Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik stond erbij en wist niet wat ik moest doen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Hanneke2 schreef:
Zoie schreef:
Marja schreef:
Eline* schreef:Dat is dus exact de reden waarom ik heilig respect heb voor roedeltjes honden en ook mijn eigen honden nooit als roedel de vrijheid geef.
Veel mensen reageren vaak nogal schamper als ik aangeef echt ver om te lopen voor uitlaatgroepen, maar ik heb zo dus ooit gestaan met 4 reuen op Nelson. Je schrikt je rot en het enige wat je kan doen is met genoeg mensen de honden eraf plukken.
Mensen onderschatten echt het gevaar van een groep honden bij elkaar.
Je had niets kunnen doen Marja. Je eigen honden uit de strijd houden is het meest slimme als je alleen bent.
Wat bedoel je precies met, je geeft je eigen honden als roedel nooit de vrijheid??
Om even voor mezelf te spreken: dat zowiezo niet. Als ze met z'n tweëen op een hond aflopen, roep ik ze onmiddellijk terug. Spok zal zich in zijn eentje negen van de tien keer niet misdragen, althans toen ik hem alleen had, maar met sien erbij krijg je 99 % zeker geklooi.

Ik moet nog even afwachten hoe het zich verder ontwikkelt. Ik moet spok een compliment geven: het lijkt erop dat als ik vroeg genoeg ben met tot de orde roepen, hij zich gedraagt, in tegenstelling tot sien, die ik nu zoveel mogelijk van honden weg houd.

Ik hoop dat sien nog een beetje zal bijdraaien. Maar ze de vrije hand geven met z'n tweëen, dat zal er denk ik nooit van kunnen komen.
Ik laat ze ook nooit samen op een wat angstig hondje aflopen, maar dat is gewoon omdat het voor zo'n hondje hartstikke eng is, twee van die vreemden die aan je kont willen ruiken. :
Nou, sien wil echt niet aan de kont ruiken hoor, die wil er in een keer vol op klappen. Ik probeer haar zover te krijgen dat de andere hond negeren belonender is dan er op klappen.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Zoie schreef:
Hanneke2 schreef:
Zoie schreef:
Marja schreef: Wat bedoel je precies met, je geeft je eigen honden als roedel nooit de vrijheid??
Om even voor mezelf te spreken: dat zowiezo niet. Als ze met z'n tweëen op een hond aflopen, roep ik ze onmiddellijk terug. Spok zal zich in zijn eentje negen van de tien keer niet misdragen, althans toen ik hem alleen had, maar met sien erbij krijg je 99 % zeker geklooi.

Ik moet nog even afwachten hoe het zich verder ontwikkelt. Ik moet spok een compliment geven: het lijkt erop dat als ik vroeg genoeg ben met tot de orde roepen, hij zich gedraagt, in tegenstelling tot sien, die ik nu zoveel mogelijk van honden weg houd.

Ik hoop dat sien nog een beetje zal bijdraaien. Maar ze de vrije hand geven met z'n tweëen, dat zal er denk ik nooit van kunnen komen.
Ik laat ze ook nooit samen op een wat angstig hondje aflopen, maar dat is gewoon omdat het voor zo'n hondje hartstikke eng is, twee van die vreemden die aan je kont willen ruiken. :
Nou, sien wil echt niet aan de kont ruiken hoor, die wil er in een keer vol op klappen. Ik probeer haar zover te krijgen dat de andere hond negeren belonender is dan er op klappen.
Maar valt ze ze echt gericht aan? Dat vind ik helemaal niet klinken als Sien.

Ter vergelijking: Lilo gilt en gromt en blaft tegen enge honden, maar als ze even een opening heeft, ruikt ze aan hun kont, en als de hond in kwestie dan maar netjes opzij blijft kijken is het goed. En ze gaat er nooit 'vol' in, in het ergste geval is het een knauw in die kont en hard wegrennen. :roll:

Sien kwam op mij over als een beetje vergelijkbaar, dus effe gemeen doen en dan meteen weg. :19:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Zoie
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
Zoie schreef:
Hanneke2 schreef:
Zoie schreef: Om even voor mezelf te spreken: dat zowiezo niet. Als ze met z'n tweëen op een hond aflopen, roep ik ze onmiddellijk terug. Spok zal zich in zijn eentje negen van de tien keer niet misdragen, althans toen ik hem alleen had, maar met sien erbij krijg je 99 % zeker geklooi.

Maar valt ze ze echt gericht aan? Dat vind ik helemaal niet klinken als Sien.

