Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rodi

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

Rodi

Ongelezen bericht door lilalila »

Sinds kort krijgt Kyra Rodi als avondmaaltijd. En dat bevalt goed !

Kan ik het als het een keer zo uitkomt (Bijv. te weinig plakken over voor een hele maaltijd) aanvullen met brokken ?
Gaat dat goed met de vertering, of botst het als het ware ?

groetjes,

lila
lilalila
Zeer actief

En nog een vraag: mag je Rodi aanvullen met groente (die je over hebt , en dus gekookt is ?)

alvast bedankt ! :wink:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Aanvullen met wat groente die je over hebt is prima.
Ik zou het niet mengen met brokken, maar je kan natuurlijk wel smorgens brokjes geven en 's avonds Rodi.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

Ik meng nooit brokken en vlees.
Als ik zie hoe Storm eet.
Dan is er groot verschil in het eten van brok of vlees.
Storm krijgt groente,pasta,fruit en rijst als dat over is.
En s'morgens brokken s'avond vlees :ok:
lilalila
Zeer actief

Bedankt voor jullie antwoorden !

Dan krijgt ze vanaf nu 's ochtends brokken, en 's avonds rodi (evt. met groenten, restjes).

:wink:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Roelfien schreef:Aanvullen met wat groente die je over hebt is prima.
Ik zou het niet mengen met brokken, maar je kan natuurlijk wel smorgens brokjes geven en 's avonds Rodi.
Mag ik vragen waarom je vlees niet met brokjes wilt mengen? Zie er namelijk zelf geen problemen in als je dit wel doet.
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Renske schreef:
Roelfien schreef:Aanvullen met wat groente die je over hebt is prima.
Mag ik vragen waarom je vlees niet met brokjes wilt mengen? Zie er namelijk zelf geen problemen in als je dit wel doet.
Nog even reageren, brokken worden geloof ik anders verteert in de maag dan vlees. :wink:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

het hangt geloof ik af van of je een geperste of een geexpandeerde brok met de rodi wil mengen.

geperst gaat wel, geexpandeerd niet. ik voer zelf al een hele tijd een geperste brok, farmfood, met rodi vermengd. gaat werkelijk uitstekend.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Het wordt anders verteerd en een hond met gevoelige darmen schijnt er wel eens slechter op te kunnen reageren. Buffy heeft nooit ergens last van gehad.

Anne
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie

Ongelezen bericht door Seven6 »

sommege honden schrokken het vlees zo naar binnen dat ze de brokken niet kauwen als ze dan gaan drinken gaan de brokken uitzetten en moet de hond over geven
dit is wat mijn da zei toen nitro steeds moest overgeven
ik ben soms zo :idea:
Danoontje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Danoontje »

Ik geef mijn grote zwitser Juna smorgens brokken en savonds 3 plakken rodi (lamb and rice) en savonds voor het slapen gaan nog 1 plak.

Het bevalt prima, ik ben har dit gaan geven omdat ze een doffe vacht had....... gaat nu heel goed.

Ik voer mijn honden 3 maal per dag omdat onze entlebucher dit op advies van de dierenarts beter kan hebben......
Vito en Juna 4ever.............
Lique
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lique »

Als u uw hond gedurende de dag uitsluitend Rodi wilt geven, is het verstandig te kiezen voor een volledig product. Voor opgroeiende honden of honden die extra energie nodig hebben adviseren wij Rodi Complete met Pens & Hart. Voor honden met huid- en vachtproblemen of een gevoelig spijsverteringsstelsel is er Rodi Complete met Lam & Rijst. Bij normale volwassen honden kunnen de verschillende producten, indien gewenst, met elkaar worden afgewisseld. Voor hond van 15 maanden met een lichaamsgewicht van 33 kg is de voedingsaanbeveling 12,5 schijven per dag. Voor een volwassen hond van ongeveer 40 kg is de voedingsaanbeveling 10 schijven per dag.

Als u Rodi wilt geven als aanvulling op de dagelijkse maaltijd kunt u 1 tot 6 schijven bijvoeren afhankelijk van de grootte van uw hond. Voor honden die snel last hebben van overgewicht adviseren wij de droogvoermaaltijd te verminderen met ongeveer 25%. Indien gewenst kunt u de brokken mengen met een kleine hoeveelheid Rodi. Wij raden het af een volledig Rodi product te combineren met een volledig droogvoer. Door 2 volledige producten met elkaar te combineren kan de balans in de voeding worden verstoord.
"
Dit is het antwoord dat ik van Rodi kreeg of ik het evt mocht mengen met de brokken. De brokken moeten eerst op, kan het me niet veroorloven om het weg te gooien. Yuki eet anders zijn brok niet en met een half schijfje rodi erdoor wel :wink:

Groetjes Angelique
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”