Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Riem hangen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Bella schreef:Thuis heb ik vanmiddag uit geprobeer lukt dus niet. Twee riemen is een idee, maar dan verdubbel ik haar gevoel aan "dreiging" misschien, schiet ook niet op. Ik hb wel wat anders bedacht.

Als ik de deur open doe en trekt aan de riem maak ik haar los van de riem trek m'n jas uit en ga zitten. (deur dicht offcours) en zo bouw ik het langzaam op.

Wat denken jullie?
Op zich kan dit zeker een goede manier zijn.
Hoe reageert ze als je dit doet? Schiet ze in de stress of is ze meer verbaast en wacht rustig af wat er komen gaat?
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Bella schreef:
nance schreef:En als je de riem loslaat op het moment dat zij hem pakt??
Vaak is het dan niet leuk meer, want ze krijgt geen tegenwicht. Dit werkt echt bij veel honden perfect :wink:

Dan wint de hond en dat is ook weer niet de bedoeling, wat resulteert in zodra je de riem wilt pakken gaat ze verder. Schiet niet echt op dus.

Groetjes Desiree
Nee de hond wint niet, want op het moment dat zij de riem pakt, laat je los en negeer je haar...
Je negeert dan t gedrag en pas als ze de riem loslaat, pak jij de riem en gaat weer verder, dat hebben ze echt zo door.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

nance schreef:
Bella schreef:
nance schreef:En als je de riem loslaat op het moment dat zij hem pakt??
Vaak is het dan niet leuk meer, want ze krijgt geen tegenwicht. Dit werkt echt bij veel honden perfect :wink:

Dan wint de hond en dat is ook weer niet de bedoeling, wat resulteert in zodra je de riem wilt pakken gaat ze verder. Schiet niet echt op dus.

Groetjes Desiree
Nee de hond wint niet, want op het moment dat zij de riem pakt, laat je los en negeer je haar...
Je negeert dan t gedrag en pas als ze de riem loslaat, pak jij de riem en gaat weer verder, dat hebben ze echt zo door.
Klopt. :wink: Je haalt de belonende factor, het trekspelletje, eraf. Druk geeft tegendruk. Je kan het allicht eens proberen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Bella
Vaste gebruiker

Re: Riem hangen

Ongelezen bericht door Bella »

Rambo 2 schreef:Als ik goed begrijp heb je de hond pas 3 weken. Dan is het al heel knap wat je met haar al bereikt hebt.
Je vermoedt dat ze een aantal nare ervaringen bij haar vorige eigenaars heeft gehad. Dat hakt er meestal flink in. Het zal dan ook een poosje duren voordat haar vertrouwen helemaal is hersteld. Mijn advies is probeer het gewoon te negeren als ze in de riem hangt totdat ze in de gaten krijgt dat er niets engs meer met haar gebeurt. Dan lost het probleem meesta vanzelf op. Het lijkt me ook niet verstandig om haar riem in te smeren dat zou ze weer kunnen assioceren met weer iets onprettigs terwijl ze nu aan moet leren dat er niets mis is de riem in combinatie met de deur.
Succes en ze heeft het maar getroffen met jou als baasje je bent op de goede weg.
Groetjes Ben en de rest
Aller eerst dank je :ok:

Dat van die nare ervaringen is bijna zeker is ook eerlijk opgebiecht door de stichting. Maar daardoor heb ik geen medelijden met haar, want dan behandel je de hond anders en zeker deze hond gaat daar zeer grondig gebruik van maken.

Negeren van dit verhaal met het riem hangen is gewoon niet mogelijk. Kan wel maar de kracht waar me het gaat zou dat betekenen dat mijn arm uit de kom ligt. Dit is voor een groot gedeelte ook dwangmatig gedrag. Iets wat ze zich aan geleert hebt en nu gebruikt om rangorde te verhogen en mij te imponeren. Alleen lukt het niet echt.

Overigens vandaag ging het prima nadat ik een bal de gallerij op gegooid heb en haar naast mij door de deur heen genomen heb. hond helemaal blij omdat ze die bal mocht hebben, ik omdat ze niet in de riem hang.

Groetjes Desiree
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

De oorzaak van het in de riem hangen is dat er schijnbaar iets is gebeurd bij die deur waardoor de hond in de stress schiet. Wat dat is geweest, daar kom je nooit meer achter, maar je weet wel dat de oorzaak van het in de riem hangen stress is en dat ze bang/onzeker is bij het doorgaan van de deur.

