Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lange autorit
Moderator: moderatorteam
- Edwin Fagnano
- Actief
- Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
- Contacteer:
Lange autorit
Wij gaan volgende week onze, dan 8 weken oude, Pim ophalen in Nederland. Wij wonen in Italie net over de grens met Zwitserland. Het wordt een autorit van ca. 1000 km. Nu is Pim door de fokker al een paar keer in de auto meegenomen.
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Normaal rijden we het op een uurtje of 8 en stoppen we 1 keer. Nu ga ik er vanuit dat we toch minimaal een keer of 5-6 moeten stoppen.
Wij willen hem eerste stuk op schoot voorin houden om een beetje aan ons te wennen, dan weer een periode achterin in de bench, dan weer even voorin etc. en kijken hoe het gaat. Zondagochtend (rustige dag) op tijd wegrijden en dan zo heel de trip afwerken.
Een bijkomstigheid is dat we normaal via Zwitserland gaan, maar daar is Douane. Een hond in Italie moet een rabies enting hebben en die mag hij normaal pas na 8 weken hebben en moet ook nog eens 6 weken geloof ik van te voren gegeven zijn. Voor Zwitserland waar we dan doorheen moeten is het volgens mij hetzelfde. Dan zou het eigenlijk pas na 14 weken mogen! Nu heeft een creatieve dierenarts ons geholpen door de geboortedatum in zijn paspoort aan te passen. De enting krijgt hij nog wel maar hij is natuurlijk pas 8 weken oud volgende week en in zijn paspoort staat 14 weken. Dus stel dat er een oplettende Douanier tegenkomen dan blijkt onze Ridgeback wel erg klein voor 14 weken.
Als we Zwitserland niet willen nemen dan moeten we door Oostenrijk maar dat is weer 400 km extra!
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Normaal rijden we het op een uurtje of 8 en stoppen we 1 keer. Nu ga ik er vanuit dat we toch minimaal een keer of 5-6 moeten stoppen.
Wij willen hem eerste stuk op schoot voorin houden om een beetje aan ons te wennen, dan weer een periode achterin in de bench, dan weer even voorin etc. en kijken hoe het gaat. Zondagochtend (rustige dag) op tijd wegrijden en dan zo heel de trip afwerken.
Een bijkomstigheid is dat we normaal via Zwitserland gaan, maar daar is Douane. Een hond in Italie moet een rabies enting hebben en die mag hij normaal pas na 8 weken hebben en moet ook nog eens 6 weken geloof ik van te voren gegeven zijn. Voor Zwitserland waar we dan doorheen moeten is het volgens mij hetzelfde. Dan zou het eigenlijk pas na 14 weken mogen! Nu heeft een creatieve dierenarts ons geholpen door de geboortedatum in zijn paspoort aan te passen. De enting krijgt hij nog wel maar hij is natuurlijk pas 8 weken oud volgende week en in zijn paspoort staat 14 weken. Dus stel dat er een oplettende Douanier tegenkomen dan blijkt onze Ridgeback wel erg klein voor 14 weken.
Als we Zwitserland niet willen nemen dan moeten we door Oostenrijk maar dat is weer 400 km extra!
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
-
- Zeer actief
Tjee ik vind het nogal een erg lange rit eigelijk voor zo'n klein pupje. In een bench gelijk voor langere tijd zou ik nooit doen, hij moet dat nog leren
Dus gewoon op schoot houden. Quasar komt uit Belgie en dat vond ik al een zeer lange rit voor hem eigelijk. Tuurlijk kan het want hij slaapt vooral en voor ons was het maar ruim een uur. Zelfs in dat ruime uurtje zijn wij heeeeeel erg vaak gestopt want hij was natuurlijk nog niet zindelijk en ik wist niet hoe hij dat aan zou geven en dat deed hij toen ook nog niet :N: Kan je geen tips geven behalve echt heel erg vaak stoppen.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Contacteer:
Wij hebben ooit (een jaar of 20 geleden) een pupje vanuit Zwitserland mee de grens overgenomen voor mijn zus. Zij kwamen met het vliegtuig en dat ging dus niet. We hadden een klein rieten mandje tussen de bank en voorstoelen staan en bij de grens, pupje erin en jas erover
Suc6 met de reis en ik kan me bij de andere aansluiten om pupje op schootr te houden de hele reis

