Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poeka bijt onze kat

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

oejsje
Actief

Poeka bijt onze kat

Ongelezen bericht door oejsje »

Hallo allemaal,

Pff weet even niet waar ik moet beginnen :(:

Altijd heeft het goed gegaan, maar vanavond ging het fout.
Poeka lijkt vandaag niet zo fit te zijn en heeft al de hele dag een humeur. Vanochtend toen we hem uit zijn bench wilde halen om hem uit te laten begon hij te grommen. Als we de bench aan raakte valde hij aan. Na een tijdje heb ik het nog een keer geprobeerd en ben toen op een hele vrolijke en positieve manier naar hem toegestapt om te vragen of ie mee een stukje ging wandelen. Toen ging het goed en zijn we gaan wandelen.

In de middag heeft hij weer een ontzettende grom periode gehad. En daarna ging het weer even goed... Maar om half 7 ging het totaal fout. Een kat kwam voorbij hem terwijl hij aan het spelen was en hij viel de kat aan.

Nog nooit zoiets meegemaakt :denken:

Hij heeft door de kat zijn neus heen gebeten, gewoon door het bot heen. En moet waarschijnlijk geopereerd worden, er is een kans dat het geneest... maar ze dacht dat het een winkelhaak was en toch onder nacose geholpen moet worden.

En ik weet nu helemaal niet meer wat ik moet doen :cry:

Poeka heeft als pup zijnde ook mijn moeder en ons wel eens gebeten als we niet deden wat hij wou. Dit is nu vrij lang goed gegaan, maar nu weet ik niet of dit terug blijft komen... Ik weet niet meer wat ik moet doen...

Is de kans groot dat hij katten blijft aanvallen? En wat denken jullie en hoe moeten we met dit gedrag omgaan?

Ik weet het even niet meer... maar wil ze allebei niet kwijt!
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Mens wat een schrik. Ik hoop dat de kat er weer helemaal bovenop komt!

Het lijkt me verder een ontzettend moeilijk situatie. Jagen op katten valt nog enigszins te voorkomen door goed op te letten en de boel te scheiden als je er niet bent, maar direct aanvallen zoals dit...

Wat ik wel zou laten doen is Poeka laten controleren door de da, gewoon om zeker te weten dat hij niet ergens pijn had of nou ja, gewoon voor je eigen zekerheid.

En of je ze allebei kan houden, ik weet het niet. Sterkte ermee!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
oejsje
Actief

Hanneke2 schreef:Mens wat een schrik. Ik hoop dat de kat er weer helemaal bovenop komt!

Het lijkt me verder een ontzettend moeilijk situatie. Jagen op katten valt nog enigszins te voorkomen door goed op te letten en de boel te scheiden als je er niet bent, maar direct aanvallen zoals dit...

Wat ik wel zou laten doen is Poeka laten controleren door de da, gewoon om zeker te weten dat hij niet ergens pijn had of nou ja, gewoon voor je eigen zekerheid.

En of je ze allebei kan houden, ik weet het niet. Sterkte ermee!
Het voelt ook allemaal zo raar.

Waarschijnlijk komt de kat er goed bovenop want hij is nog jong... Maargoed het is natuurlijk even afwachten hoe het gaat genezen.

De katten zitten sowieso gescheiden van de hond als we er niet zijn. Poeka zit op een aparte kamer in zijn bench en de katten zitten in de huiskamer.

We zullen morgen in ieder geval even laten kijken hoe of wat er met Poeka is, bedankt voor deze tip.

