Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stoornissen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Roxy
Actief

Ongelezen bericht door Roxy »

Kimsteria schreef:Kyk zo ziet Luna er uit als ze iets gedaan heeft wat niet mag, het zyn oude foto's maar een goed voorbeeld :mrgreen: Ze weet het dus heus wel!!! Maarja pubertjes moeten er zo nodig tegenin gaan af en toe :roll: :wink: Maar ik denk dat wy haar duidelyk geleerd hebben en leren wat wel en niet mag.

Kyk dat overduidelyke "ik heb er spyt van"koppie nou :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
ik vind het walgelijke foto's van een bange hond,
Kimsteria

Ongelezen bericht door Kimsteria »

Moos schreef:Dat is geen 'ik heb er spijt van-koppie', spijt kennen honden niet. Dat is een 'oh, god er ligt een kapot vaatdoekje en nu krijg ik op mijn flikker koppie'

In het nekvel grijpen is de zwaarste correctie die je een hond kan geven; geen correctie die je maar constant toe kan passen, maar moet bewaren voor de twee keer per jaar dat er iets gebeurt dat echt niet door de beugel kan.

Als je weet dat ze vaatdoekjes pikt leg je die dus weg als je de kamer uitgaat, zodat ze niet de fout in kan gaan, en jij niet hoeft te straffen.

Als een van mijn honden zo zouden kijken als ze iets kapot gemaakt hadden terwijl ik er niet was dan zou ik dat vreselijk naar vinden.
Ik gok dat je haar ook weleens achteraf gestraft hebt, en niet alleen als je haar op heterdaad betrapte, anders zou ze niet zo kijken als je de kamer binnenkomt nadat ze iets gesloopt heeft. Je kan een hond nooit achteraf straffen dat snappen ze niet, alleen maar als je haar op heterdaad betrapt, en dan nog is nekvel grijpen wel het laatste redmiddel. Mag ik vragen wat je deed als ze in huis had geplast?

Mijn honden weten dat ze niet mogen slopen, maar als ze een keer de fout ingaan als ik er niet ben (bijv. omdat ik met mijn stomme kop iets eetbaars ergens heb laten liggen waar ze schijnbaar bijkonden), dan komen ze me ook gewoon blij begroeten, omdat ze de link niet leggen tussen gesloopte spullen in huis en straf. En dat wil ik graag zou houden; ik wil niet dat mijn honden bang worden als er iets kapot is omdat het baasje ze dan altijd ongenadig straft door in het nekvel te grijpen.
Dat "ik heb er spyt van" zeg ik by wyze van. Zo kykt ze toch in onze ogen of niet? Ik mag toch ook wel eens een grapje maken :roll:
Wy hebben haar nooit achteraf gestraft, omdat wy hiervan van begin af aan wisten dat dit geen zin heeft. En over dat in de nek pakken, dat is by Luna niet haar zwaarste straf. Dit doet haar niets! En zoals ik al vertelde, dit waren oude foto's. Natuurlyk haal ik nu de vaatdoekjes weg. En voor de rest sloopt ze niets. Maar voor Luna bestaat er niet zoiets als een zware straf. Ze voelt het allemaal toch niet. Als ze byt pakken we beet by haar onderkaak en duwen we haar lippen naar binnen zodat ze op haar zelf byt. Dat vindt ze meestal niet zo fyn en dan wil ze nog wel eens stoppen. Wy proberen byna alleen maar op stem te straffen. Want deze honden hebben een hele hoge pyngrens. En Luna overschryd daarby vaak zat de grens! Byten accepteer ik gewoon niet!
Maar als ze byt ga ik voorlopig even de negeer techniek toepassen ik hoop dat het werkt :wink: Maar als ze in mn kleren byt om aandacht te trekken moet ik haar wel op der kop geven lykt me, anders hou ik geen kleren meer over.

