in Duitsland en Oostenrijk is het geloof ik niet mogelijk zo'n hond te kopen zonder een jacht vergunning, in nederland gaat dit niet op.. maar er zijn ook niet zoveel nederlandse fokkers van dit rasPodenji schreef:Sjalot schreef:Ik ben in Rotterdam ook een keer een Bayerischer Gebirgsschweisshund tegengekomen. Normaal kom je niet aan dat ras zonder een jachtvergunning.is dat zo?
er loopt er hier namelijk ook eentje en ik geloof niet dat die mensen een jachtvergunning hebben .....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
niet allerdaagse hondenrassen
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
oke das duidelijkyamie schreef:in Duitsland en Oostenrijk is het geloof ik niet mogelijk zo'n hond te kopen zonder een jacht vergunning, in nederland gaat dit niet op.. maar er zijn ook niet zoveel nederlandse fokkers van dit rasPodenji schreef:Sjalot schreef:Ik ben in Rotterdam ook een keer een Bayerischer Gebirgsschweisshund tegengekomen. Normaal kom je niet aan dat ras zonder een jachtvergunning.is dat zo?
er loopt er hier namelijk ook eentje en ik geloof niet dat die mensen een jachtvergunning hebben .....
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- *Linda*
- Zeer actief
Ik vergeet helemaal de Boerboel te noemen
Die heb ik dus ook verleden week voor het eerst in het echt gezien, ook in diezelfde duinpolder. Er staat daar een heel groot vrijstaand huis waar dus sinds kort 2 Boerboelpups lopen, nou ja pups, ze zijn een maand of 7 denk. Wel gecoupeerd dus waarschijnlijk import. Ze zijn beide erg mooi. Nu al indrukwekkend maar niet lomp.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
tja er is(was?) geloof ik 1 fokker, misschien ondertussen 2, van dit ras in Nederland...daar zul je er dus wel een kunnen kopen... en buiten duitsland en Oostenrijk zullen misschien ook wel fokkers zijn.. en wie weet kun je wel een volwassen of halfwassen exemplaar kopen uit duitsland en oostenrijk zonder jachtvergunning als hij of zij niet geschikt is voor het werk ofzo, weet ik veel, ik roep maar wat hoorPodenji schreef:oke das duidelijkyamie schreef:in Duitsland en Oostenrijk is het geloof ik niet mogelijk zo'n hond te kopen zonder een jacht vergunning, in nederland gaat dit niet op.. maar er zijn ook niet zoveel nederlandse fokkers van dit rasPodenji schreef:Sjalot schreef:Ik ben in Rotterdam ook een keer een Bayerischer Gebirgsschweisshund tegengekomen. Normaal kom je niet aan dat ras zonder een jachtvergunning.is dat zo?
er loopt er hier namelijk ook eentje en ik geloof niet dat die mensen een jachtvergunning hebben ....., maar je kan er dus wel aankomen zonder jachtvergunning.
- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ga dat eens vragen als ik hem weer tegenkom in het park of eens op een show als ik ze daar zieyamie schreef: tja er is(was?) geloof ik 1 fokker, misschien ondertussen 2, van dit ras in Nederland...daar zul je er dus wel een kunnen kopen... en buiten duitsland en Oostenrijk zullen misschien ook wel fokkers zijn.. en wie weet kun je wel een volwassen of halfwassen exemplaar kopen uit duitsland en oostenrijk zonder jachtvergunning als hij of zij niet geschikt is voor het werk ofzo, weet ik veel, ik roep maar wat hoor
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
De vrouw die ik tegenkwam had de hond van een bevriende fokker. Er schijnt inderdaad een fokker te zijn van deze honden in Nederland. Dat de honden met jachtvergunning verkocht worden zegt mij vaak al genoeg. Dat zijn ze meestal niet zo geschikt als huishond. Net als de Duitse Jachtterrier daar kom je ook niet zomaar aan en dat is dus ook niet verstandig. Duitse Jachtterriers zijn zeker geen leuke huishonden.Podenji schreef:ik ga dat eens vragen als ik hem weer tegenkom in het park of eens op een show als ik ze daar zieyamie schreef: tja er is(was?) geloof ik 1 fokker, misschien ondertussen 2, van dit ras in Nederland...daar zul je er dus wel een kunnen kopen... en buiten duitsland en Oostenrijk zullen misschien ook wel fokkers zijn.. en wie weet kun je wel een volwassen of halfwassen exemplaar kopen uit duitsland en oostenrijk zonder jachtvergunning als hij of zij niet geschikt is voor het werk ofzo, weet ik veel, ik roep maar wat hoor
Groetjes van Charlotte

-
Essy
Ik heb vorige week een Lundehund geaaidcorinne schreef:Gisteren tijdens een wandeling heb ik een Komondor gezien, heel erg bijzonder, ik had ze nog nooit in het echt gezien, hij was groter dan ik had verwacht.