Poeka is nu trouwens weer ontzettend lief :19: Hij ging bij stitch kijken en likte zijn wond... maar meteen weggehaald ivm ontsteking. Maar het is zo vreemd dat hij op sommige momenten zo omslaat :jank:

Ik wil in ieder geval voorlopig nog geen beslissing maken of ik ze beide hou of dat er een andere oplossing moet komen. Ik wil eerst even afwachten en van de schrik bekomen voordat ik iets doe waar ik spijt van krijg. Maar het maakt je wel ff bang... :N:

Ik geef de hond trouwens de laatste tijd vers vlees, kan dit misschien iets met zijn drift te maken hebben?
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

oejsje schreef: Ik geef de hond trouwens de laatste tijd vers vlees, kan dit misschien iets met zijn drift te maken hebben?
Nee. :mrgreen:

Nee, echt, al voerde je hem levende kippen, dat zou er niks mee te maken hebben. Hij heeft een paar keer gegromd naar de kat, en honden grommen niet naar prooi.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Hanneke2 schreef:
oejsje schreef: Ik geef de hond trouwens de laatste tijd vers vlees, kan dit misschien iets met zijn drift te maken hebben?

Nee, echt, al voerde je hem levende kippen, dat zou er niks mee te maken hebben. Hij heeft een paar keer gegromd naar de kat, en honden grommen niet naar prooi.
Zie ook topic: "Algemene foute aannemingen over honden" :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
oejsje
Actief

Sunnybunny schreef:
Hanneke2 schreef:

Zie ook topic: "Algemene foute aannemingen over honden" :mrgreen:
Oké dan heeft dat er dus niet mee te maken. Maargoed, wat kan ik er wel mee :19:
Laikalady
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Westsibirische en Russisch-Europese Laika
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Laikalady »

Als je zelf geen ervaring hebt met zulk gedrag bij de hond, wil ik je stellig aanraden zo spoedig mogelijk een gedragstherapeut in te schakelen.
Als je met dit gedrag niet weet om te gaan dan wordt dit gedrag van kwaad tot erger en heb je een behoorlijk gevaarlijke hond in huis. Ja, de kans is groot dat hij dit blijft doen, niet alleen bij de katten, maar ook je andere hond en bij jullie zelf.
Ik heb zelf een reu in huis die dit gedrag ook van pup af aan vertoont en heb dit manneke daarom ook bewust zelf aangehouden. Hij heeft geen karaktertje waar je andere mensen zomaar mee kunt/wilt opzadelen. Voor mij is het een gouden hondje, ik neem hem zoals hij is, tenminste met de nodige opvoeding en sturing van mijn kant natuurlijk.
In principe vriendelijk voor alles en iedereen, maar hij heeft duidelijke grenzen waar je niet zomaar overheen moet gaan. Hij kan ook zo humeurig zijn, als hij bv. onder de bank ligt hoeft er niemand, behalve ik, te dicht langs hem te lopen. Dus mag meneer niet onder de bank komen, verboden terein voor hem. Grijpt ook weleens 1 van de katten of andere honden als ze te dicht in zijn buurt komen op een moment dat meneertje dat niet zint(bv. als er botten liggen te ontdooien in de keuken), terwijl hij op andere momenten hardstikke lief voor ze is.
Er uit krijg ik het nooit helemaal, maar verbaal maak ik hem heel duidelijk dat dit gedrag beslist niet geaccepteerd wordt. Dan murmelt hij nog wat, maar ok, mijn woord is wet.
iedere gromsessie waarbij je niet meteen reageert en "je gelijk haalt"" is een gewonnen sessie voor hem. Niet bang zijn voor zijn gedrag, want dan heb je eigenlijk al verloren en is de hond gewoon niet op zijn plaats bij jullie.
1 maal heeft meneer tegenover mij gestaan. Hij had wat van het aanrecht gepikt en stond daarover heen naar me te grommen met zijn tandjes bloot. Al donderend tegen hem liep ik op hem af met de gedachte dat meneertje zou aftaaien. Mooi niet, hij hapte in mijn been en bleef volhouden. Tja, dan heb je aan mij een verkeerde, in een nanoseconde had ik hem in zijn nekvel te pakken en op de grond gewerkt. Ben boven op hem gaan zitten (hangen) en zo hebben we een half uurtje gezeten. Hij grommen, ik nog harder bulderen tegen hem of hij gek geworden was. Uiteindelijk draaide hij zijn kop weg en ontspande en toen was hij verschrikkelijk braaf natuurlijk. Ik ben helemaal niet van de harde aanpak, ik probeer zoveel mogelijk via de positieve trainingsmanieren te werken, maar er zijn grenzen. Daarna nooit meer een probleem met hem gehad, wat niet wil zeggen dat hij het bij anderen nooit meer zal doen. Dat "humeurige" zit gewoon in zijn karakter. Daarbij heb ik een fel ras, die erg bezitterig zijn over het algemeen.
Bij honden met dit gedrag moet je 2 stappen vooruit denken en altijd ogen en oren van voor en achter hebben. Je kunt er best veel aan doen, maar in basis zit dit er gewoon in. Wij hebben ook kinderen en die kunnen gewoon niet boven hem staan. Die hebben ook strikte instructies om nooit een confrontatie aan te gaan met hem. Staat 1 van de teven iets van het aanrecht te vreten kunnen ze een brul geven en dan taaien de teefjes braaf af, maar met Pjotr mogen ze zich niet bemoeien, al eet hij de hele koelkast leeg. Zolang hij niets moet van ze of iets moet laten zijn het dikke vriendjes, maar vergt ook een hoop begeleiding en waakzaamheid van mijn kant.
Wat betreft de bench kun je 2 dingen doen: Of je haalt de bench (even)weg en daarmee zijn eigen plek die hij kan verdedigen. Als hij ergens ligt en jij komt eraan dan moet hij voor je op zij gaan. Doet hij dat (op commando "pas op" is prima) dan beloon je hem, maar niet overmatig, want dat is normaal. Je kunt ook enthousiast op afstand van de bench gaan staan doen tot hij naar jou toe komt en met de bench gaan trainen door veel bij hem te gaan zitten, brokjes te voeren, aaien, zodat hij het leuk gaat vinden dat je bij de bench komt en niet het idee meer heeft om deze tegenover jullie te gaan verdedigen. (clickertraining kan hierbij prima werken)
Maar eigenlijk is dit veel te complex om via tips over internet aan te pakken. Ik raad je echt aan om een goede gedragstherapeut hierbij in te schakelen die jullie hierin kan begeleiden.
oejsje
Actief

