Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond en inzicht

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Assie
Zeer actief
Contacteer:

Hond en inzicht

Ongelezen bericht door Assie »

Ja, ik weet dat het eigenlijk niet kan; maar volgens mij heeft Tip toch echt een bepaald inzicht in sommige situaties.
Tijdje terug postte ik dit topic waarin Tip ook al zo'n inzicht-actie had. Dat werd toen nog als toeval bestempeld, trial en error. En ja, dat geloofde ik ook wel; zeker na alles wat op de uni ook nog erbij wordt gezegd; dat honden geen inzicht hebben. Gewoon toeval.

Vorige maand echter deed hij hetzelfde (ik had de situatie nagebootst) en had meneer weer alle Rodi opgegeten.

Maar wat hij vandaag heeft gedaan. Op mijn bureau lag op een bord, in de verste hoek, tegen de muur, een bord met restjes van mijn avondeten (tsja, ik ben student he :N: :mrgreen: ). Mijn bureaustoel (zo'n draaigeval) had ik bewust tegen het bed aangeschoven, zodat Tip niet via de stoel op het bureau kon springen. Zo op het bureau springen kan/doet hij niet (dat kon ik zien aan hoever alles verschoven zou zijn als hij dat wel had gedaan).

Toen ik net thuis kwam was het restje avondeten op. De bureaustoel stond tegen het bureau aan en er was duidelijk op het bureau gelopen en rondgesnuffeld.

Je zou zeggen dat Tip dus het inzicht heeft gehad dat hij de stoel richting bureau moest duwen om bij het eten te komen, al kan ik het me bijna niet voorstellen. Zou de 'wetenschap' dit dan toch fout hebben en hebben honden wel degelijk inzicht? Of heb ik gewoon weer zo'n toevalstreffer gevonden met een slimme hond?
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Geweldig filmpje :ok:

Dieren hebben dus wel inzicht :denken:
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Assie schreef:Geweldig filmpje :ok:

Dieren hebben dus wel inzicht :denken:
Lijkt me-gezien dit filmpje-wel ja.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Dat is inderdaad dat filmpje. Ik vond zeker de hond er ook vrij getraind uit zien, maar de vogel die later komt; ik denk niet dat die getraind is/kan zijn.

En tsja Tip... de stoel stond met de rug naar het bureau toe op een meter afstand. Hij zou hem dus sowieso eerst gedraaid moeten hebben. Er komt niemand op mijn kamer, ik zit namelijk op kamers en mijn kamer is van mij ;)

Eigenlijk vind ik het nog het vervelendst dat ik nu nog beter moet opruimen, want meneer eet echt alles wat hij tegenkomt. Nu was het wortelenstampot met wat jus, maar volgende keer is het iets schadelijks :roll:

En of ie slim is... mwah... hij weet af en toe niet eens hoe hij zijn neus moet gebruiken en loopt dan zo straal voorbij een snoepje. Maar als ie alleen thuis is; dan wordt hij ineens inventief :denken: :idea:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”