Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

3 keer gekoppelt??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mol schreef:
Stang schreef:
mellow schreef:
Nou mol blijf gewoon on topic dat schijnt hier heel erg moeilijk te zijn hoor.
De topic was namelijk 3 keer gekoppeld volgens mij kom ik dat al 20 pagina's niet meer tegen :smile:
Sommige mensen gaan zo ver in hun gelijk halen dat ze alleen nog maar kunnen beledigen.
Ze zien alleen de fouten van de "tegen partij want voor hun is het een wedstrijd geworden wie de meeste punten scoort.
Idd wist ik de betekenis van de mach wel stom genoeg heb ik het altijd zo geschreven als dat ik het schrijf :denken:
Ach het scheelt weer dat er genoeg schrijf fouten in mijn teksten staan he.
Wel jammer dat er nu ineens over die mach test zo getruikeld moet worden oh ja maar dat geeft onkundige waarde aan mijn gedrag das waar ook als ik wel of dat of was etc verkeerd schrijf valt natuurlijk niet over te struikelen want dat heeft geen fok waarde wel.
Er roepen mensen dat mijn stamboomloze rotties niks aan het ras toevoegen geen gebruikswaarde hebben maar ach doet hoeft voor mij niet mijn honden zijn lieve trouwe huisvriendjes dat zou voor mij meer waarde hebben dan dat een fokker er ieder jaar een enst met jongen in stopt(hoe verandwoord ook).
alle pups die van mij afkomen hebben een goed karakter dat is juist wat ik belangrijk vind,de eigenaren zijn er blij mee en er zit geen 1 van die pups in het assiel.
Oh ja en dat dat gebazel van er zitten genoeg honden in het asiel als iedereen dat vind moet iedereen ophouden met fokken ook de verandwoorde fokkers dan kan iedereen een hondje uit het asiel halen.
Ik doe dit nestje lekker op mijn manier dan zijn er straks in juni mensen die hun hondje uit een liefdevol gezin kunnen halen inplaats van uit een schuur.

Oh ja en dan nog de opmerking over kinderen denk je toch ook na?
Als je nu al zover gaat dta je die vergelijking moet maken :denken:
Als een marokaan met een nederlander naar bed gaat geef je hem toch ook de morningafterpil niet of doe je sterelisatie net na de bevruchting omdat het een mengeltje is :19:
De vergelijking slaat dus echt werkelijk nergens op hoor.
Ik heb voor ik mijn kinderen kreeg ook niet gekeken of ik HD heb of wat dan ook.
Ik heb gekeken of ik mijn kinderen kon bieden wat ze zouden moeten krijgen liefde aandacht en verzorging en dat kon ik vanuit dat oogpunt hebben wij voro kinderen gekozen ne vanuit dat oogpunt kies ik voor een nestje pups.
En of de honden dus een leven lang pijn hebben, zal jou verder een rotzorg zijn dus :kotz:
mellow schreef:Zo nou ik ben wel weer klaar want er kotm steeds meer gebazel en er word niks nieuws gemeld.
Ik heb weer zo'n lang stukje getypt dat ik jullie weer de tijd heb gegeven om mijn typ fouten eruit te halen en me daarmee om de oren te slaan.
Doodvermoeiend zulke mensen :slaap: :slaap: :slaap: :slaap: :slaap:
Inderdaad..... doodvermoeiend dit soort mensen en een verzieker voor het hele ras Rottweiler.
die is al verziekt want de rott vandaag de dag is al jaren niet meer de rott die het oot was. en dat is eerder te danken aan de fokkers die kosten wat het kost willen winnen op show.

mol :8):
Dus dan is het maar prima om de boel helemaal te verkloten en erop los te fokken?

En er lopen echt nog wel wat prachtexemplaren rond hoor, met name ook in Duitsland.
Niet het hele ras is verkloot, godzijdank niet, maar door er nu maar op los te fokken en zeker bij een ras zoals de Rottweiler, dan ben je echt fout bezig.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef:
mellow schreef:alle pups die van mij afkomen hebben een goed karakter dat is juist wat ik belangrijk vind,de eigenaren zijn er blij mee en er zit geen 1 van die pups in het assiel.
Ok, dit haal ik even uit jouw tekst. Dit is voor jou heel belangrijk, dat begrijp ik helemaal, want dat is ook zéér belangrijk. Maar waarom doe je dan geen MAG test om ook te laten zien dat je teef en reu over deze kwaliteitseisen beschikken? Als dit zo belangrijk ook voor jou is, waarom niet dan ook nog het bewijs erbij? Iedereen kan dit namelijk wel zeggen, maar in de praktijk blijkt toch wel anders.

En dan blijft ook mijn vraag nog open staan wat voor jou de MEERWAARDE is voor het fokken van een reu en een teef met stamboom en dat je dan de pups wegdoet zonder stamboom.

Daar ben ik namelijk wel heel erg benieuwd naar, wat is de meerwaarde waardoor je tot de beslissing bent gekomen.
Daar is nog geen mens ooit achtergekomen bij haar...... Die vraag is ook al zo vaak gesteld aanhaar, o.a. door mij.
Afbeelding
A good dog never dies...

