Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tosa x Pitje
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Tosa x Pitje
Ik kwam vandaag iemand tegen met een kruising tussen deze 2 rassen, ik weet nu echt niet wat dat kan worden, beestje was superlief en aanhankelijk, dolenthousiast, maar je houdt je hart vast wat dit wordt met 2 jaar...wat weten de raskenners hierover wat er uit deze kruising kan nou moet komen?
Zowiezo vind ik het dom om een tosa te kruisen met een pitje, maar goed, het gaat me meer om de uitkomst hoe het hondje zal worden qua aard.
Zowiezo vind ik het dom om een tosa te kruisen met een pitje, maar goed, het gaat me meer om de uitkomst hoe het hondje zal worden qua aard.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- FoN
- Actief
Mja, de hoogte is maar 1 factor natuurlijk...Angel-eyes schreef:Ja dat zei ik ook, maar ja de hoogte is dan wel bepalend he?Dus grote kansd dat deze hond er onderuit kan komen, het "hondje" was al 62 cm hoog.Sjalot schreef:De hond is hartstikke verboden en de kans is groot dat het sterft na inbeslagname.....
Ik ben wel erg benieuwd hoe dit zal worden...
Het riesenschnauzer forum!
Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
-
- Zeer actief
Je moet er niet aandenken, als dat van die 2 rassen het beste mekrijgt(of slechte, wat iemand maar wilt)...zo'n hond is niet te stoppen als die los gaat.FoN schreef:Mja, de hoogte is maar 1 factor natuurlijk...Angel-eyes schreef:Ja dat zei ik ook, maar ja de hoogte is dan wel bepalend he?Dus grote kansd dat deze hond er onderuit kan komen, het "hondje" was al 62 cm hoog.Sjalot schreef:De hond is hartstikke verboden en de kans is groot dat het sterft na inbeslagname.....
Ik ben wel erg benieuwd hoe dit zal worden...
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind dat ook wel maf, en zeker in Nederland.
Hier in Belgie gebeurt dat minder, omdat je hier pure pits mag hebben denk ik.
Hoewel, wat te denken van een kruising tussen een Dogo Canario en een Rottweiler ?
Of kruising Amstaff/Rottweiler. Zie je ook best veel op Marktplaats.
Hier in Belgie gebeurt dat minder, omdat je hier pure pits mag hebben denk ik.
Hoewel, wat te denken van een kruising tussen een Dogo Canario en een Rottweiler ?
Of kruising Amstaff/Rottweiler. Zie je ook best veel op Marktplaats.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
-
- Zeer actief
Nou geloof me Johan, ondanks die wetgeving lopen er zeker in Rotterdam best veel pitachtigen, het sterft er van de x-ingen, vooral pit/am.bull is best populair, ook geen kruising waar je blij van kan worden als ide in foute handjes valt.johan1969 schreef:Ik vind dat ook wel maf, en zeker in Nederland.
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Nee hoor, er zijn zat lui die ze nog fokken.johan1969 schreef:Waar halen ze die pits dan ? Die zijn toch al 10 jaar verboden in Nederland ?
Effe op de trein naar Belgie voor een dekking ?
Wapens zijn ook verboden, maar als ik nu nog wegga heb ik vanavond een magnum38...de wet is blijkbaar heel makkelijk te omzeilen.
Maar wie gaat deze rassen nou bewust kruisen?Dan moet dat toch een reden hebben, 2 van de beste vechtrassen en dat kruisen??Kan maar 1 reden hebben.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
- Mol
- Zeer actief
waar heb je die hond gezien rob, hier in NL? is hij hier gefokt?
zo ja dan zit er geen echt pittbloed in onmogelijk, maar goed een hond gefokt met g pit moet je af spuiten maar als er een amstaf of aan verwant is het een kruising die zeer waarchijnlijk de fout in gaat.
mol
zo ja dan zit er geen echt pittbloed in onmogelijk, maar goed een hond gefokt met g pit moet je af spuiten maar als er een amstaf of aan verwant is het een kruising die zeer waarchijnlijk de fout in gaat.
mol

