je hond gaat fokken als de teef van een ander ras is,ze willen dan dat je een gekeurde S-B teef neemt.Want als die pups het goed doen komen de mensen auto matisch weer bij hem als ze naar de stam gaan kijken.

Dus ik heb mijn honden niet met 2 maanden laten rontgen,dat heeft geen zin,dit word 1 x in de 2 jaar gedaan,als je het wilt bij houden...En dat willen we (ook al is het een dure grap) maar de gezondheid gaat voor geld.
Ze hebben hier op het forum gelijk. Klaar. Geloof me, ik kan het weten. Al is het bij mij toen iets anders gelopen, het gaat er gewoon om dat het enige wat jou nu rest, het volgen van de pups en ze zo goed mogelijk naar beste kunnen te plaatsen. Ook daarna de eigenaren met raad en daad proberen bij te staan. Hier hoort ook bij een hond terugnemen als de omstandigheden dat vereisen. Ben je daartoe bereid? Heb je die ruimte?
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Love_Djody schreef:
Dus ik heb mijn honden niet met 2 maanden laten rontgen,dat heeft geen zin,dit word 1 x in de 2 jaar gedaan,als je het wilt bij houden...En dat willen we (ook al is het een dure grap) maar de gezondheid gaat voor geld.
Als je een keer rontgent op de juiste leeftijd krijgen ze daarna niet in ene spontaan HD . Ze hebben het of niet . Of zie ik iets verkeerd ?
Afbeelding
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Love_Djody schreef:
Jokie schreef:vraag me wat af :wink: :

de vader cvan het het nest is een sint-bernard, en die komt van een erkende sb fokker af en de reu is 8 mnd oud????

zoja heb je de reu op 2 mnd leeftijd al laten rongten (stond net in een van je berichten: dit bedoel ik: Mijn S-B reutjes waaren al 6 maanden geleden voor rontgen geweest dus voor het dekken,we hebben ook gedaan omdat het niet voor komt in zijn stam,maar ze kunnen het altijd krijgen.)

wat zegt de fokker van het feit dat een van zijn pups van 8 mnd oud een hond gedekt heeft, zal die niet leuk vinden lijkt mij) :denken:
nee de reu is nu bijna 14 maanden...Een erkende fokker het nooit leuk als je met je hond gaat fokken als de teef van een ander ras is,ze willen dan dat je een gekeurde S-B teef neemt.Want als die pups het goed doen komen de mensen auto matisch weer bij hem als ze naar de stam gaan kijken.

ik had al door dat de leeftijd niet klopte :wink:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

massam schreef:
Mama Sanneke schreef:
massam schreef:
Mama Sanneke schreef: Had inderdaad maar een stukje gelezen, ow wat ben ik een luierik.
maar kom dit soort praktijken vind je overal, niet nodig om de Belgen door het slijk te halen, met modder gooien kan ik ook :mrgreen:
ik kom zelfs erg graag in belgie!

maar de omgeving rond de vogeltjesmarkt en alle puppyfarms zijn nu eenmaal een echt belgisch iets..
Bestaat dat niet in Nederland, die puppy-farms ?
tuurlijk wel, maar minder, wees een realistisch.....

daarbij vind ik het raar dat volgens jou iemand belgen afzeikt als we het hebben over misschien honderd eikels die op een verkeerde manier bezig zijn...

beetje vreemd dat jij je aangesproken voelt
Ik voel mij niet persoonlijk aangesproken.
Of het er nu honderd zijn of 10, het zijn belgen.
Waarom zou ik realistisch zijn, ik woon niet in Nederland kheb begot geen idee hoe het daar met puppyfarms gesteld is.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Massam, die winkels zijn niet enkel rond de vroegere Vogelmarkt, ook in Brussel, nabij de grote verkeerswegen ....

Wettelijk gezien is er blijkbaar niets tegen in te brengen.

Michel Vandenbossche (Gaia) heeft al voorgesteld om een verbod op winkelverkoop voor honden en katten in te voeren, nav de pitbullincidenten, maar Gaia heeft geen macht spijtig genoeg.