En ik heb zelf een Lundehund, een ras waarvan de mensen vaak zeggen: "he, een watte?" . Ook redelijk zeldzaam (ong. 35 honden van in nederland).
We hebben bij KK1 cursus een demonstatie gehad over wat er bijzonder is aan een Lundehund. Voorpoten wijd uit elkaar, oortjes afgesloten, kop achterover, teentjes geteld en zo. Was erg leuk. Ik geloof dat het teefje Lucy heet.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ja, ik kom nooit op shows dus er zijn best wel wat rassen die ik alleen van foto ken...
En ik woon nou ook niet bepaald in een stad waar veel diversiteit is
Het is allemaal gewoontjes-gewoontjes met hier en daar een uitzondering.
We waren de de eersten hier met een Sharpei
Inmiddels zijn er hier 4 inclusief Rimpel.
Onze overburen hebben een Eurasier, ik zag hem als pup lopen en zat te gillen in de auto naar mijn vriend;"Een CHOW! Een CHOW"
Dus ik de auto uit...en zag toen toch meteen wel dat het toch geen Chow was...ER wonen hier wel twee Chows in de wijk...mooie beesten!
Ik heb zo mijn voorkeur voor honden en als ik die zie MOET ik er op af!
Staffs, Molossers in zijn algemeen en zo wel meer rassen.
Bij ons op de hondenschool trainen mensen met de enigste Am Staff van de hele hondenschool, ze waren er met de officieuze verkiezing ook...zag ze natuurlijk in het boekje staan dus toen ik de Vegas look a like zag lopen moest ik er even naartoe!
Ik heb wel een heel verlanglijstje aan honden die ik graag eens wil zien
En ik woon nou ook niet bepaald in een stad waar veel diversiteit is
We waren de de eersten hier met een Sharpei
Inmiddels zijn er hier 4 inclusief Rimpel.
Onze overburen hebben een Eurasier, ik zag hem als pup lopen en zat te gillen in de auto naar mijn vriend;"Een CHOW! Een CHOW"
Dus ik de auto uit...en zag toen toch meteen wel dat het toch geen Chow was...ER wonen hier wel twee Chows in de wijk...mooie beesten!
Ik heb zo mijn voorkeur voor honden en als ik die zie MOET ik er op af!
Staffs, Molossers in zijn algemeen en zo wel meer rassen.
Bij ons op de hondenschool trainen mensen met de enigste Am Staff van de hele hondenschool, ze waren er met de officieuze verkiezing ook...zag ze natuurlijk in het boekje staan dus toen ik de Vegas look a like zag lopen moest ik er even naartoe!
Ik heb wel een heel verlanglijstje aan honden die ik graag eens wil zien
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
- johan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
voor de chien du cliqueax Vert moetje trouwens oppassen die hebben weleens een rood oog en als je er te hard voorbijrijd :N:johan schreef:Ik kom hier wel eens een Chien du Cliqeaux gris tegen, erg bijzonder en die mensen zijn er ook heel blij mee.
- johan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Op dat ras mag van mij ook gerust een fokverbod komen, helaas lijken er wel steeds meer te zijn tegenwoordig.Podenji schreef:voor de chien du cliqueax Vert moetje trouwens oppassen die hebben weleens een rood oog en als je er te hard voorbijrijd :N:johan schreef:Ik kom hier wel eens een Chien du Cliqeaux gris tegen, erg bijzonder en die mensen zijn er ook heel blij mee.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is pas een ras dat voor winstbejag gefokt wordjohan schreef:Op dat ras mag van mij ook gerust een fokverbod komen, helaas lijken er wel steeds meer te zijn tegenwoordig.Podenji schreef:voor de chien du cliqueax Vert moetje trouwens oppassen die hebben weleens een rood oog en als je er te hard voorbijrijd :N:johan schreef:Ik kom hier wel eens een Chien du Cliqeaux gris tegen, erg bijzonder en die mensen zijn er ook heel blij mee.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
-
Naad
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
- Dylan
- Actief
- Contacteer:
- toxic
- Actief
- Contacteer:
wel, jullie gaan me nu wel uitlachen denk ik maar ik heb een paar weken geleden voor het eerst in heel mijn leven een windhond gezien
ja, op foto's had ik er al een hele hoop gezien maar nog niet in het echt, vond het wel een machtige beest hoor
wat ik me eigenlijk afvraag: is dat ras niet snel moe door dat het zo mager is??? wil ik wel een keertje weten, denk dat die toch hartstikke moe zijn na een wandeling??
