Moderator: moderatorteam
Als de zwaarste graatmager is, zou je dan toch niet meer voeren? Bij mijn Bullen zit ook een groot verschil, Pien krijgt nu een kilo per dag, en Huts de helft. Ze schelen 8 kilo in gewicht. Ozzy voor zijn castratie kreeg een kilo (32 kilo zwaar) en nu 6 a 700 gram.Anna Penta schreef:Ik zou op het oog voeren. Je ziet het snel genoeg of de hond te dik of te dun wordt. Mijn drie hondjes worden niet dik, wat ik ze ook voer. Tegenwoordig krijgen ze 1 kg versvlees met z'n drieën per dag. En ze wegen slechts 8, 9 en 10 kilo. De zwaarste krijgt 400-500 eten per dag en toch is ze graadmager (bloedonderzoek was in orde)... dus richtlijnen zeggen mij persoonlijk weinig. Hangt ook af van de beweging die de hond krijgt.
Zeker als je 400 g versvlees per dag voert, is brood niet echt nodig. Kun je wel af en toe geven als extraatje. Wordt hij te dik, dan minder vlees geven.
Hoi Jessica, ik zit me nog af te vragen tot hoever je moet gaan. Sinds een tijdje komt Poncho echt helemaal niet meer aan. Als ze net haar eten op heeft, is ze nog net zo mager, terwijl ze normaal altijd wel een beetje uitzette dan. Ook geef ik haar geregeld een pastamaaltijd extra, en andere extraatjes als vette vis en penslap.Hutsje schreef:Als de zwaarste graatmager is, zou je dan toch niet meer voeren? Bij mijn Bullen zit ook een groot verschil, Pien krijgt nu een kilo per dag, en Huts de helft. Ze schelen 8 kilo in gewicht. Ozzy voor zijn castratie kreeg een kilo (32 kilo zwaar) en nu 6 a 700 gram.Anna Penta schreef:Ik zou op het oog voeren. Je ziet het snel genoeg of de hond te dik of te dun wordt. Mijn drie hondjes worden niet dik, wat ik ze ook voer. Tegenwoordig krijgen ze 1 kg versvlees met z'n drieën per dag. En ze wegen slechts 8, 9 en 10 kilo. De zwaarste krijgt 400-500 eten per dag en toch is ze graadmager (bloedonderzoek was in orde)... dus richtlijnen zeggen mij persoonlijk weinig. Hangt ook af van de beweging die de hond krijgt.
Zeker als je 400 g versvlees per dag voert, is brood niet echt nodig. Kun je wel af en toe geven als extraatje. Wordt hij te dik, dan minder vlees geven.
Nou misschien overdrijf ikHutsje schreef:Tja, dun, ok, maar graatmager? Ik zou naar een holistische dierenarts gaan. Het zal vast ergens aan liggen, en is dat niet zo weet je dat ook weer.
Wat spuugt ie dan???wennepen32 schreef: Als Comso druk is gaat ie gewoon spugen niet echt veel maar toch.