Symptoombestrijding doe je als je die onzekerheid/stress niet oplost, maar op het probleem gaat sturen (het in de riem bijten). Van alle oplossingen die er op gericht zijn om het bijten in de riem af te leren, zal het resultaat zijn dat de stress ergens anders op uitgeleefd wordt. Die heb je namelijk niet weggenomen.

Mijn voorstel zou zijn om je hond achter een stukje worst aan door de deur te laten lopen aan de riem. Dit krijgt ze dan als jullie de deur door zijn. De worst houd je voorlopig gewoon tegen haar neus aan. Later kun je die verder omhoog brengen en op `normale' hoogte houden.

Naar verloop van tijd ontstaat zo een positieve associatie met de deur en is het dus niet meer nodig om hier onzeker voor te zijn of voor in de stress te schieten.

Je oplossing met het balletje vind ik ook super, alleen zou ik het balletje vasthouden, tot jullie de deur door zijn en het dan pas aan haar geven. Anders heb je straks een arm uit de kom, omdat ze zo graag naar buiten wil om het balletje te krijgen. De beloning blijft gewoon bij jou, totdat jullie buiten zijn en dan krijgt ze die.

Succes.
Bella
Vaste gebruiker

eline* schreef:In alle eerlijkheid kan ik me toch geen goed beeld vormen. Ik heb hier ook een hond die de riem in de bek pakt als we gaan lopen, wat pure blijheidstress is en die wordt even botgevierd op de lijn. Buiten is het weer klaar. Ik zie daar het hele probleem niet van.
Wat is er bij jou nou mis dat het wel een probleem is?
Bij mij laat ze niet los en blijft door gaan :wink:

Ze gaat er dus in met vol gewicht en met al d'r kracht (en kopschudden) blijft ze doorgaan totdat er een winnaar uit komt.

In het begin heb ik het genegeerd, maar na een dik half uur riem hangen ben je het toch wel een heeeel klein beetje zat hoor. Dat twee dagen lang en dan heb je een goede work out met spierpijn effecten. :roll:
Laatst gewijzigd door Bella op 23 feb 2006 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Bella
Vaste gebruiker

Hanneke2 schreef: Van welke stichting heb je haar?
Ga Geen namen noemen, hebben haar ook neit zo netjes behandeld. Een hond van 11 maanden die haar puppen vacht nog heeft bijvoorbeeld. Ik ging haar douche (omdat ze van boven tot onder helemaal zwart was van de modder) en er komt 1 grote klit bal uit...

Geven de honden gewoon koffie, hele dag door voer (grote bakken die je echt overal zag) onder het mom van ik wil niet dat mijn honden honger lijden..

Daarnaast hebben ze haar van november tot eind januari in een ruim hok gehouden met een andere hond zonder haar eruit te laten. Toen we haar op gingen halen hebben we met 2 man op d'r in moeten werken om de riem zowiezo alleen al vast te krijgen...
Niet echt een pedagogische manier, maar ja, moest toch wat?

1 ding geef ik ze wel lof voor, 50 honden en alles was brandschoon en bijna alle honden (probleem gevallen na dan) gaan iedere dag naar buiten om te spelen, rennen en hun behoeften te doen.
zepenko schreef:De oorzaak van het in de riem hangen is dat er schijnbaar iets is gebeurd bij die deur waardoor de hond in de stress schiet. Wat dat is geweest, daar kom je nooit meer achter, maar je weet wel dat de oorzaak van het in de riem hangen stress is en dat ze bang/onzeker is bij het doorgaan van de deur.

Symptoombestrijding doe je als je die onzekerheid/stress niet oplost, maar op het probleem gaat sturen (het in de riem bijten). Van alle oplossingen die er op gericht zijn om het bijten in de riem af te leren, zal het resultaat zijn dat de stress ergens anders op uitgeleefd wordt. Die heb je namelijk niet weggenomen.

Mijn voorstel zou zijn om je hond achter een stukje worst aan door de deur te laten lopen aan de riem. Dit krijgt ze dan als jullie de deur door zijn. De worst houd je voorlopig gewoon tegen haar neus aan. Later kun je die verder omhoog brengen en op `normale' hoogte houden.