Laatst gewijzigd door Mol op 21 jun 2005 17:21, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Het is een pit met game in zich Mol....ik snap het niet, jee weet zelf wat een game-pit of game-Tosa kost, wie gaat daar mee kruisen?Mol schreef:waar heb je die hond gezien rob, hier in NL? is hij hier gefokt?
zo ja dan zit er geen echt pittbloed in onmogelijk, maar goed een hond gefokt met pit moet je af spuiten maar als er een amstaf of aan verwant is het een kruising die zeer waarchijnlijk de fout in gaat.
mol

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
die achterlijk mongool die die hond gefokt heeftAngel-eyes schreef:Het is een pit met game in zich Mol....ik snap het niet, jee weet zelf wat een game-pit of game-Tosa kost, wie gaat daar mee kruisen?Mol schreef:waar heb je die hond gezien rob, hier in NL? is hij hier gefokt?
zo ja dan zit er geen echt pittbloed in onmogelijk, maar goed een hond gefokt met pit moet je af spuiten maar als er een amstaf of aan verwant is het een kruising die zeer waarchijnlijk de fout in gaat.
mol

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
Mensen blijven toch altijd vanalles door elkaar kruisen...
Toen de Pit nog mocht hier in NL zat er in Schinveld (Limburg) een "fokker" die kruiste alleen Pit's met Akita's puur voor de jacht
Ik heb er maar 1tje ooit gezien ...
Het was wel een prachtig beest...wat in een kennel was weggestopt
En de eigenaar zei...haal hem maar eruit en dan mag je hem hebben
Yeah Right
Als je hem zo zag leek hij het meest op een Akita qau figuur...
Alleen de vacht leek korter...en zijn kop en lijf stukken gespierder
Toen de Pit nog mocht hier in NL zat er in Schinveld (Limburg) een "fokker" die kruiste alleen Pit's met Akita's puur voor de jacht

Ik heb er maar 1tje ooit gezien ...
Het was wel een prachtig beest...wat in een kennel was weggestopt
En de eigenaar zei...haal hem maar eruit en dan mag je hem hebben
Yeah Right

Als je hem zo zag leek hij het meest op een Akita qau figuur...
Alleen de vacht leek korter...en zijn kop en lijf stukken gespierder

- Zoie
- Zeer actief
Ben ik het niet mee eens. Het is misschien een hond met een gebruiksaanwijzing, een gebruiksaanwijzing die je niet zomaar in de standaard rasbeschrijving terug vindt, en ik ben het er ook helemaal mee eens dat je zulke rare kruisingen vooral niet moet maken ... maar het is en blijft een hond waar een geschikte baas goed en verantwoord mee om moet kunnen gaan.Mol schreef:waar heb je die hond gezien rob, hier in NL? is hij hier gefokt?
zo ja dan zit er geen echt pittbloed in onmogelijk, maar desalnietemin met een amstaf of aan verwant is het een kruising die ze gelijk af moeten spuiten.
mol

- Mol
- Zeer actief
heb je ooit wel eens een game pit mee germaakt? en heb je ooit wel eens gezien wat die kunnen? heb je ook wel eens gezien wat een tosa doet met zijn tegen stander?Zoie schreef:Ben ik het niet mee eens. Het is misschien een hond met een gebruiksaanwijzing, een gebruiksaanwijzing die je niet zomaar in de standaard rasbeschrijving terug vindt, en ik ben het er ook helemaal mee eens dat je zulke rare kruisingen vooral niet moet maken ... maar het is en blijft een hond waar een geschikte baas goed en verantwoord mee om moet kunnen gaan.Mol schreef:waar heb je die hond gezien rob, hier in NL? is hij hier gefokt?
zo ja dan zit er geen echt pittbloed in onmogelijk, maar desalnietemin met een amstaf of aan verwant is het een kruising die ze gelijk af moeten spuiten.
mol
en dat in 1 hondje stoppen is gewoon vragen om ongelukken zo'n hond heeft geen gebruiks aan wijzing zo'n hond is een stuk dinamiet met een heeeeel kort lontje en dat wil jij dan nog een kans geven nou jij liever als ik en ik zeg niet snel dat je iets af moet spuiten maar dat, ja dat met je af spuiten.
mol

- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Mol schreef:heb je ooit wel eens een game pit mee germaakt? en heb je ooit wel eens gezien wat die kunnen? heb je ook wel eens gezien wat een tosa doet met zijn tegen stander?Zoie schreef:Ben ik het niet mee eens. Het is misschien een hond met een gebruiksaanwijzing, een gebruiksaanwijzing die je niet zomaar in de standaard rasbeschrijving terug vindt, en ik ben het er ook helemaal mee eens dat je zulke rare kruisingen vooral niet moet maken ... maar het is en blijft een hond waar een geschikte baas goed en verantwoord mee om moet kunnen gaan.Mol schreef:waar heb je die hond gezien rob, hier in NL? is hij hier gefokt?
mol
en dat in 1 hondje stoppen is gewoon vragen om ongelukken zo'n hond heeft geen gebruiks aan wijzing zo'n hond is een stuk dinamiet met een heeeeel kort lontje en dat wil jij dan nog een kans geven nou jij liever als ik en ik zeg niet snel dat je iets af moet spuiten maar dat, ja dat met je af spuiten.
mol
Ja dat heb ik dus ook tegen die gozer gezegt, maar ja wat sommige hier ook zeggen dat kreeg ik ook terug...elke hond heeft een gebruiksaanwijzing!Ik zei ook dat dit wel hele bijzondere gebruiksaanwijzingen zijn en als het mis gaat dan gaat het goed mis ook.... het volgende antwoord erop was....Ach dat zien we dan wel weer.

- Zoie
- Zeer actief
nee, dat heb ik niet, en ik vind het ook volkomen zot om zo'n kruising te creeëren. Ik heb het misschien te stellig gezegd, maar wat ik me afvraag, laat ik het anders zeggen, is zo'n hond per defenitie of waarschijnlijk onbetrouwbaar naar mensen als er niet zomaar een joker mee aan de gang gaat, maar iemand met echt inzicht in het gedrag van honden in het algemeen en van voornoemde rassen in het bijzonder ?Mol schreef:heb je ooit wel eens een game pit mee germaakt? en heb je ooit wel eens gezien wat die kunnen? heb je ook wel eens gezien wat een tosa doet met zijn tegen stander?Zoie schreef:Ben ik het niet mee eens. Het is misschien een hond met een gebruiksaanwijzing, een gebruiksaanwijzing die je niet zomaar in de standaard rasbeschrijving terug vindt, en ik ben het er ook helemaal mee eens dat je zulke rare kruisingen vooral niet moet maken ... maar het is en blijft een hond waar een geschikte baas goed en verantwoord mee om moet kunnen gaan.Mol schreef:waar heb je die hond gezien rob, hier in NL? is hij hier gefokt?
mol
mol

- Mol
- Zeer actief
nee dat denk ik niet nee, een waarom niet omdat de 2 honden waar de kruising mee gemaakt is totaal niet op wat voor manier dan ook samen klikken in geen enkel opzicht, dan alleen het feit dat ze bijde puur en alleen gefokt zijn voor het vechten.Zoie schreef:nee, dat heb ik niet, en ik vind het ook volkomen zot om zo'n kruising te creeëren. Ik heb het misschien te stellig gezegd, maar wat ik me afvraag, laat ik het anders zeggen, is zo'n hond per defenitie of waarschijnlijk onbetrouwbaar naar mensen als er niet zomaar een joker mee aan de gang gaat, maar iemand met echt inzicht in het gedrag van honden in het algemeen en van voornoemde rassen in het bijzonder ?Mol schreef:heb je ooit wel eens een game pit mee germaakt? en heb je ooit wel eens gezien wat die kunnen? heb je ook wel eens gezien wat een tosa doet met zijn tegen stander?Zoie schreef:Ben ik het niet mee eens. Het is misschien een hond met een gebruiksaanwijzing, een gebruiksaanwijzing die je niet zomaar in de standaard rasbeschrijving terug vindt, en ik ben het er ook helemaal mee eens dat je zulke rare kruisingen vooral niet moet maken ... maar het is en blijft een hond waar een geschikte baas goed en verantwoord mee om moet kunnen gaan.Mol schreef:waar heb je die hond gezien rob, hier in NL? is hij hier gefokt?
mol
mol
toen ze eid jaren tachtig begin jaren negentig de Bandog gingen fokken hier in NL met de mastino x pitt was dit ook zo iets met 1 verschil het koel bloedige van de mastino was goed aan wezig maar daar in tegen kwam het explosieve van de pit er ook uit, levens gevaarlijk was dat
dit soort honden hebben heel veel problemen veroorzaakt, heb ze mee gemaakt als pup ohhw zo lief maar als volwassen exenplaren niet te hanteren en echt gevaarlijk.
dus ik kan me heel goed in denken hoe dit moet uit groeien met de gamenis die er in zit is dit niet te doen 1 foutje in de opvoeding of 1 kronkel in de boven kamer en hij/zij kan een bloed bad aan richten waar jij en ik niet eens van willen horen.
dit soor combinatie is vragen om problemen , nee afspuiten is in mijn ogen de beste optie voor dit soort honden, en nogmaals dat zeg ik niet snel.
mol

