Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe zoek je een reu uit
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Doggen
- Contacteer:
Hoe zoek je een reu uit
Je bent dus op zoek naar een reu voor je teefje.
Waar let je dan zoal op?
Aan welke voorwaarden moet de reu absoluut voldoen?
Natuurlijk ligt het ook aan het ras en de kleur van de hond, maar welke dingen zijn eigelijk algemeen?
HD uitslag is natuurlijk logisch.
Waar let je dan zoal op?
Natuurlijk ligt het ook aan het ras en de kleur van de hond, maar welke dingen zijn eigelijk algemeen?
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
HD is niet logisch , bij veel rassen in NL is dat niet verplicht,
mijn eisen voor een reu in het kort:
* HD en PRA getest, en er vrij van bevonden evenals Katarakt
* het liefste ook schildklier en HA getest maar is geen noodzaak
* rastypisch elegant, passend bij mijn teven uit ouders die ook aan mijn ideaal beeld voldoen
* de uitstraling van de hond moet mij ook aanspreken
* de reu en in elk geval ook zijn ouders moeten de minpunten van mijn teven niet hebben.
* het karakter moet mij aanspreken
mijn eisen voor een reu in het kort:
* HD en PRA getest, en er vrij van bevonden evenals Katarakt
* het liefste ook schildklier en HA getest maar is geen noodzaak
* rastypisch elegant, passend bij mijn teven uit ouders die ook aan mijn ideaal beeld voldoen
* de uitstraling van de hond moet mij ook aanspreken
* de reu en in elk geval ook zijn ouders moeten de minpunten van mijn teven niet hebben.
* het karakter moet mij aanspreken
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Mol
- Zeer actief
-
- Actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hoe jij het zegt lees ik dat de reu altijd meer pluspunten moet hebben dan de teef, of begrijp ik het dan niet goed?Mol schreef:heel simpel, de reu moet de min punten op heffen van jou teef door zijn plus punten en de plus punten van je teef moeten bevestigt worden door zijn plus punten.
mol
Bij het uitzoeken van een reu voor mijn teefje let ik op de volgende zaken:
* karakter (liefst geslaagd voor de sociale test van de NVBH-karaktertest)
* HD- en ED-vrij
* voorouders, de lijn moet bij mijn teefje passen en gezond zijn
* de reu moet bepaalde mindere eigenschappen van mijn teefje compenseren qua exterieur (bij Sjefke haar geringere hoogte, lichte kleur en overvloedige vacht)
Geloof dat dat zo'n beetje alles was. Verder moet ik trouwens ook nog een goed gevoel hebben bij de eigenaren van de dekreu, en niet hoeven twijfelen aan de echtheid van de uitgevoerde onderzoeken en hun beschrijving van het karakter van de hond, voor zover ik de hond niet zelf al ken. Natuurlijk wil ik ook eerst kennismaken met de reu voordat ik besluit hem te kiezen voor een dekking. Maar als een reu echt heel ver weg is (zoals de reu die ik voor Sjefke's nest van vorig jaar heb gebruikt in Denemarken) ga ik af op de berichten van bevriende fokkers waarvan ik weet dat ze niet alleen eerlijk zijn in de positieve punten, maar ook de negatieve.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
idemLongFields schreef: Hoe jij het zegt lees ik dat de reu altijd meer pluspunten moet hebben dan de teef, of begrijp ik het dan niet goed?
* HD- en ED-vrij
* de reu moet bepaalde mindere eigenschappen van mijn teefje compenseren qua exterieur (bij Sjefke haar geringere hoogte, lichte kleur en overvloedige vacht)
Geloof dat dat zo'n beetje alles was. Verder moet ik trouwens ook nog een goed gevoel hebben bij de eigenaren van de dekreu, en niet hoeven twijfelen aan de echtheid van de uitgevoerde onderzoeken en hun beschrijving van het karakter van de hond, voor zover ik de hond niet zelf al ken. Natuurlijk wil ik ook eerst kennismaken met de reu voordat ik besluit hem te kiezen voor een dekking. Maar als een reu echt heel ver weg is (zoals de reu die ik voor Sjefke's nest van vorig jaar heb gebruikt in Denemarken) ga ik af op de berichten van bevriende fokkers waarvan ik weet dat ze niet alleen eerlijk zijn in de positieve punten, maar ook de negatieve.

- Duvel
- Actief
- Contacteer:
Vind dit hele goede richtlijnen om een reu uit te zoeken. Kijk verder naar eventuele aanvullende onderzoeken die binnen het ras gewenst zijn (dus niet alleen verplicht). Heb zelf geen teef, maar m'n reu dekt tegenwoordig wel. Mocht iemand m'n reu willen, dan overleg ik dat eerst met 2 onafhankelijke fokkers m.b.t. plus en min punten van beide hondenLongFields schreef:Hoe jij het zegt lees ik dat de reu altijd meer pluspunten moet hebben dan de teef, of begrijp ik het dan niet goed?Mol schreef:heel simpel, de reu moet de min punten op heffen van jou teef door zijn plus punten en de plus punten van je teef moeten bevestigt worden door zijn plus punten.
mol
* HD- en ED-vrij
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Bij mijn ras zijn voor de Nederlandse Rasvereniging alleen nog maar de HD- en karaktertest-eisen vastgelegd.Duvel schreef: Vind dit hele goede richtlijnen om een reu uit te zoeken. Kijk verder naar eventuele aanvullende onderzoeken die binnen het ras gewenst zijn (dus niet alleen verplicht). Heb zelf geen teef, maar m'n reu dekt tegenwoordig wel. Mocht iemand m'n reu willen, dan overleg ik dat eerst met 2 onafhankelijke fokkers m.b.t. plus en min punten van beide honden
Een ED-onderzoek is iets wat in veel andere landen bij mijn ras al wel verplicht is, maar wat ik zelf ook erg belangrijk vind omdat er helaas bij ons ras ED voorkomt. Dus aanvullend op de eisen van de rasvereniging al eigenlijk.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik sluit me aan bij mijn voorgangers..
ik ben alleen benieuwd naar al jou vragen diana, ik heb het idee dat je wilt gaan fokken... opzich oke natuurlijk...maar wat wil je dan... het spijt me diana ..maar ik zie jou nou niet echt als verantwoorde fokker, meer van ik wil ut een keer dus ik doe ut... je hebt je hiervoor nooit verdiept in, je hebt nooit enige affectie gehad met rashonden fokken , waarom nu wel?
ik ben alleen benieuwd naar al jou vragen diana, ik heb het idee dat je wilt gaan fokken... opzich oke natuurlijk...maar wat wil je dan... het spijt me diana ..maar ik zie jou nou niet echt als verantwoorde fokker, meer van ik wil ut een keer dus ik doe ut... je hebt je hiervoor nooit verdiept in, je hebt nooit enige affectie gehad met rashonden fokken , waarom nu wel?
-
- Actief
- Contacteer:
Sorry hooryamie schreef:ik sluit me aan bij mijn voorgangers..
maar je kent me totaal niet,
weet niks van me waar haal je dan de onzin vandaan die je hier opschrijft!
Ik ben me op alle mogelijke manieren aan het verdiepen in het fokken, en probeer dan ook om overal mijn informatie vandaan te halen.
Mijn vragen hier zijn een bijdrage daaraan maar denk maar niet dat dit mijn enigste informatie bron is hoor.
Ik heb 2 super fokkers die me in alles bij staan.
En je wilt niet weten hoeveel boeken ik al gekocht en gelezen heb.
Maar omdat ik van mening ben dat je nooit genoeg info kunt hebben zet ik zo nu en dan hier ook eens een vraag neer!
Dus waag het niet me te veroordelen als je er niks noppes nada van weet!
O ,ja nog vergeten.
Ook jij bent ooit ergens een keer begonnen met je eerste nestje toch???????
- M@scha
- Zeer actief
volgens mij kun je iemand redelijk leren kennen aan de berichtjes, in ieder geval of iemand affiniteit heeft mnet het een of ander..Diana schreef:Sorry hooryamie schreef:ik sluit me aan bij mijn voorgangers..
Ik ben me op alle mogelijke manieren aan het verdiepen in het fokken, en probeer dan ook om overal mijn informatie vandaan te halen.
Mijn vragen hier zijn een bijdrage daaraan maar denk maar niet dat dit mijn enigste informatie bron is hoor.
Maar omdat ik van mening ben dat je nooit genoeg info kunt hebben zet ik zo nu en dan hier ook eens een vraag neer!
O ,ja nog vergeten.
en qua berichtjes kennen jullie elkaar toch al een paar jaartjes...

-
- Actief
- Contacteer:
Een paar jaar??
Zo lang zit ik nog niet eens op het forum joh en zo vaak post of reageer ik niet Als ik iets wil opzoeken ofzo dan lees ik wel veel hier dat wel.
Ik vindt die conclusie van "Leuk een keer een nestje " gewoon nergens opslaan.
Zo zit het bij mij echt niet!
Zo "Leuk" is het allemaal niet.
Zo lang zit ik nog niet eens op het forum joh en zo vaak post of reageer ik niet Als ik iets wil opzoeken ofzo dan lees ik wel veel hier dat wel.
- M@scha
- Zeer actief
Diana schreef:Een paar jaar??
niet dit forum....
en natuurlijk hoef jij aan niemand verantwoording af te leggen! daar heb je zeker gelijk in, wou alleen aangeven dat yamies reactie niet zomaar uit xde lucht kwam vallen...

-
- Actief
- Contacteer:
Jeetje wat een verwijten allemaal.yamie schreef:ik sluit me aan bij mijn voorgangers..
Nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden op welke manier jij je voorbereid hebt toen jij je eerste nestje ging fokken.
- Mol
- Zeer actief
tja je heb het of je heb het niet, en zij heeft het.Martijn schreef:Yamie was al een topfokker toen ze nog in de pampers zat. Die doet alles perfect...weet je toch?Essy schreef:Jeetje wat een verwijten allemaal.yamie schreef:ik sluit me aan bij mijn voorgangers..
Nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden op welke manier jij je voorbereid hebt toen jij je eerste nestje ging fokken.
mol

-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Hoe zoek je een reu uit
Waar letten wij op bij het zoeken van een reu:Diana schreef:Je bent dus op zoek naar een reu voor je teefje.
Waar let je dan zoal op?
* de reu moet aan de gezondheidseisen voldoen. (Hierbij kijken wij ook naar ouders/grootouders in de lijn)
* de minpunten van mijn teef moeten bij de reu een sterk punt zijn.(of evt. omgekeerd)
* Het karakter van de reu moet mij aanspreken.
* Het totale plaatje dus reu/teef moet iets hebben van ja dit is het.
De reu moet in alle opzichten dus passen bij de teef die ik wil laten dekken.
* en dan geen hoofdzaak, maar speelt wel zeker mee, is dat ik wil dat de reu kleur heeft, dus goldenkleur

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
sorry diana als ik je kwaad maak, ik "veroordeel"je ook niet... ik basseer mijn twijfels idd op een tijdje terug .. misschien dat wat ik zei over verantwoorde fokker wat overdreven was... dat had ik niet moeten typen.. sorry dus.. maar ik vraag me dus af hoe en waarom je anders bent gaan denken... eerst was een papier niets zeggend.. rasstandaard? ach jee zeg een hond moet in eerste plaats lief zijn en bij je passen, of het nou een kruising is of niet... miskleuren? zijn net zulke goede honden als andere honden enz enz.. daar is dus opzich niks mis mee, maar als je wilt fokken liggen deze zaken wel anders... daarbij heb jij zelf ooit gezegd dat je nooit wou fokken, want je wou niks van het fokwereldje weten ( en ja dat is een tijd terug, dat weet ik ook wel)Diana schreef:Sorry hooryamie schreef:ik sluit me aan bij mijn voorgangers..