Ze kunnen enkel de politici informeren en sensibiliseren.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Love_Djody schreef:Mechelaar heeft geen papieren,moeder is een zwarte mechelaar en vader is met de standaart kleuren.Onze mechelaar is ook zwart en daarom heeft ze geen papieren.Ze is wel gekeurd en onderzocht ( we hebben ook een lijst waar haar voor ouders van de moeder en vader op staan dit hebben we eerst onderzocht)voor dat we haar kochten,ik wil wel de papieren van haar vader opzoeken als je dat wilt weten.want haar vader heeft wel papieren volgens het stamboom.

Dus ga me mechelaar maar weer afkraken,omdat ze geen papieren heeft...
zwarte mechelaars zijn heel normaal bij de x-mechelaars die vooral in de knpv gebruikt worden. Mechelaars zonder stamboom zijn er heel veel, maar er is ook heel veel over bekend omdat ze veel gebruikt worden in de knpv dus ook over erfelijkheid etc.
Dus ik ben inderdaad erg benieuwd naar de namen van de ouderdieren :wink:
Ook al heeft de moeder geen stamboom, er kunnen best gegevens over zijn.
Laatst gewijzigd door malinois op 31 mei 2005 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ragverp schreef:
Love_Djody schreef:
Als je een keer rontgent op de juiste leeftijd krijgen ze daarna niet in ene spontaan HD . Ze hebben het of niet . Of zie ik iets verkeerd ?
:denken: mijn honden worden eens in hun leven gerontgend en dat is rond de leeftijd van 14 maanden. Daarna echt niet meer hoor, de hond heeft HD of hij heeft het niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

malinois schreef:
Love_Djody schreef:Mechelaar heeft geen papieren,moeder is een zwarte mechelaar en vader is met de standaart kleuren.Onze mechelaar is ook zwart en daarom heeft ze geen papieren.Ze is wel gekeurd en onderzocht ( we hebben ook een lijst waar haar voor ouders van de moeder en vader op staan dit hebben we eerst onderzocht)voor dat we haar kochten,ik wil wel de papieren van haar vader opzoeken als je dat wilt weten.want haar vader heeft wel papieren volgens het stamboom.

zwarte mechelaars zijn heel normaal bij de x-mechelaars die vooral in de knpv gebruikt worden. Mechelaars zonder stamboom zijn er heel veel, maar er is ook heel veel over bekend omdat ze veel gebruikt worden in de knpv dus ook over erfelijkheid etc.
precies :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Love_Djody
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Love_Djody »

Dingo schreef:
malinois schreef:

Oke hier ben ik dan Eindelijk :wink:
Maa eerst een vraag aan jullie,een zwarte mechelaar teef kan toch
geen papieren hebben??? Omdat ze in een eerder standium gekruisd
zijn met een groenedaler(als ik het goed schrijf :19: ) Dat is wat mij verteld is.En ik denk dat jullie meer van herders weten dan ik.Want wij hebben haar alleen gekocht omdat ze lief is en omdat ze heel goed waaks is,En die mensen die haar hadden moesten van haar af door dat ze in een scheiding lagen,dus niet echt om papieren enzo. Ook al hebben we dit wel uit laten zoeken maar kregen we te horen dat ze dus geen officeele papieren had.(de man zei tegen ons dat ze wel papieren had maar hij moest ze opzoeken bij zijn ex :idea: )hij had wel met haar getraint,dat is nu nog te merken,ze reageerd goed op comando's.
Dus kunnen jullie me dat vertellen kan ze nou wel officele papieren hebben ja of nee?
De reden dat ik nog geen tijd heb gehad om de gegevens er op te zetten is dat me zus die lijst had,en na 10e kan ik haar niet meer gaan bellen want ze heeft 2 kleine kids,en ik ben ook veel bezig met de pups en de gestolen pups,dus mijn exusses hier voor.
Maar hier zijn die namen dan,(die mij voor de rest niks zeggen eigenlijk)

Moeder en vader zijn
*coco van gewierzicht
*spike atak godard.
En zegd dit jullie wat???????????

