Moderator: moderatorteam
@idoo schreef:Dacht ut toch wel hé!bianca83 schreef:Zo'n grappig topic is dit niet hoor
Als iemand beweert dat nul koppelingen gebruikelijk is bij dekkingen dan is het dus een zeer komisch nummer, dit topic!
Zonder koppelen kunnen honden helemaal niet dekken![]()
Dan is er in ieder geval nog iemand die het grappig vindt.@idoo schreef:Dacht ut toch wel hé!bianca83 schreef:Zo'n grappig topic is dit niet hoor
Als iemand beweert dat nul koppelingen gebruikelijk is bij dekkingen dan is het dus een zeer komisch nummer, dit topic!
Tjonge jonge keer op keer bevestigd je weer hoe dom je werkelijk wel niet bent@idoo schreef:Dacht ut toch wel hé!bianca83 schreef:Zo'n grappig topic is dit niet hoor
je haalt de woorden uit m'n mondMol schreef:@idoo schreef:Dacht ut toch wel hé!bianca83 schreef:Zo'n grappig topic is dit niet hoor
yijdje stil geweest jij, en je begint gelijk weer met onzin uit kramen
mol
Had je je weekban niet kunnen gebruiken om in therapie te gaan ofzo?@idoo schreef:Dacht ut toch wel hé!bianca83 schreef:Zo'n grappig topic is dit niet hoor
veel te kort, veel te kort...Senna1 schreef:Had je je weekban niet kunnen gebruiken om in therapie te gaan ofzo?@idoo schreef:Dacht ut toch wel hé!bianca83 schreef:Zo'n grappig topic is dit niet hoor
Wat is er dan tegen die paar kruisinghondjes erbij?bianca83 schreef:Lachen hoor nog meer kruisinghondjes erbij
tuurlijk leuk al die ongezonde hondjes in het asiel he...@idoo schreef:Wat is er dan tegen die paar kruisinghondjes erbij?bianca83 schreef:Lachen hoor nog meer kruisinghondjes erbij
Dat er maar lukraak rashonden gefokt worden is veel en veel erger!
Want die honden worden bijna allemaal alleen voor het geld gemaakt (uitzonderingen als ikzelf daargelaten),terwijl bij kruisingen het motief veel vaker gewoon liefde voor de hond is!
Ja dit heb ik ook al vaak gedacht, bij het lezen van dit topic.Ailena schreef:Ik denk dat de mensen beter kunnen ophouden met proberen er nog wat van te maken. Die linda heeft een betonnen muur voor haar hoofd en hoort en ziet toch alleen maar wat zij wil. Zolang zij haar puppies en dr centen maar krijgt, is het goed.
Iedereen heeft zijn best gedaan met tips geven, en laten zien dat het absoluut onverantwoord is om zeker op deze manier een nest pups op de wereld te zetten, en als mevrouw daar dan niet naar wil luisteren kunnen wij alleen maar hopen dat het teefje onvruchtbaar is ofzo, of als het lot ons dan toch slecht gezind is, en ze krijgt pups, dat de puppies wel gezond mogen blijven. Dat gun ik namelijk de puppies wel, die kunnen er niets aan doen dat ze door zo`n ( op zn zachts gezegd) vreemd persoon op de wereld zijn geholpen. Of ik die linda gezonde puppies toewens is weer wat anders......
Man man man jij bent inderdaad een uitzondering, en dan heb ik niet over Fokken hoor@idoo schreef:Wat is er dan tegen die paar kruisinghondjes erbij?bianca83 schreef:Lachen hoor nog meer kruisinghondjes erbij
Want die honden worden bijna allemaal alleen voor het geld gemaakt (uitzonderingen als ikzelf daargelaten),terwijl bij kruisingen het motief veel vaker gewoon liefde voor de hond is!
Natuurlijk, maar dat geldt gewoon niet voor iedereen die rashonden fokt, omdat je bij rashonden eigenlijk maar op twee dingen hoeft te letten:jemima schreef:Verder (idoo) heb ik liever dat een fokker wat geld aan mij verdient omdat hij zijn werk goed heeft gedaan, waardoor het ras wrod verbetert, dan dat iemand met een pretnest eraan verdient die absoluut geen (voor)werk heeft vericht.
gr jemima
Ah, de stokerd is weer terug hoor!@idoo schreef:Wat is er dan tegen die paar kruisinghondjes erbij?bianca83 schreef:Lachen hoor nog meer kruisinghondjes erbij
@idoo schreef:Natuurlijk, maar dat geldt gewoon niet voor iedereen die rashonden fokt, omdat je bij rashonden eigenlijk maar op twee dingen hoeft te letten:
a. zijn ze van hetzelfde ras en
b. zijn ze van ongelijk geslacht.
Zoja heb je altijd prijs!
Ik snap echt niet dat je dat niet hebt gedaan voor je twee willekeurige honden op elkaar hebt gezet. Maar waarom zou je ook? Voorbereiding en uitzoeken wat de risico's zijn voor je hondje is niet belangrijk...linda82 schreef:Ik weet al heel veel over het dekken en de dracht en de bevalling en heb alle tijden en datums bijv ook genoteerd. Verder heb ik een boekje besteld met het ontwerp van een werpkist dus zo slecht ben ik toch niet bezig?