Diablo
Actief

Ongelezen bericht door Diablo »

regina schreef:Quote...Heb jij daar dan ook nog wat zinnigs over te zeggen dan? Of ga je ook lekker zonder stamboom fokken straks met Bibi?

toet toet pep pep, kom er ook 1 door de bocht :smile: :smile: :smile: ja joh vanaf nu elk halfjaar :N: :pffff: :smile: :smile:
hmmm via msn zeggen "ow wat jammer dat ik niet reageer".. en dan toch reageren... :denken:
je laat jezelf wel kennen hoor regina...
<a href="http://www.rottweilervrienden.nl">Klik hier voor het RottweilerVrienden-Forum!</a>
Afbeelding
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Letchimi© schreef:Vraagje :mrgreen:

Als je zelf 2 stamboom honden hebt
En wilt niet volgens de richtlijnen van het NRC fokken, ik noem nou een voorbeeld , de vraaprijs voor je puppen vragen van het NRC , dus dach750,- maar wel pups met stamboom hoe gaat dat dan is dan de MAG-test verplicht.
Of staat dit er los van?
Ik word niet echt wijs uit je vraagstelling of wat je nu precies bedoelt, :denken:
Maar OOK dan is de MAG test verplicht!!
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

mellow schreef:
Rataplan schreef:
Tamara en Bowie schreef:
mellow schreef:alle pups die van mij afkomen hebben een goed karakter dat is juist wat ik belangrijk vind,de eigenaren zijn er blij mee en er zit geen 1 van die pups in het assiel.
Ok, dit haal ik even uit jouw tekst. Dit is voor jou heel belangrijk, dat begrijp ik helemaal, want dat is ook zéér belangrijk. Maar waarom doe je dan geen MAG test om ook te laten zien dat je teef en reu over deze kwaliteitseisen beschikken? Als dit zo belangrijk ook voor jou is, waarom niet dan ook nog het bewijs erbij? Iedereen kan dit namelijk wel zeggen, maar in de praktijk blijkt toch wel anders.

En dan blijft ook mijn vraag nog open staan wat voor jou de MEERWAARDE is voor het fokken van een reu en een teef met stamboom en dat je dan de pups wegdoet zonder stamboom.

Daar ben ik namelijk wel heel erg benieuwd naar, wat is de meerwaarde waardoor je tot de beslissing bent gekomen.
Ik haal het stukje er ook even uit Tamara. Ik ben even gaan tellen over hoeveel honden het is op dit moment gaat van deze vermeerderaar want dat zal ik je dan maar noemen. 33 pups op de wereld gezet tot nu toe want........roffelroffel er is nog een nest op komst.
Een dan wil ik graag weten hoe jij 33 honden die je tot nu op de wereld hebt gezet gaat opvangen als het allemaal misloopt bij de nieuwe eigenaren? En hoe jij contoleert of er honden van jou in asiels terecht komen? Bel je die mensen dagelijks nog op hoe het met de hond gaat?
En heb je dan ruimte om 33 honden onder te brengen in jouw huis?
Ja inderdaad heb ik nog steeds contact met alle pups ja.
2 keer per jaar komen ze hierheen met de pups.
Verder mailen we heel veel msn en sturen foto's.
Dit gebeurd bij mij dus wel degelijk en is ook een eis voor een pup weg gaat.
Nee plek om 33 honden tegelijk op te vangen heb ik niet nee.
Maar dat heeft niet 1 mens hoor.
Ja in kennels maar daar zitten mijn honden niet.
Er zit dus inderdaad niet 1 van de door mij gefokte pups in het asiel.
De eis die ze krijgen is namelijk dat als er eentje herplaatst moet worden dit via mij gebeurd.

Groetjes Mellow.
Ja en hoe ondervang je dat dan, contractueel?
Want zo'n eis is wel heel mooi hoor , ik pak bijna mijn viool en dat doe ik alleen als ik tot tranen ontroerd raak door zoveel hondenliefde :roll: maar worden ze dan gechipt ofzo en blijven ze dan op jouw naam staan?
En de 33 (wat jij dan vraagt voor een hond 50 of 100 euro?) gaan die naar het goede doel? Naar de honden in Spanje?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Letchimi©

Ongelezen bericht door Letchimi© »

tura schreef:

En wilt niet volgens de richtlijnen van het NRC fokken, ik noem nou een voorbeeld , de vraaprijs voor je puppen vragen van het NRC , dus dach750,- maar wel pups met stamboom hoe gaat dat dan is dan de MAG-test verplicht.
Of staat dit er los van?
Ik word niet echt wijs uit je vraagstelling of wat je nu precies bedoelt, :denken:
Als je antwoordt snap je hem toch :denken:

Samengevat , is het verplicht zowel bij nrc of niet aangesloten bij het nrc
mellow

Ongelezen bericht door mellow »

he diablo wat leuk jij ook hier.

Maar Mellow, waar is je idee gebleven om toch bij fokkers te gaan kijken en toch ook met stamboom te gaan fokken? Dit heb je toch ooit eens gezegd... ben wel benieuwd naar waarom je er vanaf bent gestapt?
En je fokt wel paarden met papieren, maar rottweilers niet
Vind ik toch een beetje raar...

