Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Luna's gedrag volgens onze hondentrainer
Moderator: moderatorteam
-
Kimsteria
Luna's gedrag volgens onze hondentrainer
Volgens onze hondentrainer is er eigenlyk nix buitengewoons aan de hand met Luna. Ik ben vanavond naar de blinde vrouw in de rolstoel gelopen om te vragen of ze haar hond nog uit moest laten. Ze ging gelyk met me mee. Zodat onze hondentrainer kon zien hoe Luna daarop reageerde. Zoals altyd reageerde ze weer fel. Hy liet zien hoe we daar mee om moeten gaan. Als ze tekeer gaat een ruk aan de riem geven en "NEE" zeggen. En hier door mee blyven gaan tot het stopt. Ook heb ik even de stofzuiger erby gepakt waar Luna helemaal tekeer tegen gaat! Ik ging stofzuigen en hy liet zien hoe we dit aan moeten pakken. Elke keer als Luna de stofzuiger aanviel gooide hy een slipketting naar haar. Na 10 minuten had ze het eigenlyk al door. Ik moet wat eisender naar Luna toe zyn, ik ben veel te lief eigenlyk voor haar. We moeten nu proberen om een week lang niet met Luna te spelen en haar te negeren. Hy zal dat ze een paar dagen strond vervelend zal zyn maar dat het erna beter zal gaan. Het happen en eigenwys zyn heeft volgens hem gewoon te maken met haar leeftyd, en verders niets. Het byten in kleding en handen is aandacht vragen, en daar mogen we niet op in gaan. We moeten ons dan gewoon omdraaien zeg maar.
Hier werd gezegd dat bepaalde dingen die Luna deed met stress te maken hadden. Byv haar staart achterna gaan. Dat schynt ook met verveling temaken kunnen hebben. Het byten in de riem is het corrigeren vand e baas. Het ligt er wel aan hoe ze het doet natuurlyk.
Maandag gaan we weer beginnen met de hondentraining. We gaan NOG een keer het onderdeel doen waar Luna al voor geslaagd is (jonge honden) Dit omdat ze vorige keer 4 lessen gemist had, en een paar keer extra kan vast geen kwaad.
Hier werd gezegd dat bepaalde dingen die Luna deed met stress te maken hadden. Byv haar staart achterna gaan. Dat schynt ook met verveling temaken kunnen hebben. Het byten in de riem is het corrigeren vand e baas. Het ligt er wel aan hoe ze het doet natuurlyk.
Maandag gaan we weer beginnen met de hondentraining. We gaan NOG een keer het onderdeel doen waar Luna al voor geslaagd is (jonge honden) Dit omdat ze vorige keer 4 lessen gemist had, en een paar keer extra kan vast geen kwaad.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ja, die heeft er vast voor geleerd.
Ik zal er maar niet teveel over zeggen, andere mensen hier hebben er veel meer verstand van. Maar met die twee voorbeelden creëer je dus al een hond die vreemde honden *nog* gevaarlijker gaat vinden en die bang wordt voor de stofzuiger.
Lees *alsjeblieft* goed de berichten van alle mensen die nog gaan reageren, en probeer de goeie eruit te pikken. Want als je op advies van zo 'n "deskundige" allemaal achterlijke adviezen gaat opvolgen, heb je straks echt een onhandelbare hond.
Ik zal er maar niet teveel over zeggen, andere mensen hier hebben er veel meer verstand van. Maar met die twee voorbeelden creëer je dus al een hond die vreemde honden *nog* gevaarlijker gaat vinden en die bang wordt voor de stofzuiger.
Lees *alsjeblieft* goed de berichten van alle mensen die nog gaan reageren, en probeer de goeie eruit te pikken. Want als je op advies van zo 'n "deskundige" allemaal achterlijke adviezen gaat opvolgen, heb je straks echt een onhandelbare hond.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Kimsteria
Maar die 2 voorbeelden werkte wel al gelykHanneke2 schreef:Ja, die heeft er vast voor geleerd.![]()
Wy hebben alles al geprobeerd. Ik vind niet dat myn hond het kan maken om een blindegeleidehond af te kafferen. Die zyn daar goed voor getrained, maar als het ooit fout gaat, is die vrouw flink de pineut ben ik bang. Ik vind het asociaal als ik er nix tegen probeer. En de stofzuiger, tja ik stopte haar altyd in de bench, dat is ook niet echt ideaal want ze schudt heel die bench als een beest door mekaar. Dit heeft wel gewerkt vandaag. Myn vorige hondenschool werkte trouwens ook met een gooi ketting.