Ter vergelijking: Lilo gilt en gromt en blaft tegen enge honden, maar als ze even een opening heeft, ruikt ze aan hun kont, en als de hond in kwestie dan maar netjes opzij blijft kijken is het goed. En ze gaat er nooit 'vol' in, in het ergste geval is het een knauw in die kont en hard wegrennen. :roll:

Sien kwam op mij over als een beetje vergelijkbaar, dus effe gemeen doen en dan meteen weg. :19:
Tsja, ik laat het niet gaan, dus of ze uit zichzelf weg gaat, ik weet het niet. Wel als ze serieus tegengas krijgt, dan wel. Maar zo niet ... ik vermoed van wel, maar zoals gezegd, ik wacht het niet af.

Sien is echt niet te harden op het ogenblik. Ze klapt nog net niet op elke hond als ik haar onder appel zet, maar het komt dicht in de buurt. Groot, klein, teef, reu, pup, volwassen, het maakt niet uit. Ik heb dat nog met geen hond meegemaakt. Zoë was ook niet makkelijk, Luna zeer zeker ook niet. Maar niet op deze manier.

Ze maakt geen gaatjes, het blijft snauwen, maar het is wel uiterst vervelend, en niet te tolereren.

Ze zoekt honden dan ook echt op, dus het eenvoudig afdoen als angstagressie, daar geloof ik op het moment ook niet zo in.

Ik moet ook zeggen dat het me verbaast hoe snel ze in haar gedrag op zo'n korte termijn omgeslagen is.

Mar er lijkt toch wel een soort rode draad te zijn: vreemde honden zijn niet oke.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Met Moritz en Kaya is het wat dat betreft (nou ja, wat Moritz betreft :mrgreen: ) geen probleem: Moritz bemoeit zich nooit met gevechten en neemt direct afstand.
Als een hond Moritz pakt, dan bemoeit Kaya zich er wel mee maar andersom niet.
Met Shibo, met wie we ook vaak wandelen, is het ook geen probleem als Kaya ruzie zou hebben met een andere teef want teven doet hij absoluut niets. Hij probeert er alleen tussen te staan om de ruzie te beëindigen. Zou Kaya mot hebben met een reu, dan is het met Shibo wel weer uitkijken geblazen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

ik heb het zelf 1 keer meegemaakt toen ik 2 teven op vakantie had, ik heb toen een stomme fout gemaakt toen ik naar het hok liep waar de 2 teven zaten rende mijn eigen teef voor mij naar binnen, als ze achter me had gelopen was het geen probleem geweest.
maar die 2 teven vielen dus vol aan op mijn teef echt bijten en grommen , het enigste wat ik kon doen was de deur open gooien en ze alledrie naar buiten duwen en stampen en heel hard schelden , gelukkig was het toen meteen over.
als ik ze bij de nek had gegrepen hadden ze zich alleen maar vaster gebeten.

ik zou zelf ook niet weten wat ik zou doen als ik zoiets zag en met mijn eigen honden zou zijn.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Marja schreef:Misschien is het dan wel fout wat ik doe, ik geef ze wel de vrijheid als ik met ze in een losloopgebied loop.
Zara laat ik altijd haar gang gaan want die misdraagt zich nooit tov andere honden.
Stapper roep ik alleen bij me als we een grote reu tegenkomen.

Maar ff wat anders, twee honden is toch niet echt een roedel :denken:
Moos en Saar mogen in principe ook wel samen op 1 hond afgaan. Maar goed, Moos vecht niet, en Saar al helemaal niet. Het enige wat ze dan doen is een beetje snuffelen, vaak niet eens tegelijk en dan eens kijken of er gespeeld kan worden of dat er moet worden doorgelopen (van mij :mrgreen: )

Ik kijk alleen wel heel erg naar wat voor soort hond de andere hond is. Is die andere hond een wat onzeker Sheltie pupje van 10 weken dan laat ik ze een voor een snuffelen in overleg met de baas. Dan laat ik ze dus zeker niet samen erop af lopen/rennen.
Toevallig gisteren op het strand ging het even 'fout'. Er kwamen mensen de bocht om, ik dacht zonder hond, maar daar bleek een vreselijk bange mini chihuahua compleet met truitje bij te horen. Die angstig achter de benen van de baas liep. Dat hondje was zo klein dat ik het helemaal niet gezien had, dus Saar sprinte erop af om te spelen. Moos erachteraan. Pas toen de baas van de chihuahua riep "ze zijn toch wel lief he!!!" realiseerde ik me dat er een hondje van net een kilo ofzo achter ze liep.
Moos bij me geroepen en naar die mensen geroepen "Ja, ze zijn lief en zij is heel voorzichtig (over Saar die daar al was aanbeland).
Ging allemaal goed, Saar is heel rustig, maar ik had dus liever mijn honden eerst even bij me geroepen en dan rustig een voor een laten snuffelen.