En nog een vraag over het negeren aan starfleet. Stel Luna wil aandacht en gaat in myn kleren byten. Als ik haar dan negeer d.m.v. weglopen ofzo staat ze dan niet op dat moment hoger in positie???
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Dat brengt me bij de vraag of deze hond
beseft dat hij wat mis heeft gedaan of gewoon
reageerd op de boosheid van de persoon die naar hem koekeloert.
Luka is trouwens bang van de camera en zou dat misschien ook doen.

Hm, ik heb Luka nog niret vlug weten wegduiken, die krijgt de Jippie Jee (rondrennen in de tuin) als ie wat fout heeft gedaan en ik vraag boos
welke stouterik heeft dit gedaan ?

Luka duikt weg als ie schrikt van geluiden of dingen die bewegen of omvallen.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Kimsteria schreef:
Moos schreef:Dat is geen 'ik heb er spijt van-koppie', spijt kennen honden niet. Dat is een 'oh, god er ligt een kapot vaatdoekje en nu krijg ik op mijn flikker koppie'

In het nekvel grijpen is de zwaarste correctie die je een hond kan geven; geen correctie die je maar constant toe kan passen, maar moet bewaren voor de twee keer per jaar dat er iets gebeurt dat echt niet door de beugel kan.

Als je weet dat ze vaatdoekjes pikt leg je die dus weg als je de kamer uitgaat, zodat ze niet de fout in kan gaan, en jij niet hoeft te straffen.

Als een van mijn honden zo zouden kijken als ze iets kapot gemaakt hadden terwijl ik er niet was dan zou ik dat vreselijk naar vinden.
Ik gok dat je haar ook weleens achteraf gestraft hebt, en niet alleen als je haar op heterdaad betrapte, anders zou ze niet zo kijken als je de kamer binnenkomt nadat ze iets gesloopt heeft. Je kan een hond nooit achteraf straffen dat snappen ze niet, alleen maar als je haar op heterdaad betrapt, en dan nog is nekvel grijpen wel het laatste redmiddel. Mag ik vragen wat je deed als ze in huis had geplast?

Mijn honden weten dat ze niet mogen slopen, maar als ze een keer de fout ingaan als ik er niet ben (bijv. omdat ik met mijn stomme kop iets eetbaars ergens heb laten liggen waar ze schijnbaar bijkonden), dan komen ze me ook gewoon blij begroeten, omdat ze de link niet leggen tussen gesloopte spullen in huis en straf. En dat wil ik graag zou houden; ik wil niet dat mijn honden bang worden als er iets kapot is omdat het baasje ze dan altijd ongenadig straft door in het nekvel te grijpen.
Dat "ik heb er spyt van" zeg ik by wyze van. Zo kykt ze toch in onze ogen of niet? Ik mag toch ook wel eens een grapje maken :roll:
Wy hebben haar nooit achteraf gestraft, omdat wy hiervan van begin af aan wisten dat dit geen zin heeft. En over dat in de nek pakken, dat is by Luna niet haar zwaarste straf. Dit doet haar niets! En zoals ik al vertelde, dit waren oude foto's. Natuurlyk haal ik nu de vaatdoekjes weg. En voor de rest sloopt ze niets. Maar voor Luna bestaat er niet zoiets als een zware straf. Ze voelt het allemaal toch niet. Als ze byt pakken we beet by haar onderkaak en duwen we haar lippen naar binnen zodat ze op haar zelf byt. Dat vindt ze meestal niet zo fyn en dan wil ze nog wel eens stoppen. Wy proberen byna alleen maar op stem te straffen. Want deze honden hebben een hele hoge pyngrens. En Luna overschryd daarby vaak zat de grens! Byten accepteer ik gewoon niet!
Maar als ze byt ga ik voorlopig even de negeer techniek toepassen ik hoop dat het werkt :wink: Maar als ze in mn kleren byt om aandacht te trekken moet ik haar wel op der kop geven lykt me, anders hou ik geen kleren meer over.