Op je eerste vraag kan ik andwoorden wat ik op het andere forum toen ook heb geandwoord.
Er waren daar bepaalde mensen die me wel hadden overtuigd.
Maar hoe meer ik daar geen lezen hoe minder het me aanstond wat ik daar zag.
De sfeer van dat forum was geweldig tot al die stamboom fokkers daar kwamen met hun mening.
Ik heb respect voor iemand die vecht voor zijn mening maar de manier waarop klopt bij veel niet.
Ik ben helemaal niet zoals je je hier naar voren moet laten komen.
Ik heb een mening vertel die luister naar die van een ander ga daar voer na denken klaar.
Andere hebben een mening en blijven die maar door iemands trot boren tot die gene zoiets heeft van ok dan ook maar die mening.
Van marjan en ook van peggy kon ik daar behoorlijk wat vernemen.
En ik heb er ook echt wat aan gehad.
In het begin was ik zeker leek.
Mijn oudste teef was getest op HD de andere niet.
Toen ik daar gelezen had dat ook Ed een belangrijke rol speelt bij de rottweiler wilde ik in de eerste plaats voor mezelf wel weten of mijn hond dat heeft.
en als ik dan nog een nestje zou gaan doen wist ik ook of ze hier vrij van was.
Dus inderdaad ik heb wel een heleboel geleerd.
Mijn pup zijn op voorhand al voorzien van een baasje.
dus hoef ik niet te leuren.
En de gedachten speelt nog steeds om ooit met stamboom te gaan fokken.
Ik ben net 27 dus tijd zat toch.
Maar moet er ook wle bij zeggen dat als ik zo is lees hoe die gene reageren op mensen en mensen de grond in trappen om hun gelijk te halen zo wil ik dus niet worden.
Het fokken van paarden emt papieren is niet zo moeilijk te verklaren hoor.
Ik heb nog nooit een mooie friese hengst gezien zonder papier.
Maar ook dat vind ik een corrupt achterhaald zooite.
De shows daar dus idem het blijft jurry bepaling zo haalde een paard het net niet op de keuring en een maand later gingen ze een plek verder op naar een zelfde keuring andere jurry en jawelhoor ster met eerste premie.
Zo zie je maar dat dta dus ook een corrupt zooite is.
Breng je je paard zelf voor niemand die naar je kijkt.
Laat je dit doen door een grote hengste houder dan sta je vooraan.
Er worden paarden ster die ik het aankijken niet waard vind.
En zo vind ik dat dus met het fokken van honden ook.
Maar ik ben niet zo fanatiek tegen mensen die een fries veulen fokken zonder papier hoor.
Ik laat een ieder in zijn waarde.
Ga ook niet lopen schelden tegen eigenaren die hun niet gekeurde hengst laten dekken ieder zijn ding denk ik dan.

De reden waarom ik met deze teef geen mach test meer ga doen is omdat ze al 6 is en het voor mij geen meerwaarde aan de hond zou geven.
Om met haar nog met stamboom te gaan fokken heeft in mijn ogen geen zin meer tegen de tijd dat ik met alle officiele gedeeltes klaar ben is ze te oud voor mij om nog een nestje te mogen doen.

Oh ja en lets ik ben blij dat jij nog wel hebt onthouden waar deze topic over ging :cheer: :cheer: :cheer: .
Al geloof ik niet dat de huidige plaatser ervan nog enige moeite neemt het door te lezen.

En dan wil ik mol nog wel even steunen in het praten over de mach test oh sorry mag he.
Ik vind de test ook egr achterhaald en met mij zelfs ook een aantal nrc fokkers hoor zelfs als topic gestaan op een ander forum.
Een beetje met poppen etc lopen zwaaien wat is daar nou test aan.
Mijn honden spelen emt knuffel beertjes en trekken ze uitelkaar.
maar mijn kinderen kunnen er alles mee.
ik denkl dus dat mijn teef met die pop wle lekker aan het spelen gaat.
Verknipt gedrag zie je zo wel bij een hond en kan door middel van zo'n test beter aan het licht komen maar er word dus door fokkers zelf al gezegd dat er honden zijn die die mag test halen waarvan ze dat nooit hadden verwacht en honden die het wel zouden moeten halen halen het niet :denken: geef daar dan is een verklaring voor?

zo nou ik hoop nu toch wel alle vragen te hebben beandwoord.

groetjes mellow.
mellow

Sunnybunny schreef:
mellow schreef: Allemaal weten jullie het zo goed te vertellen dat je het allemaal niet moet doen en dat de assiels vol zitten?
En nemen jullie dna ook allemaal een herplaatser?
nou dacht het niet he.
Nou, dacht het wel he :pffff:
Nou heerlijk dan een dikke pluim voor jouw.
Het gaat me ook niet om de herplaatsers hoor.
Het gaat me om het feit dat de pro stamboom leden die arme herplaatsers en asiel honden steeds op gooien.
Laatst nog haalde een kennis van mij ene duitse herder uit het asiel top hondje en jawel met stamboom 9 maanden oud de oude eigenaar moest naar het buitenland :denken: alsof je 7 maanden terug niet weet dat dta eraan komt,maar de fokker wilde de hond dus ook niet terug en ook niet helpen bij het herplaatsen.
Hiermee wil ik dus aangeven dat ook niet alle stamboom fokkers super zijn hoor.
en omdat je met stamboom fokt mag je wle nieuwe honden op de wereld zetten en hoef je dus klaar blijkelijk geen rekening te houden met al die arme asiel honden.
Ik vind alle argumenten en denk wijzes erg jammer.