groeten
ja, op foto's had ik er al een hele hoop gezien maar nog niet in het echt, vond het wel een machtige beest hoor
wat ik me eigenlijk afvraag: is dat ras niet snel moe door dat het zo mager is??? wil ik wel een keertje weten, denk dat die toch hartstikke moe zijn na een wandeling??
groeten
kian en zohra, mijn schatjes!!
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
uh wat voor een windhondtoxic schreef:wel, jullie gaan me nu wel uitlachen denk ik maar ik heb een paar weken geleden voor het eerst in heel mijn leven een windhond gezien![]()
ja, op foto's had ik er al een hele hoop gezien maar nog niet in het echt, vond het wel een machtige beest hoor![]()
groeten
- toxic
- Actief
- Contacteer:
- Jonette
- Vaste gebruiker
Ik heb in de loop der jaren veel hondenrassen gezien in het Vondelpark in Amsterdam. De meest bijzonder: Koreanse Jindo, Tosa Inu, Caucasion Mountain Dog (kaukasis Ovcharka -- de allergrootse soort van de verschillende Ovcharkas), Great Japanese Dog, Karelian Bear Dog en twee Mexikaanse Naakthonden. Zover ik weet, lopen al deze honden daar nog rond, behalve de Tosa. Zijn baasje was een jonge Russische vrouw. Ik heb de hond voor het laatst gezien drie jaar geleden. Toen was hij zes maand en gedroeg zich aggressief. Ik denk niet dat ze hem aankon. De Ovcharka in Vondelpark heet 'Ivar' en zijn eigenaar heet Tomas. Het is een prachtig, enorm, indrukwekkend hond (bijna zo groot als de Mastin de los Pirrineos die in mijn huidige buurt woont). Zeker een van de allermooiste honden ik heb ooit gezien, maar erg eigenzinnig/onafhankelijk (wat hoort bij veel berghonden). Ik heb twee jaar geleden een andere Ovcharka gezien op Koninginnedag in Amsterdam. Ik dacht dat het een erg donker, harige Leonberger was, maar de Russische eigenaar vertelde dat het een Ovcharka was.
Jonette
Jonette
Laatst gewijzigd door Jonette op 04 feb 2006 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb de hond dan zelf niet gezien dus weet niet of die hond echt mager was.toxic schreef:wat ik me eigenlijk afvraag: is dat ras niet snel moe door dat het zo mager is??? wil ik wel een keertje weten, denk dat die toch hartstikke moe zijn na een wandeling??
groeten
Solar word ook vaak als mager gezien maarheeft welbehoorlijk wat spiermassa, ze eten niet veel en verbruiken veel energie dus het eten word niet in vet word omgezet maar in spieren. veel windhonden eten alleen wat ze zelf nodig vinden te hebben en ook niet meer dan dat, en tsja samen met die energie worden ze dan ook nooit dik, daarbij zitten ze strak in hun vel dus zie je ook alles
SOlar is een periode echt mager geweest, zij was dan ook ene heel moeilijke eter, dat komt veel voor bij windhonden, en dan zijn ze niet ziek wat veel mensen wel denken. ALs ik die fotos van dr terug zie uit die periode denk ik ook van jeetje wat was ze mager maar ze had toen ook al veel spiermassa, in vergelijking tot toen is ze nu gewoon dik zeg maar en velen zien dr nu nog voor mager aan maar ze is nu mooi op gewicht
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Reini
- Zeer actief
Ik heb laatst voor het eerst een Mastino Napoletano gezien
Twee zelfs
een reu en een teef, beide grijs. Ik heb ze inmiddels al drie keer gezien
In Amsterdam heb ik eens een Fila Brasileiro gezien
Op vakantie in Kos heb ik een Dogo Canario gezien
Hier op de hei loopt een Briard en een Schipperke.