Ik vind het op mijn beurt ook niet echt prettig namelijk als en opeens twee joekels van honden op een van die van mij afgerend/gelopen komen. Met Moos maakt dat niet zo heel veel uit, die trekt dan wel, maar Saar vindt het heel naar als er twee beren tegelijk aan haar staan te snuffelen. Je ziet haar dan ook bijna niet meer tussen die andere honden. En ik weet dus niet wat voor type honden dat zijn. Als Saar wegrent, gaan ze dan aan 'ganging up' doen of niet? Zouden ze samen met poten op haar trommelen of niet?
Ik vind het geen drama hoor, maar ik waardeer het altijd wel als iemand zijn twee joekels van honden niet samen in 1 keer op eentje van die van mij af laat stieren :wink:
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb 2 honden, en als er eentje ruzie krijgt met een buitenstaander hond, gaan ze samen spannen. Ik moet daar dus echt mee uitkijken. Wat ik nu doe als ze allebei los zijn, en er komt een andere hond aan, dan wordt de kleinste hond afgeleid met zijn bal, zodat hij geen intresse heeft in de hond, maar in de bal, dat werkt gelukkig goed.
Ze doen het trouwens alleen bij reuen, niet bij teven.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoie schreef:
estelle schreef:
Nynke en Wolly schreef:Wat ontzettend eng! Ik zou er niet tussen gegaan zijn, want die honden zien jou dan ook als iets om aan te vallen.
Wat een onzin.
Die honden zijn met elkaar aan het vechten en die keren zich echt niet 'zomaar' ineens tegen jou hoor.
Wel kan het zijn dat, als jij 1 teef in dr lurven grijpt, deze 'bijt' omdat ze denkt dat ze door de andere teef gebeten wordt.
Heb nu toch al behoorlijk wat gevechten meegemaakt waarbij er ingegrepen moest worden maar nog nooit meegemaakt dat ze toen bedachten om ons aaan te vallen.
Maar goed, ik ben niet bang om gebeten te worden en als een hond met mij een gevecht aan wil gaan dan moet die dat zeker proberen. :wink:
Ik ben wel benieuwd waarom je niet bang bent gebeten te worden ! Ik zou het namelijk wel zijn. Denk je werkelijk elke hond aan te kunnen, heb je tot nu toe geluk gehad, of interesseert een flinke bijtwond je echt niet ?
Tuurlijk kan ik gebeten worden maar moet ik dan maar toezien hoe een stel teven een andere teef afmaakt? Daar pas ik dus voor, dan idd maar liever achteraf hechtingen moeten halen.
Zoals gezegd heb ik nu toch al wel flink wat gevechten (waaronder met mn eigen 2 teven) meegemaakt en ik deins er dus niet voor terug om in te grijpen, je moet ook wel anders maken ze mekaar af.
In het begin toen ik net honden had vond ik het ook doodeng en gilde ik de boel bij elkaar. Nu als ik zie dat 2 honden op elkaar klappen kan ik eerst even 'rustig' de situatie inschatten en bekijken wie ik waar pakken ga.
Overigens ben ik vijrwel altijd samen met de buuf, beiden grijpen we dan een hond en inmiddels zijn we aardig op elkaar ingespeeld. (klinkt nu net alsof er hier dagelijks gevochten wordt haha).

Heeft overigens niks met heldhaftigheid te maken. :roll:
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Eline* schreef:
Marja schreef:
Eline* schreef:Dat is dus exact de reden waarom ik heilig respect heb voor roedeltjes honden en ook mijn eigen honden nooit als roedel de vrijheid geef.
Veel mensen reageren vaak nogal schamper als ik aangeef echt ver om te lopen voor uitlaatgroepen, maar ik heb zo dus ooit gestaan met 4 reuen op Nelson. Je schrikt je rot en het enige wat je kan doen is met genoeg mensen de honden eraf plukken.
Mensen onderschatten echt het gevaar van een groep honden bij elkaar.
Je had niets kunnen doen Marja. Je eigen honden uit de strijd houden is het meest slimme als je alleen bent.
Wat bedoel je precies met, je geeft je eigen honden als roedel nooit de vrijheid??
Ik sluit me dus aan bij Jan. Je moet je realiseren dat als éen van jouw honden ergens ruzie maakt de ander er vol in mee zal knallen. Pas als ik zie dat hond 1 goed klikt met de vreemde hond mag hond 2 er eventueel heen..of niet..maar net wat ik denk dat goed is.
Want wat doet jouw teef als Stapper erin duikt?
Zara doet dan niks, echt helemaal niets!
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Moos schreef:
Marja schreef:Misschien is het dan wel fout wat ik doe, ik geef ze wel de vrijheid als ik met ze in een losloopgebied loop.
Zara laat ik altijd haar gang gaan want die misdraagt zich nooit tov andere honden.