- Zoie
- Zeer actief
Honden hoeven elkaar aan de lijn toch niet te ontmoeten ? Mijn uitlaathond is i.h.a. aan de lijn ook niet tolerant naar andere honden, en die hoeft ze dan ook niet te ontmoeten. Dat doe ik middels leiding geven, boos wordt ik alleen als ze m'n commando's niet opvolgt. Maar dat is eigenlijk vrijwel nooit het geval, pak het probleem zo positief mogelijk aaan,
Maar goed, ik zit ook overduidelijk op een andere lijn als je hondentrainer, en je zult voor jezelf moeten bepalen in welke richting je het zoekt.
Maar goed, ik zit ook overduidelijk op een andere lijn als je hondentrainer, en je zult voor jezelf moeten bepalen in welke richting je het zoekt.

-
Kimsteria
Ik heb het ook niet over het uitlaten. Want dat hebben we wel onder controle. Luna zit voor het huis aan een lange lyn. En dan komen er wel een honden voorby. En dan reageert ze zo. Ze lykt dan een beetje op zo'n overdreven waakhond. Maar het is deels domineren en deels onzekerheid doordat ze gebeten is.Zoie schreef:Honden hoeven elkaar aan de lijn toch niet te ontmoeten ? Mijn uitlaathond is i.h.a. aan de lijn ook niet tolerant naar andere honden, en die hoeft ze dan ook niet te ontmoeten. Dat doe ik middels leiding geven, boos wordt ik alleen als ze m'n commando's niet opvolgt. Maar dat is eigenlijk vrijwel nooit het geval, pak het probleem zo positief mogelijk aaan,
- Zoie
- Zeer actief
In dat geval zou ik eerder denken aan territorium bewaken. En als dat zo is krijg je dat er echt niet uit,of je moet continu met je slipketting ernaast blijven staan.Kimsteria schreef:Ik heb het ook niet over het uitlaten. Want dat hebben we wel onder controle. Luna zit voor het huis aan een lange lyn. En dan komen er wel een honden voorby. En dan reageert ze zo. Ze lykt dan een beetje op zo'n overdreven waakhond. Maar het is deels domineren en deels onzekerheid doordat ze gebeten is.Zoie schreef:Honden hoeven elkaar aan de lijn toch niet te ontmoeten ? Mijn uitlaathond is i.h.a. aan de lijn ook niet tolerant naar andere honden, en die hoeft ze dan ook niet te ontmoeten. Dat doe ik middels leiding geven, boos wordt ik alleen als ze m'n commando's niet opvolgt. Maar dat is eigenlijk vrijwel nooit het geval, pak het probleem zo positief mogelijk aaan,
Wat die onzekerheid betreft: een hond die uit angst gemotiveerd agressie vertoont, maak je echt niet zekerder door straf.
Ik begrijp de hele aanpak niet eerlijk gezegd.

- Zoie
- Zeer actief
- Zoie
- Zeer actief
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Misschien is dit zo'n hondentrainer die een ambull ziet en meteen naar een corrigerende aanpak grijpt? Wat het is tenslotte een ambull... Een hond straffen omdat hij bang is voor de stofzuiger.
Als ik ga stofzuigen lopen m'n honden de tuin in en daar blijven ze 'veilig' wachten tot ik klaar ben.
Zei de trainer toevallig ook iets over de reden achter het uitval gedrag? En wat voor ervaring en opleiding heeft deze hondentrainer? Het enige wat Luna in ieder geval geleerd heeft nu is dat ze groot gelijk heeft om bang te zijn voor de stofzuiger, want de stofzuiger voorspelt correcties. Blijkbaar vindt ze de werpketting nog enger dan de stofzuiger op dit moment en is ze daarom rustiger, maar ik kan me ook voorstellen dat over een week ofzo de werpketting niet zo heel veel indruk meer maakt en dat ze terugvalt in haar oude gedrag.
Hoe vaak heb je trouwens een ruk moeten geven voordat ze stopte met uitvallen? En hoe was haar lichaamstaal toen ze niet meer uitviel. Ik lees trouwens ook helemaal niks over belonen, heb je haar tijdens deze 2 'oefeningen' ook beloond?
Zei de trainer toevallig ook iets over de reden achter het uitval gedrag? En wat voor ervaring en opleiding heeft deze hondentrainer? Het enige wat Luna in ieder geval geleerd heeft nu is dat ze groot gelijk heeft om bang te zijn voor de stofzuiger, want de stofzuiger voorspelt correcties. Blijkbaar vindt ze de werpketting nog enger dan de stofzuiger op dit moment en is ze daarom rustiger, maar ik kan me ook voorstellen dat over een week ofzo de werpketting niet zo heel veel indruk meer maakt en dat ze terugvalt in haar oude gedrag.
Hoe vaak heb je trouwens een ruk moeten geven voordat ze stopte met uitvallen? En hoe was haar lichaamstaal toen ze niet meer uitviel. Ik lees trouwens ook helemaal niks over belonen, heb je haar tijdens deze 2 'oefeningen' ook beloond?
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Re: Luna's gedrag volgens onze hondentrainer
Hoi Kim, ik hoop dat je wat aan zijn tips hebt gehad.Kimsteria schreef:Volgens onze hondentrainer is er eigenlyk nix buitengewoons aan de hand met Luna. Ik ben vanavond naar de blinde vrouw in de rolstoel gelopen om te vragen of ze haar hond nog uit moest laten. Ze ging gelyk met me mee. Zodat onze hondentrainer kon zien hoe Luna daarop reageerde. Zoals altyd reageerde ze weer fel. Hy liet zien hoe we daar mee om moeten gaan. Als ze tekeer gaat een ruk aan de riem geven en "NEE" zeggen. En hier door mee blyven gaan tot het stopt. Ook heb ik even de stofzuiger erby gepakt waar Luna helemaal tekeer tegen gaat! Ik ging stofzuigen en hy liet zien hoe we dit aan moeten pakken. Elke keer als Luna de stofzuiger aanviel gooide hy een slipketting naar haar. Na 10 minuten had ze het eigenlyk al door. Ik moet wat eisender naar Luna toe zyn, ik ben veel te lief eigenlyk voor haar. We moeten nu proberen om een week lang niet met Luna te spelen en haar te negeren. Hy zal dat ze een paar dagen strond vervelend zal zyn maar dat het erna beter zal gaan. Het happen en eigenwys zyn heeft volgens hem gewoon te maken met haar leeftyd, en verders niets. Het byten in kleding en handen is aandacht vragen, en daar mogen we niet op in gaan. We moeten ons dan gewoon omdraaien zeg maar.
Ik heb in het midden van mijn huis een tussenhekje geplaatst en als ik moet kuisen en stofzuigen gaat Luka naar de ene kant en dan
naar de andere. Hij is bang van de stofzuiger en zo kan ik gemakkelijker kuisen als ie niet in de weg loopt.
Bij mij helpt nee zeggen aan de lijn niet, hij hoort het gewoon niet.
ik ga gewoon de andere kant uit en zeg volg.
Heb je al es gedacht aan Bachbloesems voor je hond ?
Er zijn hier verscheidene mensen die er wat van kennen.
Het kan helpen bij een onrustige hond.
Heb je al es gedacht aan privé training. Zo kan je lekker rustig met je hond werken, in groep vind ik dat moeilijk.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Joyce
- Zeer actief
Ik heb net je andere topic ook even gelezen. Ze heeft dus al 2x een slechte ervaring gehad met andere honden, het lijkt erop dat ze nu dus zoiets heeft van de eerste klap is een daalder (wat is dat in euro's
) waard. Met haar gedrag probeert ze andere honden dus zo ver mogelijk van haar vandaan te houden en waarschijnlijk zal dat nog wel werken ook want ik kan me niet voorstellen dat baasjes hun hond laten spelen met een uitvallende ambull. Het uitvalgedrag is dus ook nog eens heel zelfbelonend, in het andere topic heeft Roelfien al een hele goede uitleg gegeven van wat je zou kunnen doen, en ik persoonlijk ga liever daarvoor dan constant aan de riem lopen rukken met een 'nee'. Je hond heeft namelijk niet genoeg aan informatie over wat ze niet mag doen, ze moet ook weten wat ze dan wel mag doen.
- starfleet
- Erelid
Die stofzuiger is meestal goed langzaam op te bouwen, maar als je dat niet wil: Misschien heel simpel gedacht maar als de hond toch regelmatig aan de pin buiten is als iemand erbij is, waarom dan niet dan de ander even binnen erdoor zuigen?