In Amsterdam heb ik eens een Fila Brasileiro gezien
Op vakantie in Kos heb ik een Dogo Canario gezien
Hier op de hei loopt een Briard en een Schipperke.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Youp
- Zeer actief
Hier loopt ook een Fila, een reu van 12 jaar en in topconditie. Hij is van een man die de hele stad door loopt met hem. Volgens mij is het geen zerver maar zo ziet hij er wel uit
Het is echt een lieve hond en goed te benaderen door vreemden, niet echt typisch voor het ras.
Tegenover mijn werk woont een Mastino, geweldige honden
Het is een reu en hij heet Beertje......tja
Hij loopt altijd heel sloom achter zijn baas aan. Soms staat de baas een paar minuten te wachten. Denk maar niet dat Beertje zich haast hoor
Alleen als hij Diesel ziet wordt hij helemaal gek. Ik kwam er toen achter dat hij kon rennen. Dat zou je echt niet zeggen als je hem zo ziet sjokken.
Het is echt een lieve hond en goed te benaderen door vreemden, niet echt typisch voor het ras.
Tegenover mijn werk woont een Mastino, geweldige honden
Hij loopt altijd heel sloom achter zijn baas aan. Soms staat de baas een paar minuten te wachten. Denk maar niet dat Beertje zich haast hoor
Alleen als hij Diesel ziet wordt hij helemaal gek. Ik kwam er toen achter dat hij kon rennen. Dat zou je echt niet zeggen als je hem zo ziet sjokken.
-
Reini
- Zeer actief
De Mastino's die ik nu een paar keer tegen ben gekomen zijn precies hetzelfdeYoup schreef:Hier loopt ook een Fila, een reu van 12 jaar en in topconditie. Hij is van een man die de hele stad door loopt met hem. Volgens mij is het geen zerver maar zo ziet hij er wel uit![]()
Tegenover mijn werk woont een Mastino, geweldige hondenHet is een reu en hij heet Beertje......tja
Hij loopt altijd heel sloom achter zijn baas aan. Soms staat de baas een paar minuten te wachten. Denk maar niet dat Beertje zich haast hoor![]()
De fila die ik in Amsterdam zag liep ook gewoon door het centrum, ik kan even niet op straatnaam komen maar er zit daar ook een parkje. Ik heb hem maar niet geaaid want hij zag er niet echt aaibaar uit
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- toxic
- Actief
- Contacteer:
wel, ik vond die windhond wat ik gezien heb toch wel heel mager, toch zeker magerder als de foto wat ik erbij heb gezet in mijn vorige postPodenji schreef:ik heb de hond dan zelf niet gezien dus weet niet of die hond echt mager was.toxic schreef:wat ik me eigenlijk afvraag: is dat ras niet snel moe door dat het zo mager is??? wil ik wel een keertje weten, denk dat die toch hartstikke moe zijn na een wandeling??
groeten
Solar word ook vaak als mager gezien maarheeft welbehoorlijk wat spiermassa, ze eten niet veel en verbruiken veel energie dus het eten word niet in vet word omgezet maar in spieren. veel windhonden eten alleen wat ze zelf nodig vinden te hebben en ook niet meer dan dat, en tsja samen met die energie worden ze dan ook nooit dik, daarbij zitten ze strak in hun vel dus zie je ook alles![]()
SOlar is een periode echt mager geweest, zij was dan ook ene heel moeilijke eter, dat komt veel voor bij windhonden, en dan zijn ze niet ziek wat veel mensen wel denken. ALs ik die fotos van dr terug zie uit die periode denk ik ook van jeetje wat was ze mager maar ze had toen ook al veel spiermassa, in vergelijking tot toen is ze nu gewoon dik zeg maar en velen zien dr nu nog voor mager aan maar ze is nu mooi op gewicht
nou, kan zijn dat dat dan ook een slechte eter is, ik ken er helemaal niets van en kan dus niet oordelen hoe zo een windhond er normaal gezien zou moeten uitzien. maarrrrrrrrrrrrr, ik vind het wel heel mooie honden, dat wel, vind het wel ergens een zielig gezicht als je zo een magere hond ziet lopen, nog een geluk dat ik wist dat het een windhond was, stel je voor dat ik het niet wist en dacht dat die geen eten kreeg
Heb ooit ergens gelezen dat ze zeiden van deze honden dat ze bijna nooit blaffen, maar wel heel aanhankelijk zijn en idd zoals je zegt boordevol energie
kian en zohra, mijn schatjes!!