-
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
jep zeker weten,maar dan krijg je weer dat gezegde he als het kalf verdronken is.Sjiel schreef:Als het al fout is gegaan is schieten ook nog een optie.Mol schreef:dit soor combinatie is vragen om problemen , nee afspuiten is in mijn ogen de beste optie voor dit soort honden, en nogmaals dat zeg ik niet snel.
mol

- zepenko
- Zeer actief
Hoe kan je dat zeggen zonder de hond gezien te hebben, of in ieder geval zonder de ouders gezien te hebben. Als je het gedrag van de hond niet hebt gezien (en daar verstand van hebt), kun je nooit zeggen of een hond gevaarlijk is en "een bloedbad kan aanrichten". Dat laatste kan trouwens ook iedere hond.Mol schreef: dus ik kan me heel goed in denken hoe dit moet uit groeien met de gamenis die er in zit is dit niet te doen 1 foutje in de opvoeding of 1 kronkel in de boven kamer en hij/zij kan een bloed bad aan richten waar jij en ik niet eens van willen horen.
dit soor combinatie is vragen om problemen , nee afspuiten is in mijn ogen de beste optie voor dit soort honden, en nogmaals dat zeg ik niet snel.
mol
Ben het met Zoie eens dat het niet slim is om zo'n kruising te fokken, maar ook dat er geen problemen hoeven te zijn als de hond bij iemand met verstand van hondengedrag opgevoed wordt. Misschien is het wel een hond met een kort lontje, maar dat zijn genoeg andere honden ook, volbloed of kruising.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
als die mensen verstand van honden hadden gehad en dit soort rassen dan hadden ze ook geweten dat de pitbull verboden is in nederland en dat het geen makkelijke honden kunnen zijn als je die dan ook nog kruist met een tosa dan ben je toch wel heel gestoord in je hoofd om zo'n hond aan te schaffen en of te fokken met dit soort hondenzepenko schreef:Hoe kan je dat zeggen zonder de hond gezien te hebben, of in ieder geval zonder de ouders gezien te hebben. Als je het gedrag van de hond niet hebt gezien (en daar verstand van hebt), kun je nooit zeggen of een hond gevaarlijk is en "een bloedbad kan aanrichten". Dat laatste kan trouwens ook iedere hond.Mol schreef: dus ik kan me heel goed in denken hoe dit moet uit groeien met de gamenis die er in zit is dit niet te doen 1 foutje in de opvoeding of 1 kronkel in de boven kamer en hij/zij kan een bloed bad aan richten waar jij en ik niet eens van willen horen.
mol
Ben het met Zoie eens dat het niet slim is om zo'n kruising te fokken, maar ook dat er geen problemen hoeven te zijn als de hond bij iemand met verstand van hondengedrag opgevoed wordt. Misschien is het wel een hond met een kort lontje, maar dat zijn genoeg andere honden ook, volbloed of kruising.