Suc6 met de reis en ik kan me bij de andere aansluiten om pupje op schootr te houden de hele reis
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
wordt er erg veel gecontroleerd? Ik ga al jaren op vakantie naar Oostenrijk, ben nog nooit aangehouden!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Edwin Fagnano
- Actief
- Contacteer:
- Edwin Fagnano
- Actief
- Contacteer:
Ja in Italie moet hij de enting hebben, dat is allemaal al geregeld.Melanie 74 schreef:Heb je het echt ook allemaal nagelezen of een puppy Rabies geent moet zijn??
Kun je anders niet via Duitsland rijden??
Ik kan wel via Duitsland rijden maar dat maakt niet zo veel uit want wij wonen in Italie, dan Zwitserland of Oostenrijk.
We kunnen rijden, NL - Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Zwiterserland, Italie wat ca. 1000 km is en het kortst is en voor de hond het makkelijkst. Maar Zwitserse douane zijn nu niet echt de meest lekkere personen.
Of NL- Duitsland - Oostenrijk - Italie, wat ca. 1400 km is dan wel geen douane maar voor de hond wel een fix aantal uren extra.
Ik heb geen zin om bij de Zwiterse grens te staan en dan een paar uur extra oponthoud te hebben met de pup omdat de douane alles eens even wil gaan natrekken. Maar die 400 km extra is voor de pup ook niet echt prettig denk ik. Beetje een dilemma.
-
- Erelid
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Contacteer:
Kayleigh is als pup van 8 weken naar haar nieuwe baas in Zuid Frankrijk gegaan,1,5 week later weer terug,waarna ze bij ons is komen wonen.Ik weet niet hoe ze is vervoerd,maar ze gaa altijd heel erg rustig in de auto liggen en gaat rustig liggen slapen.Nooit is ze autoziek geweest,maar nogmaalt,hoe ze vervoerd is,dat weet ik niet.

- toxic
- Actief
- Contacteer:
Kian hier is reisziek dus dat moet ik niet proberen zo ver
Als ik in jou plaats was zou ik hem niet in de benche zetten onderweg, het is allemaal zo nieuw voor hem en als hij in de benche zit, ziet hij niets en kan hij zich mischien ook niet zo goed gaan voelen, terwijl als hij van voor zit bij vrouwtje of baasje gaat ie alles kunnen zien en alles gaan meemaken, moet vrij intressant zijn voor een pup
groeten

Als ik in jou plaats was zou ik hem niet in de benche zetten onderweg, het is allemaal zo nieuw voor hem en als hij in de benche zit, ziet hij niets en kan hij zich mischien ook niet zo goed gaan voelen, terwijl als hij van voor zit bij vrouwtje of baasje gaat ie alles kunnen zien en alles gaan meemaken, moet vrij intressant zijn voor een pup

groeten
kian en zohra, mijn schatjes!!
- Seahorse
- Actief
Ik zou hem ook op schoot houden maar ook dan zou ik het niet graag doen. Wij moesten 5 kwartier rijden om Billy op te halen en dat was een groot drama. Hij zat bij mijn zoon achterin op schoot en hij heeft de hele weg gepiept en geblaft. Natuurlijk zijn we een paar keer gestopt maar als we dan weer gingen rijden begon het van voren af aan. En dat terwijl hij ook als eens met de fokker mee in de auto geweest was en toen was het geen probleem. Na thuiskomst hebben we nog een aantal weken hard moeten werken om hem aan de auto te wennen en nu vindt hij autorijden leuk. Ik zou dus heel goed nadenken voor ik een hond van zo ver weg zou halen. Maar ja, jij hebt je pup al uitgekozen dus dan zul je wel moeten. Is er geen (homeopathisch?) medicijn wat je voor de zekerheid mee zou kunnen nemen?
Groetjes,
Jolanda en Billy

