Ik zie ze weleens voorbij komen in een onderschrift, volgens mij zijn er behoorlijk wat Kooikers op dit forum.
Kom je je even melden?
Hoe heet je Kooiker? Hoe ben je op het ras gekomen? Etc etc.
De mijne heet Bram. Ik wilde een actieve, slimme hond die qua gewicht nog 'tilbaar' is en geen allemans vriend is. En zo kwam ik bij de Kooiker terecht.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alle Kooikers verzamelen!
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Alle Kooikers verzamelen!

Linda, Izzie en Bram
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- MJ
- Zeer actief
Nou..Maxi komt dus uit het asiel. Is als zwervertje opgepakt door de dierenambulance. Ik viel gelijk als een blok voor hem toen ik hem daar in het asiel zag zitten. Toen was hij ong 2 jaar. Wij hebben hem vanaf oktober 2003.
Max is een heel enthousiast,vocaal ingesteld,gevoelig,speels,soms onzeker, beetje drammerig af en toe
een echte allemansvriend die echt iedereen geweldig leuk en lief vindt en dat ook erg graag laat blijken
vreselijk lief en leergierig hondje.
Waarvan ik in het begin wel eens dacht....hoop dat dit goed komt!
Hij kende echt helemaal niets.Weglopen,de deur hoefde maar op een kier te staan of Max was er vandoor,alles van tafel vreten,prullebakken rauschen,we zijn hem een keer 7 uur kwijt geweest in een bos omdat meneer een geweldig vriendje in de vorm van een hert zag. :N: Achter paarden en koeien aan!
Maar terwijl wij toen dachten dat dit een hondje was wat nooit los kon, luistert hij nu toch wel redelijk goed, is het niet altijd ontspannen lopen omdat hij vrij ver bij mij vandaan loopt en ik hem toch veel in de gaten moet houden (vooral in het bos) maar die ik voor geen goud meer wil missen daar het mijn kerel is die al zó ver gekomen is! En die heerlijk tegen me aan ligt op bed,de weken dat Hans weg is. (weken dat Hans thuis is trouwens ook!) Geweldige hond!
En hij lijkt toch op een kooiker!
Max is een heel enthousiast,vocaal ingesteld,gevoelig,speels,soms onzeker, beetje drammerig af en toe
Waarvan ik in het begin wel eens dacht....hoop dat dit goed komt!
Hij kende echt helemaal niets.Weglopen,de deur hoefde maar op een kier te staan of Max was er vandoor,alles van tafel vreten,prullebakken rauschen,we zijn hem een keer 7 uur kwijt geweest in een bos omdat meneer een geweldig vriendje in de vorm van een hert zag. :N: Achter paarden en koeien aan!
Maar terwijl wij toen dachten dat dit een hondje was wat nooit los kon, luistert hij nu toch wel redelijk goed, is het niet altijd ontspannen lopen omdat hij vrij ver bij mij vandaan loopt en ik hem toch veel in de gaten moet houden (vooral in het bos) maar die ik voor geen goud meer wil missen daar het mijn kerel is die al zó ver gekomen is! En die heerlijk tegen me aan ligt op bed,de weken dat Hans weg is. (weken dat Hans thuis is trouwens ook!) Geweldige hond!
En hij lijkt toch op een kooiker!
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Buffy en ze is er gekomen omdat ik als kind al weg was van kooikertjes. We wilden ook wel een schotse herdershond maar vonden die wat te groot en een stabij vind ik ook heel leuk, maar uiteindelijk heeft het uiterlijk van de kooiker de doorslag gegeven.
Het karakter past goed bij ons, maar is in de dagelijkse praktijk wel eens wat lastig.
Anne
Het karakter past goed bij ons, maar is in de dagelijkse praktijk wel eens wat lastig.
Anne