Moos en Saar mogen in principe ook wel samen op 1 hond afgaan. Maar goed, Moos vecht niet, en Saar al helemaal niet. Het enige wat ze dan doen is een beetje snuffelen, vaak niet eens tegelijk en dan eens kijken of er gespeeld kan worden of dat er moet worden doorgelopen (van mij :mrgreen: )

Ik kijk alleen wel heel erg naar wat voor soort hond de andere hond is. Is die andere hond een wat onzeker Sheltie pupje van 10 weken dan laat ik ze een voor een snuffelen in overleg met de baas. Dan laat ik ze dus zeker niet samen erop af lopen/rennen.
Toevallig gisteren op het strand ging het even 'fout'. Er kwamen mensen de bocht om, ik dacht zonder hond, maar daar bleek een vreselijk bange mini chihuahua compleet met truitje bij te horen. Die angstig achter de benen van de baas liep. Dat hondje was zo klein dat ik het helemaal niet gezien had, dus Saar sprinte erop af om te spelen. Moos erachteraan. Pas toen de baas van de chihuahua riep "ze zijn toch wel lief he!!!" realiseerde ik me dat er een hondje van net een kilo ofzo achter ze liep.
Moos bij me geroepen en naar die mensen geroepen "Ja, ze zijn lief en zij is heel voorzichtig (over Saar die daar al was aanbeland).
Ging allemaal goed, Saar is heel rustig, maar ik had dus liever mijn honden eerst even bij me geroepen en dan rustig een voor een laten snuffelen.

Ik vind het op mijn beurt ook niet echt prettig namelijk als en opeens twee joekels van honden op een van die van mij afgerend/gelopen komen. Met Moos maakt dat niet zo heel veel uit, die trekt dan wel, maar Saar vindt het heel naar als er twee beren tegelijk aan haar staan te snuffelen. Je ziet haar dan ook bijna niet meer tussen die andere honden. En ik weet dus niet wat voor type honden dat zijn. Als Saar wegrent, gaan ze dan aan 'ganging up' doen of niet? Zouden ze samen met poten op haar trommelen of niet?
Ik vind het geen drama hoor, maar ik waardeer het altijd wel als iemand zijn twee joekels van honden niet samen in 1 keer op eentje van die van mij af laat stieren :wink:
Mijn joekels zouden jou hondjes totaal negeren :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Marja schreef:
Moos schreef:

Nou, dan willen we jou wel eens tegenkomen :mrgreen: :wink:

Maar dit was even ter illustratie waarom ik het soms wel prettig vindt als men zijn twee of meer honden niet samen tegelijk op Moos en/of Saar af laat rennen. :wink:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Moos schreef:
Marja schreef:
Moos schreef:

Nou, dan willen we jou wel eens tegenkomen :mrgreen: :wink:

Maar dit was even ter illustratie waarom ik het soms wel prettig vindt als men zijn twee of meer honden niet samen tegelijk op Moos en/of Saar af laat rennen. :wink:
Ja snap ik best hoor :wink:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Trouwens............
Wij kwamen vandaag een beagle pup tegen en die begon al te kermen en te piepen toen wij nog op meters afstand waren.
Wij riepen de honden dus bij ons maar de eigenaar vroeg ons of het vertrouwd was om onze honden gewoon te laten komen bij die beagle.
Hij wou juist dat zijn hond van die angst af zou komen........