Naar verloop van tijd ontstaat zo een positieve associatie met de deur en is het dus niet meer nodig om hier onzeker voor te zijn of voor in de stress te schieten.

Je oplossing met het balletje vind ik ook super, alleen zou ik het balletje vasthouden, tot jullie de deur door zijn en het dan pas aan haar geven. Anders heb je straks een arm uit de kom, omdat ze zo graag naar buiten wil om het balletje te krijgen. De beloning blijft gewoon bij jou, totdat jullie buiten zijn en dan krijgt ze die.

Succes.
Ok, om even alle duidelijk voor opgesteld te hebben.

Dit is een hond die in z'n hele leven geen opvoeding gehad heeft. (springt notabene nog op het aanrecht en zoop MIJN koffie op die op tafel stond) Schooit bij het leven en zachtjes snopejes aanpakken is nog een iet wat probleempje. :N:

Alles begint nu erop te duiden dat ze door begint te krijgen dat ze de worst (bijvoorbeeld) niet krijgt als ze er op afvliegt met de voorzichtigheid van een onbelemmerd projectiel. Alleen met stress heb ik toch het vermoedde dat dit niet helemaal opgaat en mijn vingers (opspringen zo ongeveer alles haalt ze uit de kast om die worst te bemachtigen) zijn daarvan de dupe.

Nog maals ik ben hier mee bezig, maar een hond met zo'n verleden (ben al blij dat ze zo sociaal is) wil ik gewoon niet te veel druk op leggen en alles zo geleidelijk mogelijk doen. Heb er al in dat ze niet zomaar meer op de bank springt (als ik er bij ben dan) of op het aanrecht...

Alleen riem trekken is wel een issue en die staat on top of my list.

Groetjes Desiree
zepenko
Zeer actief

Bella schreef:
Ga Geen namen noemen, hebben haar ook neit zo netjes behandeld. Een hond van 11 maanden die haar puppen vacht nog heeft bijvoorbeeld. Ik ging haar douche (omdat ze van boven tot onder helemaal zwart was van de modder) en er komt 1 grote klit bal uit...

Geven de honden gewoon koffie, hele dag door voer (grote bakken die je echt overal zag) onder het mom van ik wil niet dat mijn honden honger lijden..

Daarnaast hebben ze haar van november tot eind januari in een ruim hok gehouden met een andere hond zonder haar eruit te laten. Toen we haar op gingen halen hebben we met 2 man op d'r in moeten werken om de riem zowiezo alleen al vast te krijgen...

1 ding geef ik ze wel lof voor, 50 honden en alles was brandschoon en bijna alle honden (probleem gevallen na dan) gaan iedere dag naar buiten om te spelen, rennen en hun behoeften te doen.
zepenko schreef:De oorzaak van het in de riem hangen is dat er schijnbaar iets is gebeurd bij die deur waardoor de hond in de stress schiet. Wat dat is geweest, daar kom je nooit meer achter, maar je weet wel dat de oorzaak van het in de riem hangen stress is en dat ze bang/onzeker is bij het doorgaan van de deur.

Succes.
Ok, om even alle duidelijk voor opgesteld te hebben.

Dit is een hond die in z'n hele leven geen opvoeding gehad heeft. (springt notabene nog op het aanrecht en zoop MIJN koffie op die op tafel stond) Schooit bij het leven en zachtjes snopejes aanpakken is nog een iet wat probleempje. :N:

Alles begint nu erop te duiden dat ze door begint te krijgen dat ze de worst (bijvoorbeeld) niet krijgt als ze er op afvliegt met de voorzichtigheid van een onbelemmerd projectiel. Alleen met stress heb ik toch het vermoedde dat dit niet helemaal opgaat en mijn vingers (opspringen zo ongeveer alles haalt ze uit de kast om die worst te bemachtigen) zijn daarvan de dupe.

Nog maals ik ben hier mee bezig, maar een hond met zo'n verleden (ben al blij dat ze zo sociaal is) wil ik gewoon niet te veel druk op leggen en alles zo geleidelijk mogelijk doen. Heb er al in dat ze niet zomaar meer op de bank springt (als ik er bij ben dan) of op het aanrecht...

Alleen riem trekken is wel een issue en die staat on top of my list.