Hoi Laikalady,

Hartstikke bedankt voor je reactie :wink: .

Wij zijn met Poeka op cursus en daar loopt ook een gedragtherapeut rond, dus hier gaan we zeker gebruik van maken en om advies vragen. We willen zeker alles op alles zetten om op welke wijze dan ook met dit gedrag om te gaan. Maar je hebt het inderdaad goed begrepen dat wij geen idee hebben hoe het moet met dit gedrag en ik heb hier ook totaal geen ervaring mee.

Maar daarnaast zijn we wel bereid om alles op alles te zetten om te leren hoe we wel met zulke situaties om kunnen gaan. We gaan vandaag meteen even bellen naar de instructeur van onze cursus hoe of wat nu verder te doen.

Bedankt voor deze tip! Op zo'n moment denk je daar even niet aan :denken:
Laikalady
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Westsibirische en Russisch-Europese Laika
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Laikalady »

Veel succes, ik hoop dat het je lukt om zijn gedrag in goede banen te leiden :ok:
oejsje
Actief

Hoi allemaal,

We zijn nu al een aantal weken verder en echt beter gaat het niet, de laatste dagen alleen maar slechter :cry: !!

We zijn met hem met een beginnerscursus bezig en hebben de puppycursus gehad en goed afgerond. De problemen die we met Poeka hebben, hebben we ook aangegeven. De begeleidster die we met Poeka tijdens de puppycursus gehad hebben zei ons dat een gedragstherapeut geen zin had en het puur en alleen de puberteit van onze hond is.

Hier heb ik echter wel mijn grote vraagtekens bij. Het lijkt me niet dat dit puur en alleen puberteit is.

Ze adviseerde de problemen met onze huidige begeleider bespreken. Zo gezegd zo gedaan, hij gaf de methode om Poeka zodra er wat mis gaat in ieder geval bij zijn nekvel te pakken en een flinke ruk naar achteren geven met veel gemopper. Daarnaast om het gedrag in zijn bench de kop in te drukken moesten we hem zijn riem om doen en zodra hij zijn bench verdedigd en flinke ruk aan de lijn geven, ook hier heb ik mijn twijfels bij.

