Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bang buiten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Malleboe
Actief

Bang buiten

Ongelezen bericht door Malleboe »

Van de week ging het de goede kant op maar nu is Chica ineens bang als we naar buiten gaan.

Ik snap er echt niks van :19:

En nu doet ze dus ook niks buiten en als we weer naar binnen gaan gaat ze zitten :boos:

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....

CHICA!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Pupjes hebben een angstfase, die loopt vanaf ong. de 12 weken totaan de 6 maanden. Daarin kunnen ze hele gewone dingen ineens weer eng gaan vinden. Geen druk zetten, maar gewoon je ding doen en het komt wel weer goed. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Malleboe
Actief

De ellende is alleen dat ze dus niet meer mee wil lopen :roll:
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....

CHICA!
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

En als je haar zonder lijn probeert mee naar buiten te lokken (met speelgoed of iets lekkers)? Weet natuurlijk niet of dat kan in jouw omgeving, maar als het kan zou ik haar niet aanlijnen, dan heeft ze misschien geen andere keus dan achter je aan te dribbelen!? Succes!
Groetjes, Monique

Afbeelding
Malleboe
Actief

Met voer en een speeltje hebben we het ook al geprobeerd maar daar trapt ze mooi niet in. Verder loopt ze wel redelijk goed aan de lijn. Ach het zal wel over gaan. :roll:

CHICA!
Eva_Marita
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eva_Marita »

je moet zoiets negeren want anders denkt de hond van heyy ik heb rede om bang te zijn want de baas doet ook opeens anders
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

geduld en geduld... niet gaan plukken, niet boos worden.. belonen voor de kleine stappen die ze wel doet, dit gaat echt over, ineens ( nah ja) loopt ze weer gewoon mee...

ik heb ooit een jong teefje gehad die dit ook ineens had, een heel stoer hondje, niks niet bang, die deed het gewoon niet, die heb ik een keer buiten aan een paaltje vastgemaakt en rustig zelf doorgelopen... oehh nou je moest eens zien hoe snel ze daarna gewoon mee liep, maarrrrrrrr dit kun je dus alleen doen wanneer het echt staken is van de hond en niet omdat ze het gewoon allemaal eng en spannend vind ;)... deze hond was toen trouwens ook "al" 8 mnd... dus niet een pupje pupje... :wink:
Malleboe
Actief

Ze is nu geloof ik niet echt bang meer maar ze loopt ook niet mee. Ja als je naar binnen gaat, dan weet ze het ineens heel goed.

Vandaag heb ik haar beloond voor het meelopen. Maar ze heeft er nu een bijgeloof bij: eerst zitten dan lopen en dan een beloning :roll: de muts :mrgreen:

We hebben trouwens even geprobeerd of ze los wel loopt...dan gaat ze er meteen van door. Het is dus echt het aan de lijn lopen wat niet goed gaat.

CHICA!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”