Groetjes Desiree
Je geeft aan dat je er gezien het verleden niet te veel druk op wil leggen. Als ze dan van stress in de riem bijt als jullie de deur door gaan, zou ik juist op dit moment hier nog niks aan doen. Laat ze zich eerst maar eens opknappen van alle problemen die ze heeft gehad.

Daarnaast meen ik ergens gelezen te hebben dat je ervaring hebt met probleemhonden, maar hoe langer ik doorlees, hoe meer ik me af begin te vragen wat je ervaring dan is en hoever die gaat.
Bella
Vaste gebruiker

Ik heb inderdaad eerder Alpha's getraind voor mensen die dat aan mij vroegen. Agressieve honden met name of honden die deze trekken begonnen te vertonen.

Wat het is weet ik niet, maar ik handel op instinct en heb nog niet meegemaakt dat ik mijn doel niet behaalde (of dat nou een hond luisterend kijgen is of karakter ombuigen zodat de hond geen agresiviteit meer vertoond). Maar ik ben niet bang om eens m'n neus in de lucht te steken en me rond me heen te kijken hoe anderen dit zouden aanpakken. Kijk ik ben hier overigens niet om in de belangstelling te staan, het enige wat ik wil is een mening of advies.

De problemen die ze had waren er twee. Dwangmatig riem bijten en druk. Verder had ze geen enkele opvoeding gehad en daar ben ik nu meebezig. Het komt wel, maar geleidelijk aan.

Het geen druk op de hond willen leggen komt er puur uit omdat ik merk dat hoe meer de druk, hoe onzekerder zij word. Daardoor dus geen twintig dingen tegelijk want dan houd ze het neit meer bij, word onzeker etc. Heeft allemaal geen nut. Vergeet niet dat er in drie weken wel al heel wat behaalt is. Bang in het donker is voorbij, rust in de hond. Rustig in de mand blijven liggen indien gewenst. Spullen blijven staan. Als ik even m'n brood neerleg ergens en ik knipper met m'n ogen ligt deze er nog. Allemaal stukjes opvoeding die zij miste.

Nu is het riembijten er bijna af behalve die deuren waar ik dus nog steeds meebezig ben. Ik weet dat dit weg gaat en dat ik hier een hoop tijd voor nodig zal hebben. Alleen ondertussen wil ik misschien wel nog wat adviezen en misschien vind ik iets wat heel goed aanslaat bij haar. Citronella haalde het speelse riembijten in 1x weg. Dwangmatig niet, maar het speelse wel.

Groetjes Desiree
Laatst gewijzigd door Bella op 23 feb 2006 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
zepenko
Zeer actief

Bella schreef:Ik heb inderdaad eerder Alpha's getraind, wil niet zeggen dat ik hier alles van weet en die indruk wil ik ook niet wekken. Wat het is weet ik niet, maar ik handel op instinct en heb nog niet meegemaakt dat ik mijn doel niet behaalde. Maar ook ik kan er naast zitten en ben niet bang om eens m'n neus in de lucht te steken en me rond me heen te kijken hoe anderen dit zouden aanpakken. Kijk ik ben hier overigens niet om in de belangstelling te staan, het enige wat ik wil is een mening of advies.

Het geen druk op de hond willen leggen komt er puur uit omdat ik merk dat hoe meer de druk, hoe onzekerder zij word. Daardoor dus geen twintig dingen tegelijk want dan houd ze het neit meer bij, word onzeker etc. Heeft allemaal geen nut. Vergeet niet dat er in drie weken wel al heel wat behaalt is. Bang in het donker is voorbij, rust in de hond. Rustig in de mand blijven liggen indien gewenst. Spullen blijven staan. Als ik even m'n brood neerleg ergens en ik knipper met m'n ogen ligt deze er nog. Allemaal stukjes opvoeding die zij miste.

De problemen die ze had waren er twee. Dwangmatig riem bijten en druk. Verder had ze geen enkele opvoeding gehad en daar ben ik nu meebezig. Het komt wel, maar geleidelijk aan.

Nu is het riembijten er bijna af behalve die deuren waar ik dus nog steeds meebezig ben. Ik weet dat dit weg gaat en dat ik hier een hoop tijd voor nodig zal hebben. Alleen ondertussen wil ik misschien wel nog wat adviezen en misschien vind ik iets wat heel goed aanslaat bij haar. Citronella haalde het speelse riembijten in 1x weg. Dwangmatig niet, maar het speelse wel.