Groetjes Nicole
Love_Djody
Vaste gebruiker

malinois schreef:
Ragverp schreef:
Love_Djody schreef:
:denken: mijn honden worden eens in hun leven gerontgend en dat is rond de leeftijd van 14 maanden. Daarna echt niet meer hoor, de hond heeft HD of hij heeft het niet.
Jah maar mijn S-B liep mank in de 6e maand,we dachten aan HD maar de DA zei dat dit groei pijn was,maar we hebben voor de zekerheid toch een scan gemaakt van de 2 honden.
Jah dus ze moeten nog een keer jah...maar ik heb gehoord dat je nooit zeker weet ook niet na een scan als ze 14 maanden zijn? en er is nog iets wat ze bij SB-tjes vaak testen(weet niet die naam die DA-tjes praten altijd war taal) maar dat heb nog met iets te maken in de poten van SB :roll:
Love_Djody
Vaste gebruiker

Love_Djody schreef:
malinois schreef:
Ragverp schreef:
Love_Djody schreef:
Jah maar mijn S-B liep mank in de 6e maand,we dachten aan HD maar de DA zei dat dit groei pijn was,maar we hebben voor de zekerheid toch een scan gemaakt van de 2 honden.
Jah dus ze moeten nog een keer jah...maar ik heb gehoord dat je nooit zeker weet ook niet na een scan als ze 14 maanden zijn? en er is nog iets wat ze bij SB-tjes vaak testen(weet niet die naam die DA-tjes praten altijd war taal) maar dat heb nog met iets te maken in de poten van SB :roll:
Ooowh loopt trouwens niet meer mank (voor dat gevraagd word)het was groei pijn....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Love_Djody schreef:
Dingo schreef:
malinois schreef:

zijn met een groenedaler(als ik het goed schrijf :19: ) Dat is wat mij verteld is.En ik denk dat jullie meer van herders weten dan ik.Want wij hebben haar alleen gekocht omdat ze lief is en omdat ze heel goed waaks is,En die mensen die haar hadden moesten van haar af door dat ze in een scheiding lagen,dus niet echt om papieren enzo. Ook al hebben we dit wel uit laten zoeken maar kregen we te horen dat ze dus geen officeele papieren had.(de man zei tegen ons dat ze wel papieren had maar hij moest ze opzoeken bij zijn ex :idea: )hij had wel met haar getraint,dat is nu nog te merken,ze reageerd goed op comando's.
Dus kunnen jullie me dat vertellen kan ze nou wel officele papieren hebben ja of nee?
De reden dat ik nog geen tijd heb gehad om de gegevens er op te zetten is dat me zus die lijst had,en na 10e kan ik haar niet meer gaan bellen want ze heeft 2 kleine kids,en ik ben ook veel bezig met de pups en de gestolen pups,dus mijn exusses hier voor.

Moeder en vader zijn
*coco van gewierzicht
*spike atak godard.

Groetjes Nicole
ja hoor dit is coco van gewierzicht:

Afbeelding

en dit is spike atak godard

Afbeelding

zover zijn we dus al in ieder geval :wink:

Vooral de lijnen van Spike komen mij bekend voor en het zijn niet de gemakkelijkste honden zeker niet als huishond.
Een aantal namen uit Coco komen me ook bekend voor als 'niet makkelijk' maar misschien dat Dingo daar meer over kan vertellen die zit wat meer in de X-mechelaars :mrgreen:

Wanneer is je mechelaar geboren? Er staan namelijk een aantal reuen op, die misschien nestbroers kunnen zijn.

pups uit deze combi hebben geen stamboom, sowieso heeft 1 van de ouderdieren geen stamboom dus dat gaat niet.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Love_Djody schreef:maar ik heb gehoord dat je nooit zeker weet ook niet na een scan als ze 14 maanden zijn?
ik weet niet wat de minimale leeftijd voor een officiele foto voor de SB is, Meestal tussen een jaar en anderhalf jaar. Maar dan is het echt wel duidelijk of hij HD heeft of niet.
Afbeelding
Love_Djody
Vaste gebruiker

malinois schreef:
Love_Djody schreef:
Dingo schreef:
malinois schreef: zwarte mechelaars zijn heel normaal bij de x-mechelaars die vooral in de knpv gebruikt worden. Mechelaars zonder stamboom zijn er heel veel, maar er is ook heel veel over bekend omdat ze veel gebruikt worden in de knpv dus ook over erfelijkheid etc.

Moeder en vader zijn
*coco van gewierzicht
*spike atak godard.