Groetjes Mellow.
mellow

regina schreef:Quote...Heb jij daar dan ook nog wat zinnigs over te zeggen dan? Of ga je ook lekker zonder stamboom fokken straks met Bibi?

toet toet pep pep, kom er ook 1 door de bocht :smile: :smile: :smile: ja joh vanaf nu elk halfjaar :N: :pffff: :smile: :smile:
oh regin als je hulp nodig hebt gil maar hoor.
Ik weet nu waar je woont heb ik je besmet met al die schattige pupjes.
Waar je vervolgens zo goedkoop mogelijk ondethoud en zo snel en duur mogelijk weer vanaf wilt.
Maar ieder half jaar zal niet lukken hoor dat red je met de loopsheid niet :smile: dan moetj e haar gewoon iedere loopsheid laten dekken.
Gelukkig is jouw kerel handig die kan vast wle een grote houten hut bouwen achter ontzeg je je buurvrouw gewoon het recht van overpad.
Meid je bent een goede kandidaat voor de broodfok.
En dat met 2 van zulke walgelijke honden met klote karakter komt helemaal goed :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Diablo
Actief

mellow schreef:he diablo wat leuk jij ook hier. Pardon? Je hebt al in een bepaald topic van mij al lekker gereageerd :19:

Maar Mellow, waar is je idee gebleven om toch bij fokkers te gaan kijken en toch ook met stamboom te gaan fokken? Dit heb je toch ooit eens gezegd... ben wel benieuwd naar waarom je er vanaf bent gestapt?
En je fokt wel paarden met papieren, maar rottweilers niet
Vind ik toch een beetje raar...

Op je eerste vraag kan ik andwoorden wat ik op het andere forum toen ook heb geandwoord.
Er waren daar bepaalde mensen die me wel hadden overtuigd.
Maar hoe meer ik daar geen lezen hoe minder het me aanstond wat ik daar zag.
De sfeer van dat forum was geweldig tot al die stamboom fokkers daar kwamen met hun mening. Die waren er al... en al die? Zoveel zijn het er niet hoor... En jij had ook altijd je mening goed bij je :wink:
Ik heb respect voor iemand die vecht voor zijn mening maar de manier waarop klopt bij veel niet.
Ik ben helemaal niet zoals je je hier naar voren moet laten komen.
Ik heb een mening vertel die luister naar die van een ander ga daar voer na denken klaar. Nou kan me nog wel herinneren dat het van jouw kant ook nog wel erg heftig gereageerd werd hoor... :boos: :wink:
Andere hebben een mening en blijven die maar door iemands trot boren tot die gene zoiets heeft van ok dan ook maar die mening.
Van marjan en ook van peggy kon ik daar behoorlijk wat vernemen.
En ik heb er ook echt wat aan gehad.
In het begin was ik zeker leek.
Mijn oudste teef was getest op HD de andere niet.
Toen ik daar gelezen had dat ook Ed een belangrijke rol speelt bij de rottweiler wilde ik in de eerste plaats voor mezelf wel weten of mijn hond dat heeft.
en als ik dan nog een nestje zou gaan doen wist ik ook of ze hier vrij van was.
Dus inderdaad ik heb wel een heleboel geleerd.
Mijn pup zijn op voorhand al voorzien van een baasje.
dus hoef ik niet te leuren.
En de gedachten speelt nog steeds om ooit met stamboom te gaan fokken.
Ik ben net 27 dus tijd zat toch.
Maar moet er ook wle bij zeggen dat als ik zo is lees hoe die gene reageren op mensen en mensen de grond in trappen om hun gelijk te halen zo wil ik dus niet worden. Dat hoeft toch ook niet? Je kan toch gewoon jezelf zijn?
Het fokken van paarden emt papieren is niet zo moeilijk te verklaren hoor.
Ik heb nog nooit een mooie friese hengst gezien zonder papier.
Maar ook dat vind ik een corrupt achterhaald zooite.
De shows daar dus idem het blijft jurry bepaling zo haalde een paard het net niet op de keuring en een maand later gingen ze een plek verder op naar een zelfde keuring andere jurry en jawelhoor ster met eerste premie.
Zo zie je maar dat dta dus ook een corrupt zooite is. Corrupt, nee? Andere meningen, ja! Dit heb je overal.
Breng je je paard zelf voor niemand die naar je kijkt.
Laat je dit doen door een grote hengste houder dan sta je vooraan.
Er worden paarden ster die ik het aankijken niet waard vind.
En zo vind ik dat dus met het fokken van honden ook.
Maar ik ben niet zo fanatiek tegen mensen die een fries veulen fokken zonder papier hoor.
Ik laat een ieder in zijn waarde.
Ga ook niet lopen schelden tegen eigenaren die hun niet gekeurde hengst laten dekken ieder zijn ding denk ik dan.
Ja ok, maar ervan overtuigd waarom wel paarden met papieren en geen rotties....