Al met al is het nu nog onrustiger in huis. Poeka wil echt de touwtjes in handen nemen, we staan er nog steeds boven en mopperen, corrigeren, maar het put uit en zeker wanneer het geen vooruitgang blijkt te geven.

We geven alle dieren apart te eten, naar advies van begeleider in de volgende volgorde: Poeka, Lilo en dan de katten. De volgorde lijkt me goed. Alleen het probleem is dat als Poeka daar klaar is met eten 8 van de 10 keer er weer problemen zijn. Als hij klaar is met eten gaat hij soms bij zijn bak zitten en als je te dicht bij komt is het grommen. De laatste tijd probeer ik hem af te leiden en aan te raken in positieve zin om dan ondertussen ook zijn bak weg te halen (dan belonen). Dan het volgende probleem is het uit de keuken gaan van Poeka zodat Lilo daar haar eten kan krijgen, dan weer is hij boos en laat hij van zich horen (het is overigens niet gewoon grommen, want zet je een stap te ver dan pakt hij je). Ook dit proberen we de kop in te drukken, maar het lijkt allemaal niet uit te halen.

We staan er nu nog boven maar we raken een beetje radeloos. We willen in ieder geval verder kijken naar in ieder geval een gedragstherapeut die ons wel wil helpen, weet iemand deze misschien in de buurt van Venlo? We zitten namelijk vrij krap in de tijd (om te reizen) omdat ik zelf geen rijbewijs heb om op en neer te rijden en mijn vriend werkt in Helmond waardoor hij vaak vroeg weg is en laat thuis.
Laatst gewijzigd door oejsje op 30 jul 2006 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Het lijkt me heel verstandig om inderdaad toch een gedragstherapeut in te schakelen. En dan eentje die niet via jullie hondenschool loopt, want wat ik zo over die hondenschool lees zou ik daar niet al teveel verwachtingen van hebben. Dus gauw op zoek naar iemand die er wat meer verstand van heeft, en hopelijk kan die jullie wel goed helpen!
oejsje
Actief

miekmiek schreef:Het lijkt me heel verstandig om inderdaad toch een gedragstherapeut in te schakelen. En dan eentje die niet via jullie hondenschool loopt, want wat ik zo over die hondenschool lees zou ik daar niet al teveel verwachtingen van hebben. Dus gauw op zoek naar iemand die er wat meer verstand van heeft, en hopelijk kan die jullie wel goed helpen!
Bedankt voor je reactie! We gaan er ook zeker achteraan, want anders loopt het gewoon allemaal uit de hand. Waar kunnen we het beste zoeken? Even met de dierenarts contact op nemen of weet iemand op het forum een goede in omgeving Venlo?
Het maakt me verder niet zoveel uit wat het kost, voor mij staat de goede omgang en het plezierig leven van en met de hond voorop. (Al moet je natuurlijk ook niet de duurste van de duurste aan gaan bieden als er ook goede minder duren zijn), op wat voor een bedrag kunnen we eigenlijk ongeveer rekenen of is daar te weinig over te zeggen?
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik heb zelf nog nooit een gedragstherapeut in hoeven schakelen en kan je verder dus niet echt helpen met je vragen. Misschien dat je hier op de site met de zoekfunctie iets verder komt, er zijn al wel wat topics hierover geweest. :wink:
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik vind dit behoorlijk heftig gedrag, zeker voor zo'n jonge hond. Gedragstherapeut lijkt me geen overbodige luxe want je hebt zelf blijkbaar ook wel in de gaten dat het alleen maar erger wordt. Ik weet wel een goede gedragstherapeut in Midden-Limburg, stuur me maar een PB-tje als je interesse hebt :wink:
Maddy
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maddy »