En nog een vraag over het negeren aan starfleet. Stel Luna wil aandacht en gaat in myn kleren byten. Als ik haar dan negeer d.m.v. weglopen ofzo staat ze dan niet op dat moment hoger in positie???
Ik denk dat een hond niks zo erg vind als hem negeren.
Ik heb dat met LUka ook moeten doen.
Hij was ook heel onrustig, nu gelukkig heeft ie het alleen op sommige dagen.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Kimsteria schreef:

Je zegt in de eerdere bericht:

"En als ik dan wel eens de was aan het ophangen was op zoiets en ik kwam beneden, zag ik Luna snel achter de stoelen kruipen. (verstoppen) En dan kon ik al gaan zoeken door de kamer of er niet ergens iets lag..."

Naar mijn idee kan Luna nooit zich verstoppen als ze iets gesloopt heeft als je haar nooit achteraf gestraft hebt. Want waarom zou ze zich dan verstoppen als ze nooit gestraft is als jij beneden kwam en zag dat er iets gesloopt was?
Dus of je verhaalte over verstoppen klopt niet, of je hebt haar weleens op haar kop gegeven als je het gesloopte vaatdoekje zag.

En nekvel pakken werkt schijnbaar wel, want ze kijkt nou niet bepaald of het haar niks doet toch?
Laatst gewijzigd door Moos op 25 jul 2005 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kimsteria

Nou ja zeg...Dit gaat nou echt nergens meer over. Bange hond :smile:
Hahahaha die was echt niet bang hoor, en dat is ze nooit.
Zulke dingen moet je niet zeggen want dan zeg ik: Kom dan maar eens van het weekeind hier kyken hoe bang ze is... LOL
Kom nou. die hond is heus niet gek hoor! Die weet heus wel wat wel en niet mag! En dat wist ze op deze foto ook. Als ze zo bang zou zyn zou ze ons ook niet gaan uitdagen...

(Ik zal er maar by zeggen dat ik nooit zo zachtjes de trap afloop, misschien was ze daar van onder de indruk)
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Kimsteria schreef:

Kyk zo ziet Luna er uit als ze iets gedaan heeft wat niet mag, het zyn oude foto's maar een goed voorbeeld :mrgreen: Ze weet het dus heus wel!!! Maarja pubertjes moeten er zo nodig tegenin gaan af en toe :roll: :wink: Maar ik denk dat wy haar duidelyk geleerd hebben en leren wat wel en niet mag.
Uithuilen, zuchten en opnieuw beginnen. Helemaal opnieuw. En de "ja maars " weg .
Ik heb ook een hondje van negen maanden en als er een vaatdoek ligt dan kan het best zijn dat ze er eens mee aan de haal gaat. Soit. Niet belangrijk, fultiliteiten, evenals een plasje in huis.

Probeer voor jezelf eens op te schrijven wat voor jou echt op dit moment HET belangrijkste punt is: bijvoorbeeld het bijten. Probeer daar gericht aan te werken.

In de tussentijd kan je ook haar voer uit de hand gaan geven, voor elke hap laat je haar wat doen al is het "maar" je aankijken, dan is ze braaf.
Zo bouw je een band met haar op. Als ze voergevoelig is werkt dat vaak geweldig.

Anne
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:
Martijn schreef:
Roxy schreef: ik vind het walgelijke foto's van een bange hond,
Hij kijkt niet bang hij kijkt bedrukt. Dat doet dapper ook als ik zijn kop de vuilnisbak uit brul. Niet net doen alsof er meteen mishandelt wordt.
Dapper kijkt trouwens altijd al zo als ik foto's van hem maak.
Niet omdat hij het eng vindt maar het is voor een hond niety prettig om op zo'n vreemde manier aandacht te krijgen.

Of dachten jullie dat ze die hond al fotograferend uit lag te schelden?
Ja, dat dacht ik...

Nee, het gaat me er meer om het verhaaltje erbij, de zin dat ze zich verstopt als ze iets gesloopt heeft en het baasje komt naar beneden.
Als ze nooit gestraft is als er een kapot vaatdoekje in de kamer lag, dus achteraf, dan zou ze zich niet hoeven verstoppen.

