Tijdje terug postte ik dit topic waarin Tip ook al zo'n inzicht-actie had. Dat werd toen nog als toeval bestempeld, trial en error. En ja, dat geloofde ik ook wel; zeker na alles wat op de uni ook nog erbij wordt gezegd; dat honden geen inzicht hebben. Gewoon toeval.
Vorige maand echter deed hij hetzelfde (ik had de situatie nagebootst) en had meneer weer alle Rodi opgegeten.
Maar wat hij vandaag heeft gedaan. Op mijn bureau lag op een bord, in de verste hoek, tegen de muur, een bord met restjes van mijn avondeten (tsja, ik ben student he :N:
Toen ik net thuis kwam was het restje avondeten op. De bureaustoel stond tegen het bureau aan en er was duidelijk op het bureau gelopen en rondgesnuffeld.
Je zou zeggen dat Tip dus het inzicht heeft gehad dat hij de stoel richting bureau moest duwen om bij het eten te komen, al kan ik het me bijna niet voorstellen. Zou de 'wetenschap' dit dan toch fout hebben en hebben honden wel degelijk inzicht? Of heb ik gewoon weer zo'n toevalstreffer gevonden met een slimme hond?