Ach mensen, het hangt toch echt helemaal af van wat het beste is op dat moment. Als Wuilus achter je pup aanzat kon je hem beter optillen. Echt....gaf je haar de kans zich volledig op de pup te storten dan voorspel ik het volgende scenario. Ze zou kennis maken, snuffelen, reu of teef, ERG belangrijk!, dan zou ze de pup gaan domineren. Baasje kan dan niks meer doen want bemoeials worden op zo'n moment gebeten. Pup wordt tegen de grond gewerkt. Pup moet zich doodstil houden. Wuilus pompt op en een beweging van de pup was voldoende haar een beet te laten geven. Niet hard, maar wel ferm. Gaat de pup dan spartelen dan beet ze nog harder etc etc. Had iemand de pup opgetild was er geen vuiltje aan de lucht.
Voorbeeld 2. Mijn moeder loopt met haar 8 weken oude cocker langs een erf en laat de pup netjes op de grond als de twee herdermiksen van haar zus aan komen stormen, hap ruk riem los en een herder rent schuddend met mijn moeders cocker rond. Ook beter geweest de pup op te tillen en de herder een rotschop geven.
Voorbeeld 3, ik loop met Joep, onze mechel/dog. Iemand ziet hem komen en tilt de pup op. 70 kilo Joep denkt, leuk piepbeestje. Spring spring hap hap pup stuk. Had de pup op de grond gestaan was er niks gebeurd.
Dus je kan helemaal niet weten wat je moet doen. Exact om die reden zet ik mijn pup niet neer bij vreemde volwassen honden. Eerst vragen en tot die tijd dragen is mijn motto