We hebben dus eerst Zara laten gaan en daarna Stapper erbij.
De pup vond het niet leuk :19:
Ik weet ook niet of dit nou de manier is om die pup van zijn angst af te helpen :denken:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

estelle schreef:[
Tuurlijk kan ik gebeten worden maar moet ik dan maar toezien hoe een stel teven een andere teef afmaakt? Daar pas ik dus voor, dan idd maar liever achteraf hechtingen moeten halen.
Zoals gezegd heb ik nu toch al wel flink wat gevechten (waaronder met mn eigen 2 teven) meegemaakt en ik deins er dus niet voor terug om in te grijpen, je moet ook wel anders maken ze mekaar af.
In het begin toen ik net honden had vond ik het ook doodeng en gilde ik de boel bij elkaar. Nu als ik zie dat 2 honden op elkaar klappen kan ik eerst even 'rustig' de situatie inschatten en bekijken wie ik waar pakken ga.
Overigens ben ik vijrwel altijd samen met de buuf, beiden grijpen we dan een hond en inmiddels zijn we aardig op elkaar ingespeeld. (klinkt nu net alsof er hier dagelijks gevochten wordt haha).

Ik gil de boel niet bij elkaar, zou ik ook niet kunnen, maar ik heb mijn honden tot nu toe gelukkig altijd nog uit een gevecht kunnen brullen. Maar ja, soms moet je misschien wel.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Marja schreef:Trouwens............
Wij kwamen vandaag een beagle pup tegen en die begon al te kermen en te piepen toen wij nog op meters afstand waren.
Wij riepen de honden dus bij ons maar de eigenaar vroeg ons of het vertrouwd was om onze honden gewoon te laten komen bij die beagle.

Ik weet ook niet of dit nou de manier is om die pup van zijn angst af te helpen :denken:
Ik heb dat met Saar (en doe het nu met terughoudende Bram) ook ongeveer zo. Alleen Saar was (en Bram is) niet zo erg als die Beagle. Dat piepen en kermen op afstand heeft Saar nooit gedaan, en Bram doet dat ook niet.

Als Saar tussen mijn benen kwam zitten omdat ze bang was dan vroeg ik ook aan die andere baas of hun honden kennis konden maken. Alleen, Saar liep er dan uit zichzelf ook wel op af, dus dat scheelde. Bram doet dat minder, maar die komt wel meteen los na de eerste snuffel, en komt dan achter mijn benen vandaan gelopen, en dan is het goed.

Bij Saar en Bram werkt(e) dat dus heel goed; laten zien dat er niks was om bang voor te zijn. Maar als mijn pup bij het begroeten nog vreselijk in de stress schiet zou ik het wel allemaal langzamer aanpakken denk ik.
Afbeelding
estelle

Zoie schreef:

Ik gil de boel niet bij elkaar, zou ik ook niet kunnen, maar ik heb mijn honden tot nu toe gelukkig altijd nog uit een gevecht kunnen brullen. Maar ja, soms moet je misschien wel.
ik ook heel vaak hoor alleen soms krijg je het met een brul niet uit elkaar.
Zeker niet als het 2 herderteven zijn met beiden een behoorlijk pittig karakter, die gaan gewoon voor de kill.
Zoie
Zeer actief

estelle schreef:
Zoie schreef:

Zeker niet als het 2 herderteven zijn met beiden een behoorlijk pittig karakter, die gaan gewoon voor de kill.
ja, de teven die ik heb ( gehad ) zijn ook niet voor de poes, maar voor de kill gaan ze gelukkig niet. Nooit echt gaatjes gehad tenmminste. Even afkloppen.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

estelle schreef:
Zoie schreef:

een brul is bv bij terriers echt niet meer voldoende als ze er echt voor gaan, en ja dan moet je wel ingrijpen, met idd ook een risico voor jezelf, nou zijn mijn honden maar klein, maar toch... tot nu toe maar 1 keer echt gaten gehad van een teef van mij tijdens een gevecht, maar dat was een rare omstandigheid :mrgreen:
Marja
Zeer actief

Moos schreef:
Marja schreef:Trouwens............

Ik heb dat met Saar (en doe het nu met terughoudende Bram) ook ongeveer zo. Alleen Saar was (en Bram is) niet zo erg als die Beagle. Dat piepen en kermen op afstand heeft Saar nooit gedaan, en Bram doet dat ook niet.

Als Saar tussen mijn benen kwam zitten omdat ze bang was dan vroeg ik ook aan die andere baas of hun honden kennis konden maken. Alleen, Saar liep er dan uit zichzelf ook wel op af, dus dat scheelde. Bram doet dat minder, maar die komt wel meteen los na de eerste snuffel, en komt dan achter mijn benen vandaan gelopen, en dan is het goed.