Jolanda en Billy

- Mille
- geregistreerd lid
Hoi
Voor Zwitserland heb je voor je pup alleen een gezondheidsverklaring nodig ipv een rabiesenting. Op www.dogsincluded.nl onder Italie lees ik dat het verboden is pups jonger als 3 maanden mee te nemen. Bij Zwitserland staat dat je alleen een gezondheidsverklaring nodig hebt.
http://www.dogsincluded.nl/invoer/italie.htm
Ik heb laatst zelfs 2 pups van 4 maanden meegenomen uit Portugal maar bij geen enkele douane werd naar papieren gevraagd. We hadden ze wel.
Voor Zwitserland heb je voor je pup alleen een gezondheidsverklaring nodig ipv een rabiesenting. Op www.dogsincluded.nl onder Italie lees ik dat het verboden is pups jonger als 3 maanden mee te nemen. Bij Zwitserland staat dat je alleen een gezondheidsverklaring nodig hebt.
http://www.dogsincluded.nl/invoer/italie.htm
Ik heb laatst zelfs 2 pups van 4 maanden meegenomen uit Portugal maar bij geen enkele douane werd naar papieren gevraagd. We hadden ze wel.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
zou toch die extra kilometers pakken......Edwin Fagnano schreef:Ja in Italie moet hij de enting hebben, dat is allemaal al geregeld.Melanie 74 schreef:Heb je het echt ook allemaal nagelezen of een puppy Rabies geent moet zijn??
Ik kan wel via Duitsland rijden maar dat maakt niet zo veel uit want wij wonen in Italie, dan Zwitserland of Oostenrijk.
We kunnen rijden, NL - Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Zwiterserland, Italie wat ca. 1000 km is en het kortst is en voor de hond het makkelijkst. Maar Zwitserse douane zijn nu niet echt de meest lekkere personen.
Of NL- Duitsland - Oostenrijk - Italie, wat ca. 1400 km is dan wel geen douane maar voor de hond wel een fix aantal uren extra.
Ik heb geen zin om bij de Zwiterse grens te staan en dan een paar uur extra oponthoud te hebben met de pup omdat de douane alles eens even wil gaan natrekken. Maar die 400 km extra is voor de pup ook niet echt prettig denk ik. Beetje een dilemma.
en echt nog ff nakijken of die enting onder de 12 wk echt moet, want heb t ook aan de hand gehad hier en
A. willen de meeste DAsen (gelukkig) geen rabies enten onder de 12 wk
B. pakt een rabies enting niet onder de 12 wk (en moet je dus nog een keer enten)
C. was t uiteindelijk bij mijn puppen als ze onder de 12 wk waren bij transport voldoende om t bewijs (getekende kopie door de DA) mee te geven dat de moeder (en heb t ook van de vader gedaan) rabies geent was....
- Youp
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik zou ook voor die extra km gaan.Edwin Fagnano schreef:Ja in Italie moet hij de enting hebben, dat is allemaal al geregeld.Melanie 74 schreef:Heb je het echt ook allemaal nagelezen of een puppy Rabies geent moet zijn??
Ben al 15 jaar via duitsland door Oostenrijk gereden en werkelijk nog nooit aangehouden en dat terwijl ik toch een duidelijk "zichtbare" hondenauto heb dus als ze speciaal daarop zouden willen controleren was ik toch een erg makkelijk "mikpunt".

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
zoals ik ook al schreef, dat is bijna nergens, sterker nog, je kan haast geen DA vinden die onder de 3 mnd rabies WIL enten.....zou echt nog ff verder zoeken, want t is alleen maar rotzooi die je in een te jonge pup spuit en om dan ook nog met de geboorte datum te gaan rommelen.....anders misschien een idee om hem met het vliegtuig op te halen, dan mag ie lekker met je mee als handbagage (onder de 7 of 8 kilo geloof ik)Melanie 74 schreef:Voor Zwitserland dus geen Rabiesenting nodig voor pups onder de drie maanden!!!!
- Edwin Fagnano
- Actief
- Contacteer:
Besluit
We hebben het als volgt geregeld, volgens zijn paspoort heeft hij de enting gehad en is hij 12 weken oud. Echter is hij 8 weken en heeft hij de enting niet.
We hebben hier in Italie de dierenarts gesproken en die past het gewoon weer terug aan en hij krijgt al zijn vaccinaties gewoon zoals het hoort.
Het enigste wat vervelend kan zijn is de autorit, maar we hebben tijd zat en kijken wel wanneer we aan komen. Hond gaat op schoot mee, en als hij wil slapen rustig in zen bench achterin.
Ben wel benieuwd naar onze Pim! (hebben hem nu 3x gezien, 3x naar Nederland geweest om te gaan kijken, maar ze groeien als kool natuurlijk)
dat is tem! Ik krijg dat fototje niet kleiner, lijkt wel op ware grote zo
We hebben hier in Italie de dierenarts gesproken en die past het gewoon weer terug aan en hij krijgt al zijn vaccinaties gewoon zoals het hoort.
Het enigste wat vervelend kan zijn is de autorit, maar we hebben tijd zat en kijken wel wanneer we aan komen. Hond gaat op schoot mee, en als hij wil slapen rustig in zen bench achterin.
Ben wel benieuwd naar onze Pim! (hebben hem nu 3x gezien, 3x naar Nederland geweest om te gaan kijken, maar ze groeien als kool natuurlijk)
dat is tem! Ik krijg dat fototje niet kleiner, lijkt wel op ware grote zo