Zoals ik het lees wordt Poeka alleen maar feller als je haar niet volgens haar regels behandelt. Dit herkende ik ook in Justy. Ook grommen en uithalen als hem iets niet zinde. Toen ook een wat hardere aanpak gedaan, maar dat ging totaal de andere kant op qua gedrag. Werd van kwaad tot erger. Wij zijn toen naar een MG school gegaan. De instructeurs zijn vaak ook gedragstherapeuten. Dit in combinatie met clickertraining en je zag dat het echt beter ging. Thuis de regels aangepast en na veel geduld gaat het nu veel beter. Zelfs met eten. De honden mogen pas eten als ik 'toe maar' zeg. En als Justy zijn bak leeg heeft, weet hij dat hij niet naar de bakken van de andere 2 mag. Pas als de andere bakken helemaal leeg zijn, mag hij ze schoon likken. Enige wat we er maar moeilijk uit kunnen krijgen is zijn apport loslaten. Met sommige dingen lukt het wel en met een flostouw niet. Je mag het wel pakken, maar loslaten ho maar. Dan wordt er luid gegromt. Dan is het een kwestie van touw afpakken, wegleggen en uit met de pret. Ik hoop dat je een goede gedragstherapeut zult vinden voor Poeka.
Afbeelding
oejsje
Actief

Ik heb een stukje gelezen over martin gaus cursus en de individuele begeleiding daarbij. Klonk ook echt super goed, maar moet even kijken of ik er een in de buurt kan vinden.
oejsje
Actief

Oké!! Ik heb een cursus van Martin Gaus gevonden in Sevenum.

Alleen de tijden met reistijd van mijn vriend liggen wat moeilijk. Maar daar moet voor die paar weken een mouw aan te passen zijn.

Nou nog even verder kijken en informeren en zo snel mogelijk aan de slag. Ik heb er gelukkig weer wat meer vertrouwen in :wink:

Ook het idee dat ik fouten heb gemaakt in zijn opvoeding of ergens anders :cry: . Pfff hoop dat het nu allemaal vooruit gaat!!!!
oejsje
Actief

Verbazing wekkend goed doet Poeka het nu opeens!!

We snappen er helemaal niks meer van, van de een op andere dag mogen we alles met hem. We mogen hem afdrogen als hij zeiknat uit de regen komt, we kunnen zijn etensbak onder zijn neus vandaan halen (als deze leeg is) zonder dat hij gromt, bijt of hapt. En waar het vandaan komt, geen flauw idee!! We kunnen dingen uit zijn mond halen die hij niet mag hebben zonder dat hij wat doet. Echt vreemd!! Ben er wel super blij mee, maar vraag me nu af of we toch nog een gedragstherapeut moeten gaan inschakelen. Dacht zelf nog even afwachten, het gaat nu ruim een week goed, verwacht nog wel dat hij nog eens van zich af zal bijten, maar dat een keer corrigeren hem dan weer op zijn plaats zet.

Wat denken jullie ervan?

Hij krijgt als beloning van zijn goede gedrag ook langzaam speeltjes terug. Hij heeft er nu ook weer een in zijn bench :cheer: !! En verdedigd ze tot nu toe nog niet!!! :cheer:
Ik ben trots op hem!!
oejsje
Actief

Hoi allemaal,

Het gedrag is weer terug :cry:, heftiger dan ooit en we weten het nu niet meer!
Het stopt niet en wordt erger en erger.
Dagelijks hebben we situaties waarin hij wel iets heeft of niets en zijn omgeving verdedigd.

Mijn vriend en ik hebben het gevoel het niet meer aan te kunnen. We doen zo ons best om erboven te staan, maar ik heb het idee dat we beide te zachtaardig zijn om boven dit soort gedrag te staan.

We zijn er al zoveel mee bezig geweest, hebben er boeken over gelezen, met een stappenplan, hebben begeleiding bij de cursus.
Maar het vertrouwen groeit niet, het zinkt alleen maar erger.

Op het moment zitten we in het dilemma of we er misschien beter aan doen om hem over te plaatsen en bij een nieuw baasje in een nieuwe omgeving hem een nieuwe kans te geven.

