Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik vroeg me iets af
Moderator: moderatorteam
-
estelle
ik vroeg me iets af
Hoe gaat dat eigenlijk met afspraken omtrent de dekreu?
Stel je hebt een dekreu op het oog, je weet wanneer je teef ongeveer loops moet worden en wanneer ze dus gedekt moet worden.
Hoe zit dat dan met de eigenaar van de reu? moet die gewoon thuis zijn in de week dat jij denkt dat het moet gebeuren?
Je leest namelijk best vaak dat fokkers al ruim van te voren (halfjaar ofzo) weten welke reu ze willen gebruiken, ik vroeg me dus af hoe die afspraken dan zijn.
Het is natuurlijk erg vervelend als jij de eigenaar van de reu opbelt en die doodleuk doorgeeft dan op vakantie te zijn ofzo of een weekje weg.....
hoe gaat dat?
Stel je hebt een dekreu op het oog, je weet wanneer je teef ongeveer loops moet worden en wanneer ze dus gedekt moet worden.
Hoe zit dat dan met de eigenaar van de reu? moet die gewoon thuis zijn in de week dat jij denkt dat het moet gebeuren?
Je leest namelijk best vaak dat fokkers al ruim van te voren (halfjaar ofzo) weten welke reu ze willen gebruiken, ik vroeg me dus af hoe die afspraken dan zijn.
Het is natuurlijk erg vervelend als jij de eigenaar van de reu opbelt en die doodleuk doorgeeft dan op vakantie te zijn ofzo of een weekje weg.....
hoe gaat dat?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
hoe ik het tot nu toe heb meegemaakt is... dat ik ongeveer weet wanneer de teef loops kan worden en dan idd de afspraak maak van, als ze loops word bellen we en spreken we verder af... ik heb het 1 keer meegemaakt dat ik een afspraak had, ik kwam daar dus en toen werd me mee gedeeld dat dit de enige dekking kon zijn omdat ze de volgende dag voor een week weg ging, tja daar kon zij ook niks aan doen, maar blij was ik er niet mee, ( zijn wel puppen van gekomen trouwens, maar toch.. ik wil wel graag 2 of 3 keer kunnen dekken) ze had me het igg eerder kunnen vertellen.. maar goed.
voor de rest waren de eigenaren van de reuen altijd wel thuis
of iig was er iemand thuis.. dus nooit problemen verder met dat er iets niet door kon gaan, ik vind persoonlijk dat als je je reu als dekreu aanbied, je daar zelf ook iets voor over moet hebben, en tja als mensen bellen en de teef is al loops en moet binnen een paar dagen gedekt worden , dan kun je de pech hebben dat dat net niet kan... dus op tijd de afspraken maken is wel handig...
als ik bel met een reuen eigenaar dat ik geintereseerd ben in de reu en ik kan ongeveer zeggen wanneer ze loops word, dan hoor je dan wel of het kan of niet... kan het niet? ja pech dan of een loopsheid wachten of een andere reu kiezen.. maar goed ik heb dit tot nu toe nog niet mee gemaakt..
ik breng zelf graag de teef naar de eigenaar toe en laat haar daar dan een week, zo heeft de reu eigenaar toch wat vrijheid in hoe en wat en hoeft geen rekening te houden met wanneer ik zou kunnen komen , maar dit doe ik uiteraard alleen als ik die mensen ook ken en vertrouw
en het moet ook kunnen bij die personen natuurlijk...
voor de rest waren de eigenaren van de reuen altijd wel thuis
als ik bel met een reuen eigenaar dat ik geintereseerd ben in de reu en ik kan ongeveer zeggen wanneer ze loops word, dan hoor je dan wel of het kan of niet... kan het niet? ja pech dan of een loopsheid wachten of een andere reu kiezen.. maar goed ik heb dit tot nu toe nog niet mee gemaakt..
ik breng zelf graag de teef naar de eigenaar toe en laat haar daar dan een week, zo heeft de reu eigenaar toch wat vrijheid in hoe en wat en hoeft geen rekening te houden met wanneer ik zou kunnen komen , maar dit doe ik uiteraard alleen als ik die mensen ook ken en vertrouw
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Dat gaat in onderling overleg meestal. De reu die ik nu gebruikt heb zou naar Engeland gaan om te showen en wat dekkingen te doen maar die hebben ze vast gehouden tot ik kwam met Pien, bijna 2 maanden later dan gepland dus. Wegens een blessure die nog niet over is zit hij nu nog in Zwitserland. Ik zou nooit mijn teef ergens een week laten zonder dat ik er zelf bij ben. Niet vanwege het vertrouwen van de mensen maar vanwege het vertrouwen dat mijn teef n mij heeft. Haar hele hormoonhuishouding ligt al overhoop en om haar dan ook nog eens naar een vreems adres te brengen zonder een van ons erbij, nee. Ik heb net zelf een week in een hotel in Zwitserland gezeten en daar was ze zelfs de eerste dagen nog niet alleen. Toen ze goed gewend was wel een paar uurtjes als we gingen eten.

-
canecorsonancy
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Je kunt redelijk goed inschatten wanneer een teef ongeveer loops wordt en dan die dekking met de reueneigenaar afspreken. Ik heb eens meegemaakt dat de reueneigenaar thuis kwam van een tripje Italië terwijl ik al onderweg was naar haar toe. Was dat tripje Italië een paar dagen uitgelopen, dan had ik dus naar Italië gemoeten voor die dekking. Maar dat had ze mij van te voren medegedeeld. Ik wilde perse die reu, dus ik was er ook wel voor naar Italië gereden als dat moest.
Ook heb ik eens meegemaakt dat de reu die ik gekozen had niet wilde dekken. Dus halsoverkop naar een andere reu (zonder met die baas wat afgesproken te hebben). Tja, die was dus niet thuis. Via via zijn kennissen van hem gaan zoeken waar hij uithing. Hij lag dus lekker te genieten op het strand. Hij is direct naar huis gegaan waar wij hem stonden op te wachten. Ik heb 1 ding geleerd. Altijd een 2de reu achter de hand hebben voor het geval dat
Ook heb ik eens meegemaakt dat de reu die ik gekozen had niet wilde dekken. Dus halsoverkop naar een andere reu (zonder met die baas wat afgesproken te hebben). Tja, die was dus niet thuis. Via via zijn kennissen van hem gaan zoeken waar hij uithing. Hij lag dus lekker te genieten op het strand. Hij is direct naar huis gegaan waar wij hem stonden op te wachten. Ik heb 1 ding geleerd. Altijd een 2de reu achter de hand hebben voor het geval dat
Groetjes,
Nancy Koper
La Grazia Di Dio Cane Corso Italiano
Waar iedere hond een huishond is
Nancy Koper
La Grazia Di Dio Cane Corso Italiano
Waar iedere hond een huishond is
-
estelle
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik heb ook "makkelijk"praten hoor, waar ik tot nu toe mijn teven "achter"heb gelaten, dat zijn buiten fokkers, ook vrienden van mijestelle schreef:Ik zou denk ook nooit mn teef achter laten bij een vreemd iemand.
Of ze nu van slag zijn of niet, ik weet niet, ik zou me daar niet goed bij voelen en ook bij de dekking zou ik gewoon graag aanwezig willen zijn zodat ik 'zie' wat er gebeurt.
-
borderke
- Actief
- Contacteer:
-
estelle
ohja dat is dan wel weer een beetje anders.yamie schreef:ik heb ook "makkelijk"praten hoor, waar ik tot nu toe mijn teven "achter"heb gelaten, dat zijn buiten fokkers, ook vrienden van mijestelle schreef:Ik zou denk ook nooit mn teef achter laten bij een vreemd iemand.