Bij Saar en Bram werkt(e) dat dus heel goed; laten zien dat er niks was om bang voor te zijn. Maar als mijn pup bij het begroeten nog vreselijk in de stress schiet zou ik het wel allemaal langzamer aanpakken denk ik.
Het was wel lachen want mijn honden vonden er niets aan, aan die beagle pup.
En die eigenaar maar paaien, kom maar jongens, kom maar even kijken bij de pup........
Zara was na 1 blik op die pup al gelijk doorgelopen, viel niets te spelen :19:
En Stapper vond die man heel erg leuk maar die pup vond ie ook niks aan :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Marja schreef:
Het was wel lachen want mijn honden vonden er niets aan, aan die beagle pup.
En die eigenaar maar paaien, kom maar jongens, kom maar even kijken bij de pup........
Zara was na 1 blik op die pup al gelijk doorgelopen, viel niets te spelen :19:
En Stapper vond die man heel erg leuk maar die pup vond ie ook niks aan :mrgreen:
Ja, dat merk ik hier vaak ook. Staan we met Bram in het bos opzoek naar leuke honden; moeten we hem bijna bij die honden in hun neus duwen, anders zien ze hem niet eens :19: :mrgreen:

Maar ik zou het met zo'n piepende echt vreselijk bange pup nog een tandje rustiger aan doen denk ik. Dus eerst maar zorgen dat hij niet meer piept bij Westies en Maltezer en dat soort formaat, en dan eens door naar de Spaniel/Kooiker maatjes etc.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Nou..........die man zei: Oh kijk twee st bernards :boos:
Grote honden zijn altijd heel rustig en lief :eek:
Afbeelding
estelle

Zoie schreef:
estelle schreef:
Zoie schreef:

ja, de teven die ik heb ( gehad ) zijn ook niet voor de poes, maar voor de kill gaan ze gelukkig niet. Nooit echt gaatjes gehad tenmminste. Even afkloppen.
Het ergste gevecht wat wij hier hebben gehad ging tussen mijn Hera (DH teef) en de mechel teef van de buuf. Nou ook ik had honden nog nooit zo zie nvechten.
Op een gegeven moment had mijn vriend eentje vast en de buuf de ander...en nog bleven ze elkaar vasthouden en schudden. Na een flinke klap op hun kop lieten ze 'even' los maar genoeg tijd om ze ver bij elkaar vandaan te zetten.

Tsja en het gevecht afgelopen najaar tussen Hera en Ghaya, was helemaal in mn eentje en het was hard tegen hard. Heb toen ook echt even staan kijken hoe ik die 2 in godsnaam uit elkaar moest halen zo in mn eentje. Heb toen Hera bij de kont gegrepen en toen de nek gepakt, toen de lucht in gehesen en Ghaya (die nog steeds vol op Hera in bleef gaan) een behoorlijke schop gegeven en gebruld 'WEGWEZEN NU!!!'.
Man, ik stond daarna te trillen als een rietje hoor en mn handen deden gewoon zeer.

pfff nee prettig is het niet.
Zoie
Zeer actief

estelle schreef:[Het ergste gevecht wat wij hier hebben gehad ging tussen mijn Hera (DH teef) en de mechel teef van de buuf. Nou ook ik had honden nog nooit zo zie nvechten.
Op een gegeven moment had mijn vriend eentje vast en de buuf de ander...en nog bleven ze elkaar vasthouden en schudden. Na een flinke klap op hun kop lieten ze 'even' los maar genoeg tijd om ze ver bij elkaar vandaan te zetten.

Tsja en het gevecht afgelopen najaar tussen Hera en Ghaya, was helemaal in mn eentje en het was hard tegen hard. Heb toen ook echt even staan kijken hoe ik die 2 in godsnaam uit elkaar moest halen zo in mn eentje. Heb toen Hera bij de kont gegrepen en toen de nek gepakt, toen de lucht in gehesen en Ghaya (die nog steeds vol op Hera in bleef gaan) een behoorlijke schop gegeven en gebruld 'WEGWEZEN NU!!!'.
Man, ik stond daarna te trillen als een rietje hoor en mn handen deden gewoon zeer.

pfffff...

het ergste qua wonden dat ik heb meegemaakt was toen Luna Zoë boven op haar kop te pakken had. Ik heb haar toen in haar nekvel gepakt en weer op haar pootjes op de grond neer gezet. Klaar. Zoë had twee putjes in haar kop. Ik stond ernaast.