Aan de andere kant staat dat hij ontzettend aanhankelijk is en wil ik hem voor geen goud missen. Maar ergens denk ik dat het het beste is, ook met het oog naar de toekomst als er kinderen zouden komen.

Ik weet gewoon echt niet meer wat ik er mee moet. Ook vanwege verdere privé omstandigheden zijn mijn vriend en ik zo uitgeput, we hebben gewoon bijna geen energie meer om tegen dit gedrag te vechten en geloof me, we hebben al zooooveeeel geprobeerd :cry: .

Wat denken jullie? :19:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

oejsje schreef:Hoi allemaal,

Het gedrag is weer terug :cry:, heftiger dan ooit en we weten het nu niet meer!
Het stopt niet en wordt erger en erger.
Dagelijks hebben we situaties waarin hij wel iets heeft of niets en zijn omgeving verdedigd.

Mijn vriend en ik hebben het gevoel het niet meer aan te kunnen. We doen zo ons best om erboven te staan, maar ik heb het idee dat we beide te zachtaardig zijn om boven dit soort gedrag te staan.

We zijn er al zoveel mee bezig geweest, hebben er boeken over gelezen, met een stappenplan, hebben begeleiding bij de cursus.
Maar het vertrouwen groeit niet, het zinkt alleen maar erger.

Op het moment zitten we in het dilemma of we er misschien beter aan doen om hem over te plaatsen en bij een nieuw baasje in een nieuwe omgeving hem een nieuwe kans te geven.

Aan de andere kant staat dat hij ontzettend aanhankelijk is en wil ik hem voor geen goud missen. Maar ergens denk ik dat het het beste is, ook met het oog naar de toekomst als er kinderen zouden komen.

Ik weet gewoon echt niet meer wat ik er mee moet. Ook vanwege verdere privé omstandigheden zijn mijn vriend en ik zo uitgeput, we hebben gewoon bijna geen energie meer om tegen dit gedrag te vechten en geloof me, we hebben al zooooveeeel geprobeerd :cry: .

Wat denken jullie? :19:
Misschien toch alsnog een gedragstherapeut bij jullie thuis laten komen? In de thuissituatie kun je beter laten zien hoe het gedrag van de hond is, dan in een andere situatie (bijvoorbeeld op cursus). Je kunt het altijd eens proberen. Succes!
Afbeelding
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

wat ik denk??? dat jullie hélemaal verkeerd omgan met Poeka!
Ik heb net de foto's zitten bekijken van februari 2006 en ik word gewoon boos op jullie........ :boos:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Pffff, persoonlijk denk ik dat het in de consequentheid van jullie aanpak zit. Want je hebt een jonge hond en bent nu al maanden met van alles en nog wat mee aan het proberen.
Verder moet ik ook zeggen dat ik het een bijzonder slechte keuze vind om daar nu alweer een pup bij te zetten. Je kan er bijna vanuit gaan dat die gedrag gaat overnemen.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Branka schreef:Pffff, persoonlijk denk ik dat het in de consequentheid van jullie aanpak zit. Want je hebt een jonge hond en bent nu al maanden met van alles en nog wat mee aan het proberen.
Verder moet ik ook zeggen dat ik het een bijzonder slechte keuze vind om daar nu alweer een pup bij te zetten. Je kan er bijna vanuit gaan dat die gedrag gaat overnemen.
een pup bij zetten? :denken:
Branka
moderator

yamie schreef:
Branka schreef:Pffff, persoonlijk denk ik dat het in de consequentheid van jullie aanpak zit. Want je hebt een jonge hond en bent nu al maanden met van alles en nog wat mee aan het proberen.
Kijk maar naar de leeftijden in haar onderschrift. Poeka is 10 maanden oud en de andere hond 4,5 maand.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Branka schreef:
yamie schreef:
Kijk maar naar de leeftijden in haar onderschrift. Poeka is 10 maanden oud en de andere hond 4,5 maand.
oh dat bedoel je :wink:

daar is ook al een topic over geweest geloof ik, of iig wat vragen, maar toen vertoonde poeka nog geen "raar" gedrag en alles was leuk en gezellig :wink:

ik d8 dat je bedoelde dat ze er nu weer een pup bij wou zetten :N:
Branka
moderator