O ,ja nog vergeten.
en uh ja ik heb uiteraard ook ooit mijn eerste nestje gefokt, maar ik heb daarvoor iig nooit afgegeven op fokkers.. ik heb pas mijn eigen eerste nest gefokt na jaren mee te lopen bij ervaren fokkers ... maar goed ik zeg ook niet dat je niet moet gaan fokken, ik vraag alleen waar de verandering vandaan komt..
enne ach wat meneer rattenkoning over mij schrijft en vind? ik geloof dat er maar 1 hier in dit verhaal vind dat hij alle wijsheid in pacht heeft en zichzelf de beste vind... en ik heb verder ook echt lak aan wat hij van mij zegt..

nogmaals.. ik wou je niet kwaad maken oid...
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Mol schreef:tja je heb het of je heb het niet, en zij heeft het.Martijn schreef:Yamie was al een topfokker toen ze nog in de pampers zat. Die doet alles perfect...weet je toch?Essy schreef:Jeetje wat een verwijten allemaal.yamie schreef:ik sluit me aan bij mijn voorgangers..
mol

-
- Actief
- Contacteer:
sorry diana als ik je kwaad maak, ik "veroordeel"je ook niet... ik basseer mijn twijfels idd op een tijdje terug .. misschien dat wat ik zei over verantwoorde fokker wat overdreven was... dat had ik niet moeten typen.. sorry dus.. maar ik vraag me dus af hoe en waarom je anders bent gaan denken... eerst was een papier niets zeggend.. rasstandaard? ach jee zeg een hond moet in eerste plaats lief zijn en bij je passen, of het nou een kruising is of niet...
En ik zeg eerlijk dat ik dat nog steeds vind, ik heb nooit "echte"rashonden gehad thuis, en later een stamboomloze rottweiler, en ja dat was een wereld hond, maar idd mijn intresses zijn verandert sinds ik doggen heb, iedereen die me kent zal dat kunnen beamen.
miskleuren? zijn net zulke goede honden als andere honden
ja maar dat is toch ook zo, en ik bedoel dan niet de witte, maar uiteraard de N.E.K tjes waar ook mijn Aiko onder valt.
enz enz.. daar is dus opzich niks mis mee, maar als je wilt fokken liggen deze zaken wel anders... daarbij heb jij zelf ooit gezegd dat je nooit wou fokken, want je wou niks van het fokwereldje weten
Veel heb ik er ook niet mee hoor, er zijn er een paar waar ik heel veel contact mee heb en wat ik zo om me heen zie en hoor ,tja het is een keuze he, ook in jou fokwereld zul je dat soort dingen meemaken, denk ik
( en ja dat is een tijd terug, dat weet ik ook wel)
en uh ja ik heb uiteraard ook ooit mijn eerste nestje gefokt, maar ik heb daarvoor iig nooit afgegeven op fokkers..
Ik kan me ook niet herinneren dat ik dat gedaan heb hoor, iedereen zegt weleens ergens iets van toch, de een zijn manier is nu eenmaal niet de andere.
ik heb pas mijn eigen eerste nest gefokt na jaren mee te lopen bij ervaren fokkers ...
Wat denk je dat ik momenteel aan het doen ben??
maar goed ik zeg ook niet dat je niet moet gaan fokken, ik vraag alleen waar de verandering vandaan komt..
Mag je best weten hoor, door Aiko ben ik de Duitse Dog heel erg gaan waarderen, in de tussentijd heb ik nog een herplaats reu in huisgehad, helaas maar een halfjaar wegens een erfelijke ziekte maar goed, ik heb in de tussentijd heel veel geleerd over de Dog, natuurlijk nog lang niet alles maar dat weet je denk ik nooit.