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Er zijn zo al problemen genoeg om aan te werken.
Anne
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Er zijn zo al problemen genoeg om aan te werken.
Anne
- stefanie
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hm, ik ben ook niet helemaal blij met de oplossing van die gedragsdeskundige en wel om het volgende:
het is alleen maar correctie en geen ombuiging naar gewenst gedrag.
Je hond krijgt er dus niks voor terug. Alleen maar negatief en niet positief.
Ja als ze niet trekt, maar er is dus niks om haar over te halen om het uit haar hoofd te laten. Ja, de correctie. Zelf vind ik het toch prettiger om te zorgen dat er iets heel leuks gebeurd of onverwachts (het omdraaien en weglopen verhaal) voordat ze uit haar dak gaat.
En weet je waarom? Omdat je anders net zo'n hondje kweekt als mijn Toby, die precies geleerd heeft op de 100ste van de seconde uit te vallen en direct weer naast me te staan op het moment dat je een ruk aan de lijn wilt geven.(en nee, ik ben niet zo sloom, hij is echt zo snel
) Echt, een beetje slimme hond leert er alleen maar nieuwe trucjes van waarmee je nog veel meer werk hebt.
Terwijl als ik hem op een positieve manier afleid met een balletje (waar hij echt verslaafd van is) dan loop ik zonder enig probleem dicht langs andere honden en krijgt hij daarna zijn bal. Joepie, beloning, mijn bal...
Hij wordt er op een positieve manier ook zelfverzekerder van, want hij krijgt niet constant op zijn sodemieter, maar we lopen heerlijk ontspannen, zonder straf en alleen maar leuke dingen.
Ook ik heb destijds precies hetzelfde advies als jij gehad hoor, maar dan op de hondenschool (bij ons in het dierenasiel gaven ze ook trainingen, allemaal op de oude conservatieve manier ingesteld) en ook ik heb het positieve trainen via het forum geleerd en echt, neem van mij aan: het werkt honderd keer beter. Het duurt alleen misschien even voordat je erachter bent waarmee je je hond echt kan verleiden.
het is alleen maar correctie en geen ombuiging naar gewenst gedrag.
Je hond krijgt er dus niks voor terug. Alleen maar negatief en niet positief.
Ja als ze niet trekt, maar er is dus niks om haar over te halen om het uit haar hoofd te laten. Ja, de correctie. Zelf vind ik het toch prettiger om te zorgen dat er iets heel leuks gebeurd of onverwachts (het omdraaien en weglopen verhaal) voordat ze uit haar dak gaat.
En weet je waarom? Omdat je anders net zo'n hondje kweekt als mijn Toby, die precies geleerd heeft op de 100ste van de seconde uit te vallen en direct weer naast me te staan op het moment dat je een ruk aan de lijn wilt geven.(en nee, ik ben niet zo sloom, hij is echt zo snel
Terwijl als ik hem op een positieve manier afleid met een balletje (waar hij echt verslaafd van is) dan loop ik zonder enig probleem dicht langs andere honden en krijgt hij daarna zijn bal. Joepie, beloning, mijn bal...
Ook ik heb destijds precies hetzelfde advies als jij gehad hoor, maar dan op de hondenschool (bij ons in het dierenasiel gaven ze ook trainingen, allemaal op de oude conservatieve manier ingesteld) en ook ik heb het positieve trainen via het forum geleerd en echt, neem van mij aan: het werkt honderd keer beter. Het duurt alleen misschien even voordat je erachter bent waarmee je je hond echt kan verleiden.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- Roelfien
- Zeer actief
En ja, nu werkt dat nog, die correcties. Want ze kent het nog niet. Dus is ze nog onder de indruk. Maar wacht maar tot ze eraan gewend is, kan je steeds harder gaan corrigeren en het wordt van kwaad tot erger, want haar nek wordt steeds harder en harder.
Of je moet nu de eerst volgende keer zo snoeihard corrigeren, dat ze het nooit meer doet. Maar dat kan je alleen doen als je precies weet hoe je dat moet doen. En ook dat is een methode die je volgens mij nu nog prima kan voorkomen.