Dat zou er nog bij moeten komen :N: . Maar goed, ze is wel al zo onverstandig geweest om bij een jonge Poeka al een pup te nemen. Het valt helaas niet terug te draaien, maar ik denk dat ze dus voor zichzelf wel moet bepalen wat te doen.
En ter info voor de TS: Als je gedrag af probeert te leren komt er een fase na de eerste uitdoving, waarin het gedrag dubbel zo sterk terug komt. Het lijkt erop dat jullie daar dus in beland zijn. Dat betekent nog standvastiger zijn en de regels strikt toepassen.
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

Branka schreef:Dat zou er nog bij moeten komen :N: . Maar goed, ze is wel al zo onverstandig geweest om bij een jonge Poeka al een pup te nemen. Het valt helaas niet terug te draaien, maar ik denk dat ze dus voor zichzelf wel moet bepalen wat te doen.
En ter info voor de TS: Als je gedrag af probeert te leren komt er een fase na de eerste uitdoving, waarin het gedrag dubbel zo sterk terug komt. Het lijkt erop dat jullie daar dus in beland zijn. Dat betekent nog standvastiger zijn en de regels strikt toepassen.
en Poeka niet meer aankleden als een pop....en bij zn keel/koppie pakken om "leuke" foto's te maken.... :roll:
Afbeelding
oejsje
Actief

Gonny schreef:
Branka schreef:Dat zou er nog bij moeten komen :N: . Maar goed, ze is wel al zo onverstandig geweest om bij een jonge Poeka al een pup te nemen. Het valt helaas niet terug te draaien, maar ik denk dat ze dus voor zichzelf wel moet bepalen wat te doen.
en Poeka niet meer aankleden als een pop....en bij zn keel/koppie pakken om "leuke" foto's te maken.... :roll:
Aankleden was i.v.m. hechtingen.. en ja kop pakken idd stom gebeurd nooit was dolle bui, maargoed. We gaan echt niet verkeerd met die beestjes om ze zijn me goud waard. De pup was niet onze eerste keus, wilde wachten met de leeftijd van Poeka maar het was een kado en niet meer te weigeren. Wat jullie ervan geloven, tjah moet je zelf weten.

Poeka heeft voor de komst van de pup ook dit gedrag vertoond, tot een maand of 6/7. En ja hij toont het gedrag weer vanaf de start van dit topic. Maar ik denk niet dat de andere hond hier enige invloed op heeft gehad.
Dat het terug zou komen had ik verwacht, volgens mij heb ik het zelfs aangegeven.

Maar het houdt nu wel erg lang stand en vliegt me dus ook vortaan aan. Wanneer hij de bank verdedigd, is het jammer maar helaas, poeka van de bank. En dus ook niet meer erop.
Gisteren gaat hij toch op de bank, ik blijf staan en roep Poeka van de bank, totdat hij er ook daadwerkelijk vanaf gaat. Als hij er eenmaal vanaf is, geeft hij normaal nog een snauw, nu niet, hij vloog men benen aan.

Als er 'niks' aan de hand is, is hij ontzettend aanhankelijk en een troetelbeer maar soms...

En trouwens wij zijn ontzettend consequent met hem geweest, maar alles wat we proberen schijnt niet te werken...
We zijn gewoon vort radeloos.. en we mishandelen hem echt niet :N:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

oejsje schreef:
En trouwens wij zijn ontzettend consequent met hem geweest, maar alles wat we proberen schijnt niet te werken...
We zijn gewoon vort radeloos.. en we mishandelen hem echt niet :N:
Hier spreek je je zelf tegen, je bent ontzettend consequent en hebt een hoop geprobeerd. Dat is te verwarrend voor een hond. Hij is 10 maanden, hoelang hou je een bepaalde methode aan??
Een paar weken zus en een paar weken zo, wordt iedere hond gestoord van.
Gonny
Zeer actief

waarom zijn nou de foto's niet meer te bekijken??
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”