Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup erbij?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ajnos
Vaste gebruiker

pup erbij?

Ongelezen bericht door ajnos »

Hoi!

Wij hebben nu een boerenfox teefje van 6 maanden en overwegen om er (NA de grote vakantie...of ik elk geval NADAT we zelf op vakantie geweet zijn) een pup bij te nemen. We weer een boerenfox teefje liefst.
Maar wat is eigenlijk de meest geschikte leeftijd om er een pup bij te zetten? Wij dachten zelf zo vlug mogenlijk (nu de beslissing misschien gaat vallen :wink: ) zodat ze lekker samen opgroeien. Maar misschien is het juist wel handiger te wachten tot onze Mazzel al een jaar is? Wat is wijsheid? Of maakt het niks uit?
Enne...zijn er nog meer tips/punten van overweging om er wel/geen andere pup bij te nemen? (plaats is er genoeg!)

Groetjes Sonja
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Zelf zou ik wachten tot je pup volwassen is, in ieder geval na haar pubertijd. Dus op het moment dat ze ongeveer anderhalf jaar is.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik denk dat de meningen daarover verdeeld zijn. Ik zou zelf pas gaan voor een volgende hond als de eerste helemaal opgevoed is. Ze nemen elkaars ondeugd en streken namelijk maar al te graag over en dan heb je wat te doen :wink:
Een volwassen hond die lekker in zijn vel zit is het beste voorbeeld voor je pup.
Maar of twee teven bij elkaar nu de beste keuze is.....? Ik heb pas nog een voorbeeld gezien van twee terriërteefjes die elkaar in de haren vlogen en niet meer los wilden laten.
Van de andere kant zijn er zoveel andere meningen en ervaringen dat ik alleen de mijne kan geven....voor wat het waard is.Succes met je beslissing :ok:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik zou er geen teefje bij zetten, helemaal niet als ze zo weinig schelen qua leeftijd. De kans dat daar uiteindelijk rottigeheid van komt is vrij groot. Wil je toch een teefje, dan zou ik wachten tot jullie hond helemaal volwassen is. Zodat je het karakter van de hond goed kan inschatten en daar een passende pup bij kan zoeken.
Maar persoonlijk zou ik eerder voor een reu gaan.
Twee jonge honden opvoeden is heel zwaar!
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Ik zou idd ook wachten totdat het oudste hondje een jaar of anderhalf à 2 is.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

sommige argumenten zijn al aangehaald om te wachten
hangt er weer natuurlijk vanaf wat je van een hond verwacht.
Wil je de hond echt en goed opvoeden kun je beter wachten,een jonge hond is een hele job.
heb je je hond alleen maar als erfhond om gewoon wat in de tuin te lopen en ga je nergens naartoe bv; ligt je norm van opvoeden ook veel lager,
en kan een andere pup veel vlugger.
ook wel of niet een teefje hangt van zo veel af.bij de een is het geen probleem bij de andere wel.
Zet je er een reutje bij wat de meest voorhande keuze zou zijn,is er toch ook weer het probleem , ga je catreren of sterlizeren ?? Er zijn al zo veel
ogelukjes dus ;;?? ook daaraan denken aub.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Inderdaad wachten tot de hond redelijk volwassen is, 2 a 2,5 jaar oud.
En ik zou me ook nog maar eens bedenken of het weer een teefje moet worden. Terriërachtigen zijn toch over het algemeen wat feller en dan kunnen teefjes bij elkaar behoorlijke bloedbaden verzorgen.
Ik heb hier zelf een foxterriër teefje die om die reden herplaatst is.
Als je haar ziet, het is een schatje, haar hele gedrag is lievig en gezellig.
Totdat ze haar zinnetje niet krijgt, dan wordt ze fel en als de andere hond dan ook fel wordt, gaat ze echt niet opzij. De teefjes sloegen dan echt in elkaar en moesten door 2 personen uit elkaar geplukt worden. Ze beten zich echt in elkaar vast met flinke wonden.
Dus wees slim, neem een reutje. Die zijn meestal iets oppervlakkiger in hun ruzietjes en pikken veel meer van een teefje dan een ander teefje in dezelfde roedel zal doen. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ik zou ook wachten tot je oudste hond minimaal 2 is.

Ik moet er niet aan denken om in een normale thuis situatie twee pups om te voeden.

Je hondje is nog maar 6 maanden en nog niet eens in de pubertijd. Er kunnen zich nog allerlei gedragsproblemen ontwikkelen in het komende jaar. Dit gaat je jongste pup dan hoogstwaarschijnlijk vrolijk overnemen.
Je moet dan twee honden tegelijkertijd trainen. Lijkt me erg moeilijk.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”