De reden waarom ik met deze teef geen mach test meer ga doen is omdat ze al 6 is en het voor mij geen meerwaarde aan de hond zou geven.
Om met haar nog met stamboom te gaan fokken heeft in mijn ogen geen zin meer tegen de tijd dat ik met alle officiele gedeeltes klaar ben is ze te oud voor mij om nog een nestje te mogen doen.

Oh ja en lets ik ben blij dat jij nog wel hebt onthouden waar deze topic over ging :cheer: :cheer: :cheer: .
Al geloof ik niet dat de huidige plaatser ervan nog enige moeite neemt het door te lezen.

En dan wil ik mol nog wel even steunen in het praten over de mach test oh sorry mag he.
Ik vind de test ook egr achterhaald en met mij zelfs ook een aantal nrc fokkers hoor zelfs als topic gestaan op een ander forum.
Een beetje met poppen etc lopen zwaaien wat is daar nou test aan.
Mijn honden spelen emt knuffel beertjes en trekken ze uitelkaar.
maar mijn kinderen kunnen er alles mee.
ik denkl dus dat mijn teef met die pop wle lekker aan het spelen gaat.
Verknipt gedrag zie je zo wel bij een hond en kan door middel van zo'n test beter aan het licht komen maar er word dus door fokkers zelf al gezegd dat er honden zijn die die mag test halen waarvan ze dat nooit hadden verwacht en honden die het wel zouden moeten halen halen het niet :denken: geef daar dan is een verklaring voor?
Ook ik vind de MAG-test niet helemaal kloppen, maar het is nu eenmaal verplicht als je goed wil fokken...
zo nou ik hoop nu toch wel alle vragen te hebben beandwoord.

groetjes mellow.
<a href="http://www.rottweilervrienden.nl">Klik hier voor het RottweilerVrienden-Forum!</a>
Afbeelding
Diablo
Actief

mellow schreef:
Sunnybunny schreef:
mellow schreef: Allemaal weten jullie het zo goed te vertellen dat je het allemaal niet moet doen en dat de assiels vol zitten?
nou dacht het niet he.
Het gaat me om het feit dat de pro stamboom leden die arme herplaatsers en asiel honden steeds op gooien.
Laatst nog haalde een kennis van mij ene duitse herder uit het asiel top hondje en jawel met stamboom 9 maanden oud de oude eigenaar moest naar het buitenland :denken: alsof je 7 maanden terug niet weet dat dta eraan komt,maar de fokker wilde de hond dus ook niet terug en ook niet helpen bij het herplaatsen.
en omdat je met stamboom fokt mag je wle nieuwe honden op de wereld zetten en hoef je dus klaar blijkelijk geen rekening te houden met al die arme asiel honden.

Groetjes Mellow.
Ben wel met je eens dat niet alle stamboomfokkers even fris zijn... En dat ze ook niet alemaal evenveel moeite doen om dr fokproducten in de gaten te houden of mensen bij te staan. En vind dus ook dat die mensen ook niet mogen fokken....
Maar dat blijf ik ook vinden van mensen die zonder stamboom fokken...
Afbeelding
regina

Ongelezen bericht door regina »

mellow schreef:

oh regin als je hulp nodig hebt gil maar hoor.
Ik weet nu waar je woont heb ik je besmet met al die schattige pupjes.
Waar je vervolgens zo goedkoop mogelijk ondethoud en zo snel en duur mogelijk weer vanaf wilt.
Maar ieder half jaar zal niet lukken hoor dat red je met de loopsheid niet :smile: dan moetj e haar gewoon iedere loopsheid laten dekken.
Gelukkig is jouw kerel handig die kan vast wle een grote houten hut bouwen achter ontzeg je je buurvrouw gewoon het recht van overpad.
Meid je bent een goede kandidaat voor de broodfok.
En dat met 2 van zulke walgelijke honden met klote karakter komt helemaal goed :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: ja he, je werd helemaal opgevreten van het weekend, maar ja laten ze lekker denken he :mrgreen:
zaira
Actief

Ongelezen bericht door zaira »

OK dat geef ik ook toe niet alle stamboom fokers zijn goed.
En ja de mag test ok daar is ook niet alles goed aan.
Maar ik vind als het verplicht is dat je het beter wel kan doen.
Maar ik lees ook dat je mischien straks stamboom honden wil fokken.
Vind het jammer dat je het niet gelijk doet.
En straks hou je mischien een stamboomloze hond aan dat is toch niet handig als je mischien straks wil fokken met stamboom.
Jij zegt ik ben 27 en heb nog genoeg tijd om stamboom honden te gaan fokken.
Ik ben 19 en mijn eerste nest stamboom puppen krijg ik ook mischien met ongeveer 7 weken.
Ik begin liever gelijk stamboom honden te fokken dan eerst stamboomloze.
Groetjes Fenna en
mellow

Diablo schreef:
mellow schreef:
Sunnybunny schreef:
nou dacht het niet he.