Of je moet nu de eerst volgende keer zo snoeihard corrigeren, dat ze het nooit meer doet. Maar dat kan je alleen doen als je precies weet hoe je dat moet doen. En ook dat is een methode die je volgens mij nu nog prima kan voorkomen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het meest nare van corrigeren bij uitvallen is dat de hond een nog grotere pesthekel krijgt aan andere honden. Je moet je voorstellen; jouw hond heeft nare ervaringen achter de rug met andere honden en aan de lijn wil ze ze dus wegjagen, omdat ze zich bedreigt voelt. Vervolgens krijgt ze naast die bedreigende prikkel ook nog een pijnlijke loei in haar nek. Wat je bereikt is dat je hond een nog grotere aversie gaat krijgen tegen andere honden. De enige reden dat ze niet uitvalt is omdat ze banger is voor jouw correctie dan voor die andere hond. En dat kon je nu al niet bolwerken..toch? Als je hond straks volwassen is trekt ze je de grond in en heeft ze bagger aan die ruk van de slip. Wat dan? Een prikband?
Zet je hond maar niet meer aan de ketting in de tuin. Iedere hond aan de ketting blaft. Ze kunnen namelijk niet weg. Zeker een hond met wat angst wordt op die manier gedwongen tot aanvallen met blaffen, omdat er weinig andere keuze is.
Verder zoals Roelfien beschrijft moet je de hond leren wat de bedoeling is. Als ze uitvalt draai je weg en loopt de andere kant op en verder ga je op geruime afstand oefenen van andere honden om de aandacht van je hond op jou te richten middels iets leuks. Een bal, lekkers, kan niet schelen, net wat je hond leuk vind.
Zet je hond maar niet meer aan de ketting in de tuin. Iedere hond aan de ketting blaft. Ze kunnen namelijk niet weg. Zeker een hond met wat angst wordt op die manier gedwongen tot aanvallen met blaffen, omdat er weinig andere keuze is.
Verder zoals Roelfien beschrijft moet je de hond leren wat de bedoeling is. Als ze uitvalt draai je weg en loopt de andere kant op en verder ga je op geruime afstand oefenen van andere honden om de aandacht van je hond op jou te richten middels iets leuks. Een bal, lekkers, kan niet schelen, net wat je hond leuk vind.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
laeken
- Zeer actief
Ik ben het helemaal met Eline eens en heb veel ervaring met een teef die uitviel aan de lijn. Ze reageerde heel slecht op correcties en uiteindelijk neigde ze daardoor naar het op mij afreageren van de spanning. Ze viel uit, ik gaf een correctie en ze keek naar me en begon tegen mij te brullen, ben ik dus mee gestopt. Ze kreeg ook steeds meer een pesthekel aan andere honden omdat ze die associeerde met correcties.
Toen ik ben begonnen met het geven van koekjes om haar aandacht op mij te krijgen werd ze veel minder fel en kon ik over het algemeen op 5 meter langs een hond zonder dat ze uitviel.
Toen ik ben begonnen met het geven van koekjes om haar aandacht op mij te krijgen werd ze veel minder fel en kon ik over het algemeen op 5 meter langs een hond zonder dat ze uitviel.
- Zoie
- Zeer actief
Precies.Roelfien schreef:Hij wordt er op een positieve manier ook zelfverzekerder van, want hij krijgt niet constant op zijn sodemieter, maar we lopen heerlijk ontspannen, zonder straf en alleen maar leuke dingen.![]()
.
Tenminste, nu ik er over na denk, ik maak niet alleen maar gebruik van leuke dingen, ook van commando's zoals "oversteken " of een informele variant daarvan, welliswaar zo mogelijk ( dus in de regel ) eerder uitnodigend dan dwingend uitgesproken, en ik beloon haar ook op allerlei manieren als ze die uitvoert, maar het zijn wel commando's die moeten worden uitgevoerd.
Ik geef daar de voorkeur aan omdat het niet zo moet zijn dat als mijn koekjes op zijn, of ik geen bal bij me heb, of ze vindt iets anders op dat moment toch belangrijker, ik met lege handen sta.
p.s. o ja, ik zie het al, dat doe jij ook, commando's aanleren ! Haha, nou ja, je hebt eigenlijk alles al gezegd in je vorige stukje waar ik het mee eens ben

-
Kimsteria
Ja uiteraard, wy belonen altyd als ze met verkeerd gedrag stopt. De stofzuiger is ze echt niet bang voor. De stodzuiger is een veel voorkkomend probleem. Honden zien dit als een spelletje. Net als de postbode. Hy komt en gaat weer. Ook heeft hy gevraagd of er in het verleden iets gebeurd kan zyn waardoor ze zo reageerd op de stofzuiger. Maar dat is dus niets. Het is gewoon opeens beginnen. Ze ziet het als een vyand.Chatterbox schreef:Misschien is dit zo'n hondentrainer die een ambull ziet en meteen naar een corrigerende aanpak grijpt? Wat het is tenslotte een ambull... Een hond straffen omdat hij bang is voor de stofzuiger.Als ik ga stofzuigen lopen m'n honden de tuin in en daar blijven ze 'veilig' wachten tot ik klaar ben.
