Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nieuwe partner: hond jaloers?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Laswinta
nieuw lid

nieuwe partner: hond jaloers?

Ongelezen bericht door Laswinta »

Na 1,5 jaar alleen te hebben gewoond met m'n Mechelaar en Dalmatiër woont m'n nieuwe vriend sinds kort bij mij. En..... is m'n Mechelaar gruwelijk jaloers! :devil:
Als m'n vriend z'n armen om me heen slaat of me wil zoenen, gaat m'n Mechelaar tegen me op staan springen. In het begin moest ik daar om lachen (ja, fout, ik weet het), maar het begint nu irritant te worden. Zodra ze dat nu doet negeer ik haar en ik heb m'n vriend ook gezegd dat gedrag van haar te negeren. Pas als ze wegloopt of rustig gaat liggen, beloon ik haar pas door aandacht te geven.

Herkennen jullie dit? En is dit de juiste aanpak denken jullie? :19:
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

\ik denk dat het een goede methode is, ongwenst gedrag negeren en goed gedrag belonen, zeker als het na een poosje werkt heb je een hele vriendelijke methode. \ ze kan net zo goed gedrag vertonen omdat ze een beetje onzeker is over de nieuwe situatie, dan lijkt me brullen of straffen helemaal niet zo goed. Zelf had ik er met mijn vorige hond ook last van maar ik werd het als snel zat en gaf een brul en stuurde haar gewoon weg, werkte ook maar jouw manier vind ik vriendelijker. mocht het nou niet werken dan denk ik wel dat je het moet afkappen gewoon wegsturen niet als straf maar gewoon als ga wat anders doen bemoei je er niet mee

groetjes majelle
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik heb het ook gehad met mijn oude ambull. Hij ging gewoon tussen ons in zitten en duwde zo met zijn logge lijf mijn vriend van de bank.
Wat goed hielp was dat mijn vriend veel met hem ging doen, eten geven, uitlaten etc en toen was het eigenlijk zo goed
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik zou dat gedrag niet negeren hoor. Ik zou haar gewoon boos wegsturen. Is ze helemaal gek! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Eline* schreef:Ik zou dat gedrag niet negeren hoor. Ik zou haar gewoon boos wegsturen. Is ze helemaal gek! :wink:
Maar als je boos wordt dan gaat de hond hem niet leuker vinden.
Angél
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel en onbekende mix
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angél »

Hier heb ik het niet et de honden gehad (had ik toen nog niet) wel met de katten vooral Mary die een echt schootkat is ze wrong zich in de raarste bochten om erbij te kunnen. Ze heeft heel lang mijn toen vriend nu man heel erg beledigd aangekeken iedere keer als ze langs hem liep :smile:

Maar hij bleef geduldig en gaf eten en tja eten is nu eenmaal niet te weerstaan. Nu gaat het na 9 jaar goed maar ik blijf wel favoriet hoor :pffff:
Liefs, Trixie, Jacky, Huub en Mary
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Carmen schreef:
Eline* schreef:Ik zou dat gedrag niet negeren hoor. Ik zou haar gewoon boos wegsturen. Is ze helemaal gek! :wink:
Maar als je boos wordt dan gaat de hond hem niet leuker vinden.
Moet dat dan? De hond bepaalt door zijn ingrijpen wie jij aandacht geeft. Dat heeft werkelijk niets te maken met leuk vinden maar met bezit. Ik ben geen bezit van mijn honden. Ik pik het dus ook niet als ze mensen die (gewild :mrgreen: ) aan me zitten wegjagen!
Het is natuurlijk leuk als de neiuwe vriend zichzelf popie jopie gaat maken bij de hond, maar sommige honden zijn gewoon stikjaloers. Koekie hier is ook een vreselijk jaloers kreng en die krijgt echt een veeg uit de pan als ze Nelson weer eens verhinderd bij me te komen. En echt..ze is dol op Nelson! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Sun is bij ons samen in huis gekomen, dus niets geen nieuwe vriend ofzo maar hij is wel stik-en stik jaloers. Er is een tijd geweest dat we echt niet even konden knuffelen want dan sprong hij direct mijn vriend keihard in zijn rug en maar blaffen :roll: Hebben we wel op ingegrepen hoor, kleutermans is hier niet de baas :pffff: Hij vind het trouwens nog steeds heel erg, maar ligt dan maar heel erg te zuchten en te steunen in zijn mand :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Raisa heeft het niet, maar zij durft zichzelf ook niet op de voorgrond te zetten.

Maar Queenie had het wel, bij iedereen die aan me kwam was het blaffen en springen.
Leuk (not) als je jarig bent, of toen ik Chris leerde kennen en errug flieft was :mrgreen:

Ik stuurde haar ook altijd weg maar vraag me nu af of dat bij haar wel de goede methode is geweest. Want, ze blafte en stond te springen om mijn aandacht en met een correctie van mij kreeg ze wel aandacht.......
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dapper heeft er een handje van om aan te komen rennen als ik Martijn verveel en hij voor de grap heel verongelijkt gaat doen. Dat vind ik niet leuk want Dapper is dan heel opgefokt en vrolijk maar mij iets TE vrolijk. Soms roept Martijn dan "pak 'm!" maar dat vind ik echt niet leuk en dat mag nu ook niet meer :neenee:

Doordat Dapper zo druk en opgefokt wordt vertrouw ik die situaties nooit zo. :wink:
Afbeelding
Laswinta
nieuw lid

Ongelezen bericht door Laswinta »

Hmmm, de dame heeft sinds gisteravond een nieuwe truc uit de kast getrokken..... Niet meer tegen me op springen, maar bibberend tegen me aan gaan zitten. :smile: :smile:

Ook dit negeer ik natuurlijk..... ook al moet ik keihard op m'n lip bijten om niet in lachen uit te barsten.

Worden er ook awards voor honden-actrices uitgereikt??? :pop:
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door schumie »

hier was het geheel anders.Toen ik bij mijn vriendje ging wonen kwam ik op het tweede plan :mrgreen: :smile:
Die twee zijn echt twee handen op een buik,nou ja vier pootjes en twee handen dan :wink:
Ik ben er om naar te luisteren en mee te trainen en vriend is er voor de wilde spelletjes!!!!!!!
Hinke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend

Ongelezen bericht door Hinke »

Sunnybunny schreef:Hij vind het trouwens nog steeds heel erg, maar ligt dan maar heel erg te zuchten en te steunen in zijn mand :mrgreen:
Tommie vindt mijn nieuwe vriend heel aardig, maar hij ligt ook te steunen en te kreunen in zijn mand met een speeltje in de bek. Bij mijn vriend thuis gaat hij vlak naast ons op de bank liggen. Gek beest.
Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
Bella
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bella »

Bella ging mij na doen. Ik vriendin zoenen zij ook vriendin zoenen..

Vrij apart en achteraf wel lachen, maar ik heb d'r afgelegd in d'r mand. Nu vind ze het eigenlijk wel prima. Ze heeft door wanneer ze d'r bij mag en wanneer niet.

Groetjes Desiree
shadow1
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door shadow1 »

hier hebben ze nooit last gehad van jaloezie,toen ik wat met mijn vriend kreeg
maar nou bracht mijn vriend ook een vriendje voor shadow mee :wink:
en bo is zo erg dat ie nou beter naar mijn vriend luisterd dan naar mij
maar nee ze hebben hem gelijk geacepteerd
sterker nog shadow zat de eerste keer dat ie hier was al gelijk bij hem op schoot,en vond het nieuwe baasje hellemaal geweldig
Afbeelding
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”