Of ze nu van slag zijn of niet, ik weet niet, ik zou me daar niet goed bij voelen en ook bij de dekking zou ik gewoon graag aanwezig willen zijn zodat ik 'zie' wat er gebeurt.( die dus ook in vakantie oid weleens op mijn honden passen)
Maar toch zou ik gewoon zelf bij de dekking van mn teef willen zijn.
Misschien ben ik wel een beetje te zeikerig daarin ofzo.
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Als jij een teef hebt moet je niet alleen wat over hebben, maar als reu eigenaar ook vind ik. Je steld dan tenslotte toch je reu ter beschikking.
Ik weet nu ook welke reu ik ga gebruiken voor ailena, en heb (zo goed als) 2 reuen achter de hand. 1 in noorwegen zelf, voor het geval de reu niet zou wille of kunnen, en 1 in duitsland, voor het geval ailena haar titerbepaling niet goed is.
Ik weet nu ook welke reu ik ga gebruiken voor ailena, en heb (zo goed als) 2 reuen achter de hand. 1 in noorwegen zelf, voor het geval de reu niet zou wille of kunnen, en 1 in duitsland, voor het geval ailena haar titerbepaling niet goed is.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
heb tot nog toe zelf alleen dekkingen met mn eigen reu gehad, dus dat was makkelijk,
maar heb ook iemand hier gehad voor een dekking (uit Israel), toen zn teef loops werd belde hij me dat ie waarschijnlijk over een dag of 10 zou komen, 2 dagen van te voren belde hij dat hij geboekt had en dat ie donderdag avond aan zou komen, hij is hier toen 5 dagen geweest en toen hebben we hem weer op het vliegtuig terug gezet,
als we op vakantie waren geweest was t toch met de honden geweest en had hij naar het vakantie adres kunnen komen en verder een wedstrijd of iets, een dekking hangt niet van 1 dag af, dus dat kan je er prima omheen plannen lijkt me en ook op de dag van de wedstrijd kan er prima nog gedekt worden (Umi is na een oefendag gedekt) dus daar zie ik niet zo'n probleem in.....
die Israeli was alleen zo tevreden over ons dat ie zelfs als het hem niet uit zou komen bij een volgende dekking die hij wil het aandurft zn teef naar NL te sturen en dat wij haar hier dan een weekje in huis hebben en haar weer terug sturen..........maar waarschijnlijk komt ie wel weer mee, want hij vond t veel te leuk om ook mee te gaan naar trainingen en in t weekend dat hij er was, was er ook nog een wedstrijd waar we met hem zijn wezen kijken...........
maar heb ook iemand hier gehad voor een dekking (uit Israel), toen zn teef loops werd belde hij me dat ie waarschijnlijk over een dag of 10 zou komen, 2 dagen van te voren belde hij dat hij geboekt had en dat ie donderdag avond aan zou komen, hij is hier toen 5 dagen geweest en toen hebben we hem weer op het vliegtuig terug gezet,
als we op vakantie waren geweest was t toch met de honden geweest en had hij naar het vakantie adres kunnen komen en verder een wedstrijd of iets, een dekking hangt niet van 1 dag af, dus dat kan je er prima omheen plannen lijkt me en ook op de dag van de wedstrijd kan er prima nog gedekt worden (Umi is na een oefendag gedekt) dus daar zie ik niet zo'n probleem in.....
die Israeli was alleen zo tevreden over ons dat ie zelfs als het hem niet uit zou komen bij een volgende dekking die hij wil het aandurft zn teef naar NL te sturen en dat wij haar hier dan een weekje in huis hebben en haar weer terug sturen..........maar waarschijnlijk komt ie wel weer mee, want hij vond t veel te leuk om ook mee te gaan naar trainingen en in t weekend dat hij er was, was er ook nog een wedstrijd waar we met hem zijn wezen kijken...........