Het uitvallen buiten zal nog lang duren voordat het over is. Hy heeft 4 x een ruk gegeven en hard "NEE" gezegd. Op het laatst lag ze af en gaf ze nog steeds blafjes...
- Joyce
- Zeer actief
-
Kimsteria
Deze opmerking vind ik een beetje raar hoor. Ik wil helemaal geen golden van myn Ab maken. Ik vind het gewoon asociaal als myn hond een invalide met geleidehond uit gaat kafferen en ik doe daar nix aan.Zoie schreef:mijn hele indruk van alles wat ik van je gelezen heb is trouwens dat je het katakter en de aard van je hond niet respecteert en waardeert. Je kunt van een ambull geen golden maken, om het maar even simpel te zeggen.
Die geleidehond is aan het werk, en myn hond gaat die een beetje afleiden en afblaffen, en dat moet ik dan toelaten? Nee ik vind van niet.
-
Kimsteria
Het heeft dus WEL nut. Wat ze dimde wel in. Je moet haar ABSOLUUT niet vastpakken dan wordt ze nog opgefokter. Als IK het doet heeft het geen zin. Daarom zei ik ook al, ik ben te zacht en komt niet echt door en moet dus wat harder wordenWil de hond schreef:Een ruk aan de riem geven en NEE!!! zeggen, was dat niet min of meer wat je al geprobeerd hebt, nl. korrigeren, zonder dat je daar iets zinnigs mee bereikt hebt?
Niet dat ik tegen korrigeren ben hoor, integendeel, maar ik ben wel tegen nutteloos pogen een hond te korrigeren.
-
Kimsteria
Daar heb je helemaal gelyk in. En zo doen we dat ook meestal, maar van de winter zullen we een andere oplossing moeten vinden. Ik wilde het myn hondentrainer gewoon even laten zien. Omdat het naar myn mening geen normaal gedrag is. Maar hy legde my wat uit. Stel een miniscuul klein hondje gaat NET ZO uit zyn naad als Luna...Dan klinkt dat by dat kleine hondje natuurlyk veel minder hard. Dus Luna doet niet overdreven raar, maar omdat ze groter is maakt het ander geluid.starfleet schreef:Die stofzuiger is meestal goed langzaam op te bouwen, maar als je dat niet wil: Misschien heel simpel gedacht maar als de hond toch regelmatig aan de pin buiten is als iemand erbij is, waarom dan niet dan de ander even binnen erdoor zuigen?
Anne
- Joyce
- Zeer actief
Kim, het heeft maar even nut. Echt waar! Er zitten hier verschillende mensen die ervaring hebben met uitvallende honden (ikzelf ook) en zo'n correctie werkt maar tijdelijk omdat je niks veranderd aan de negatieve associatie die je hond heeft met andere honden. Je moet haar juist aanleren hoe ze wel met andere honden moet communiceren in plaats van haar alleen maar straffen als ze het niet goed doet. Ze moet leren dat andere honden leuke dingen betekenen en dan is corrigeren niet eens meer nodig omdat ze al automatisch aandacht voor jou heeft. Zou je dat niet liever hebben dan een onzekere hond omdat er aan de ene kant een bedreigende hond aan komt en aan de andere kant een bedreigend baasje?Kimsteria schreef:Het heeft dus WEL nut. Wat ze dimde wel in. Je moet haar ABSOLUUT niet vastpakken dan wordt ze nog opgefokter. Als IK het doet heeft het geen zin. Daarom zei ik ook al, ik ben te zacht en komt niet echt door en moet dus wat harder wordenWil de hond schreef:Een ruk aan de riem geven en NEE!!! zeggen, was dat niet min of meer wat je al geprobeerd hebt, nl. korrigeren, zonder dat je daar iets zinnigs mee bereikt hebt?
Niet dat ik tegen korrigeren ben hoor, integendeel, maar ik ben wel tegen nutteloos pogen een hond te korrigeren.