Groetjes Desiree
Wat bedoel je met Alpha's trainen?

En ik blijf er nog steeds bij dat je haar probleem niet oplost met allerlei hulpmiddelen die het symptoom aanpakken. Je zult haar onzekerheid bij deuren moeten wegtrainen en dat doe je met beloningen.
Bella
Vaste gebruiker

Ik zag dat mijn bericht onduidelijk was en heb deze geedit. Je zal hem net gemist hebben. Even verder op je belonen.

Belonen is voor mij heilig en gisteren kon zij ook met haar neus de hemel aanraken toen het goed ging. Dat ik mijn doel behaal wil niet zeggen dat ik het op een agressieve manier probeer te behalen. Juist het tegendeel. Iedereen kan een hond afbeulen en terzijner tijd breken. Het is juist de kunst om gedrag om te buigen naar gewenst gedrag.

Nogmaals ik wil niet de indruk wekken dat ik alles weet en overal een oplossing voor heb. Nee, alleen als ik een situatie tegenkom los ik dat instinctief op. Dat wat er op dat moment in me op komt. Ligt ook aan de hond, mijn eerste hond Donja kon je nog geen foei tegen zeggen en ze kreeg al een tril lipje en mijn vorige hond zei je foei tegen en dan zat hij je aan te kijken van uhm ja en? Dus daar moest je creatiever bij zijn.

Het is moeilijk uit te leggen en misschien dat ik er ooit nog eens woorden voor krijg, maar ik kan het nu nog niet.

Voor er misverstanden in de wereld te voorkomen, ik heb daar nog nooit geld voor gevraagd en ben zeker geen bedrijf. Wil dat ook niet, het enige wat ik wil is dat mijn hondje van haar angst af komt.

Groetjes Desiree
zepenko
Zeer actief

Alle lof voor je werk. :ok:
Ik zou het gewoon met een stukkie worst of een balletje proberen en de beloning geven als jullie de deur door zijn.
Bella
Vaste gebruiker

zepenko schreef:Alle lof voor je werk. :ok:
Ik zou het gewoon met een stukkie worst of een balletje proberen en de beloning geven als jullie de deur door zijn.
Thank you, zal wel eerst trainen op fatsoenlijk snoepies aanpakken voor ik me waag aan zoiets lekkers als worst (of motorhandschoenen aantrekken :wink: )

Maar proberen ga ik het echt wel. Eerst balletje. Eerder viel het kwartje ook vrij snel dat als ze het uit m'n handen grist ik vrij geirriteert reageer en dus niet doorspeel met balletje. ALleen in combi stress is het nog niet helemaal duidelijk daarom ook balletje op de gallerij. Als de stress weg is en zij gericht op de bal wil ik het gaan vasthouden. Nu had het als resultaat dat ze nog in de riem hing.

Dus, genoeg te doen.

Groetjes Desiree
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Bella schreef:
eline* schreef:In alle eerlijkheid kan ik me toch geen goed beeld vormen. Ik heb hier ook een hond die de riem in de bek pakt als we gaan lopen, wat pure blijheidstress is en die wordt even botgevierd op de lijn. Buiten is het weer klaar. Ik zie daar het hele probleem niet van.
Wat is er bij jou nou mis dat het wel een probleem is?
Bij mij laat ze niet los en blijft door gaan :wink:

Ze gaat er dus in met vol gewicht en met al d'r kracht (en kopschudden) blijft ze doorgaan totdat er een winnaar uit komt.

In het begin heb ik het genegeerd, maar na een dik half uur riem hangen ben je het toch wel een heeeel klein beetje zat hoor. Dat twee dagen lang en dan heb je een goede work out met spierpijn effecten. :roll:
Ik geloof er niets van dat zoiets samenhangt met trauma en wat voor gedoe niet meer. Het is gewoon het afreageren van stress en blijdschap voor het lopen. MIjn opvangertje doet dat ook vol plezier, alleen die weegt maar 10 kilo.
Ik zou de druk van de riem aflaten en de hond dus de lol om zijn trekspelletje te doen ontnemen op die manier.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Bella schreef:

