Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beschermen?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Beschermen?
Laatst sprak ik met een vriend van me over Bram. We vroegen ons af hoe hij reageert als ik bijv. op straat aangevallen word. Ik zei dat ik geen waakhond heb en hij niks zal doen. Die vriend van me zei dat elke hond z'n baas beschermt als deze aangevallen wordt. Wie heeft gelijk?

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Nou, ik denk jij. Ik geloof voor geen meter dat Saar me zou beschermen als ik aangevallen wordt. Saar is al met de staart tussen d'r poten weggerend bij de eerste de beste schreeuw onze kant op....
Moos wil nog weleens blaffen en grommen als een aangeschoten persoon zwalkend mij de weg komt vragen.
Maar zodra die persoon dan echt bij me komt staan, en iets naar Moos toe zegt schiet ook Moos met de staart tussen de poten weg.
Dus ik kan me echt niet voorstellen dat elke hond zomaar de baas zou beschermen
Moos wil nog weleens blaffen en grommen als een aangeschoten persoon zwalkend mij de weg komt vragen.
Maar zodra die persoon dan echt bij me komt staan, en iets naar Moos toe zegt schiet ook Moos met de staart tussen de poten weg.
Dus ik kan me echt niet voorstellen dat elke hond zomaar de baas zou beschermen

- starfleet
- Erelid
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Mijn hond zou het wel doen. Ik merk dat ze me erg beschermt op straat en dat ze geen vreemden bij mij in de buurt wil hebben tenzij ik zeg dat het goed is. Daar luistert ze dan ook naar en dan is er geen probleem.
Verder denk ik dat inderdaad niet iedere hond zijn baas zal beschermen. Onze vorige hond zou er bij gaan zitten en wachten totdat de commotie voorbij is om daarna fijn naar huis te gaan
Fritzie vond alles best en maakte zich nergens druk om.
Verder denk ik dat inderdaad niet iedere hond zijn baas zal beschermen. Onze vorige hond zou er bij gaan zitten en wachten totdat de commotie voorbij is om daarna fijn naar huis te gaan
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
-
Dorien
- Zeer actief
Ik heb geen idee. Als ik 's avonds laat nog weleens door een donker park liep met Shanu en er zat dan iemand, dan zag je dat Shanu in opperste staat van paraatheid was. Dan ging ze heel stoer lopen, haren overeind en staart omhoog. Als diegene dan bewoog dan begon ze heel laag te grommen en soms te blaffen. Maargoed, dat kan natuurlijk ook allemaal bluf zijn, dus ik vind het moeilijk om te voorspellen hoe ze zal reageren als er echt iets aan de hand is.
Groet,
Dorien
Dorien
-
jidde
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
-
Reini
- Zeer actief
Vegas begint al een beetje waaks te worden. In de rasstandaard staat dat de amstaff waaks is maar hij stelt zich nooit onvriendelijk op tegen onbekende. Ik denk wel dat als er nood aan de man is dat Vegas me beschermd maar voor hetzelfde geld ook helemaal niet.
Een paar weken geleden kwam ik om 1 uur 's nachts thuis en mijn vriend lag met Vegas op de bank te slapen. Toen ik de voordeur open deed stond Vegas vreselijk te grommen achter de keukendeur. :N:
Ik ben toen maar gaan praten zodat hij hoorde dat ik het was.
Ik heb geen idee wat hij doet als er een vreemde ineens in huis staat. Waarschijnlijk als diegene door zijn knieën heengaat en leuke woordjes tege hem zegt dat het goed is. Maar misschien ook niet
Een paar weken geleden kwam ik om 1 uur 's nachts thuis en mijn vriend lag met Vegas op de bank te slapen. Toen ik de voordeur open deed stond Vegas vreselijk te grommen achter de keukendeur. :N:
Ik ben toen maar gaan praten zodat hij hoorde dat ik het was.
Ik heb geen idee wat hij doet als er een vreemde ineens in huis staat. Waarschijnlijk als diegene door zijn knieën heengaat en leuke woordjes tege hem zegt dat het goed is. Maar misschien ook niet
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1