Verder met vreemde honden alleen een hoop herrie wat ik gelukkig altijd met een brul of wat kon onderbreken. Zelfs een kat kon na een "nee, nee " op z'n vier pootjes wegrennen nadat Luna hem van een richeltje had opgepikt :eek:

Zoë was ook een hond die er met ongelooflijk veel herrie op kon klappen, maar de uiteindelijke schade was altijd nul. Gelukkig maar.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Zoie schreef:
estelle schreef:[Het ergste gevecht wat wij hier hebben gehad ging tussen mijn Hera (DH teef) en de mechel teef van de buuf. Nou ook ik had honden nog nooit zo zie nvechten.

pfffff...

het ergste qua wonden dat ik heb meegemaakt was toen Luna Zoë boven op haar kop te pakken had. Ik heb haar toen in haar nekvel gepakt en weer op haar pootjes op de grond neer gezet. Klaar. Zoë had twee putjes in haar kop. Ik stond ernaast.

Verder met vreemde honden alleen een hoop herrie wat ik gelukkig altijd met een brul of wat kon onderbreken. Zelfs een kat kon na een "nee, nee " op z'n vier pootjes wegrennen nadat Luna hem van een richeltje had opgepikt :eek:

Zoë was ook een hond die er met ongelooflijk veel herrie op kon klappen, maar de uiteindelijke schade was altijd nul. Gelukkig maar.
Hier heb ik sinds de zomer enkele gevechten tussen Nika en Marouck gehad. Nika, die normaal echt niet tegen Marouck in durft te gaan deed dat nu wel (pijn?) en ze hingen dus echt in elkaar. Ik heb Marouck bij kop en kont gepakt en haar omhoog gehesen, ondertussen LOS brullend en mijn lijf tussen Nika en Marouck ingedraaid. Nika stopt dan direct. Het gekke was dat het ook gelijk over was dan, ik kon ze dan aanlijnen en rustig naast elkaar lopend weer meenemen. :denken:
Na een paar rustige maanden waarin er geen gevechten meer plaatsvonden ging het 2 weken gelden wederom mis. Marouck was loops en chagrijnig en Nika keek waarschijnlijk verkeerd ofzo. In de halve minuut dat ik boven was ging het dus wederom mis. Ook dit keer hadden ze elkaar vast.
Als ik er niet ben zitten ze dus gescheiden, maar als ik er ben kunnen ze gelukkig zonder problemen bij elkaar.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Inge schreef:
Zoie schreef:

pfffff...

Hier heb ik sinds de zomer enkele gevechten tussen Nika en Marouck gehad. Nika, die normaal echt niet tegen Marouck in durft te gaan deed dat nu wel (pijn?) en ze hingen dus echt in elkaar. Ik heb Marouck bij kop en kont gepakt en haar omhoog gehesen, ondertussen LOS brullend en mijn lijf tussen Nika en Marouck ingedraaid. Nika stopt dan direct. Het gekke was dat het ook gelijk over was dan, ik kon ze dan aanlijnen en rustig naast elkaar lopend weer meenemen. :denken:
Na een paar rustige maanden waarin er geen gevechten meer plaatsvonden ging het 2 weken gelden wederom mis. Marouck was loops en chagrijnig en Nika keek waarschijnlijk verkeerd ofzo. In de halve minuut dat ik boven was ging het dus wederom mis. Ook dit keer hadden ze elkaar vast.
Als ik er niet ben zitten ze dus gescheiden, maar als ik er ben kunnen ze gelukkig zonder problemen bij elkaar.
Ik heb godzijdank nog nooit écht vechten meegemaakt.

Het ergste (beangstigste) wat ik heb meegemaakt, en dat stelt dus heel weinig voor, is dat een paar maanden geleden een RR-teef Kaya van achteren uit het niets aanviel van grote afstand, recht op Kaya af die het niet zag aankomen.
Kaya ontweek aanval één, maar vlak daarna probeerde de RR-teef het weer en wéér van achteren.
Toen draaide Kaya zich om en greep de teef echt vol onderaan de nek (richting rug) en dwong de teef om door de poten te zakken.
In een flits dacht ik 'en nu is het raak, nu is er doorgebeten'.

Ik riep 'GENOEGGGGGGGGGGGG' en Kaya liet gelukkig direct los en kwam naar mij toe.
De RR-teef stond op en had dus nog geen tandafdruk in de huid staan :eek: Dit verbaasde me echt, want het leek even gruwelijk te worden.