-
- Zeer actief
Wat een heerlijk hondje
Wij hebben Stapper in Duitsland gehaald en ik heb samen met hem achterin gezeten, ging prima alsof hij al honderden keren bij ons in de auto was geweest
Zara hebben we in Zweden gehaald en die heeft de hele reis lang zitten schreeuwen, wou ook niets van ons weten!
Was een ramp hoor
Halverwege zei ik: draai maar om we brengen haar terug

Wij hebben Stapper in Duitsland gehaald en ik heb samen met hem achterin gezeten, ging prima alsof hij al honderden keren bij ons in de auto was geweest

Zara hebben we in Zweden gehaald en die heeft de hele reis lang zitten schreeuwen, wou ook niets van ons weten!
Was een ramp hoor

Halverwege zei ik: draai maar om we brengen haar terug

groetjes Marja Zara en Stapper

- Edwin Fagnano
- Actief
- Contacteer:
super
Nou we zijn er hoor, we zijn eigenlijk afgelopen maandag al aangekomen maar zo druk geweest met onze pim dat ik aan posten hier nog niet toegekomen ben.
We zijn maar over Frankrijk gereden via de Frejus tunnel Italie in, dit was 1300 km en 100 km korter dan ons alternatief via Oostenrijk. In Frankrijk was het denk ik nationale controledag van de douane want we zijn ze 5 keer!!! tegengekomen. Gelukkig was alles in orde.
Onze Pim heeft het super gedaan, we hebben hem eerst even voorin gehad op schoot waarna hij snel in slaap viel. Na 2 uurtjes achterin in zen bench, even 1 minuutje gepiept, wij het genegeerd en toen vond hij het prima. Zo hebben we heel de rit afgewisseld, onderweg een keer of 5 gestopt (wat ik wel mee viel vallen) en hij wilde iedere keer weer graag de auto in.
In huis gelijk de katten tegengekomen die doen wel afstandelijk maar het gaat nu echt perfect samen. We proberen hem al een beetje te wennen aan het alleen laten en te laten wennen aan zijn bench. Zijn bench is alleen maar positief en hij wil er dolgraag in en gaat er ook vaak uitzichzelf inliggen. We proberen er het commando 'bench' aan te koppelen maar weten niet of dit ook echt heel handig is. Als we weglopen en in een andere kamer gaan zitten of naar de garage gaan blijft hij ook gewoon rustig. Wel ligt er een kong en een bot in zijn bench.
Verder beheerst hij na 1 dag het commando zit al goed en zijn we nu met blijf bezig wat ook al een beetje lukt. Aan de riem lopen gaat meestal goed zonder trekken behalve als we in de buurt van ons huis komen. (het blijft een Afrikaan he en wil het liefst in de warmte van binnen zitten)
Ook is hij totaal nergens bang van, wat we wel een beetje in de gaten moeten houden denk ik, de labrodor van men schoonouders wil hij het liefst naar de grond toe duwen maar die weeg toch echt een kg of 35 meer dan onze Pim.
Ik had wel wat ervaring met 3 Jack russels (tegelijk) toen ik in Nederland een eigen zaak had, maar die liepen heel de dag vrij rond. Mijn vriendin heeft ervaring met de Labrador die ze bij hun thuis hadden. Maar zeer veel informatie hebben we uit boeken en ook dit forum, het is echt leuk om te zien dat zeer veel tips heel goed werken in de praktijk.
Het enigste wat we mijn inziens echt goed doen, en wat iedereen er bij ons er ook ingehamderd heeft is conseqent zijn.
Kortom het gaat super en ik hoop dat het zo mag blijven gaan!
(natuurlijk zijn tips altijd welkom)
We zijn maar over Frankrijk gereden via de Frejus tunnel Italie in, dit was 1300 km en 100 km korter dan ons alternatief via Oostenrijk. In Frankrijk was het denk ik nationale controledag van de douane want we zijn ze 5 keer!!! tegengekomen. Gelukkig was alles in orde.
Onze Pim heeft het super gedaan, we hebben hem eerst even voorin gehad op schoot waarna hij snel in slaap viel. Na 2 uurtjes achterin in zen bench, even 1 minuutje gepiept, wij het genegeerd en toen vond hij het prima. Zo hebben we heel de rit afgewisseld, onderweg een keer of 5 gestopt (wat ik wel mee viel vallen) en hij wilde iedere keer weer graag de auto in.
In huis gelijk de katten tegengekomen die doen wel afstandelijk maar het gaat nu echt perfect samen. We proberen hem al een beetje te wennen aan het alleen laten en te laten wennen aan zijn bench. Zijn bench is alleen maar positief en hij wil er dolgraag in en gaat er ook vaak uitzichzelf inliggen. We proberen er het commando 'bench' aan te koppelen maar weten niet of dit ook echt heel handig is. Als we weglopen en in een andere kamer gaan zitten of naar de garage gaan blijft hij ook gewoon rustig. Wel ligt er een kong en een bot in zijn bench.
Verder beheerst hij na 1 dag het commando zit al goed en zijn we nu met blijf bezig wat ook al een beetje lukt. Aan de riem lopen gaat meestal goed zonder trekken behalve als we in de buurt van ons huis komen. (het blijft een Afrikaan he en wil het liefst in de warmte van binnen zitten)
Ook is hij totaal nergens bang van, wat we wel een beetje in de gaten moeten houden denk ik, de labrodor van men schoonouders wil hij het liefst naar de grond toe duwen maar die weeg toch echt een kg of 35 meer dan onze Pim.
Ik had wel wat ervaring met 3 Jack russels (tegelijk) toen ik in Nederland een eigen zaak had, maar die liepen heel de dag vrij rond. Mijn vriendin heeft ervaring met de Labrador die ze bij hun thuis hadden. Maar zeer veel informatie hebben we uit boeken en ook dit forum, het is echt leuk om te zien dat zeer veel tips heel goed werken in de praktijk.
Het enigste wat we mijn inziens echt goed doen, en wat iedereen er bij ons er ook ingehamderd heeft is conseqent zijn.
Kortom het gaat super en ik hoop dat het zo mag blijven gaan!
(natuurlijk zijn tips altijd welkom)
Leuk, en ik heb nog 1 tip.
Genieten hoor van die gekke puppestreken, en tegelijkertijd consequent zijn.
Hoe strenger je bent ( vooral naar visite toe, over wat wel en niet mag) hoe makkelijker je hond later in huis is.
En verder luistert mijn pup van nog geen 11 maanden momenteel voor geen meter, dus ga niet op mij af.
Ik loop tegenwoordig met mijn diploma van de pupcursus op mijn jas gespeld ( ik doe er alles aan hoor
)
Genieten hoor van die gekke puppestreken, en tegelijkertijd consequent zijn.
Hoe strenger je bent ( vooral naar visite toe, over wat wel en niet mag) hoe makkelijker je hond later in huis is.
En verder luistert mijn pup van nog geen 11 maanden momenteel voor geen meter, dus ga niet op mij af.
Ik loop tegenwoordig met mijn diploma van de pupcursus op mijn jas gespeld ( ik doe er alles aan hoor