Ik ben me er terdege van bewust wat verantwoord fokken met zich meebrengt, en dat het niet allemaal rozegeur en maneschijn is, dit heb ik ook al mee gemaakt. Maar toch zou ik graag een bijdrage aan die fantastisch ras willen leveren. En dat probeer ik dan ook zo goed mogelijk te doen. Maar ja de tijd zal het leren, zoals gezegt is mijn kleine meid pas 5,5 mnd, tijd genoeg dus nog.
enne ach wat meneer rattenkoning over mij schrijft en vind? ik geloof dat er maar 1 hier in dit verhaal vind dat hij alle wijsheid in pacht heeft en zichzelf de beste vind... en ik heb verder ook echt lak aan wat hij van mij zegt..
Okiedokie hoor, het kwam alleen heel lulllig over, net of ik een of andere muts was die misschien wel zomaar een willekeurige reu op haar teef ging gooien, nou geloof mij maar dat gebeurt niet hoor!
En ik zeg eerlijk dat ik dat nog steeds vind, ik heb nooit "echte"rashonden gehad thuis, en later een stamboomloze rottweiler, en ja dat was een wereld hond, maar idd mijn intresses zijn verandert sinds ik doggen heb, iedereen die me kent zal dat kunnen beamen.
miskleuren? zijn net zulke goede honden als andere honden
ja maar dat is toch ook zo, en ik bedoel dan niet de witte, maar uiteraard de N.E.K tjes waar ook mijn Aiko onder valt.
enz enz.. daar is dus opzich niks mis mee, maar als je wilt fokken liggen deze zaken wel anders... daarbij heb jij zelf ooit gezegd dat je nooit wou fokken, want je wou niks van het fokwereldje weten
Veel heb ik er ook niet mee hoor, er zijn er een paar waar ik heel veel contact mee heb en wat ik zo om me heen zie en hoor ,tja het is een keuze he, ook in jou fokwereld zul je dat soort dingen meemaken, denk ik
( en ja dat is een tijd terug, dat weet ik ook wel)
en uh ja ik heb uiteraard ook ooit mijn eerste nestje gefokt, maar ik heb daarvoor iig nooit afgegeven op fokkers..
Ik kan me ook niet herinneren dat ik dat gedaan heb hoor, iedereen zegt weleens ergens iets van toch, de een zijn manier is nu eenmaal niet de andere.
ik heb pas mijn eigen eerste nest gefokt na jaren mee te lopen bij ervaren fokkers ...
Wat denk je dat ik momenteel aan het doen ben??
maar goed ik zeg ook niet dat je niet moet gaan fokken, ik vraag alleen waar de verandering vandaan komt..
Mag je best weten hoor, door Aiko ben ik de Duitse Dog heel erg gaan waarderen, in de tussentijd heb ik nog een herplaats reu in huisgehad, helaas maar een halfjaar wegens een erfelijke ziekte maar goed, ik heb in de tussentijd heel veel geleerd over de Dog, natuurlijk nog lang niet alles maar dat weet je denk ik nooit.
Ik ben me er terdege van bewust wat verantwoord fokken met zich meebrengt, en dat het niet allemaal rozegeur en maneschijn is, dit heb ik ook al mee gemaakt. Maar toch zou ik graag een bijdrage aan die fantastisch ras willen leveren. En dat probeer ik dan ook zo goed mogelijk te doen. Maar ja de tijd zal het leren, zoals gezegt is mijn kleine meid pas 5,5 mnd, tijd genoeg dus nog.

Okiedokie hoor, het kwam alleen heel lulllig over, net of ik een of andere muts was die misschien wel zomaar een willekeurige reu op haar teef ging gooien, nou geloof mij maar dat gebeurt niet hoor!
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
- Jose&Libby
- Actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Re: Hoe zoek je een reu uit
Hoi Diana,Diana schreef:HD uitslag is natuurlijk logisch.
Ben je niet geinteresseerd hoe de ellebogen van de reu zijn en hoe zijn hart is? Dat zijn toch ook twee grote problemen binnen ons ras.
Daarnaast zou ik het karakter van een reu ook doorslaggevend vinden en dat zou ik met mijn eigen ogen willen zien en ervaren, voordat ik voor een reu zou kiezen.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
- Actief
- Contacteer:
- Abischa
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke alle erfelijke dingen zijn onderzocht bij beide Reuen waar je voor kan kiezen.
Ook zitten de lijnen van de moeder hond in de stamboom van beide vader honden dus in beide gevallen lijnfok.
Maar niet dezelfde lijnen de ene reu heeft bloedlijnen van de Oma van de moeder hond en de andere reu heeft bloedlijnen van de Opa van de moederhond.
Dan is de vraag welke reu vult iets aan verbeter een punt in jouw moederhond , en behoud je je type ras hond die jij voor ogen hebt die de ras standaart het dichts benaderd.
Wel beide reuen zijn kampioen en beide hebben goede bouw vacht kleur en vacht structuur .
Maar de twee reuen verschillen nog al kwa type kwa bouw en kwa leeftijd (!) En kwa bloedlijnen.
Dingen die je dan gaat afvragen is hoe is het karakter, gezondheid, bouw,vachtkleur en structuur van de puppies van beide reuen , hoe vererven ze liefst uit een gemaakte combinatie van jouw bloedlijnen.
En hoe waren de voor auders van beide Reuen welke bloedlijnen , bouw , vacht, gezondheid, karakter, etc vaak is dat speurwerk en "horen zeggen van" want als de voor auders uit het buitenland komen moet je het vaak van ervaring van collega fokkers hebben of alleen maar van foto's.
Tja dan blijft de vraag hoe kies je DE reu.
Ook zitten de lijnen van de moeder hond in de stamboom van beide vader honden dus in beide gevallen lijnfok.
Maar niet dezelfde lijnen de ene reu heeft bloedlijnen van de Oma van de moeder hond en de andere reu heeft bloedlijnen van de Opa van de moederhond.
Dan is de vraag welke reu vult iets aan verbeter een punt in jouw moederhond , en behoud je je type ras hond die jij voor ogen hebt die de ras standaart het dichts benaderd.
Wel beide reuen zijn kampioen en beide hebben goede bouw vacht kleur en vacht structuur .
Maar de twee reuen verschillen nog al kwa type kwa bouw en kwa leeftijd (!) En kwa bloedlijnen.
Dingen die je dan gaat afvragen is hoe is het karakter, gezondheid, bouw,vachtkleur en structuur van de puppies van beide reuen , hoe vererven ze liefst uit een gemaakte combinatie van jouw bloedlijnen.
En hoe waren de voor auders van beide Reuen welke bloedlijnen , bouw , vacht, gezondheid, karakter, etc vaak is dat speurwerk en "horen zeggen van" want als de voor auders uit het buitenland komen moet je het vaak van ervaring van collega fokkers hebben of alleen maar van foto's.
Tja dan blijft de vraag hoe kies je DE reu.
-
- geregistreerd lid
ik vind het eigenlijk al heel erg goed dat je hier vraagt waar je op moet letten
hoeveel mensen fokken er wel gewoon niet een nestje ?
zonder verder ergens naar te kijken ?
ik vindt het in ieder geval super dat je hier je vraag neer zet
en waar een wil is is een weg probeer anders eens met veel mensen van jouw ras te gaan praten bv met die al lang in het bezit zijn van dit ras en hiermee fokken.
en dan heb ik het niet over een persoon maar probeer in contact te komen met meerdere mensen want iedereen vind zijn reu natuurlijk het beste.