Groetjes Mellow.
Ben wel met je eens dat niet alle stamboomfokkers even fris zijn... En dat ze ook niet alemaal evenveel moeite doen om dr fokproducten in de gaten te houden of mensen bij te staan. En vind dus ook dat die mensen ook niet mogen fokken....
Maar dat blijf ik ook vinden van mensen die zonder stamboom fokken...
Nou kijk Diablo.
Van mensen zoals jij je mening geeft kan ik nog wat aannemen.
Als je goed lees ook op dat andere forum zul je zien dat ik in het begin gewoon fatsoenlijk wat uitleg en dat de rest gelijk vol erin gaan.
merk ik dat hier ook weer.
waarom moet het op die manier.
ok heb denk ik niet echt opgelet dat ik al op een topic van jouw heb gereageerd.
over kim dan waarschijnlijk zit ik me nu te bedenken.
sorry vergeten.
Over het fokken van paarden met papieren kan ik alleen maar zeggen dat dat eigenlijk met een fries voor zich spreekt.
Er zijn bijna geen friezen zonder papier te koop.
kijk maar is als voorbeeld op marktplaats.
ook de hengsten die niet zijn aangekeurd voor de fok zijn op 1 hand te tellen en de hengsten die dat dan zijn die vind ik niet mooi.
Daar vind ik een veulen fokken leuk om te zien hoe je steeds beter gaat.
als al je veulens uit welke combi dan ook 1ste of 2de premie halen is dat een kick.
zo kan je met je merrie namelijk ook steeds verder komen model preferent snap je dat vind ik geweldig.
Bovendien doe ik het bij mijn paarden ook wle voor het geld.
Een veulen zonder papier leverd me hoogstens 1500 euro op terwijl een goed veulen met papier al snel zo'n 4000 euro kan gaan kosten.
Maar een vriendin van mij heeft in eemnes een fries zonder papier nou ook echt een kanjer hoor en gezond,wel beide ouders hebben papier.
Ach ik kan daar dus niet wakker van liggen.
Het friespaardne stamboek is ook al 3 keer achterhaald.
Is veranderd van koudbloed naar uhm weet niet waar hij bij hoort.
het type paard word door de stamboek steeds weer aangepast.
als je mij nou vraagd doen ze goed eraan nee.
Het hele type fries valt weg het word steeds meer een smal dames paardje en dat zie je op de keuring ook steeds meer terug.
ik ben zo hypocriet om er een hengst bij te halen die mijn merrie ook zo'n veulen geeft terwijl ik eigenlijk het barokke type veel mooier vind.
of het fries paarden stamboek het ras goed doet nee ik vidn van niet maar blijf lekker mee lopen met de keuringen.
En blijf qua hengsten toch lekker bij time doitschen en tije.
mooie grote smalle hengsten met een fijn hoofd.
omdat ik dan bij die jurry verzekerd ben van een goed premie op mijn veulens.
en ik ben het dan met mol eens dat dit bij de rottweiler in nederland ook ene beetje is gebeurd.

Groetjes Mellow.
tura
Zeer actief
Contacteer:

Letchimi© schreef:
tura schreef:

Of staat dit er los van?

Ik snap wel waar je naar toe wilde met je vraag, maar het staat er zo krom, dat ik even achter mijn oortjes moest krabben, maar t is gelukt en idd MAG test is ten alle tijde verplicht als jij een stamboom wilt bij je nestje
tura
Zeer actief
Contacteer:

Het gaat idd niet om het papiertje, een stamboom kost in feite een drol, het draait er hier om dat haar hond NIET door de gestelde Fokeisen kan komen, want ze kan ook fokken MET stamboom voor haar vrienden prijsje, toch!! Je hoeft namelijk, al zou je honden fokken met stamboom, dat mogen doen voor zeg maar 250 euro de pup :denken: , maar het feit ligt er gewoon dat jij nooit :neenee: een stamboom krijgt bij je pups, omdat zeer waarschijnlijk de teef en de reu niet door de magtest komen, kost ook maar 125 euro , dus die zou je ook gewoon kunnen gaan doen!!
1 showtje kost 35 euro dus dat zijn de kosten ook niet, je laat wel foto's maken van HD en ED waarom laat je ze dan niet officieel keuren???? Omdat ze zeer waarschijnlijk NIET goed zijn.................
En DAAROM Mellow, FOK jij zonder en alleen DAAROM :pffff:
Letchimi©

Ongelezen bericht door Letchimi© »

tura schreef:
Letchimi© schreef:
tura schreef:

Of staat dit er los van?

Ik snap wel waar je naar toe wilde met je vraag, maar het staat er zo krom, dat ik even achter mijn oortjes moest krabben, maar t is gelukt en idd MAG test is ten alle tijde verplicht als jij een stamboom wilt bij je nestje
Ok :ok:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Voor een goed fokprodukt moet je nu eenmaal de achtergrond van de hond kennen en hiervoor is een stamboom nodig.
Voor toekenning van een stamboom, moet er aan een aantal regels voldoen worden. Die regels zijn grotendeels vrij normaal en standaard en daarbij komt dan nu eenmaal voor de Rottweiler de mag-test erbij.
Met die mag-test kan je het niet eens zijn, prima, maar het lijkt mij ook geen totaal drama om deze te behalen zodat je verder met je honden op de officiële manier, met stamboom, kan fokken. Daarbij is die mag-test wel de redding van de Rottweiler in Nederland geweest en soms moet je dan maar even slikken ten bate van het behoud van het ras.