Groetjes Nicole
ja hoor dit is coco van gewierzicht:

Afbeelding

en dit is spike atak godard

Afbeelding

zover zijn we dus al in ieder geval :wink:

Vooral de lijnen van Spike komen mij bekend voor en het zijn niet de gemakkelijkste honden zeker niet als huishond.
Een aantal namen uit Coco komen me ook bekend voor als 'niet makkelijk' maar misschien dat Dingo daar meer over kan vertellen die zit wat meer in de X-mechelaars :mrgreen:

Wanneer is je mechelaar geboren? Er staan namelijk een aantal reuen op, die misschien nestbroers kunnen zijn.

pups uit deze combi hebben geen stamboom, sowieso heeft 1 van de ouderdieren geen stamboom dus dat gaat niet.
Weet niet prescies hoe oud ze is ong 2 jaar,geboorte datum heb ik niet.
Bedankt voor die foto's :ok:
Maar onze hond kan wel binnen,maar ze is om te waken bij de stal dat is ook haar huis (ze voelt dat ook zo),en hier is ze erg goed in,luisteren doet ze wel goed.alleen als ze iemand buiten het terein ziet word ze goed pissig,er is me ook ge-adviseert om weer met haar op curses te gaan.

Maar wat houd X mechelaar in??? misschien stom dat ik het vraag,maar nu ik toch mensen heb die er meer verstand van hebben dan ik,vraag ik het meteen maar.

En is er ong 2 jaar geleden een nest gefokt?? Neem niet aan dat ze elk jaar met die combi fokken.
Love_Djody
Vaste gebruiker

malinois schreef:
Love_Djody schreef:maar ik heb gehoord dat je nooit zeker weet ook niet na een scan als ze 14 maanden zijn?
ik weet niet wat de minimale leeftijd voor een officiele foto voor de SB is, Meestal tussen een jaar en anderhalf jaar. Maar dan is het echt wel duidelijk of hij HD heeft of niet.
Oke thanks
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Love_Djody schreef:Weet niet prescies hoe oud ze is ong 2 jaar,geboorte datum heb ik niet.
Maar onze hond kan wel binnen,maar ze is om te waken bij de stal dat is ook haar huis (ze voelt dat ook zo),en hier is ze erg goed in,luisteren doet ze wel goed.alleen als ze iemand buiten het terein ziet word ze goed pissig,er is me ook ge-adviseert om weer met haar op curses te gaan.

Maar wat houd X mechelaar in??? misschien stom dat ik het vraag,maar nu ik toch mensen heb die er meer verstand van hebben dan ik,vraag ik het meteen maar.

En is er ong 2 jaar geleden een nest gefokt?? Neem niet aan dat ze elk jaar met die combi fokken.
ik kan 2 nesten vinden, 1 van oktober 2003 en 1 van november 2004. zelfde combi.
Lijkt me erg verstandig om te weten wat je in huis/buiten hebt aan je mechelaar, want wat ik al zei, het zijn niet de makkelijkste hondjes en denk daar ook zeker aan met je pups. Een reu met de maat van een SB en het karakter van een werkmechel kan niet iedereen in huis hebben!
Ik persoonlijk moet er niet aan denken! En geloof me, ik ben redelijk wat gewend!
X-mechelaar betekend kruising mechelaar, over het algemeen zijn dit mechelaars zonder stamboom en zoals je ziet veelal in de knpv aktief.
Afbeelding
Love_Djody
Vaste gebruiker

malinois schreef:
Love_Djody schreef:Weet niet prescies hoe oud ze is ong 2 jaar,geboorte datum heb ik niet.

ik kan 2 nesten vinden, 1 van oktober 2003 en 1 van november 2004. zelfde combi.
Lijkt me erg verstandig om te weten wat je in huis/buiten hebt aan je mechelaar, want wat ik al zei, het zijn niet de makkelijkste hondjes en denk daar ook zeker aan met je pups. Een reu met de maat van een SB en het karakter van een werkmechel kan niet iedereen in huis hebben!
Ik persoonlijk moet er niet aan denken! En geloof me, ik ben redelijk wat gewend!
X-mechelaar betekend kruising mechelaar, over het algemeen zijn dit mechelaars zonder stamboom en zoals je ziet veelal in de knpv aktief.
Waar haal jij die info dan vandaan??? van een site,uit een boekje,of
zit dit in je hoofd?
Maar de pups hebben niet echt de maat van een SB,want die van mij was met 7 weken al veel groter,maar je heb gelijk als het de grote van een SB heeft,maar het karakter van een zoon herder,kan dat problemen geven,gelukkig gaan alle eigenaars van de honden al op puppy curses als ze de pups krijgen(hadden we ge-adviseert) omdat ik zelf weet als je te makelijk daar in bent,mijn SB loopt bijna altijd los,en luisterd dan ook,maar aan de riem kan hij af en toe behoorlijk trekken.
Maar je kan de bruine pups het best vergelijken met een soort duitse herder daar lijken ze op(kwa uiterlijk en groote) en de zwarte pups met een labrador,maar dat kan nog allemaal anders uitpakken.
En er zit ook een eigenaar bij die heeft altijd honden getraint,dus gelukkig gaan ze op curses,of kunnen de mensen al honden trainen.
En de mensen die een pup nemen hebben we ook al gezegd,dat het geen hondjes zijn die de hele dag binnen op de bank willen liggen,en dat ze elke dag toch zeker een hele flinke wandeling nodig hebben.
Als je een hond wil die de hele dag op de bank ligd moet je ander
ras nemen dan een herder of een kreusing hier van.
En die mensen van de pups wouden allemaal juist een actieve hond,dus ik denk pers. wel dat dat goed zit,en 3 van de honden gaan ook de bewaking in bij andere stallen.En daar zijn ze prima voor (vind ik)
hanneke18
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door hanneke18 »