Dus of het verhaaltje over verstoppen is wat opgeleukt want dat verteld sappiger, of ze is weleens achteraf gestraft waardoor ze zich gaat verstoppen als er een kapot vaatdoekje in de kamer ligt.
Dat dacht ik, en dat zou ik fout kunnen denken, dat zou heel goed kunnen, maar dat dacht ik.
Afbeelding
Kimsteria

Moos schreef: Je zegt in de eerdere bericht:

"En als ik dan wel eens de was aan het ophangen was op zoiets en ik kwam beneden, zag ik Luna snel achter de stoelen kruipen. (verstoppen) En dan kon ik al gaan zoeken door de kamer of er niet ergens iets lag..."

Naar mijn idee kan Luna nooit zich verstoppen als ze iets gesloopt heeft als je haar nooit achteraf gestraft hebt. Want waarom zou ze zich dan verstoppen als ze nooit gestraft is als jij beneden kwam en zag dat er iets gesloopt was?
Dus of je verhaalte over verstoppen klopt niet, of je hebt haar weleens op haar kop gegeven als je het gesloopte vaatdoekje zag.

En nekvel pakken werkt schijnbaar wel, want ze kijkt nou niet bepaald of het haar niks doet toch?
Nee echt niet! Deze foto is gemaakt toen ze voor de eerste en de laatste keer een vaatdoekje sloopte. Erna heeft ze nog maar 1 x wat gesloopt.
En toen dit gebeurd was heb ik niet gebrult nix! Ze had het schynbaar net gedaan..Ik weet het ook niet. Zolang we Luna hebben heeft ze 2 x iets kleins kapot gemaakt. En daar heb ik haar amper voor gestraft.
Laatst gewijzigd door Kimsteria op 25 jul 2005 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Kimsteria schreef:
Moos schreef:
Kimsteria schreef:
Je zegt in de eerdere bericht:

Nee echt niet! Deze foto is gemaakt toen ze voor de eerste en de laatste keer een vaatdoekje sloopte. Erna heeft ze nog maar 1 x wat gesloopt.
En toen dit gebeurd was heb ik niet gebrult nix! Ze had het schynbaar net gedaan..Ik weet het ook niet. Zolang we Luna hebben heeft ze 2 x iets kleins kapot gemaakt. En daar heb ik haar amper voor gestraft.
Nou, dan keek ze misschien puur zo omdat jij aan kwam sluipen met je camera, en heb je dat gedrag geinterpreteerd als komende door het slopen, maar kwam het door jouw sluipen met de camera.
Afbeelding
Roxy
Actief

Martijn schreef:
Hij kijkt niet bang hij kijkt bedrukt. Dat doet dapper ook als ik zijn kop de vuilnisbak uit brul. Niet net doen alsof er meteen mishandelt wordt.
Het zijn foto's van een hond die niet weet wat hij fout heeft gedaan, maar zeker weet dat er iets fout is gegaan waarvoor hij (m/v) op zijn flikker gaat krijgen.
starfleet
Erelid

Kimsteria schreef:
En toen dit gebeurd was heb ik niet gebrult nix!
Als ze zou weten dat ze fout was door dat vaatdoekje voor de eerste en de laatste keer te slopen, kan je met haar morgen op de kermis, want dan is het geen hond

:mrgreen:

Anne
Mama Sanneke
Zeer actief

Roxy schreef:
Martijn schreef:
Het zijn foto's van een hond die niet weet wat hij fout heeft gedaan, maar zeker weet dat er iets fout is gegaan waarvoor hij (m/v) op zijn flikker gaat krijgen.
Weet je dat zeker dat hij niet weet wat hij fout heeft gedaan
of reageerd hij alleen op de boze stem.
Maar reageren niet alle honden zo ?
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Kimsteria

Waarom conclusies gaan trekken uit een foto??
Ik heb niet eens geslopen. Ik liep de trap af (en dat doe ik echt niet zachtjes) deed de deur open en daar zat ze. Heb het foto toestel van tafel gepakt en heb er een foto van gemaakt.