Poor Animal bedoel je? Liever namen noemen dan alles op de grote hoop mikken. Ook onder stichtingen met een goed doel voor ogen zitten minder goede.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Bella
Vaste gebruiker

Eline* schreef:
Bella schreef:

Poor Animal bedoel je? Liever namen noemen dan alles op de grote hoop mikken. Ook onder stichtingen met een goed doel voor ogen zitten minder goede.
Ja klopt, maar ik ben niet zo namen noemerig. Puur omdat degene die het aangeeft meestal de gebeten hond is en daar heb ik geen zin in. Heb nooit gezegd dat ze trouwens niet goed zijn. Zelf geven ze aan geen herder mensen te zijn. That's all en op sommige punten ben ik het niet eens met hun phylosofie. Heb expres er ook de goede punten genoemd. Maar goed, verder op het riem hangen.

Het hangen in de riem is geen blijdschap dat kan ik je vertellen. Soms wel maar dan is een simpele foei voldoende. Haar hele houding is dan anders. Het is ook zo dat als ik de riem loslaat ze helemaal in elkaar duikt van angst. Soms met de urine en al. Daardoor weet ik dat het echt veel dieper zit. Als ik dan de riem weer op pak hangt ze er gelijk weer in. Ze vertrouwd volgens mij de riem gewoon echt niet.

Ik kan de lichaamstaal van een hond wel lezen. Dit is niet zomaar afreageren meer. Op de een of andere manier voel ik me hier aangevallen continu als mijn woorden in twijfel worden getrokken.

Nogmaals het enige wat ik wil is dat mijn hondje weer normaal gaat functioneren. Langzaam maar zeker begint ze zich weer lekker te manifesteren als normale jonge vrolijke herder. Daar wil ik heen. Want daar zul je het toch wel mee eens zijn dat een opvangertje je voor de rest van je leven heel erg trouw is en heel veel liefde geeft. Misschien zelfs wel meer dan een hond die nooit anders gekend heeft.

Groetjes Desiree
Bella
Vaste gebruiker

Ohja trouwens, met worst kom ik al een stuk verder. Deur 1 heeft ze nu het kwartje gelegd. Dus daar ben ik echt heel trots op. :cheer:

Alleen zijn ze in de hal van de gallerij aan het werken (nieuwe vloer en ramen) dus dat is nog wat drukker voor d'r. 1 deur gaat nu goed.:mrgreen:

Groetjes Desiree
zepenko
Zeer actief

Bella schreef:Ohja trouwens, met worst kom ik al een stuk verder. Deur 1 heeft ze nu het kwartje gelegd. Dus daar ben ik echt heel trots op. :cheer:

Alleen zijn ze in de hal van de gallerij aan het werken (nieuwe vloer en ramen) dus dat is nog wat drukker voor d'r. 1 deur gaat nu goed.:mrgreen:

Groetjes Desiree
Super! :ok:
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Bella schreef:Ohja trouwens, met worst kom ik al een stuk verder. Deur 1 heeft ze nu het kwartje gelegd. Dus daar ben ik echt heel trots op. :cheer:

Groetjes Desiree
das heel erg mooi hopen dat dit zich zo voortblijft zetten.
veel succes
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Bella
Vaste gebruiker

ja ik zie een stijgende lijn en dat is het betere werk.
rubella
Actief

Re: Riem hangen

Ongelezen bericht door rubella »

Rambo 2 schreef:Als ik goed begrijp heb je de hond pas 3 weken. Dan is het al heel knap wat je met haar al bereikt hebt.
Je vermoedt dat ze een aantal nare ervaringen bij haar vorige eigenaars heeft gehad. Dat hakt er meestal flink in. Het zal dan ook een poosje duren voordat haar vertrouwen helemaal is hersteld. Mijn advies is probeer het gewoon te negeren als ze in de riem hangt totdat ze in de gaten krijgt dat er niets engs meer met haar gebeurt. Dan lost het probleem meesta vanzelf op. Het lijkt me ook niet verstandig om haar riem in te smeren dat zou ze weer kunnen assioceren met weer iets onprettigs terwijl ze nu aan moet leren dat er niets mis is de riem in combinatie met de deur.
Succes en ze heeft het maar getroffen met jou als baasje je bent op de goede weg.
Groetjes Ben en de rest
Ben het heel erg met Ben eens! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”