ik zal een hond uit het asiel nemen, of 1tje uit het buitenland gewoon omdta die het verdienen en ik denk dat ik niet echt een puppymens ben.
Leuk om te zien, en zeker om ze te zien opgroeien!
Maar het lijkt me juist een extra uitdaging om een hond met een verleden wat negatief kan zijn in hui te nemen.
En er dna voor te zorgen dat het weer een 'normale'huishond wordt.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hanneke2 schreef:
yamie schreef:
Hanneke2 schreef:
Ladydog schreef:Ik zou ook nooit en hond/pup kopen bij een broodfokker,vogeltjesmarkt in Antwerpen(als die markt nog bestaat) of een hond vanuit het buitenland.
Ik zie even de logica niet. Een hond uit het asiel staat niet in je rijtje, dus je zou wel een asielhond nemen maar geen asielhond uit het buitenland?
ik ook niet hoor, is dat een schande?
Nee, da's geen schande, maar ik begrijp de logica gewoon niet. Stel; dat je de hond van je dromen op dierenasiels.com ziet zitten in een Belgisch asiel, dan ga je hem uit principe niet halen? En als je smoorverliefd wordt op een foto van een hond van een buitenlandse-honden-organisatie die zo ongeveer bij je om de hoek in een opvanggezin zit, dan ga je uit principe niet kijken?

Waarom dan niet? De argumentatie 'onze eigen asiels zitten al overvol' wordt veel gebruikt, maar klopt niet echt, want er is af en toe zelfs een 'tekort' aan Nederlandse asielhonden. Dus wat is dan de reden?
Uit een asiel in België zou ik nog best een hond willen maar ik zal niet zo snel een hond uit Spanje nemen. Heeft niks te maken dat ik die stichtingen niet goed vind (want dat vind ik wel) maar het is mijn type hond niet. De meeste zijn toch wat zelfstandiger en bezitten ook nog wel wat jachtdrift. Dat is gewoon niet het type hond dat bij mij past.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Love_Djody schreef:Waar haal jij die info dan vandaan??? van een site,uit een boekje,of
zit dit in je hoofd?
welke info? over de honden, nesten etc.?
op http://www.bloedlijnen.nl
vooral bij de africhting veel bekend, staan veel herders in zowel x als stamboom.
Afbeelding
hanneke18
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door hanneke18 »

Lysette schreef:
Hanneke2 schreef:
yamie schreef:
Hanneke2 schreef: Ik zie even de logica niet. Een hond uit het asiel staat niet in je rijtje, dus je zou wel een asielhond nemen maar geen asielhond uit het buitenland?
ik ook niet hoor, is dat een schande?
Nee, da's geen schande, maar ik begrijp de logica gewoon niet. Stel; dat je de hond van je dromen op dierenasiels.com ziet zitten in een Belgisch asiel, dan ga je hem uit principe niet halen? En als je smoorverliefd wordt op een foto van een hond van een buitenlandse-honden-organisatie die zo ongeveer bij je om de hoek in een opvanggezin zit, dan ga je uit principe niet kijken?