Dus nog nooit dat ik een hond ergens af heb hoeven trekken gelukkig :wink:

Wat ik wel gezien heb, is dat het hondje van mijn moeder opengeritst werd door een andere hond. Die andere hond zat Jemy (hondje van mijn moeder) achterna en Jemy rende naar mijn moeder.
Mijn moeder tilde hem op en 'ratsssssss' daar haalde de andere hond zijn buikje open.
Hoop hechtingen en alle ellende, maar gelukkig allemaal goedgekomen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoie
Zeer actief

Inge schreef: Als ik er niet ben zitten ze dus gescheiden, maar als ik er ben kunnen ze gelukkig zonder problemen bij elkaar.
Het vreemde ( voor mij ) is dat Zoë en Luna buiten nooit problemen gaf. Terwijl Zoë toch een pokkehekel aan teven had, en Luna nu ook niet direct gemakkelijk is.

Maar binnen, bij Luna, moest ik oppassen. Daar wordt Luna fel, vooral als ze denkt dat er iets te eten valt :wink:

Ik heb wel voor een teef naast spok gekozen, juist omdat ze elkaar dan gezelschap kunnen houden als ik weg ben.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Zoie schreef:
Inge schreef: Als ik er niet ben zitten ze dus gescheiden, maar als ik er ben kunnen ze gelukkig zonder problemen bij elkaar.
Het vreemde ( voor mij ) is dat Zoë en Luna buiten nooit problemen gaf. Terwijl Zoë toch een pokkehekel aan teven had, en Luna nu ook niet direct gemakkelijk is.

Maar binnen, bij Luna, moest ik oppassen. Daar wordt Luna fel, vooral als ze denkt dat er iets te eten valt :wink:

Ik heb wel voor een teef naast spok gekozen, juist omdat ze elkaar dan gezelschap kunnen houden als ik weg ben.
Zowel de eerste keren dat het mis ging als nu was het rond Maroucks loopsheid. Marouck is dan chagrijniger en kan iets hebben van Nika. Ze staat Nika soms echt aan te staren, wachtend tot ze verkeerd kijkt ofzo. Niet leuk.
Als ik in de buurt ben roep ik Marouck direct weg als ze dat gedrag gaat vertonen en dan is er ook niets aan de hand.
Marouck reageert steeds heftiger op de loopsheid dus ik wil haar nu dus laten castreren als alles weer achter de rug is, die hormoonschommelingen veranderen haar compleet. Hopelijk keert dan de rust ook weer helemaal terug. Het ging al bijna 5 maanden weer helemaal goed en nu ineens dus weer mis.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
M@rco
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rco »

Dat is dus ook de reden waarom je niet met teveel honden tegelijk (los) in je eentje moet gaan lopen. Er hoeft maar iets te gebeuren en dan kan je daar 4 honden uit elkaar gaan plukken. Niet echt handig dus.

Daarom ben ik ook nogal argwanend als ik tijdens het wandelen weer ergens een uitlaatservice tegenkom met een stuk of tien loslopende honden en twee begeleiders..... :roll:
Maar goed, dat is een andere discussie.

Wat je in ieder geval meot doen als je hond in gevecht komt is hem/haar bovenaan bij de achterpoten vastpakken en optillen. Ze kunnen zo moeilijk hun evenwicht bewaren en zullen doorgaans loslaten.

Groetjes,
Marco
Marja
Zeer actief

M@rco schreef:Dat is dus ook de reden waarom je niet met teveel honden tegelijk (los) in je eentje moet gaan lopen. Er hoeft maar iets te gebeuren en dan kan je daar 4 honden uit elkaar gaan plukken. Niet echt handig dus.

Daarom ben ik ook nogal argwanend als ik tijdens het wandelen weer ergens een uitlaatservice tegenkom met een stuk of tien loslopende honden en twee begeleiders..... :roll:

Wat je in ieder geval meot doen als je hond in gevecht komt is hem/haar bovenaan bij de achterpoten vastpakken en optillen. Ze kunnen zo moeilijk hun evenwicht bewaren en zullen doorgaans loslaten.

Groetjes,
Marco
Het kan best hoor :wink:
Ik kom dagelijks drie honden uitlaatgroepen tegen, en twee daarvan zijn waardeloos maar die derde :ok:
Meisje loopt altijd allen met een stuk of 10 honden, ze heeft ze allemaal in de hand echt ongelooflijk!
Ik ken ze al 5 jaar en nog nooit echt rottigheid gehad :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

M@rco schreef:Dat is dus ook de reden waarom je niet met teveel honden tegelijk (los) in je eentje moet gaan lopen. Er hoeft maar iets te gebeuren en dan kan je daar 4 honden uit elkaar gaan plukken. Niet echt handig dus.

Groetjes,
Marco
dan heb jij nog nooit in je eentje 2 of meer terriers uit elkaar hoeven halen :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”