-
Kimsteria
Wie zegt dat ze bang is? Was jy er by gisteren dan? Luna is voor zoveel dingen onder de indruk. Maar naarmate ze ze een paar keer gezien heeft is dat over. Ze is helemaal niet bang ze is WAAKS. Want ze doet het by meerdere honden die voorby komen.stefanie schreef:Ik vraag me inderdaad ook af wat voor diploma's die 'trainer' heeft, als ie ze wel heeft.
En een hond straffen voor iets waar ie bang voor is, vind ik echt niet kunnen.
- Zoie
- Zeer actief
Asociaal zou ik dat zeker vinden. Maar als ik Luna in een situatie zoals jij jouw Luna zou brengen, vertoont ze precies datzelfde gedrag. Ik zou haar niet in zo'n situatie brengen, en jij kiest ervoor om het eruit te straffen.Kimsteria schreef:Deze opmerking vind ik een beetje raar hoor. Ik wil helemaal geen golden van myn Ab maken. Ik vind het gewoon asociaal als myn hond een invalide met geleidehond uit gaat kafferen en ik doe daar nix aan.Zoie schreef:mijn hele indruk van alles wat ik van je gelezen heb is trouwens dat je het katakter en de aard van je hond niet respecteert en waardeert. Je kunt van een ambull geen golden maken, om het maar even simpel te zeggen.
Die geleidehond is aan het werk, en myn hond gaat die een beetje afleiden en afblaffen, en dat moet ik dan toelaten? Nee ik vind van niet.
Ik denk niet dat het je gaat lukken, maar buiten dat is het een andere insteek. In mijn optiek heeft dat te maken met hoe je het karaker van je hond waardeert. Misschien wordt het zo iets duidelijker met wat ik bedoel. Er zijn misschien wel honden die je zo aan een lijn of ketting in de tuin kunt leggen en lief blijven doen, maar dan moet je geen ambull nemen, zeg ik met de nodige voorzichtigheid, want ik ben bepaald geen ambull kenner bij uitstek.
Laatst gewijzigd door Zoie op 28 jul 2005 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

- Joyce
- Zeer actief
Je hond is twee aangevallen door een andere hond (met 2x een verwonding als gevolg). Natuurlijk is ze dan onder de indruk van andere honden. Alleen heeft ze nu geleerd dat uitvallen ervoor zorgt dat andere honden op afstand blijven en nu ze dat weet krijgt ze weer zelfvertrouwen omdat uitvallen werkt. Het is zeg maar begonnen uit angst, maar gegroeid naar zelfverzekerdheid omdat het werkt. Wat ze nu moet leren is dat als ze onzeker is dat ze jou heeft om zich op te richten. Jij zorgt ervoor dat ze ontspannen en veilig blijft, jij neemt de leiding over als ze onzeker is en dat doe je niet door haar te corrigeren want op dat moment leert ze niks anders dan dat baasje het nog net een stukje erger maakt.Kimsteria schreef:Wie zegt dat ze bang is? Was jy er by gisteren dan? Luna is voor zoveel dingen onder de indruk. Maar naarmate ze ze een paar keer gezien heeft is dat over. Ze is helemaal niet bang ze is WAAKS. Want ze doet het by meerdere honden die voorby komen.stefanie schreef:Ik vraag me inderdaad ook af wat voor diploma's die 'trainer' heeft, als ie ze wel heeft.
En een hond straffen voor iets waar ie bang voor is, vind ik echt niet kunnen.
Hoe reageerde ze precies op de trainer nadat hij haar 4x 'gecorrigeerd' had?
-
Kimsteria
Hier kan ik me in vinden. Ze viel giseren naar myn vriend uit omdat die haar vast pakte toen er een hond voorby kwam. Maar volgens my wordt er gedacht dat wy uit een ei komen? (niet door jou hoor) Maar NATUURLYK hebben we dit al eens geprobeerd. Ik doe heus mn leeswerk enzo welMARC_S schreef:Ik ben het helemaal met Eline eens en heb veel ervaring met een teef die uitviel aan de lijn. Ze reageerde heel slecht op correcties en uiteindelijk neigde ze daardoor naar het op mij afreageren van de spanning. Ze viel uit, ik gaf een correctie en ze keek naar me en begon tegen mij te brullen, ben ik dus mee gestopt. Ze kreeg ook steeds meer een pesthekel aan andere honden omdat ze die associeerde met correcties.