Waarom dan niet? De argumentatie 'onze eigen asiels zitten al overvol' wordt veel gebruikt, maar klopt niet echt, want er is af en toe zelfs een 'tekort' aan Nederlandse asielhonden. Dus wat is dan de reden?
Uit een asiel in België zou ik nog best een hond willen maar ik zal niet zo snel een hond uit Spanje nemen. Heeft niks te maken dat ik die stichtingen niet goed vind (want dat vind ik wel) maar het is mijn type hond niet. De meeste zijn toch wat zelfstandiger en bezitten ook nog wel wat jachtdrift. Dat is gewoon niet het type hond dat bij mij past.
daar heb ik eigenlijk nooit bij stilgestaan er zijn veel verschillende landen waar zwerfhonden lopen en die naar Nederland komen.
Ik denk dat het het zelfstandige wel over kan gaan als je een jonge hond ofzo neemt uit het buitenland.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik zou wat voorzichtig zijn met adviezen zoals je aan de pupkopers geeft over een flinke wandeling per dag. Dat is vragen om problemen als zo'n pup bij mensen terecht komt die nog weinig ervaring met honden hebben.
Gaan ze straks met hun pup van 8 weken urenlange wandelingen maken iedere dag... :denken:
Met name voor grote honden (en je kunt er donder op zeggen dat deze pups erg groot zullen worden) is het een heel groot risico om met een pup veel te wandelen.
Misschien weet je het wel hoor, maar als advies wordt gegeven 5 minuten per wandeling per maand dat de hond oud is. Dus als de hond 2 maanden oud is, mag er 10 minuten per keer mee gewandeld worden, en is hij 6 maanden oud, 30 minuten per keer.

Ik hoop voor de nieuwe pupeigenaren dat ze geen problemen met hun pups zullen krijgen, maar heb er een beetje een hard hoofd in.
Gezien de werkcapaciteiten van de mechelaar, en het onafhankelijke karakter van een S-B zouden ze flinke problemen moeten verwachten...
En jij bent en blijft daarvoor verantwoordelijk!
Succes (en sterkte).
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Hanneke2 schreef: De argumentatie 'onze eigen asiels zitten al overvol' wordt veel gebruikt, maar klopt niet echt, want er is af en toe zelfs een 'tekort' aan Nederlandse asielhonden. Dus wat is dan de reden?
Pardon???? een tekort aan asielhonden?? wie komt er nou weer op die onzin!!! als er weinig honden in het asiel zitten is dat toch goed! of krijgen we nou straks spotjes op tv, stuur je hond naar het asiel! want we zijn leeg! :eek:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Ik hoop voor de nieuwe pupeigenaren dat ze geen problemen met hun pups zullen krijgen, maar heb er een beetje een hard hoofd in.
Gezien de werkcapaciteiten van de mechelaar, en het onafhankelijke karakter van een S-B zouden ze flinke problemen moeten verwachten...
En jij bent en blijft daarvoor verantwoordelijk!
Succes (en sterkte).
precies, blijft een moeilijke combi en dan ken ik de SB niet qua karakter etc. maar ik persoonlijk zou er niet aan beginnen omdat ik aan de 'gewone werkmechel' m'n handen al meer dan vol heb. Moet er niet aan denken dat die dan ook nog een keer of 2 groter en zwaarder zou zijn.
Ik hoop dat ze nadenkt waar ze ze naar toe doet en verteld wat de mensen in huis halen zeker qua mechelaar gedeelte wat erin zit. Denk er niet te makkelijk over!
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

**Tamara** schreef:
Hanneke2 schreef: De argumentatie 'onze eigen asiels zitten al overvol' wordt veel gebruikt, maar klopt niet echt, want er is af en toe zelfs een 'tekort' aan Nederlandse asielhonden. Dus wat is dan de reden?
Pardon???? een tekort aan asielhonden?? wie komt er nou weer op die onzin!!! als er weinig honden in het asiel zitten is dat toch goed! of krijgen we nou straks spotjes op tv, stuur je hond naar het asiel! want we zijn leeg! :eek:
Idd, het 'tekort' snap ik ook niet echt. Al zouden ze compleet leeg staan..... zou het beste zijn!
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Daisy@ schreef:
**Tamara** schreef:
Idd, het 'tekort' snap ik ook niet echt. Al zouden ze compleet leeg staan..... zou het beste zijn!
Het staat ook tussen aanhalingstekens. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:
Daisy@ schreef:
**Tamara** schreef:
Het staat ook tussen aanhalingstekens. :wink:
maar snap niet echt wat je ermee bedoeld :denken:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”