En myn hond is echt niet bang voor ons hoor. Ze moet gewoon luisteren en daarmee klaar! Ik mishandel haar echt niet maar probeer haar ook niet over me heen te laten lopen. Dat zou mooi zyn.
Het is altyd maar zielig, zielig, maar ik heb geen hond zodat die lekker boven me kan staan. Ze moet wel haar plaats weten. En iedereen wyst die plaats anders. En bepaalde rassen hebben nu eenmaal een hardere aanpak nodig. Op myn oude hondenschool heb ik honden zien janken om een ruk aan de slipketting (zo ging dat daar) Maar Luna kykt alleen even om meer niet. Dat zegt toch genoeg??

En Luna heeft gewoon bepaalde buien. Misschien helpt deze foto myn verhaal een beetje :roll: Dit is een foto van Luna net nadat ze op haar kop kreeg. Vlak voordat ze wilde byten. Moet je die beledigde kop eens zien! :smile:

Afbeelding
starfleet
Erelid

Martijn schreef:
Ik denk dat je het fout denkt.
Cleo gaat ook onder het burootje zitten als ik mopper maar die heeft nog nooit ergens fysiek straf voor gehad en ze is ook niet bang voor me.
Mopperen is ook straf. Je kent dat onderzoekje toch wel met het plasje water in huis? Laat prima zien hoe dat bij honden werkt.

Anne
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:
Een bange hond gaat niet zitten, maakt geen oogcontact en rent weg of drukt zich tegen de grond. Deze hond is niet bang.
Ze heeft alleen geleerd dat dingen stukmaken een boos baasje betekent en dat vind ze niet leuk. Ze heeft het alleen nog niet zo goed geleerd dat ze het gewoon niet meer doet.

Mijn honden trouwens ook niet. Opruimen is de beste oplossing.
Nee, Moos en Saar zitten niet in de vuilnisbak als ik thuis ben, maar als ik wegga moet ik even wat zwaars op de deksel zetten, want dan willen ze het nog weleens proberen.
Dus hier is het ook een kwestie van even wat voorbereidend werk doen voordat ik de honden alleen laat.

Maar goed, Kimsteria zegt zelf ook niet achteraf te straffen, dus dat is mooi. Dat was het enige waar ik bang voor was als ik de allereerste stukje bij die foto's las.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Kimsteria schreef: En Luna heeft gewoon bepaalde buien. Misschien helpt deze foto myn verhaal een beetje :roll: Dit is een foto van Luna net nadat ze op haar kop kreeg. Vlak voordat ze wilde byten. Moet je die beledigde kop eens zien! :smile:

Afbeelding
Ik kan hier niet om lachen. Dat kan je je handen gaan kosten en je hond een plaatsje richting asiel. En dat is niet de schuld van de hond.

Anne
Moos
Zeer actief

Kimsteria schreef:Waarom conclusies gaan trekken uit een foto??
Ik heb niet eens geslopen. Ik liep de trap af (en dat doe ik echt niet zachtjes) deed de deur open en daar zat ze. Heb het foto toestel van tafel gepakt en heb er een foto van gemaakt.

En myn hond is echt niet bang voor ons hoor. Ze moet gewoon luisteren en daarmee klaar! Ik mishandel haar echt niet maar probeer haar ook niet over me heen te laten lopen. Dat zou mooi zyn.
Het is altyd maar zielig, zielig, maar ik heb geen hond zodat die lekker boven me kan staan. Ze moet wel haar plaats weten. En iedereen wyst die plaats anders. En bepaalde rassen hebben nu eenmaal een hardere aanpak nodig. Op myn oude hondenschool heb ik honden zien janken om een ruk aan de slipketting (zo ging dat daar) Maar Luna kykt alleen even om meer niet. Dat zegt toch genoeg??

