Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

twee honden één bench

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
Aantal honden: 2

twee honden één bench

Ongelezen bericht door sonja »

weet niet zeker of mijn vraag hier hoor of in een ander topic maar dat merk ik vanzelf :wink:
heb twee honden, bram(de oudste) heeft geen bench nodig,kan prima alleen zijn en slaapt heerlijk in zijn mand,mooi zou je denken, maar nu.
Luna(6 maanden) slaapt altijd in de bench en als ik weg ben zit ze in een andere bench in de woonkamer.
laat ik haar los in de woonkamer en ik ben er niet sloopt ze alles wat ze tegenkomt en in de bench is ze lekker rustig met een speeltje bezig,dus ook dit is geen probleem.
nou heeft bram het in zijn hoofd gehaald dat een bench toch wel erg leuk is en dat kreng is er nu niet meer uit te slaan :mrgreen:
nou ben ik benieuwd of luna (als ze een bench moet delen) het niet meer ziet als haar plek,en er dalijk een probleem van maakt als ze er alleen in moet, zonder bram?
dus, moet ik bram eruit houden, met als gevolg dat het deurtje dicht blijft en luna als ze lekker wil slapen er ook niet meer in kan.
of moet ik het ze zelf laten uitzoeken, dus deur open en wie wil mag erin?
ik weet het even niet dus, wie weet het wel?????
*amber*
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door *amber* »

Moeilijk. :denken:
Ik zou de honden het zelf laten uitzoeken denk ik. De kans is groot dat dit een periode van bram is, en dat het ook zo weer over gaat.
succes :E:
steun het Brooke Hospital!
www.brooke.nl
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou ze het zelf uit laten zoeken mits ze erg goed met mekaar omgaan. Is er spanning dan zou ik het risico van 2 vechtende honden in een kleine bench niet willen lopen.

Verder zou ik ze er in ieder geval nooit samen in opsluiten maar dat lijkt me logisch.
Afbeelding
sonja
Zeer actief

ze gaan er met zijn tweetjes inliggen dus vechten komt er niet van :ok:
en inderdaad mogen ze er niet samen in en dan de deur dicht, word wel erg krap haha.
nou dan zoeken ze het zelf maar uit :pffff:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Gewoon een bench erbij dan?

Hier moet ik er 's avonds trouwens ook altijd 1 uitsturen als ik naar bed wil, Biène slaapt 's nachts namelijk in de bench.
Of Marouck of Nika kruipt er echter 's avonds altijd in :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
sonja
Zeer actief

dat idee had ik ook, dus had een jumbobench geleend van een kennis, maar je raad het al, die kleine van luna is veeeeeel leuker :denken:
wor je toch gek van :mrgreen:
maarja zolang luna er geen problemen mee heeft,tennis ik wel braaf bram uit de bench als ik weg moet, en verder persen ze zich maar gezellig samen in dat ding
Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Een collega van mijn vriend heeft 2 pups, reutjes, van ca. 4-5 maanden nu. Nu hoorde ik dat ze een bench hadden geleend ergens die ineens weer terug moest, dus heb aangeboden dat ze onze bench mochten komen halen.

We hebben er 2 dus nog even gebeld of ze er geen 2 wilden lenen, dat was helemaal top natuurlijk dus wij de benches van zolder gehaald en klaargezet. Helaas zijn ze ze komen halen terwijl ik met Joy aan de wandel was en ze besloten slechts 1 bench te lenen.

Nu blijkt dat ze beide pups in 1 bench gaan zetten als ze aan het werk zijn... Ik ben het daar niet mee eens, maar dat is meer gevoelsmatig dan dat ik het kan onderbouwen. :19:
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Femmel schreef:
Nu blijkt dat ze beide pups in 1 bench gaan zetten als ze aan het werk zijn... Ik ben het daar niet mee eens, maar dat is meer gevoelsmatig dan dat ik het kan onderbouwen. :19:
Met twee pupjes of twee stabiele volwassen honden zou ik het gerust doen, maar toch echt niet met twee reutjes van dezelfde leeftijd die dadelijk lekker in de puberteit zitten.

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

starfleet schreef:
Femmel schreef:
Met twee pupjes of twee stabiele volwassen honden zou ik het gerust doen, maar toch echt niet met twee reutjes van dezelfde leeftijd die dadelijk lekker in de puberteit zitten.

Anne
Ik zou daar sowieso heel voorzichtig mee zijn. Ik zou Moos en Saar ook niet samen in 1 (kleine) bench doen, ook al is het nog zo'n lekker stel. Wel voor de nacht als ik thuis ben als het zou moeten, maar niet als ik weg ben. Hoe klein de kans ook, er kan altijd iets gebeuren als ze gedwongen samen op een hele kleine oppervlakte zitten en niet weg kunnen.
Ik zou ze wel samen in een bench formaat Duitse Dog laten, omdat die zo groot is dat ze elkaar nog zouden kunnen mijden als ze willen, en niet gedwongen samen moeten liggen.

Maar met twee reutjes van dezelfde leeftijd zou ik het gewoon helemaal niet doen.
Afbeelding
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Heb ooit gezien wat 2 honden elkaar aan kunnen doen als ze samen in een bech zitten (reu+teef, beiden volwassen en normaal goede maatjes).. Die bijtwonden waren toch behoorlijk diep! :devil:

Het gaat hier om 2 halfbroertjes, een dalmatier en een dalmatier x labrador. En ze hebben best al wat problemen met de opvoeding maar dat was natuurlijk te voorzien als je 2 pups neemt in een druk gezin. De bench waar ze nu samen in zitten is best behoorlijk van maat, maar niet zo groot dat je er straks 2 puberhonden fatsoenlijk in kwijt kan.

Ik denk dat ze zich erg verkeken hebben op de tijd die het in beslag neemt als je 2 pups neemt.. Ze dachten waarschijnlijk dat alles in 1 moeite doorging, niet beseffend dat 2 pups ook 2x zoveel tijd in beslag nemen (meestal dan).

Toen ze Joy zagen (Goldenteefje) vroegen ze of alle Goldens zo vreselijk groot werden. :denken: Euh... Ja, en jullie hebben 2 reuen die straks waarschijnlijk NOG groter worden! :boos:

Snap gewoon niet dat ze zonder verdere info gewoon aan 2 pups begonnen zijn. Ze bedoelen het allemaal goed hoor en zijn heel lief voor de pups, maar toch...

Ik wil ze best via mijn vriend wat tips geven want ik weet gewoon dat ze het goed bedoelen, maar ik wil dan wel goed onderbouwde tips geven.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Femmel schreef: Ik wil ze best via mijn vriend wat tips geven want ik weet gewoon dat ze het goed bedoelen, maar ik wil dan wel goed onderbouwde tips geven.
Je kan ze in ieder geval vertellen dat de kans er dik inzit dat ze een keer thuis komen en rechtstreeks naar de dierenarts moeten voor heel veel hechtingen op zijn minst. Het is spelen met vuur met twee honden van gelijk geslacht en dezelfde leeftijd.

Maar net als Marloes, zou ik überhaupt geen twee honden in een kleine bench doen als ik wegmoest. Een vriendin van me heeft twee al wat oudere Jackies (reu/teef) af en toe in de grootste maat bench en dat gaat wel al jaren goed, maar er is wel heel veel ruimte in die bench.

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

starfleet schreef:
Femmel schreef: Ik wil ze best via mijn vriend wat tips geven want ik weet gewoon dat ze het goed bedoelen, maar ik wil dan wel goed onderbouwde tips geven.
Je kan ze in ieder geval vertellen dat de kans er dik inzit dat ze een keer thuis komen en rechtstreeks naar de dierenarts moeten voor heel veel hechtingen op zijn minst. Het is spelen met vuur met twee honden van gelijk geslacht en dezelfde leeftijd.

Maar net als Marloes, zou ik überhaupt geen twee honden in een kleine bench doen als ik wegmoest. Een vriendin van me heeft twee al wat oudere Jackies (reu/teef) af en toe in de grootste maat bench en dat gaat wel al jaren goed, maar er is wel heel veel ruimte in die bench.

Anne
Dat zou ik met Moos en Saar ook zo aandurven, samen in de grootste maat bench, maar dan zitten ze ook niet echt op elkaars lip. Alhoewel ik me dan nog wat ongemakkelijk zal voelen realiseer ik me nu, maar goed, ik ben ook wel heel erg voorzichtig soms.
En dan zijn Moos en Saar dus prima maatjes, die nog nooit ook maar enig mot gehad hebben.

Alleen het formaat van deze puppen is nu al vele malen groter dan Moos en Saar, dus zelfs al zouden ze de grootste maat bench hebben dan nog lijkt het mij veel te klein. En al helemaal met twee evenoude reuen.

Ik zou inderdaad ook vertellen dat er een flinke kans is dat ze met spoed naar de da moeten. En er ook bij zeggen dat het toch flink naar is als je thuis komt en je vindt twee bloedende honden in een bench.
Laatst gewijzigd door Moos op 10 nov 2005 13:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

sam gaat ook in lola's bench liggen.. lola gaat daar dan met droopyoren en ogen voorsteen en neus aan neus met sam.. die vind dat niet rustig genoeg en pleit dan waardoor zij weer kan liggen.. (wat ze natuurlijk niet doet, want het enige doel was sam weg krijgen... :19:
Afbeelding
sonja
Zeer actief

nou bij ons is het in ieder geval opgelost.
was zo eigenwijs om luna is gewoon los te laten en dan is net doen of ik wegging :wink:
en het enige wat madam nu nog doet is lekker lang uit op de bank rekken en strekken en slapen, en die maffe labrador gaat in de bench liggen :mrgreen:
dus ik geloof dat we de sloopfase van mevrouw overleefd hebben :cheer:
wat mij betreft is de bench nu gewoon een vervanger voor de mand, en als het zo blijft gaan als nu (dus geen verbouwde huiskamer als ik thuis kom)zijn we eindelijk van dat opsluiten af!
ben wel een beetje trots op die kleine meid :pffff:
Jennie
Actief

Ongelezen bericht door Jennie »

Hier ook 2 honden uit 1 nest...
Overdag de deurtjes open, en (toen) gezellig samen in 1 bench.
Maar 's nachts deurtjes dicht en apart.
Wel tegen elkaar aan gezet, met over de beiden benches 1 laken,
zodat het net 1 grote bench lijkt...
Jammer dat ik geen foto's kan plaatsen... :denken:
Heb daar hele leuke plaatjes van.... :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”