Het komt in mijn ogen altijd weer neer bij de stamboomloze fokkers op 'ikke, ikke, ikke' en het hele plaatje wordt volkomen uit het oog verloren.
Afbeelding
A good dog never dies...

mellow

zaira schreef:OK dat geef ik ook toe niet alle stamboom fokers zijn goed.
En ja de mag test ok daar is ook niet alles goed aan.
Maar ik vind als het verplicht is dat je het beter wel kan doen.
Maar ik lees ook dat je mischien straks stamboom honden wil fokken.
Vind het jammer dat je het niet gelijk doet.
En straks hou je mischien een stamboomloze hond aan dat is toch niet handig als je mischien straks wil fokken met stamboom.
Jij zegt ik ben 27 en heb nog genoeg tijd om stamboom honden te gaan fokken.
Ik ben 19 en mijn eerste nest stamboom puppen krijg ik ook mischien met ongeveer 7 weken.
Ik begin liever gelijk stamboom honden te fokken dan eerst stamboomloze.
nou gefeliciteerd wat spannend he die tijd wachten :wink:
aller eerst wil ik wel zeggen dat ik bijna 5 jaar terug mijn eerste nestje heb gehad dit was met mijn oudste teef en een reu die kwam logeren.
Ook een rottweiler met papieren.
Toen werd er nog niet zo moeilijk gedaan met mag test en kon iedere kneus nog stamboom aanvragen.
Maar omdat de oppas me niet had gezegd dat de honden vast hadden gezeten kwam ik er pas achter dat ze zwanger was toen ze 4,5 week zwanger was.
ik heb toen gelijk de fokker van mijn teef gebelt om te vragen wta ik moest doen.
hij heeft me heel goed geholpen(nog steeds heel leuk contact) hij zei me stamboom aan te vragen omdat de pups dan toch meer waard zouden zijn.
dit wilde ik niet het was niet de planning een nestje te doen daar wilde ik geen geld aan verdienen door er een papiertje aan te plakken.
Ik ben me als een gek in gaan lezen en tja door mijn ervaring met honden etc en goede relatie met de dierenarts is alles goed gekomen.
wel adviseerde mijn dierenarts om mijn teef te laten rontgen.
dit heb ik gedaan op HD want wist toen nog niet van de ED.
De reu was al op HD getest want had al is een teef met stamboom gedekt.
Ik had helemaal niet de intensie om nog is een nestje te gaan doen,mar hte ging zo goed met de pups en ik kreeg viavia steeds meer mensen die allen van mij een pup wilde.
Ik heb toen contact opgenomen met het nrc om het dan wle met stamboom te gaan doen maar daar waren wat regels bij gekomen in die jaren,dus ik vroeg om info of ik is langs kon komen om het 1 en ander door te spreken hoe het in zijn werk gaat.
Nou dat was niet nodig je kreeg papieren toegestuurd.
Toen ik uit bepaalde dingen niet kwam ben ik weer gaan bellen en toen werd mij gezegd ach ga nu eerst maar is een mach sorry mag test doen dan praten we daarna wle verder.
Nou dit vond ik een beetje raar en heb er toen verder eigenlijk geen aandacht meer aan besteed.
heb met haar nog een nestje gedaan en daarna nog met een andere teef.
ik vind de hondjes die daar uit zijn gekomen geen mooei rottweilers en weet nu ook dat dat aan mijn teef heeft gelegen.
de verhoudingen kloppen niet te hoog en te smal er is er eentje uit het nest die ik wle mooi vind en dat is een reutje.
gelukkig maakt het de mensen niet uit en zijn ze heel erg gelukkig met hun hondjes.
Dat is voor mij dus het grootste belang.
met haar zal er dus ook geen nestje meer komen.
het andere nestje is van een teef die ik wanger binnen kreeg.
ik wist niks van deze teef heb Hd foto's nog laten maken.
en heb contact opgenomen met haar fokker ben daar geweest heb beide ouder dieren gezien met stamboom.
als ik snel geld had willen verdienen had ik dit niet gedaan.
Ik wil mezelf niet schoon praten ik weet dat ik in de ogen van een hoop van jullie fout doe.
In mijn ogen doe ik goed de pups worden goed verzorgd groeien op in huis en dit is voor mij het belangrijkste.
Ik kan dingen aannemen van mensen die op een normale manier hun mening geven.
Maar niet van mensen die ten koste van alles hun zin door willen drijven als een klein kind.
Als iemand wat vraagd en je bent het niet met die persoon eens bent.
Dan heb ik er meer respect voor als je door gaat en in de betreffende topic je mening geeft dan dat je zo reageerd als dat er nu gereageerd word en er wordne mensen belachelijk gemaakt.
Met woorden als gelukkig ontbreekt het je niet aan enige vorm van kennis :denken:
daar wil ik wel op andwoorden met gelukkig ontbreekt het je niet aan enige vorm van respect.

groetjes Mellow.
mellow

BeëlzeBubble schreef:Bovendien zou niemand over de schrijffouten gevallen zijn als ze zelf niet begon over hoe wij het "interlect" missen om haar posts te snappen :roll:
volgens mij begonnen jullie over de schrijf fouten en toen ik pas over interlect hoor :denken:
misschien moeten jullie dus stoppen met de dingen verdraaien he

Groetjes mellow.
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Nee ik begon over dat bloedirritante ge-enter na elke zin. Dat is heel wat anders dan schrijffouten.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
tura
Zeer actief
Contacteer:

BeëlzeBubble schreef:Nee ik begon over dat bloedirritante ge-enter na elke zin. Dat is heel wat anders dan schrijffouten.
Ge-enter, dat snapt ze niet joh :smile:
regina

Ongelezen bericht door regina »

:blah: :blah: :blah:
mellow

tura schreef:
BeëlzeBubble schreef:Nee ik begon over dat bloedirritante ge-enter na elke zin. Dat is heel wat anders dan schrijffouten.
Ge-enter, dat snapt ze niet joh :smile:
kijk dit is dus precies wat ik bedoel enkel en alleen het verstand om iemand de grond in te trappen.
Volgens mij heeft iemand het eerder in een andere topic overh te IQ van een visstick gehad :denken: :denken: .
als ik dit zo is allemaal zit te lezen beschikt dat leeghoofdige stuk vis nog over meer vermogen dan de meesten hier.

Groetjes Mellow.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja en hoe ondervang je dat dan, contractueel?
Want zo'n eis is wel heel mooi hoor , ik pak bijna mijn viool en dat doe ik alleen als ik tot tranen ontroerd raak door zoveel hondenliefde roll maar worden ze dan gechipt ofzo en blijven ze dan op jouw naam staan?
En de 33 keer (wat jij dan vraagt voor een hond 50 of 100 euro?) gaan die naar het goede doel? Naar de honden in Spanje?

Jemig zeg dta sommige mensen zich nou zo belangrijk vinden dta er altijd op hun zin geregageerd word.
daarop begon ik niet over interlect hoor.
daar begon ik mee toen er gezegd werd dat het niet te volgen was toen zei ik voor iemand met een normaal interlect is dit prima te lezen hoor.
Het ging dus niet over jouw jammer he.
Misschien moet je leren te reageren als je wat gevraagd word.
Daar hebben ze cursussen voor hoor ipv zelfverdediging zelf beheersing.
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

groetjes Mellow.
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Gelieve geen zaken van andere fora hier uit te vechten en reacties graag ook met enige inhoud!
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
mellow

Rataplan schreef:Ja en hoe ondervang je dat dan, contractueel?
Want zo'n eis is wel heel mooi hoor , ik pak bijna mijn viool en dat doe ik alleen als ik tot tranen ontroerd raak door zoveel hondenliefde roll maar worden ze dan gechipt ofzo en blijven ze dan op jouw naam staan?
En de 33 keer (wat jij dan vraagt voor een hond 50 of 100 euro?) gaan die naar het goede doel? Naar de honden in Spanje?
ik zet niks op papier behalve het verslag van de eerste 8 weken van de pups foto's en een bups info voor de eerste periode qua verzorging voeren etc.
ik vraag legetimatie en die krijg ik ook altijd.
en hou goed contact ook al tijdens de dracht en de 8 weken dat ze hier zijn.
dat vind ik veel belangrijker dan ene papiertje waarop staat dat ze 18 maanden garantie krijgen en dat ze verplicht zijn tot :blah: :blah:
Want onder die voorwaarden heb ik een nieuwe keuken gekocht.
Nee hoor ik vind het prima zoals het is.
dat staat mij ook tegen aan het stamboom fokken het word bijna een kantoor baan met al die contracten.
en ik ben niet voor niks wge van kantoor.

Groetjes mellow.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mellow schreef:Oh ja en dat dat gebazel van er zitten genoeg honden in het asiel als iedereen dat vind moet iedereen ophouden met fokken ook de verandwoorde fokkers dan kan iedereen een hondje uit het asiel halen.
nee dat kan niet. A. kan ik er niet mee sporten moet een stamboomhond hebben, B. wil ik de achtergrond van de voorouders weten ivm erfelijke gebreken, C. wil ik een hond uit een specifieke combi niet uit 2 hondjes omdat ze er zo leuk uitzien en D. omdat ik een hond vanaf pup wil hebben.

Ik heb een herplaatser trouwens ziek, zwak en erfelijke gebreken helaas.
Ik ben er net zo gek mee als m'n stamboomhonden maar als ik zie hoeveel pijn ze af en toe heeft (gehad) doet het me elke keer pijn als ik haar zie.

Ik doe dit nestje lekker op mijn manier dan zijn er straks in juni mensen die hun hondje uit een liefdevol gezin kunnen halen inplaats van uit een schuur.
de mijne komen lekker uit huis en daar ben ik dan ook al een paar keer wezen kijken voordat ik er eentje uitkies.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

mellow schreef:ik zet niks op papierdat vind ik veel belangrijker dan ene papiertje waarop staat dat ze 18 maanden garantie krijgen en dat ze verplicht zijn tot :blah: :blah:

het word bijna een kantoor baan met al die contracten.
en ik ben niet voor niks wge van kantoor.

Groetjes mellow.
Dan kun je wel eens dik in de problemen komen als een van de hondjes onverhoopt iets gaat mankeren,want wettelijk gezien ben je een verkoper van een roerende zaak(huisdieren zijn voor de wet gewoon dingen) waarop dus garantie van toepassing is.
Ik snap ook wel dat je op een levend wezen geen garantie kunt geven eigenlijk,maar wettelijk gezien moet je wel.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”