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Mol
- Zeer actief
oook dus de vraag naar jou heb je ooit een echte game pitt mee gemaakt?zepenko schreef:Hoe kan je dat zeggen zonder de hond gezien te hebben, of in ieder geval zonder de ouders gezien te hebben. Als je het gedrag van de hond niet hebt gezien (en daar verstand van hebt), kun je nooit zeggen of een hond gevaarlijk is en "een bloedbad kan aanrichten". Dat laatste kan trouwens ook iedere hond.Mol schreef: dus ik kan me heel goed in denken hoe dit moet uit groeien met de gamenis die er in zit is dit niet te doen 1 foutje in de opvoeding of 1 kronkel in de boven kamer en hij/zij kan een bloed bad aan richten waar jij en ik niet eens van willen horen.
mol
die kruis je niet in met een ander vecht ras dat doe je niet dan ben je niet wijs dan ben je dom en niet weten, en sorry maar je praat naar je verstand als je zulke onzin uit kraamt over 2 rassen waar veel en dan ook heel veel mee gevochten is en vecht gericht mee gefokt is, volgs de topic starter zijn bijde ouders game gefokte honden.
ooit in de begin jaren de kruisingen mee gemaakt tussen de Mastino en de Pit neem aan van niet anders had je zulke dome opmerkingen niet gemaak.
mol

- zepenko
- Zeer actief
Goed, ik ben het met je eens dat het misschien niet de meest ideale kruising is. Maar wat er genetisch in de hond zit hoeft er helemaal niet uit te komen, mits dat goed begeleid wordt. Dus zolang jij de hond niet hebt gezien en zijn gedrag niet hebt geanalyseerd, ben je net zo onwetend als ik. Een hond die je alleen op papier kent bij voorbaat al de spuit toewensen, getuigd van een sterk bevooroordeelde mening. En als je wil kan ik je er daar nog wel een paar noemen.Mol schreef:oook dus de vraag naar jou heb je ooit een echte game pitt mee gemaakt?zepenko schreef:Hoe kan je dat zeggen zonder de hond gezien te hebben, of in ieder geval zonder de ouders gezien te hebben. Als je het gedrag van de hond niet hebt gezien (en daar verstand van hebt), kun je nooit zeggen of een hond gevaarlijk is en "een bloedbad kan aanrichten". Dat laatste kan trouwens ook iedere hond.Mol schreef: dus ik kan me heel goed in denken hoe dit moet uit groeien met de gamenis die er in zit is dit niet te doen 1 foutje in de opvoeding of 1 kronkel in de boven kamer en hij/zij kan een bloed bad aan richten waar jij en ik niet eens van willen horen.
mol
die kruis je niet in met een ander vecht ras dat doe je niet dan ben je niet wijs dan ben je dom en niet weten, en sorry maar je praat naar je verstand als je zulke onzin uit kraamt over 2 rassen waar veel en dan ook heel veel mee gevochten is en vecht gericht mee gefokt is, volgs de topic starter zijn bijde ouders game gefokte honden.
ooit in de begin jaren de kruisingen mee gemaakt tussen de Mastino en de Pit neem aan van niet anders had je zulke dome opmerkingen niet gemaak.
mol
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
het is niet "niet de meest ideale kruising" het is een potentieel zeer gevaarlijke kruising!
zelfs iemand die redelijk verstand van honden heeft zou ik never nooit niet vertrouwen met een gamebred pit. mezelf ook niet. er zijn er niet veel die die honden snappen..
kruis je dat ook nog eens met een andere vechter die ik ook niet zomaar aan iemand zou toevertrouwen en deze 2 elkaar ook nog versterken en aanvullen dan vind ik dit levensgevaarlijk.
zelfs iemand die redelijk verstand van honden heeft zou ik never nooit niet vertrouwen met een gamebred pit. mezelf ook niet. er zijn er niet veel die die honden snappen..
kruis je dat ook nog eens met een andere vechter die ik ook niet zomaar aan iemand zou toevertrouwen en deze 2 elkaar ook nog versterken en aanvullen dan vind ik dit levensgevaarlijk.

- Zoie
- Zeer actief
Niet met andere honden nee, maar ik heb tot nu toe begrepen dat dat niets zegt over de betrouwbaarheid van de hond naar mensen. Of is een gamebred pit uberhaupt een gevaarlijke hond ?massam schreef: zelfs iemand die redelijk verstand van honden heeft zou ik never nooit niet vertrouwen met een gamebred pit. mezelf ook niet. er zijn er niet veel die die honden snappen..

- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer: