Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
blaffen/grommen naar de zon en maan.
Moderator: moderatorteam
- ErnstJan
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Witte herder
blaffen/grommen naar de zon en maan.
Amos heeft de gewoonte om te blaffen/grommen naar de zon en de maan. Het is begonnen met de maan. Vooral 's ochtends als hij onder gaat begon hij te janken wat snel over ging in blaffen en grommen hij is echt boos hij gaat ook borstellen etc. de laatste tijd word het steeds erger ook al 's avonds en als de zon achter de wolken zit en der een beetje tussen door komt gaat hij daar ook al tegen blaffen. nu is het zelfs al zo dat we alleen maar naar boven hoeven te wijzen en meneer begint al.
Ik ben heel benieuwd waarom hij zo boos is. Weet een van julie hier iets van?
Sinds 25-02-2010 trotse vader van Marcus Wilco.
Credo Ergo Sum
Credo Ergo Sum
-
Charlotte*
- Zeer actief
Re: blaffen/grommen naar de zon en maan.
Het klint alsof je hond veel aandacht krijgt als hij dit gedrag vertoond. Het feit dat je alleen maar hoeft te wijzen geeft al aan dat hij "geleerd" heeft dat jullie reageren op zijn gedrag.ErnstJan schreef:Amos heeft de gewoonte om te blaffen/grommen naar de zon en de maan. Het is begonnen met de maan. Vooral 's ochtends als hij onder gaat begon hij te janken wat snel over ging in blaffen en grommen hij is echt boos hij gaat ook borstellen etc. de laatste tijd word het steeds erger ook al 's avonds en als de zon achter de wolken zit en der een beetje tussen door komt gaat hij daar ook al tegen blaffen. nu is het zelfs al zo dat we alleen maar naar boven hoeven te wijzen en meneer begint al.
Het kan best zijn dat hij echt een keer wat heeft "gezien" en daar heftig op reageerde.
Ik heb wel eens een hond gezien die ooit een keer uit haar dak ging toen er een kat op het dak van de glazen serre liep. De aanwezige mensen moesten daar erg om lachen (logisch
Dit gebeurde een aantal keer en soms ging de hond om niks naar boven kijken en blaffen/grommen/borstelen enz enz. Puur om die aandacht te krijgen.
Ik denk dat als je je hond echt blijft negeren als hij dit gedrag vertoond dat het wel overgaat. (negeren is dus echt niks zeggen, niet wijzen, niet kijken enz enz)
Dus ik denk niet dat je hond boos is op de zon en de maan......hij weet dat zijn gedrag aandacht betekend.
-
Charlotte*
- Zeer actief
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
- ErnstJan
- Vaste gebruiker
Re: blaffen/grommen naar de zon en maan.
Amos doet het ook als niemand der bij is. en als hij rustig in de tuin ligt en wij bv binnen zijn. en zou hij bij aandacht vragen ook zo borstelen?Sandro schreef:Het klint alsof je hond veel aandacht krijgt als hij dit gedrag vertoond. Het feit dat je alleen maar hoeft te wijzen geeft al aan dat hij "geleerd" heeft dat jullie reageren op zijn gedrag.ErnstJan schreef:Amos heeft de gewoonte om te blaffen/grommen naar de zon en de maan. Het is begonnen met de maan. Vooral 's ochtends als hij onder gaat begon hij te janken wat snel over ging in blaffen en grommen hij is echt boos hij gaat ook borstellen etc. de laatste tijd word het steeds erger ook al 's avonds en als de zon achter de wolken zit en der een beetje tussen door komt gaat hij daar ook al tegen blaffen. nu is het zelfs al zo dat we alleen maar naar boven hoeven te wijzen en meneer begint al.
Het kan best zijn dat hij echt een keer wat heeft "gezien" en daar heftig op reageerde.
Ik heb wel eens een hond gezien die ooit een keer uit haar dak ging toen er een kat op het dak van de glazen serre liep. De aanwezige mensen moesten daar erg om lachen (logisch)
Dit gebeurde een aantal keer en soms ging de hond om niks naar boven kijken en blaffen/grommen/borstelen enz enz. Puur om die aandacht te krijgen.
Ik denk dat als je je hond echt blijft negeren als hij dit gedrag vertoond dat het wel overgaat. (negeren is dus echt niks zeggen, niet wijzen, niet kijken enz enz)
Dus ik denk niet dat je hond boos is op de zon en de maan......hij weet dat zijn gedrag aandacht betekend.
Credo Ergo Sum
Credo Ergo Sum
- ErnstJan
- Vaste gebruiker
-
Floortje
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- ErnstJan
- Vaste gebruiker
van luchtballonnen had ik het wel eerder gehoord en opzich niet echt raar, zo'n ding maakt ook nog lawaai :N:Floortje schreef:de hond van mn opa en oma blafte naar viegtuigen die een streep in de lucht acherlatenook al zo raar
nu is amos altijd al heel erg gefixeerd op dingen in de lucht. Vogels en eekhoorns bv.
Wel lachen onder het wandelen staat hij opeens stil en kan dan echt een boom instaren... en dan kijken fietsers die voorbij komen die boom ook in...
Credo Ergo Sum
Credo Ergo Sum