En Luna heeft gewoon bepaalde buien. Misschien helpt deze foto myn verhaal een beetje :roll: Dit is een foto van Luna net nadat ze op haar kop kreeg. Vlak voordat ze wilde byten. Moet je die beledigde kop eens zien! :smile:

Afbeelding
Ja, waarom zouden mensen nou conclusies trekken uit een foto? Omdat jij die foto neerzet zodat er conclusies uit getrokken kunnen worden. Bovendien zeg je in een eerder bericht dat ze misschien reageerde omdat jij zachtjes de trap af liep, ik citeer "Ik zal er maar by zeggen dat ik nooit zo zachtjes de trap afloop, misschien was ze daar van onder de indruk", maar als ik dat herhaal is het opeens niet meer zo.

Of zet je deze tweede foto ook compleet zonder reden neer? Oh nee, daar moeten we dan weer uit concluderen dat Luna niet bang is. Oeps, conclusie getrokken, sorry.
Laatst gewijzigd door Moos op 25 jul 2005 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kimsteria

Nu ik daarover nadenk. Het kan ook met wat anders te maken hebben.
NU NET 5 minuten geleden liep ik even naar beneden om by Luna te gaan kyken. (nu zit ze naast me :mrgreen: ) En ik dee de deur open en ze ging gelyk af liggen. Ik begroette haar en ze kwam met me mee. Als ze buiten zit en er komen mensen haar begroeten gaat ze ook af liggen en soms zelfs op haar zy. Is dat niet gewoon onderdanig gedrag??
Ik straf Luna nooit lichamelyk of met stem als ik ergens nadat het gebeurd is achter kom.
Alleen als ik haar ergens op betrap. Wy straffen haar ALLEEN lichamelyk als ze ons, of in onze kleren byt. En ik ga haar toch echt niet aaien op zo'n moment. Ik pak haar beet en zeg boos "NO".
starfleet
Erelid

Martijn schreef:
Mopperen is geen straf. Niet alles wat ik doe gaat om de honden en dat weten ze echt wel.
Ik dacht dat je op de hond mopperen bedoelde.

Anne
starfleet
Erelid

Kimsteria schreef: Alleen als ik haar ergens op betrap. Wy straffen haar ALLEEN lichamelyk als ze ons, of in onze kleren byt. En ik ga haar toch echt niet aaien op zo'n moment. Ik pak haar beet en zeg boos "NO".
Aangezien dat niet werkt al meer dan een half jaar lang, wordt het tijd voor een andere aanpak van het bijten.

Anne
Kimsteria

IK ZEI DUS:
Kimsteria schreef: (Ik zal er maar by zeggen dat ik nooit zo zachtjes de trap afloop, misschien was ze daar van onder de indruk)
En het is niet de schuld van de hond... Nee dat is het nooit he???
Zal ik je er dan maar even byvertellen dat ze zo al was toen we haar kregen en dat we sindsdien ons best doen om dit eruit te krygen???
Luna hapt van begin af aan al naar ons als ze haar zin niet kreeg. Niet echt byten maar richting ons toe happen. Byten doet ze niet hard, zachtjes zoals puppies het doen. Meer zoals vastpakken.
starfleet
Erelid

Kimsteria schreef:
Zal ik je er dan maar even byvertellen dat ze zo al was toen we haar kregen en dat we sindsdien ons best doen om dit eruit te krygen???
Hoe oud was ze dan toen jullie haar in huis kregen?

Anne
Moos
Zeer actief

Kimsteria schreef:IK ZEI DUS:
Kimsteria schreef: (Ik zal er maar by zeggen dat ik nooit zo zachtjes de trap afloop, misschien was ze daar van onder de indruk)
Luna hapt van begin af aan al naar ons als ze haar zin niet kreeg. Niet echt byten maar richting ons toe happen. Byten doet ze niet hard, zachtjes zoals puppies het doen. Meer zoals vastpakken.
Ja, dat weet ik dat jij dat zei, ik heb namelijk diezelfde zin letterlijk geciteerd. Daarop zeg ik dan: "Nou, dan keek ze misschien puur zo omdat jij aan kwam sluipen met je camera, en heb je dat gedrag geinterpreteerd als komende door het slopen, maar kwam het door jouw sluipen met de camera"

Maar dan zeg jij opeens weer dat je nooit zachtjes de trap af komt lopen, dat je gewoon hard van de trap af kwam lopen. Dus spreek je jezelf tegen.