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
Diesel koste de auto onder toen hij ruim 1,5 uur in de auto zat.
toen was hij 10 weken en xat hij op schoot ik was wel blij dat hij het fatsoen had niet op mijn benen te kitsen maar er net overheen. haha
geen eten geven kort tevoren. maar dat zal een beetje moeijlijk zijn in jullie geval want hij moet intussen ook eten. hoe ga je dat dan doen denk je?
toen was hij 10 weken en xat hij op schoot ik was wel blij dat hij het fatsoen had niet op mijn benen te kitsen maar er net overheen. haha
geen eten geven kort tevoren. maar dat zal een beetje moeijlijk zijn in jullie geval want hij moet intussen ook eten. hoe ga je dat dan doen denk je?
Groetjes Silvia en Diesel
- Edwin Fagnano
- Actief
- Contacteer:
hoi hoi
Mijn laatste berichtje stond op de vorige pagina 
We zijn er al hoor, alles ging super. Eten en drinken heeft hij onderweg gedaan. Hij heeft zich gedragen als een goede volwassen hond. Nergens last van gehad. Als we hem nu uitlaten en hij ziet de auto op de oprit staan wil hij er het liefst weer in!
Denk dat ie later chauffeur wil worden...

We zijn er al hoor, alles ging super. Eten en drinken heeft hij onderweg gedaan. Hij heeft zich gedragen als een goede volwassen hond. Nergens last van gehad. Als we hem nu uitlaten en hij ziet de auto op de oprit staan wil hij er het liefst weer in!
Denk dat ie later chauffeur wil worden...
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer: