Martijn schreef:crutz schreef:
en zoals ik al eerder aangaf, fokkers halen ook (regelmatig) honden (of dekkingen) uit t buitenland, dus wat is er anders aan een stamboom pup importeren of een herplaatsertje te importeren,
alleen zoals ik ook al zei, ik ben er geen voorstander van ze grootschalig naar NL te halen (wat je wel hier en daar ziet gebeuren)
Grootschalig is nooit goed als het om dieren gaat, vind ik.
Maar laat men dat vooraal aan poor animal of een andere groothandel vertellen.
Ik heb twee honden en daarvan is er maar één geimporteerd.
Waarom is het nodig om meteen te beginnen gillen dat ik het probleem daar niet niet opgelost heb?
wij hebben er hier 3 van de 4 geimporteerd (en ik ken wel meer fokkers die hun honden en/of dekkingen uit t buitenland halen, zo is hier pas ook iemand geweest uit t buitenland (Israel) voor een dekking) en straks van ons nest gaat er ook een redelijk deel naar t buitenland,
maar idd grootschalig is nooit goed als t om levende wezens gaat en de grootste problemen liggen idd bij van die groothandels/broodfokkers en niet bij honden die naar NL komen zoals Cleo, Kiki etc.
Ik vind dat zo verschrikkelijk debiel. Ik zeg toch helemaal niet dat ik iets opgelost heb? Ik heb een hond genomen. Punt.
dat gaf ik al aan, iedereen moet voor zichzelf kijken wat hem/haar t beste past en dan van daar uit naar een hond gaan kijken.
Mensen kopen puppies alsof het pakken suiker zijn, herplaatsen ze direct als het even tegen zit en gaan allerlei compromissen aan die steeds ten koste van de hond uitpakken maar als ik een hond uit het buitenland haal ben ik ineens verantwoording schuldig omdat ik "het probleem dáár" niet heb opgelost.
denk niet dat dat is wat de meeste hier bedoelen, maar weet eerlijk gezegt ook niet wat ze wel bedoelen,
IK vind gewoon dat eenieder een hond naar zn zin moet kunnen kopen en dat je idd niet bij herplaatsers wel moet gaan zeuren over landgrenzen terwijl daar bij rashonden vaak niet eens naar gekeken, laatstaan over gezeurd wordt.
En als die kritiek nou kwam van iemand die zich uit de naad werkt om daar van alles te doen..oké. Maar neehee...het zijn mensen die zelf geen poot uitsteken of averechts bezig zijn! Waar halen die figuren de strontmoed vandaan om een ander te les te lezen??
Wie zijn die figuren dat ze mij denken te kunnen vertellen uit welk asiel ik mijn hond moet halen?
denk dat je dit wel wat genuanceerder moet bekijken, want in elkgeval 1 van die personen die je bedoelt geeft wel een hond een kans die hij in veel andere situaties niet had gehad ivm zn afkomst en verder zitten er daar in huis ook nog 2 andere herplaatsers waarvan er 1 ook uit een buitenlands asiel komt (oke, daar had hij toen nog niets mee te maken, maar ze zijn er nu wel)
Ik ga toch ook niet lopen preken als ze weer eens een nest aankondigen?
Dat gun ik ze gewoon.
Maar ja..dat is ook anders. Zonder hun was het ras reddeloos verloren...gaaaaap.
ga hier verder niet op in, omdat ik niet voor een ander kan en wil praten
probeer voor mezelf gewoon gezonde en werklustige honden te fokken waar ik zelf in de toekomst lekker mee kan gaan sporten en waar ik anderen in de sport een plezier mee kan doen
en ja, ik ben meer een puppen mens (oftewel, heb een hond voor mezelf en waar ik mee wil sporten liever van pup af aan in huis), maar als anderen mij vragen naar een hond zal ik zeker ook herplaatsers aanraden omdat niet iedereen een pup-persoon is.....