En, nee, het is nooit de schuld van de hond, tenzij er in de kop van de hond een steekje los zit. En dan nog kan de hond er niks aan doen dat dat zo is. Maar bij Luna zit er volgens mij niks verkeerd in d'r kop als ik het zo lees.
En ik weet niet wanneer jullie Luna kregen, maar zelfs als ze toen al wat ouder was is haar gedrag van toen dus te wijten aan haar vorige bazen, niet aan de hond.
Afbeelding
Roxy
Actief

Martijn schreef:Waarom word je daar nou weer moedeloos van?
Er zijn gewoon honden met dusdanige afwijkingen dus zo raar is het ook weer niet. Daarnaast verdenkt ze niets. Ze vraagt of het bestaat.
Ja dus. Dat bestaat.

Verder vind ik het een beetje lullig om nu allemaal op haar te gaan schijten terwijl ze zich probeert te verdiepen in de hond van haar vriend.
Omdat... er erg snel de schuld bij de hond word gelegd........ zo moeilijk is da niet... dus dan is het de schuld van de hond en niet van het lamme baasje dat de hond niet kan mannen!!! LEES DAN EENS want dat is wat ik al 22 jaar tegenkom in mijn herderliefhebberij: mensen kunnen vaak de hond niet aan, hebben geen flauw idee waar ze aan beginnen.. moet ik nog harder schreeuwen?
Kimsteria

Maar wat is het nu dan? Eerst is ze zielig en straf ik haar verkeerd. En erna gaat het mn vingers kosten en gaat ze naar het asiel...

Zien jullie nou zelf niet dat het heel moeilyk voor ons is af en toe om hiermee om te gaan? En het is nog wel onze eerste hond ook! Ik zit hier voor tips. Niet om aan te horen wat we allemaal fout doen.

Nog een voorbeeld: Luna zit nu net hier op een spyker te byten. Ik zeg met een gewone stem haar naam, ze laat los en loopt ervan weg.
Kimsteria

starfleet schreef:
Kimsteria schreef:
Hoe oud was ze dan toen jullie haar in huis kregen?

Anne
6 weken, en ja ik weet dat dat te vroeg is maar toen wist ik dat niet.
starfleet
Erelid

Roxy schreef:
Omdat... er erg snel de schuld bij de hond word gelegd........ zo moeilijk is da niet... dus dan is het de schuld van de hond en niet van het lamme baasje dat de hond niet kan mannen!!! LEES DAN EENS want dat is wat ik al 22 jaar tegenkom in mijn herderliefhebberij: mensen kunnen vaak de hond niet aan, hebben geen flauw idee waar ze aan beginnen.. moet ik nog harder schreeuwen?
Nee dat helpt niet. Dat is dan een keuze die je maakt op een forum. Of je opent het topic maar helemaal niet meer (wat ik me goed voor kan stellen) of je kijkt even aan of je misschien heel misschien met zijn allen enig verschil kan maken.

Anne
Kimsteria

Wat kan IK er aan doen als ik een pup met 6 weken kryg die een eigen willetje blykt te hebben??? Wy doen ons UITERSTE best dit te veranderen. Maar zoals ik al zei het is onze eerste hond, en gaat dat dus niet zo snel.

Dus dit is absoluut niet onze schuld en ook niet van Luna.
Ze is met een karakter geboren en die moeten wy zien te sturen.
starfleet
Erelid

Kimsteria schreef:

Nog een voorbeeld: Luna zit nu net hier op een spyker te byten. Ik zeg met een gewone stem haar naam, ze laat los en loopt ervan weg.
Waar is dat een voorbeeld van?

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”