ik weet niet welke teste bij jouw ras verplicht zijn maar alle testen die verplicht zijn en in het belang zijn van de hond en de nakomelingen moet de moederhond zowel vaderhond hebben. maar ik las al dat je je eigen teef al wilde laten teste
de reu moet je aanspreken dat is ook belangrijk
je moet vertrouwen in de mensen hebben waar de reu vandaan komt
en de reu moet zijn testen hebben gehad
ook kun je vaak van de famillieleden van de vader en moeder hond een hoop plus en minpunten halen en daar zou ik dus ook goed na kijken vaak kom je dit te weten door met fokkers te praten die weten vaak mee rover de bloedlijnen. ik wens je in ieder geval succes en hoop voor je dat je een passende reu bij jouw teef kan vinden
hoeveel mensen fokken er wel gewoon niet een nestje ?
zonder verder ergens naar te kijken ?
ik vindt het in ieder geval super dat je hier je vraag neer zet
en waar een wil is is een weg probeer anders eens met veel mensen van jouw ras te gaan praten bv met die al lang in het bezit zijn van dit ras en hiermee fokken.
en dan heb ik het niet over een persoon maar probeer in contact te komen met meerdere mensen want iedereen vind zijn reu natuurlijk het beste.
ik weet niet welke teste bij jouw ras verplicht zijn maar alle testen die verplicht zijn en in het belang zijn van de hond en de nakomelingen moet de moederhond zowel vaderhond hebben. maar ik las al dat je je eigen teef al wilde laten teste

de reu moet je aanspreken dat is ook belangrijk
je moet vertrouwen in de mensen hebben waar de reu vandaan komt
en de reu moet zijn testen hebben gehad
ook kun je vaak van de famillieleden van de vader en moeder hond een hoop plus en minpunten halen en daar zou ik dus ook goed na kijken vaak kom je dit te weten door met fokkers te praten die weten vaak mee rover de bloedlijnen. ik wens je in ieder geval succes en hoop voor je dat je een passende reu bij jouw teef kan vinden

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Diana,Diana schreef:Hoi Karen,
die dingen die jij hier op noemt zijn voor mij eigenlijk een beetje vanzelf sprekend.
Net als natuurlijk de HD.
Nou, de meeste fokkers vinden dat helemaal niet vanzelfsprekend, hoor. Je 'hoeft' een dog tenslotten alleen 'maar' op HD te laten rontgenen...

Groetjes, Karen
-
- Actief
- Contacteer:
- Youp
- Zeer actief
Hoi Diana,
Verstand van reuen uitzoeken heb ik totaal niet. Dus daar ga ik ook niets over zeggen.
Ik denk dat jij al een heel eind komt met de fokkers die je achter je hebt staan. Ik hoop voor je dat Bonita uitgroeit tot een mooie gezonde teef en dat ze over een jaar of 1,5 tot 2 een prachtig gezond nest op de wereld mag zetten.
Trek je niets aan van de vooroordelen. Als hier iemand roept dat hij/zij een nest wil fokken wordt dat meteen heel negatief bekeken. In de meeste gevallen is dit ook terecht. De meeste mensen denken: O, leuk een nestje met van die lieve puppies.
Wat ik tot nu toe van je gelezen heb ben je echt goed en serieus met de voorbereidingen bezig. Ik weet zeker dat jij inmiddels ook wel weet dat het niet alleen maar rozengeur en manenschijn is.
Verstand van reuen uitzoeken heb ik totaal niet. Dus daar ga ik ook niets over zeggen.
Ik denk dat jij al een heel eind komt met de fokkers die je achter je hebt staan. Ik hoop voor je dat Bonita uitgroeit tot een mooie gezonde teef en dat ze over een jaar of 1,5 tot 2 een prachtig gezond nest op de wereld mag zetten.
Trek je niets aan van de vooroordelen. Als hier iemand roept dat hij/zij een nest wil fokken wordt dat meteen heel negatief bekeken. In de meeste gevallen is dit ook terecht. De meeste mensen denken: O, leuk een nestje met van die lieve puppies.
Wat ik tot nu toe van je gelezen heb ben je echt goed en serieus met de voorbereidingen bezig. Ik weet zeker dat jij inmiddels ook wel weet dat het niet alleen maar rozengeur en manenschijn is.