Mag wel, hoeft helaas niet!bianca83 schreef:@idoo schreef:Natuurlijk, maar dat geldt gewoon niet voor iedereen die rashonden fokt, omdat je bij rashonden eigenlijk maar op twee dingen hoeft te letten:
Zoja heb je altijd prijs!En verder hoef je nergens op te letten
Tjee wat makkelijk zo zeg
De mensen hier die er een beetje over nagedacht hebben zullen dan ook altijd adviseren om erg kritisch te zijn bij het uitzoeken van een fokker. Er is niemand die beweert dat alleen een stamboom voldoende is.@idoo schreef: Mag wel, hoeft helaas niet!
't makkelijke van rashonden is ook nog dat je altijd klanten krijgt, moet je bij kruisingen maar afwachten!
Nou altijd is een beetje erg overdreven@idoo schreef:Mag wel, hoeft helaas niet!bianca83 schreef:@idoo schreef:Natuurlijk, maar dat geldt gewoon niet voor iedereen die rashonden fokt, omdat je bij rashonden eigenlijk maar op twee dingen hoeft te letten:
Zoja heb je altijd prijs!En verder hoef je nergens op te letten
Tjee wat makkelijk zo zeg
't makkelijke van rashonden is ook nog dat je altijd klanten krijgt, moet je bij kruisingen maar afwachten!
ja tuurlijk daarom kijk ik ook verder dan m'n neus lang is@idoo schreef:Natuurlijk, maar dat geldt gewoon niet voor iedereen die rashonden fokt, omdat je bij rashonden eigenlijk maar op twee dingen hoeft te letten:jemima schreef:Verder (idoo) heb ik liever dat een fokker wat geld aan mij verdient omdat hij zijn werk goed heeft gedaan, waardoor het ras wrod verbetert, dan dat iemand met een pretnest eraan verdient die absoluut geen (voor)werk heeft vericht.
gr jemima
Zoja heb je altijd prijs!
Jij bent echt iet goed bij je hoofd hè? Wie laat zijn teef nu 40x dekken?@idoo schreef:Wat is normaal?linda82 schreef:Hoi hoi!
Mijn hondjes hebben nu 3 keer gekoppelt maar nu vroeg ik me af of dit niet teveel is? Normaal is dit toch 2 keer
Groetjes Linda
Als je het aan de honden zelf overlaat kan één loopsheid wel honderd of meer koppelingen tot gevolg hebben.
Toen mijn Teun loops werd dekte mijn Tjalfi haar dag en nacht door, met een pauze na elke koppeling van hooguit een kwartiertje of zo.
Na de veertigste koppeling ofzo ben ik de tel kwijt geraakt, maar Tjalfi ging door tot de 23e dag van Teuns loopsheid, al had Teun er toen zelf duidelijk al geen zin meer in!
Neem hem nou gewoon niet serieus en negeer zijn berichtjes, dat werkt het beste.Essy schreef:Jij bent echt iet goed bij je hoofd hè? Wie laat zijn teef nu 40x dekken?@idoo schreef:Wat is normaal?linda82 schreef:Hoi hoi!
Mijn hondjes hebben nu 3 keer gekoppelt maar nu vroeg ik me af of dit niet teveel is? Normaal is dit toch 2 keer
Groetjes Linda
Als je het aan de honden zelf overlaat kan één loopsheid wel honderd of meer koppelingen tot gevolg hebben.
Toen mijn Teun loops werd dekte mijn Tjalfi haar dag en nacht door, met een pauze na elke koppeling van hooguit een kwartiertje of zo.
Na de veertigste koppeling ofzo ben ik de tel kwijt geraakt, maar Tjalfi ging door tot de 23e dag van Teuns loopsheid, al had Teun er toen zelf duidelijk al geen zin meer in!
Vond je het leuk om naar te kijken of zo?
En dat ging zo door tot de 23e dag!!! En op welke dag is je teef dan voor de eerste keer gedekt? De pups groeien in de laatste paar dagen van de dracht heel hard. Meer dan twee dagen verschil bij de dekkingen en je weet van te voren al dat de pups die het jongste zijn het niet zullen halen.
Ziek vind ik dit!
is dat nou lekker zo'n veer in je eigen reet steken? wees je wel voor zichtig met terug halen meschien heb je hem nog wel eens nodig@idoo schreef:Wat is er dan tegen die paar kruisinghondjes erbij?bianca83 schreef:Lachen hoor nog meer kruisinghondjes erbij
daarom fokt hij ook zo goed...Essy schreef:Jij bent echt iet goed bij je hoofd hè? Wie laat zijn teef nu 40x dekken?
Vond je het leuk om naar te kijken of zo?
En dat ging zo door tot de 23e dag!!! En op welke dag is je teef dan voor de eerste keer gedekt? De pups groeien in de laatste paar dagen van de dracht heel hard. Meer dan twee dagen verschil bij de dekkingen en je weet van te voren al dat de pups die het jongste zijn het niet zullen halen.
Ziek vind ik dit!